Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOs saat tuliaisiksi jäätelöä, viiniä tms. tarjoatko niitä vieraille, onkos

Vierailija
12.07.2007 |

se kohteliasta tarjota ko. tuotteita vai olla tarjoamatta? mitä etiketti sanoo

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia on, jos on sovittu, että tuovat viinin/jälkkärin tms. Itse en koskaan laita tuliaisia tarjolle. Sen sijaan sovitut jutut tietty laitan tarjolle.

Vierailija
2/8 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalkkunalasta savustettua kalkkunaa. Laitoin tämän tarjolle (porukkaa oli siis enemmän kuin vain nämä ketkä itse toivat tuliaisen). Kaikki saivat maistaa ja kiitellä. Ja ystävän isä oli mielissään ja taisi saada pari joulukalkkuna tilaustakin =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis silloin, jos tarjottavaa on esim. ilman vieraiden tuomaa jäätelöäkin runsaasti.

Vierailija
4/8 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(karkasi) mutta jätskiä tarjoisin vieraille, viiniä ehkä en. Paitsi jos on illanistujaiset missä on tarkoitus ottaa muutenkin, niin sitten pullo pöytään.

Vierailija
5/8 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kahville tuleva tuo jäätelöä, pullaa tms, laitan kyllä sen tarjolle. Jos taas olen laittanut ruokaa, en tarjoa tuotua viiniä, ei se yleensä sovi juuri sen ruoan kanssa. Jossain illanistujaisissa taas avaan kyllä tuodun viinin, jos se on hyvä seurusteluviini.



Etiketistä en tiedä :)

Vierailija
6/8 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaimmillaan olen jättänyt oman vastaavan kaappiin ja laittanut vieraiden tuoman pöytään, mutta oikea toimintamalli kiinnostaisi, koska joskus haluaisi laittaa juuri niin kuin on itse ajatellut. Toisinaan on kyllä tullut varauduttua huonommin ja kaverin tuomiset on mukava lisä.



Mutta eikös niitä vähän niin kuin kahvipöytään tms olla tuomassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulevat kahviaikaan niin en. Suklaata voin kahvilla tarjota muutenkin, joten jos tuovat suklaata niin tietysti tarjoan.

Vierailija
8/8 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos tarjottavaa on muutenkin runsaasti laitan huoletta kaappiin pahan päivän varalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme