Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*****HEINÄHELISTIMIEN PERJANTAI*****

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kuitenkin piti tulla aaamaan pino. nukahin tuossa klo20 sänkyyn ja heräsin klo22, jotenka ei varmaan uni tule vähään aikaan.

Tänään tullut jo muutama kipeä suppari ja tässä illallakin tullut,mutta luulen jotta se vaan vielä kiusaa minua.

lapsenvahti jonka tänne piti tulla kun lähdemme synnärille, peruutti ihan tekstarilla eilen tulonsa kokonaan ja nyt ollaan vähän pississä...hirvee ongelma saada ketään näin pienellä varoajalla varsinkin kun kaikki töissä. toivotaan jotta onnistuu kunhan tuo lähtö joskus tulee.

Kertokaapas te viisaammat millaine on limatulppa???? en ole nähnyt sellaista ennen vaikka nuo kaksi jo synnyttänyt olenkin, mutta nyt epäilin jotta oliko sitä kun kävin vessas.

pieniksi on juu pinot muuttunut, mutta moni lähtikin tosiaan sunniteltuun synnytykseen.

perjantain alkua sii kaikille!!!

liipe ja prinsessa rv 40+2

Vierailija
2/22 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin täältä on jo moni lähtenyt, ja aika monellahan on suunniteltu sektio.

itse menen sit luomuna synnyttää kun sen aika on jos kaikki menee vanhan kaavan malliiin. olen sellainen leikkaus pelkoinen, mutta sitähän ei kysellä siinä vaiheessa jos äidillä tai lapsella on jotain vaaraa ja sekstioon päädytään. mut en murehdi noita nyt.

yö tuli nukuttua aika huonosti, eihän se eka yö ollut näin. alkaa itsellä olla puhti pois, ja kun ei osaa päivälläkään olla tekemättä mitään vaan hypin paikasta toiseen ja virtaa on, ainakin luulen niin =)

hassua tän kolmannen raskaudessa on ollu et moni on joulusta asti sanonu et sähänolet laihtunut! mikä kyllä pitää paikkaansa kun painohan ei ole noussu kuin 4 kg ja siinä viikon turvotukset mukana. mutta lähtöpainoo on sen 15 kg ylimäärästä, niin silläpä ei haittaa vaikka paino ei noussu. ja mulle vieläkin saattaa joku tuttu et sullahan on jalat kaventuneet. jee jee, salakavala lahidutus kuuri =)

aamusta tää maha kaveri taas jylläsi mun sisäelimiä, selkä kun sillä koko ajan tuossa keskellä ja jalat ja kädet mun selkää vasten ja istukka etu seinässä, niin sillä on mukava nykiä mun sisuskaluja, se vaan sattuu aika pahasti.

mutta aamutoimiin, japäivällä pinoa lukee..

korasa 39+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jo aamu kuuden jälkeen kerran koneella mutta meninkin sitten takaisin vuoteeseen. Ja ihme kyllä sain unen päästä taas kiinni. Joten pitkästä aikaa ihan hyvin unta takana, kun nukuin yönkin suht hyvin.

Puikui: Meillä on tosiaan samana päivänä laskettu aika. Saapi nähdä tapahtuuko minulla jotain ensi viikolla, vai kykitääntö täällä vielä elokuussakin.

Eilen on syntynyt sitten useampi heinävauva.

Miehellä on tänään viimeinen työpäivä ja sitten alkaa loma. Kyllä olenkin odottanut sitä, ihanaa kun hän on kotona jakamassa arjen touhut lasten kanssa.

Mukavaa päivää kaikille!

Gaia 37+3

Vierailija
4/22 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liipelle myötätuntoa hoitajan perumisen takia. Olin itsekin edellispäivänä ihan ihmeissäni tuon lastenhoitoasian kanssa. Meidän hoitajalle tuli yllättäviä henkilökohtaisia murheita ja ei välttämättä jaksaisi lapsia hoitaa ja varahoitajan perheessä on mahatauti. Yhden yön nukuin huonosti ja kelasin vaihtoehtoja sekä tietysti toivoin, ettei juuri sinä yönä tarvitse lähteä. Eilen sitten sain yhden hoitajan lupautumaan päivystykseen ja sairastavassa perheessäkin ollaan paranemaan päin. Valoisammalta siis näyttää... On oikeasti tosi kurja tilanne, jos hoitoasiat ei ole selvillä, kun pitäisi lähteä synnyttämään ja on kurja joutua murehtimaan tuollaista asiaa viime metreillä. Toivottavasti löydät hoitajan ja pääset rauhassa synnyttämään!

Limatulpasta en minäkään tiedä mitään, vaikka kolme synnytystä on takana. Koskaan en ole sellaista missään synnytyksen vaiheessa nähnyt, joten en tosiaan tiedä, millainen on. llmeisesti sekin aika yksilöllistä, sillä jotkut ovat sanoneet, että on niin huomattava " klöntti" , ettei voi olla huomaamatta ja toiset taas kertoo tavallista limaisemmasta vuodosta, jossa on vähän veriviiruja... Ja sitten on monia meitä, jotka eivät ole huomanneet mitään...

Neuvolassa tuli edellispäivänä käytyä ja siellä kaikki oli ihan ok. Vauva on tosi alhaalla ja hyvin jo terkan mukaan tulollaan. Tämä terkkari (" omani" on lomalla) oli sitä mieltä, että vauva olisi jo reilut 3,5 kiloinen, vaikka sitä on pieneksi tässä matkan varrella arvioitu. Oli ihan mielenkiintoista käydä eri terkkarilla, kun tajusi samalla itsekin, miten hyvin kaikki on mennyt. Siis kun kerrattiin raskautta yhdessä- ei pahoinvointia, hb, rr ja pissa olleet ok, painoa tullut vähän, mutta tarpeeksi, ei turvotusta tai kipuja missään, ei edes raskausarpia... Ihan tosissaan olen ollut onnekas ja olen siitä kiitollinen. Varsinkin kun kyseessä jo neljäs raskaus ja ikääkin yli kolmenkympin. Kunpa synnytyksen ja vauvan suhteen kaikki menisi yhtä hyvin. Nopeasta synnytyksestä varoitteli tämäkin terkkari ja kehotti herkästi tilaamaan ambulanssin. Matkaan kun menee hyvän matkaa yli tunti omalla autolla niin lanssilla pääsisi vähän nopsempaan ja olisi sitten muutakin kuin miehen apu lähellä. Toivon mukaan synnytys ei kumminkaan ole mikään supernopea ja ehdimme rauhassa sairaalaan. Kaverille eilen juuri sanoin, että kai meille nyt sitten kaiken jälkeen osuu sellainen maratonsynnytys, että ehtii kyllästymiseen saakka sairaalassa kärvistellä. Kaikkialla kun on varoiteltu nopeasta synnytyksestä edellisen perusteella...

Mieli on siis jo lähtemisessä, mutta kiirettä ei ole. Ihanaa, kun vielä on tuo maha. Tiedän kaipaavani sitä ja muutenkin raskaanaolemista, joten nautiskelen nyt viimeisistä päivistä mahdollisimman paljon. Vauvaakin tiedän ehtiväni hoitaa sitten ihan tarpeeksi ajallaan. Kun olo on ihan ok niin oikeastaan ainoa syy, miksi synnärille välillä kovastikin kaipaa, on se, että pääsisi tästä piinallisesta jännityksestä... Tälle päivälle on kuitenkin ohjelmassa ainakin torireissua ja mansikoiden pakastamista, joten eiköhän se päivä taas äkkiä vierähdä ja sitten ollaan taas askelta lähempänä vauvan syntymää. Mukavaa päivää kaikille ja tsemppiä tämän päivän synnyttäjille!

Meiramiina 39+0

Vierailija
5/22 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippahei kaikille!

Tänää olis sitten meidän beibin laskettuaika! Mutta tuskinpa on tuloillaan vielä vähään aikaan. Jopa eilen neuvolalääkäri sanoi että vielä joudut odottamaan. Ei kuulemma ollut vielä kiinnittynyt. Muuten kaikki oli hyvin. Kiloja oli tullu taas " pikkasen" 1800 g viime viikosta. Mutta kahdella edellisellä kerralla olikin painoa tippunut. Mutta kyllä tuo 90 taitaa rikki mennä tässä odotuksen edetessä. Mutta sanon samaa kuin Meiramiina, että saan olla onnellinen ja kiitollinen että kaikki on mennyt oikein hyvin koko raskauden ajan. Ja olen ollut tosi hyvävointinen. Vitsailinkin kerran neuvolatätille, että kai mulle tulee rankka synnytys, rangaistaan kun odotus on mennyt niin loistavasti. Se vaan sanoi" että hui kauhistus, älä noin ajattele, synnytys on jatkumoa raskausajalle"

Liipe: harmi, kun hoitajanne perui tulonsa. Tuo onkin probleema mitä ite ei tuu ajatelleeks. Ite tarvii vaan huolehtii, että saa itsensä ja miehensä sairaalaan, näin kun ensimmäistä odottaa.

Näin tuossa aamusella pahaa unta ja nyt on mieli hieman sekaisin. Kyllä nuo unet osaa olla vaikuttavia. No kuitenkin unessa synnytin poikavauvan, mutta se vietiin heti pois. Eikä suostuttu kertomaan minne ja miksi. Jossakin vaiheessa ymmärsin että jotain oli vialla, eikä edelleen kukaan kertonut mitään. Sitten jossakin vaiheessa mut vietiin huoneeseen, jossa oli paljon vauvoja, joilla oli jos jonkinnäköisiä epämuodostumia ym ym. Sitten heräsin. Mutta kurja oli uni! Kaikkea se ihmisne mieli kehittääkin näin viime metreillä. No en tiedä oliko tästä nyt järkevää teille kirjottaa, mutta tulipa nyt kirjoitettuu.

Mitenkähän sitä sais taas päivän kulumaan. Suht kivalta näyttää ilma ulkona. Jos sitte vaikka jotain pihahommii menis tekemään...

beebebeebe TÄNÄÄN LA

Vierailija
6/22 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin rr mittauksessa. Neuvolantäti jäikin sit kesälomalle joten sijais th on ens viikolla jos sinne mennään. Tehtiin sisätutkimus ja sai tiukasti sormenpäälle tuntumaan vauvan pään, joka edelleen liikkuvana. Ei sitten tullut yhenyhtä supistusta sen tuottamana=(. No katellaan tässä miten menee...

Meillä kans tuo hoitajien saaminen ongelmallista. Miehen äiti todennäköisesti sitten singahtaa meille. Oma äitini ,kun ei ole milläänlailla kiinnostunut koko raskaudesta, eikä halua tulla kolmea kattomaan saati sitten ottamaan yöksi luokseen vaikka jääkin tänään kesälomalle!! Ei edes yhtä lasta!!

Henkisesti kova juttu mulle kun äitiä ei kiinnosta. Jotenkin meidän välit ovat kuolleet kokonaan. Siskoni olisi tullut ,mutta sen ex ukko uhkaa poliiseilla jos ei ota 2 poikaa mukaansa(pölijä äijä). Eikä siitä mitään tule jos 5 lapsen kanssa joutuu olemaan yksin. Tai yleensäkkään kun tullaan kotia vauvan kanssa niin ei sitä mölyä kestä...systeri oli sanonutkin äitille että ole sinä varalla jos hän ei pysty, niin äiti oli vaan tuumannut että kyllä mieheni äiti joutaa tulemaan, ettei äitini tai siskoni täydy olla passissa kun puhelin soi!! Aika uskomatonta omalta äidiltäni!! Meitä on moneksi, mutta sen eestään löytää minkä taakseen jättää!!

Suren lapsieni puolesta ettei heillä ole mummolaa eikä niitä isovanhempia. Molempien vanhemmat ovat eronneet. Minusta isovanhemmat ovat se rikkaus ja etuoikeus lapsille.

No joo menipä märehdinnäksi, kai nämä hormoonit tekevät oikut =(

Limatulppa on minulla näyttäytynyt yhden ainoan kerran..on semmoista limaista/sitkeää paksua vuotoa jossa on veriviiruja mukana. Erinlaista kuin valkovuoto! Öh..olipa hienosti seppostettu..;)

Juu nyt toivottelen paljon supistuksia kaikille ja mukavaa päivän jatkoa!

myytiäinen76 ja masuasukki rv 40+3

Vierailija
7/22 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea kaikille vaavin saaneille!=)

Liipe kyseli millainen se limatulppa on, itselläni kahdessa aikasemmassa raskaudessa on se tullut vessa käynnin yhteydessä ja se on sellainen suht iso lima klöntti missä on itselläni ollut 2 veri viirua ja ei siitä kyllä ole voinnut olla erehtymättä.

Tänään oli neuvola kaikki ok, vauva kuulema ei ole vieläkään kiinnittynyt eikä ole niin alhaalla että se olisi välttämättä nyt heti tulossa eli mennääköhän tässä sitten yliajalle, kun olen jotenkin ollut niin varma että viimeistään ensi viikoilla se varmaan syntyisi kun edellisetkin ovat rv39+2 ja 39+4 syntyneet ja on ollut viime päivinä kamalasti harjotus suppareita ja kestoltaankin suht pitkiä ja napakoita ei pysty aina edes kävelemään kun sellanen tulee ja vatsa on jatkuvasti sekasin.

Painoa oli -400g joten oli jonkun verran laskenut yht.edelleen se 10kg.

Verenpaine 107/78

SF-mitta 31 viikossa olisi 2cm laskenut oli kyllä sillon eri mittaaja jotenkin tuntuu vaan tuo 31 mitta pieneltä kun edelliset oli samoilla viikoilla 36, no hän arvio että vauva olisi ehkä 3,5kg mutta en usko vauvaa niinkään isoksi noh sen näkee sitten kun syntyy.

RT:ssä on

Sydämmen sykkeet ++ 150

Liikkeet ++

Jotenkin on alkanut kamalasti jännittää synnytys vaikka hyvin se on aikasemmin mennyt mutta onhan se iso juttu kuitenkin, itsekkin olen ajatellut luomuna synnyttää en ole aikasemmissakaan ottanut mitään kivunlievitystä no en kyllä olisi kerennytkään kun ensimmäisen kanssa kerkesin tunnin verran olla sairaalassa ennen kuin synty ja toisen kanssa puoli tuntia kun olen sen lähtemisen aina niin viime tippaa jättänyt kun en tykkää siellä sairaallassa oleskella, saa nähdä miten tämän kanssa sitten mennään:)

Hyviä vointeja kaikille ja paljon suppareita niitä toivoville!:)

Carita rv38+6

Vierailija
8/22 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiseen ennen kuin mulle saapuu hoitomuksu =)

Saan miehen siskon 1v pojun muutamaksi tunniksi tänne meille. Justa sain imuroitua ja mopattua lattiat, nyt hiki virtaa vaikka kävin kylmässä suihkussa..hormoonihirviö!! =)

Liipe:tosi harmillista että teidän lapsenvahti perui ja vielä näin viime tipassa! Toivottavasti saatte uuden tilalle!

Korasa: sullahan on tosi Hyvä " laihis" =) Miks mullei vaan ole?? ;)

Beebebeebe: Onpas ollut inha uni!! Ja täällä saa kertoa mitä vaan!! Mikä mieltä nyt sattuu painamaan!! Mä en ole nähnyt olleskaan tässä raskaudessa vaavi unia, Tytsin aikaan näin usein ja aina unessa sain pojan ;)

Huomenna olisi oiva päivä synnyttää =) Mummoni täyttää 82V! Eilen illalla jo luulin et jee NYT alkaa supparit, kun vähän väliä tuli menkkakipuja, mutta lopahtivat kuiteskin ihan alkuunsa;( No mutta kyllä tässä vielä keretään...

