patapum taaperoreppu
onko kukaan käyttänyt patapumin taaperoreppua alle 1,5 vuotiaalla (joka on suositusikä). Suunnittelen tässä ostoa ja ajattelin että olisi sitten pitempi käyttöikä tällä " isommalla" mallilla, joka on 10cm tavallista patapumin kantoreppua korkeampi.
Meidän poika tosin vasta 3kk. Aloittaisin sen repun käytön kylläkin vasta ehkä viiden kuukauden iässä tai siis sitte ku istuu ja on vähän isompi.
Kiitos neuvoista jos jollain on kokemusta..
Kommentit (3)
En ole käyttänyt, mutta taaperoreppua suositellaan tosiaan käytettäväksi vasta n. 1,5-2-vuotiaasta ylöspäin, joten en ostaisi taaperoreppua noin pienelle lapselle. Taaperorepun selkäpaneli on tosiaan pitempi kuin tuossa perusmallissa, mutta siinä hihnat kulkevat eri kohdissa, joten on vaarana, että pienemmän lapsen kädet / jalat puutuvat tuossa taaperorepussa.
Meillä on siis tavallinen Patapum ja kohta 1v 4kk ikäinen lapsi. Kantamisen tarve vähenee koko ajan lapsen kasvaessa ja omatoimisuuden lisääntyessä, mutta ainakin vielä tuo tavallinen Patapum on riittänyt meille vallan mainiosti.
Meillä tytöt 11kk ja 3v ja molempia olen kantanut sillä. Tosin ehkä tuolla isommalla olisi parempi olla, jos selkätuki olisi vähän pidempi. Mut hienosti on menty kuitenkin tuolla repulla. Pienempää kannan aika paljon myös tuossa edessä ja monesti nukahtaa siihen. En tiedä miten tuo taaperomalli sopisi siihen asentoon...?
Itse ostin taannoin Patapumin pienemmän mallin. Lapset on nyt 8kk ja vanhempi 4v. Molempia olen kantanut siinä ja onnistuu kyllä.
Mutta kadun etten kokeillut taapero-mallia. Uskoin vaan kun myyjä suositteli pienempää. Korkeampi selkänoja ei olisi pahitteeksi. Ja malleissa kulkee kantohihnan alapää eri kohdassa ja tässä minun mallissa se vähän kiristää lapsen jalkaa. Harmi etten kokeillut ajoissa, meneekö taaperossa hihna paremmalta kohdalta. Vähän sekavasti kirjoitettu, toivottavasti ymmärsit =/ En siis osaa sanoa, kumpi on parempi.
Kokeile sinä molempia malleja selässä, ennenkun teet ostopäätöksen =)