Meikän syömiset eilen, arvostelkaa onko ok kun haluun hilata painoa alemmas!
Aamulla: 2 ruispalaa juustolla (17%) ja margariinilla (40%), 3 kuppia kahvia mustana.
Lounas: Jauhelihakeitto kevytjauhelihasta
välipala: iso päärynä
Päivällinen: kasvissosekeitto
iltapala:rasvaton maustamaton viili ja 2 ruispalaa juustolla ja margariinilla.
Ruokajuomana aina vesi.
Kommentit (9)
Lisää kuitenkin rutkasti kasviksia! Aamulla leivän päälle juuston ja rasvan lisäksi tomaattia, kurkkua, basilikaa, tilliä, salaatinlehtiä paprikaa vaihtelevasti. Samoin illalla ja kasviskeiton lisäksi voi syödä rasvatonta raejuustoa ja kasviksia kuten porkkana, lanttu, sellerisuikaleita. Muutaman hedelmän myös lisäisin johonkin väliin kuten appelsiiniä, greippiä, viinirypäleitä tai omenoita ja marjoja paljon etenkin tähän vuoden aikaan.
Tsemppiä painonhallintaan. Mä kans yritän täs pudottaa 5 kg, mutta arvaa mitä olen tänään syönyt jo???
Aamu alkoi hyvin kaurapuurolla, mansikoilla ja kahvilla.... mutta äsken ahmasin 6 konvehtipalaa toisen kahvikupillisen kaa. Arghhhh!!!!!!!!
Asunnossa ei saisi olla mitään kielettyä.
t. lavender
Mun mielestä margariinin voi jättää ihan hyvin pois, eihän se edes maistu juuston seasta!
Päivittäin kannattaa tietysti vaihdella, paljon erilaisia kasviksia, hedelmiä ja marjoja. Ja määrät tietysti ratkaisevat. Jos syö kattilallisen kermalla höystettyä kasviskeittoa, ei se enää ole kovin kevyttä :-).
Miksi laihduttajat karsivat aina maitotuotteet pois?
Ettekai halua osteoporoosia?
mutta kuulostaa kyllä hyvältä, jos laihduttaa meinaa. Niin kuin joku jo mainitsi, itse lisäisin myös sekä proteiinia että kasviksia varsinkin tähän vuodenaikaan, kun ne ovat oikeasti hyviä.
Eli leivän päälle mieluummin vähärasvaista kalkkunaa tai kinkkua kuin juustoa. Kasvissosekeiton kanssa runsaasti raejuustoa tai vaihtoehtoisesti piimää.
Mun mielestä margariinit on äklöttävän makuisia, mutta onneksi on keksitty 40 % kevytvoi (joka ei toki ehkä ole yhtä terveellistä, mutta paljon paljon paremptaa).
Lisää hedelmiä, kasviksia ja marjoja. Myös maitotuotteita tarvitaan lisää.
ja joo, mä tiiän et juuston vois jättää pois, mut sä todella RAKASTAN juustoja, ja olen tehnyt jo sellaisen kompromissin itseni kanssa et vaihdoin kermajuuston tuohon kevytversioon. Nuo juustoleivät ovat siis mun herkkuhetkiä! Mutta ehkä koklaan vaihtaa vaikka iltapalalla kinkkuun. Tsemppiä sullekkin lavender, kyllä me onnistutaan :)
Mut ei banaania tai muuta tärkkelys sontaa!
enemmän jotakin proteiinipitoista, joka pitää nälän loitolla.