Vierailija
9/22 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...huhheijakkaa mikä ilma tuola ulkona; vettä tulee aivan järjettömällä kyydillä!! No eipä oo muutenkaan juuri nenäänsä tullu ulos laitettua joten haitanneeko tuo mittää!? :)

Inhottavia hoitajahuolia muutamalla! Mulla oli kans kauhee stressi jossain vaiheessa vaikka koko ajan on ollu joku päivystämässä puhin päässä. Nyt on mun sisko ollu täälä tän viikon ja hitto että on ollu ihanaa ku se on touhottanu esikoisen kanssa ja ite on saanu huilia. Tänään se lähtee, ja äippä ja toinen pikkusisko tulee huomenna ja ovat sit niin kauan ku vauva syntyy. Äite otti tarkotuksella lomansa tähän ajankohtaan et on apurina, ku muisteli kans kuinka iso apu omasta äidistään on ollu ku on ollu synnyttämässä. <3 Kai tää mölli päättää sit ens yönä ulostatua ku ei oo ketn täälä, tosin miehen sisko lupas olla puhin lähettyvillä.

Joku kirjotti huonoista väleistä äitinsä kanssa... Tosi inhottavaa varmasti, naiselle vielä kun se äidin tuki tuntuu olevan kuitenkin aika tärkeetä! Meillä on vähän vastaava tilanne anopin kanssa, sitä ei oikeesti vois nää lapsiasiat vähempää kiinnostaa. On kans lomalla muttei oo sanallakaan maininnu että olis käytettävissä jos apua tarvitaan. Eikä välimatkaakaan oo ku reilut 20kilsaa, toisin ku mun vanhempiin jotka on koko ajan " kuulolla" , ja välimatkaa reilut 200km. Jotenkin tohon anopin välinpitämättömyyteen on jo niin tottunu ku ei se oo koskaa esikoisestakaan ollu sen enempää kiinnostunu, mutta pahalta se kuitenkin tuntuu, varsinkin miehen puolesta jolle lapset on kaikki kaikessa ja tottakai se haluis et äitiään kiinnostais kans. Miehen isä on kuollu aikapäivät sitte, en koskaan saanu tutustua.

Mitähän vielä. Eipä kai kummempia. Eilen käytiin kattomassa Harry Potter ku oli tuo lapsenvahtikin paikalla ja ku ei koskaan tiiä koska lähtö tulee ni piti ehtiä... Oikeen oli hyvä, ja ihmeesti sitä jakso reilut kaks tuntia törötellä ei-niin-hyvässä tuolissa. Vessassakaan ei tarvinnu ravata, vaikkakin mölli tunki muutamaan otteeseen päätään tonne alas niin että huhheijakkaa! :)

Supistuksia ei näy eikä kuulu. Saas nähä paljoko oikeen menee yli... Huoh!

Nyt mars alakertaan. Sisko nousi esikoisen kanssa ku me tultiin elokuvista vasta yhen jälkeen yöllä (oltiin siis myöhäsimmässä näytöksessä ettei ois ollu kauhee ryysis). Saatto miestä vähä kans aamulla väsyttää ku nukku sellaset vajaat neljä tuntia. Toivottavasti ei tänä iltana tarvi lähtee synnyttään, vois olla väsähtäny apulainen... Vaikka muistaa tuo joka ilta todeta et " olikohan tänään vika työpäivä ennen lomaa" ku alottaa lomansa vasta ku vauva on syntyny ja tietysti kovasti sitä odottaa (kumpaakin, sekä vauvaa että lomaa!). Mutta siis nyt löpinät sikseen ja alas. Vieraita taas vaihteeksi tulossa.... :)

Vointeja ja pitkää pinnaa

toivottelee

Tini rv 39+6

Vierailija
10/22 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein aurinkoista aamupäivää kaikille! Tänään keskustelu alkanut aktiivisesti näköjään jo tosi aikaisin. Meillä nautitaan viimeisistä päivistä, kun jokainen saa nukkua ja hoidella aamutoimensa oman tahtinsa mukaan. Esikoinenkin heräili vasta klo 10 maissa (iltaisin nukkumaanmeno venähtelee klo 22 maihin, eilen taisi mennä jopa klo 22:30 asti ennenkuin Risto Räppääjät oli luettu jne.)

Eli täällä ei todellakaan ole ehditty vielä mitään raportoitavan arvoista ;)

Nukkuminen sujunut viime öinä hieman paremmin - tai sitten olen vaan tottunut puutuviin ja nipisteleviin käsiin... ja en heräile enää kääntyilemiseen jne. Tönköt ja pistelevät on kyllä sormet vieläkin, vaikka hereillä olenkin ollut jo useita tunteja.

Tulokas mylläilee ansiokkaasti - toissa iltana mietin jo menikö kokonaisen kuperkeikan ympäri, kun muljahteli niin kovasti.

Mukavaahan se oikeastaan vaan on, kun aktiivisuutta masussa riittää. Antaa varmemman fiiliksen näihin viimeisiin päiviin.

Liipelle tsemppiä hoitoprobleeman ratkaisemiseen! Saakohan muuten jostain MLL:ltä tai Väestöliitolta varattua/tilattua hoitajia tälläiseen tarkoitukseen, jos muuten ei jostain syystä hoitajaa löytyisi?

Mukavaa perjantaipäivän jatkoa!

2nd-time-mum ja tulokas (39 tasan)

Vierailija
11/22 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamu mennyt ihan harakoille kun olen valvonut viiteen asti yöllä. supisteli ja nyt on koko lantio, varsinkin selkä kipeänä. nyt pitäisi lähteä kauppaan taas täydentämään kaappia, jos vaikka se lähtö tulee. vessassa käynti supistaa mutta liekö nyt siltikään vielä tulee. limaa tullut lisää.

ihan poikki olen ja tuo hoitaja pulakin ahdistaa, kiitos teille kuitenkin tuesta. Toivomme jotta syntyy niin että saadaan joku tänne. soittelin jo siskoni jotta saaatioin sen työvuorot ja äitini vuorot ja anopin yms, että jso jonkun saa..onneksi tuo veljeni on täällä ja se pystyy jonkun aikaa hoitamaan vaikka ikaa on vasta vajaa 13v. niin päästään ainakin lähtemä' än kun mulla nuo synnytykset ei kovin pitkiä ole ollut niin ei hirveästi voi aikailla lähdön kanssa.

no mutta nyt kauppaalistan tekoon ja kauppaan.

liipe ja prinsessa..edelleen 40+2

Vierailija
12/22 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Vauhdikas" aloitus tänään aamulla - neuvola klo 8.30 ja sydänäänet kuuluivat huonosti, joten matka jatkui aluesairaalaan. Käyrällä siellä kaksi tuntia. Aika kyllä meni nopeasti, mutta kyllä siellä käyrällä nyt sitten joutuikin olemaan kauan. Oikealla kyljellä ollessa sydänäänet heikot, joten siinä asennossa jouduttiin sitten makoilemaan kauemmin. Loppujen lopuksi moitteettomat äänet - neuvolassa siis 100-116. Tämän jälkeen vielä ultraus ja ihana erikoistuva lääkäri, joka teki huolellista jälkeä. Napanuoran virtaukset yms. hengitykset katsottiin tosi tarkkaan. Painoarviota tuli 3800 g eli isompi olisi kuin nuo meidän kaksi aikaisempaa (poika 3300 g ja tyttö 3600 g).

Unohdin siinä varmistella, että oliko kyseessä poika. Näin siis viimeksi rakenneultrassa oli... :) Itse en siitä isosta möykystä enää osannut mitään katsella.

Painoa tullut nyt yhteensä 16,7 kg... Hitsi... Aikaisemmin päässyt tasakympillä kummatkin raskaudet. Nyt siis jää töitä imetyksen yhteyteen... Lenkille siis! Sf-mitta jäi mittaamatta. Paineet 113/70 eli oikeastaan olleet ihan samalla tasolla koko raskauden ajan. Pissa ok niin kuin aina on ollut. Raivotarjonnassa vaikka kylläkin hyvin sivuttain vielä mun mielestä. Pääasia, että pää kuitenkin alhaalla.

Lääkärin tutkimuksessa paikat pehmeät, kohdunkaulan pituus 2-3 cm. Eli ei mitenkään " kypsä" tilanne.

