Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOKAKUISET ********

20.05.2008 |

Huhuu!

Onko kaikki lokakuiset jo luovuttaneet? Kävin kyllä itsekin eilen kurkkaamassa, mutta sivusto ei toiminut, hermo menee!

Meillä oli eilen rakenneultra! Ja kaikki oli niin hyvin kuin tällä hetkellä vain voi olla, siellä näkyi vahva sydän, munuaiset, sormet ja varpaat ja aivot jne! Ja että tyttöä olis tulossa! Oltiin miehen kanssa ihan pihalla koko ilta, oli kyllä ihan mahtava kokemus nähdä vauva, kun tämä muuten on niin abstraktia tämä odotus, varsinkin miehelle. Laskettu aika muuttui päivää aikaisemmaksi eli 9.10 saattaisi tupsahtaa Kirppu maailmaan...

Tanni, olitko se sinä, joka sanoit, ettei teillä tehdä rakenneultraa kunnan puolesta? Tosi outoa! Hyvä, että varasit yksityisen, todellakin rahaa voi laittaa turhempaan! Toivottavasti kaikki on hienosti ja näet ihanan vauvan siellä ruudussa ja liikkumattomuus on ollut vain ohimenevää!

Saneline ja Kirppu 19+5

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tossa tunti sitten ultrassa ja siellä se pikkuinen heilui! Kaikki sormet ja varpaat ja muut oli kohdallaan, laskettu aika aikaistuin päivällä (7.10)eli samaa luokkaa missä oltiinkin! Tippa linssissä oltiin molemmat (ainakin mä:))

Sukupuolta ei kysytty eikä ultraaja kysellyt halutaanko tietää (onneks ei kysynyt, olis voinut käydä lipsahdus..). Tosi selkeesti kaikki näkyi, jopa kasvot vaikka ei tietenkään kasvonpiirteet. Poikittain mahassa oli, pää mun vasemmalla puollella. Aivan ihana oli masukki nähdä ja että kaikki oli kunnossa!!!

Istukka mulla on takaseinällä ja kuulemma oikein hyvässä kohdassa, ei liian alhaalla. Sitä en huomennut ekassa ultrassa kysyäkkään.

Kolmatta ultraa kunta ei tarjoa uudelleensynnyttäjille, mutta eipä siihen toivottavasti tarvetta olekkaan. Sitten jos siltä tuntuu niin yksityiselle.

Tänään menen vaateostoksille, farkut ainakin yritän löytää, oon niin farkkutyyppi että tää mustissa housuissa oleminen on piinaa:) !!

katjaäippä ja masukki 20+2

Vierailija
22/32 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea kaikille mukavista ultrakuulumisista.. itsellä vasta 3vkon päästä. Kovasti mahassa möyritään, joten ensimmäistä kertaa (peruspessimistinä) uskon, että kaikki on hyvin :)

Niin ja paranemisia tulin toivottelemaan kaikille saikkulaisille! Itsekin olen harkinnut saikun ottamista, kun työ on nyt tosi raskasta. Mitään kipuja ei kuitenkaan ole, joten en tiedä voinko siis jäädä töistä pois. Ehkä sitten ottaisivat tosissaan, etten voi enää kaikkia töitä tehdä..

Fanny 18+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se ensimmäinen "istunto" kesti vähän reilu tunnin.

Vierailija
24/32 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina oli rakenneultra, sitä ei kunta tarjoa joten mentiin yksityiselle. Lääkäri oli oikein mukava ja hauska mies. Kuva oli melkoisen epäselvä, mutta näkyi siinä selkärankaa ja pää, hieman käsiä mutta ei oikein tarkasti nähnyt niinkuin np-ultrassa sairaalassa. Kolme kuvaa saatiin mukaan mutta ne on tosi epäselviä.

Vauva liikkui kovasti ja puolisen tuntia kesti että saatiin kaikki mitat. Kaikki olivat normaaleita ja hyvin oli siellä asiat. Se helpotti, sillä jännitin kovasti tuota ultraa. Mies näki nyt ekan kerran vauvan, ei ole päässyt aikaisempiin ultriin mukaan. Tykkäsi kovasti olla näkemässä. Ekaa lasta odotetaan siis.

Kesäkuun lopussa haluan vielä mennä 4d-ultraan ja siellä olisi tarkoitus selvittää myös sukupuoli. Vielä ei sitä haluttu tietää, lääkäri olisi kyllä kertonut mutta annetaan asian vielä olla. Jostain syystä mua jännittää kovasti tuo tieto, molemmat toivotaan ehkä enemmän poikaa mutta tietysti tärkeintä on, että olisi terve.

Maha alkaa näkymään jo selvästi ja töissäkin se on alettu huomata. Täytyy siitä nyt sanoa virallisestikin kun ei sitä enää voi peitellä.

Vierailija
25/32 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtui nuo viikot eli tänään 18+6.