Nyt ainakin tietää, että kaikki ok tällä hetkellä - kahden ja puolen viikon neuvolatauko oli vähän liikaa hermoille...

- Nalle-Kirahvi 38+5 (riippuen laskutavasta...)

Vierailija
13/22 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjia hoitojärjestelyongelmia Liipellä, tosi inhottavaa kun tuolleen tekstarilla vielä peruu =( Toivottavasti asia kuitenkin järjestyy ja joku kerkeää apuun ja onneksi veljesi on siellä ensi hätänä =)

Tosi kurja myös tuo äiti- ja anoppiongelma. Itsellekin kurjaa ja lapsille vasta kurjaa tuollainen onkin. Mutta eniten menettävät itse, uskokaa pois. Harmi etteivät tajua!

Meillä oma äitini sekä isäni ovat todella ihania isovanhempia ja osallistuvat arkeemme välimatkastu huolimatta tiuhaan soittelemaalla ja postittelemalla, sekä tietenkin lomailevat luonamme aina kuin mahdollista. Nytkin saapuvat tänne heti kun vauva on syntynyt. Appivanhemmathan tulevat ensi viikolla apuun ja ovatkin kuukauden täällä, heillä loma-asunto tuossa naapurissamme. Kummankin puolelta siis osallistuvat tosi kiitettävästi lastenlasten elämään tästä aivan liian pitkästä (yli 2000km:n) välimatkasta huolimatta.

Täällä ei voinnissa mitään muutosta, eli hyvin voidaan ja helteitäkin jaksaa hyvin. meillä vieraita huomiseen saakka ja sitten onkin viikonlopputouhuja oman perheen kesken. Ensi viikko vielä tällä vanhalla kokoonpanolla ja sitten alkaakin ihan uusi arki, aika huimaa!!!

Duracel rv 38+1 (10 päivää sektioon)

Vierailija
14/22 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin on ollut kiireinen päivä. Vajaan tunnin päästä pitäisi olla lähdössä viikonlopuksi+alkuviikoksi mökille, mutta kovasti on vielä hommat kesken. Tullut kaikkea yllättävää lisäohjelmaa tälle päivälle, kavert soitelleen tunnin puheluita yms.. =) sinänsä mukavaa lisäohjelmaa kylläkin. eikä tuo pakkauskaan niin hirmuinen homma vielä tällä kokoonpanolla ole, eli eiköhän tästä ajoissa päästä liikkeelle.. ;)

Mutta aurinkoista viikonloppua kaikille! Loppu/alkuviikon aikana varmasti tuleekin vauvauutisia, kun heinäkuiset nyytteineen alkavat kotiutua

Puikui 37+3

Vierailija
15/22 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenkin sitten siivonnut tämän päivän..vapaapäivä kun lapset oli hoidoissaan. Siskon ex ukko häirinnyt koko päivän että milloin on lähtö jne. Vähä kuuluu sille. Oli nyt sitten kiristänyt siskoani ettei näe poikiaan 2 vkoon. Voi luoja mitä ääliö koko ukko. En voi kun ihmetellä.

Systeri jokatapauksessa on puhelimen äärellä että voin soittaa,,onneksi!

Niin nuo isovanhempi asiat ovat aika kinkkisiä, mutta joku tuolla kirjoituksessaan viittasikin että nehän siinä häviää, ei me! Olet aivan oikeassa, kiitos siitä!

Myytiäinen ja masuasukki

Vierailija
16/22 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, olenkin nyt malttamaton. ei vaan. ihan sillä sais tulla et mies sais kelan isyysrahan, kun sehän alkaa vasta kun vauva syntynyt..

muuten jo menee nyt kaksi viikoa yli tämä vauva, ei saa kelalta isyysrahaa eikä palkkaa eli palkaton loma tiedossa. tänään selvisi kelasta tuo tieto et ei makseta ennen kuin syntyy. ja aikasemmin oli perustelujen takia lupa aloittaa se laskettuna aikana. ja sit jos menee kaksi viikkoa yli niin miehellä ei enää mahiksia pitää isyyslomaa vaikka kela ei ois maksanu päivääkään, kun työmiehiä ei ole tarpeeksi ja lomia miehillä. vaikka oikeus ois olla pois. aika hankala järjestää rekkamies yht´äkkiä esim. yöllä tuuraa, jää muuten meiltä kaupasta maidot saamatta =)

eli syntyis nyt viikonloppuna niin ei ois palkaton loma...

mutta silloin kun oottaa se vähiten tulee =(

täytyy lähtee juoksu lenkille ja mustikan poimintaan. kokeilla kaikki kolme ässää, seksiä vaikka kolme tuntia putkeen =)

kylläpä meni päivän mieli matalaksi...

harmi liipellä (oliko liiipe ees) se hoitaja homma. meillä on hoitajat jo valmiina kotona, mut ne appivanhemmat on kiire pohjoiseen hillaan ja oottavat et tää syntyy ja pääsevät starttaa. kyllä tulee paineita mulle lähtee synnyttää, kun nkaikilla ois jotain muuta mut oottavat mun purkautumista ja puhuvat mahalle et tule jopois sieltä...

mut, mä voisin itse pitää se vielä viikonkin masussa, ois ompelu hommat kesken..

korasa

Vierailija
17/22 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika syntyi keskiviikkona 11.7 klo 14.39. Silloin aamulla oli tipalla käynnistys. Siitä kun säännölliset supistukset alkoi niin meni 1h50min pojan syntymään eli vauhdikkaasti syntyi. Luomusti synnytin, en kerinnyt siis saada mitään kivunlievitystä. Hirveää se oli sen hetken mutta palkinto on todella ihana. Tänään päästiin kotiin. Nyt opetellaan elämään nelilapsisena perheenä.

Eli poika syntyi rv:llä 39+1, painoa oli 3970g ja pituutta 50cm.

Kirjoittelen tarkempaa synnytystarinaa kunhan ehdin/jaksan.

Mymmeli

Vierailija
18/22 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea sinne Mymmelille vauvelin johdosta!

Meillä ei mitään erityistä taaskaan. Menny höpöksi tämä päivä, sisällä oon jurnuttanu vaan. Tai käytiinhän me aamusta cittarissa ja ukko osti mulle kengät. On vähän aikaa katellu tuota mun kenkien laitto-puhinaa ja osti nyt sitte semmoset et tarvii vaan työntää jalkaan :)

Oon mää täällä kotona saanu jotain aikaseksi kuitennii. Eilen tein kolme peltiä pulleroita, tänään valmistin pakkaseen myöskin ruokia. Makaronilaatikkoa ja risottoa. Voi hyvillä mielin lähteä sitten synnyttämään, ei ainaskaan raksu jää tänne nälissään olemaan :) Ja ittellä ei tarvi sitte ekana päivänä kotona hermoilla et mitä söis.

Minä lähden melonin syöntiin, tekkee niin hirveästi mieli!

Hauskaa viikonloppua kaikille, synnytelkäähän sen aikana oikein muhevia vauveleita :)

-Annemari ja minimutti 38+3-

Vierailija
19/22 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä seuraillaan jatkuuko nää supparit, välillä jo vähän kipeää tekee mutta saa nähdä nukahtavatko kesken.

Vierailija
20/22 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea mymmelille ja koko perheelle!

Täällä ei tilanteessa mitään uutta, vaikka laskettua päivää vietetäänkin. Koko ajan soi puhelin ja viestiä pukkaa. Ei aina jaksais vastata edes.....Kivahan se tietty on et ihmiset muistaa tän mun lasketun päivän ja on kiinnostuneita, mut kuitenkin. Ei jaksais koko ajan selittää, et ei mitään uutta taivaan alla..

Tulis edes yks pienikin supistus niin tietäis et vauva on tän vuoden puolella tulossa :)

No onneksi on yksi hyvä huvi, nimittäin syöminen. Koko ajan on nälkä tai sitten vaan tekee mieli...vuorotellen suolaista ja makeeta. Iltapalaksi tehdään vielä tortilloita...nam..nam..

No tulipas valittava viesti. Yleensä olen positiivinen ihminen, mutta kuinkas nyt näin masentaakaan..

beebebeebe tänään LA