Imdina

Vierailija
26/32 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin sitten ja tilattiin vaunut nyt jo hyvissä ajoin. Ora Narure- yhdistelmävaunut pehmeällä kantokopalla, se oli yks ehdoton juttu. Sitten löytyy heittoaisa, mikä ainakin kuulostaa kätevältä.

Tilattiin ne Vauvatar- nettikaupasta, toimitus kotiin ilmainen ja takuu alkaa siitä kun vaaveli syntyy.. Hinta oli tosi hyvä, 329 €. Väri sellainen aika neutraali vaaleanharmaa, menee kummalla vaan. Elisen ultran jälkeen tuli kauhee kipinä ja ne oli varastossa viimeisiä niin tilattiin sitten jo kun niitä olen monesti käynyt katsomassa sivuilla. Kokeilemaan ei nyt päästy mutta uskon että kelpaa meille oikein hyvin!

Vauva on potkinut ultran jälkeen kokoajan, yölläkin mylläs oikeen kunnolla. Ihanaa kun viikonloppu alkaa, suunnitelmiakaan ei onneks ole kauheesti. Sunnuntaina on pojan hiphop- ryhmän esitys urheilutalolla, sinne mennään puo sukua katsomaan:) Viikko enää ja koulutkin loppuu. Onneks mun vanhemmilla alkaa loma kesäkuun alussa niin poika on heidän kanssa sen aikaa ja sitten alkaakin mun loma.

katjaäippä ja masukki 20+3

Vierailija
27/32 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea mukavista ultrakuulumisista kaikille! Meillä vielä reilu viikko ennen rakenneultraa. Onneksi maanantaina neuvolassa sydän pompotteli hyvin ja liikkeitä tuntuu koko ajan. En kyllä muista, että näin kovia potkuja olisi tuntunut esikoisesta tässä vaiheessa, jotain muljahteluja ehkä.

Jaksamista sunsetille tuon liitosrepeämän kanssa. Mahtaa olla tosi kipeä ja ikävää, että tässä vaiheessa joutuu jo petipotilaaksi!

Onko muilla kovasti supistellut ja ootteko käyneet tarkastuttamassa tuon kohdunsuun? Mulla on nyt parina päivänä ollut tosi tiheään. Tuli ehkä tehtyä liian pitkä kävelylenkki ja huhkittua puutarhatöissä. :( Jospa sitä viikonlopun ihan vaan lepäilisi ja katsoisi sitten uudestaan. Ei millään vielä haluaisi vuodelepoon, kun olis niin hirveästi tekemistä sekä töissä että kotona. Mutta tietysti pitää ajatella vaan vauvan parasta ja koittaa olla miettimättä noita muita juttuja.

Aurinkoista viikonloppua kaikille.

elwa 18+5

Vierailija
28/32 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas se on viikonloppu tulossa. Mulla on päällä kaamea päänsärky kun kahvinpirulainen oli päässyt loppumaan kaapista :( Selkeästi mun 1kuppi/vrk aiheuttaa sekin pahoja vieroitusoireita :)

Tänne ei taaskaan mitään sen kummempia. Paitsi käytiin tuossa pari päivää sitten yksityisellä ultrassa ja meille olisi sitten tulossa toinen tyttö :D Painoarvio oli 317g ja kuulemma ihan keskivertopaino. Itseä onkin vähän mietityttänyt tuo vauvan kasvu kun mulla ei tuota mahaa hirmuisesti ole ja edellisestä raskaudesta on kuitenkin vaan se vuoden verran (tosin pienihän se maha silloinkin oli). Mutta tosi ihana oli saada varmuus, että muksu kasvaa kovaa vauhtia! Tänään kun käytiin vaunu/koiralenkki niin jotenkin alko tuntuun, että tuo kunto hetkessä on romahtanut ihan totaalisesti ja alkoi tulemaan kaikenmaailman kolotuksiakin peliin, vaikka kilometrillisesti matka oli alta viisi kilometriä ja kuitenkin käyn vielä välillä juoksemassakin (heh, jos itä juoksemiseksi voi sanoa...) ja koitan kruisailla pyörällä mahdollisimman paljon tuo muksu tarakalla... Saas nähdä, jotenkin vaan kyrsii kun kunto rapistuu silmissä (ja persus leviää...)!

Cisse kyseli äitiyspakkauksen ottamisesta. Itse olen ainakin toistaiseksi pähkäillyt niin, etten ottaisi sitä. Meillä kun kaikki vauvanvaatteet on tallessa (tosin tällä hetkellä kaverilla lainassa) ja varsinkin noita 60cm:n bodeja sun muuta on liikaakin. Ja samaten haalarit ja makuupussit on tallessa. Eilen kyllä kävin ostamassa vauvalle ekan oman vaatteen, collegepuvun, (oikein sydän oli pakahtua :D ) ja mietin, että niitä varmaan tarvitseekin ostella ainakin jonkin verran. Meillä kun tuo tyttö oli kevät/kesävauva ja käytti pääsääntöisesti ihan pienenä vaan bodeja ja potkareita.

Katjaäippä oli käynyt vaunuostoksilla. Itsekin olen jo kovasti surffaillut netistä (tupla)vaunuja, mutta vielä pitäisi koittaa malttaa hetki mielensä :D Mäkin olen kyllä miettinyt, että tuo heittoaisa on must-listalla (kiva tollasta kymppikilosta muksuakin käännellä tuon ratasosan kanssa...)

Taidanpa olla laiska ja jatkaa vaan sutffailua netissä vaikka kaipa tässä muksun päikkäreiden aikana sopisi tehdä jotain hyödyllistäkin...

Coltsfoot ja Salla 20+4

Vierailija
29/32 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli vauvalla hyvin, aluksi oli vähän hankalassa asennossa (selkäranka edessä) ja lääkäri pisti mut "tanssimaan" hetkeksi käytävälle, jotta pikkuinen saatiin käännettyä. :)

Ja mitään epäselvyyttä sukupuolesta ei jäänyt: Meille on tulossa toinen poika. Olo on hämmentynyt, mutta onnellinen! :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Cisse rv 19+6

Vierailija
30/32 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistolla (eli tällä masuasukilla) kaikki ok, ja poika mitä todennäköisemmin tulossa. Eli sit meillä on 3 poikaa ja yksi tyttö.

Eipä ihmeitä suunnitelmia viikonlopulle paitsi tänä iltana työpaikan "kevätkarkelot".Käyn kyllä varmaan vaan syömässä enkä jää kattomaan toisten humallustilaa. Huomenna veljen perhe pyyteli syömään grilliruokaa.

Mukavaa viikonloppua!

Toivottavasti lämmintä sellaista.

tanni rv 19

Vierailija
31/32 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ultra on 4.6 ja kovasti kyllä odotan. Vähän olen nyt kääntynyt sille kannalle että sukupuolta ei kysytä. Kiinnostais kyllä kovasti, mutta tiedän että mua alkaa harmittamaan jos nyt kysyn.

Nuo minun rautalääkkeet on nostanut hemoglobiinin 109, mut oloon ei tunnu vieläkään vaikuttavan. Kauaa ei pysty edelleenkään seisomaan tai liikkumaan kun alkaa heikottamaan.

Osaisiko joku vähän kuvailla että miltä nuo harjotussupistukset tuntuvat? En ole ihan varma että onko mulla nyt niitä ollut kun vatsa menee välillä ihan kummalliseksi mut ei satu kuitenkaan. esikoisen raskaudessa mietin tätä ihan samaa, enkä kyllä ole paljon viisastunu:)

Nyt sitten flunssa iski kunnolla päälle, tosi kurja olo. Onneks töitä on enää ens viikko ja tyttö on koko kesän lomalla päiväkodista. Töitä teen sen verran kun kykenen ja saan sopivan tuntusia keikkoja kesällä ja tyttö kulkee mukana mut mitään pitkäaikaista työsuhdetta en nyt aio ottaa, koska vointi on kehno ja varsinkin jos tulee kuuma kesä, niin musta ei ole hyötyä silloin kenellekkään. Äitiyspakkauksen saantia odotan kovasti, olin viimeksi tosi tyytyväinen ja toivottavasti nytkin, kuvissa näytti ainakin ihan kivalta. Haettiin monta säkkiä vauvan/taaperon vaatteita kellarista ja on kyllä niin vaaleannpunasia ja tyttömäisiä melkein kaikki, että tulipa järkevästi joskus niitä osteltua. Tosin suurinosa saatiin lahjaksi. Nyt täytyy mennä tekemään iltapalaa tytölle. mukavaa viikonloppua kaikille!

äitykkäinen 19+1

Vierailija
32/32 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania rakenneultra kuulumisia teillä, kaikilla vaikuttaa olleen asiat siellä ok. Meillä se on ens torstaina, ei kyllä jaksai enää odottaa.. Mäkin olen nyt omasta mielestäni vihdoin alkanut tuntea liikkeitä, sellaisia töytäisyjä.. Onneksi tuntuu =)

Ajattelin kyllä ottaa äitiyspakkauksen, meillä kun ei ole oikeastaan mitään vauvan vaatteita tai tavaroita. Kaveri lupasi tehdä meille avustuspakkauksen ihan pienistä vaatteista, ne pakkauksen vaatteet kun kuulemma on liian isoja vastasyntyneelle.. Niin kai, hitsi kun tää vauva-touhu on mulle ihan uutta, en oikeesti edes tiiä, mitä kaikkea pitäisi hankkia. Voisko joku vaikka antaa vinkkiä, mitä kaikkea vaunujen hankinnassa kannattaa ottaa huomioon?

Aurinkoista alkavaa viikkoa!

t: Merrily 20+1