Mies ei pysty huolehtimaan yksinkertaisemmista asioistakaan....
Mua niin suunnattomasti ärsyttää se, että mies ei pysty hoitamaan pieniä yksinkertaisia asioita! Esim. ei huolehdi siitä, että puhelimessa on akku täynnä, tai että onko autossa polttoainetta (aina tankkaa viime tingassa jännittäen riittääkö asemalle saakka) yms yms yms.
Siis mies ei tee mitään kunnolla! Kaikki asia jäävät puolitiehen jos edes sinne asti pääsee. Mikä avuksi? koska olen jo lopen uupunut tähän tilanteeseen. Mies aina väittää, että kaikki johtuu siitä kun hän on väsynyt. Joo o, olenhan minäkin väsynyt ja silti mun täytyy tehdä myös miehen hoitamattomat asiat ja hoitaa muitä tärkeitä asioita ihan muun kodinhoidon ja lastenhoidon ohessa!
Miten saisin miehen käsittämään, että omista asioista täytyy pitää huolta!?
Kommentit (32)
Miehesi haluaa tahallaan, että on asiat hieman siinä rajallaan, että eivät toimi. Hän nauttii siitä tunteesta, että on elämä vähän epävarmaa.
Unohtaa aina kaiken, akku loppuu, lompakko ja avaimet jää kotiin, ei muista tankata, ei muista syntymäpäiviä, pukee lapsille liian pienet tai väärät vaatteet jne.
Kaikesta pitää aina muistuttaa, soita sinne, tee sitä, tee tätä.
Jos on johonkin sovittua menoa, miehelle pitää antaa tarkkaa aikataulu mitä tekee missäkin vaiheessa, muuten emme ikinä ehtisi ajoissa.
Jossain vaiheessa mies aina hermostuu ja käskee lakata nalkuttamasta. Eikä siltikään ota yhtään opikseen vaan sama jatkuu vuodesta toiseen.
mun mies joutuu laittamaan kännykän lataukseen, kun itse en muista - vaikka siinä on ne varoitusäänetkin. Jos töihin pitää ottaa paperit, niin ihan varmasti unohdan ne kotiin. Jos kaupasta pitää tuoda jotain, niin en muista ostaa sitä.
En ole mielestäni tyhmä, mutta taidan elää vähän muissa maailmoissa. Ajattelen paljon asioita, mutta tuollaiset pikkuasiat jotenkin on ihan älyttömän hankalia.
Onneksi mieheni ei ole hirveä nipo, jankuttaa aina lähtiessä sata kertaa, että onko joku paperi mukana - yleensä ei ole :/ Voi sitä raukkaa...
Minulla on adhd -mies. Joskus nuorena diagnosoitu. Näin myöhemmin jäljellä tuo tarkkaavaisuushäiriö ja on kyllä varsin hajamielinen yksilö. Unohtaa laittaa herätyskellon illalla soimaan, unohtaa parturi- ja palaveriajat, ei muista sovittuja työkeikkoja jos en muistuta niistä... ja vaikka mitä muuta. Kerran lähti töihin vääränparin kengät jalassa! Olivat onneksi samanväriset... Minä taas olen varsinainen nipottaja joten pinnaa on jouduttu kyllä todella venyttämään! Meillä on kaksi lasta 2 ja 3v, joten vilskettä riittää. Miehellä pysyy kontrolli kaikkeen jos asioihin on tietty rutiini. Jos joku asia sekoittaa päivän, niin puolet asioista unohtuu. Raskastahan tuo on välillä...
Laitan puhelimen pois päältä, jätän aamupalatarvikkeet yms pöydälle, vaatteet yms heitän lattialle ja jätän lapset nukkumaan. Otan auton ja häivyn. Lisäksi kirjoitan lapun mitä pitää tehdä sen päivän aikana. Katsotaan miten pärjää!
Luulenpa että aika heikosti on asiat kun tulen kotiin.....ap
Älä vastaa jos mies soittaa, sano että puhelin oli äänettömällä. Älä pese sen pyykkejä, sano ettet pessyt senvärisiä, voihan hän itse pestä jos niillä on kiire (sanot ystävällisesti). Kaupasta ostat normaaliruuat, muttet mitään miehen herkkuja tai tarvitsemaa. Sanot ettet muistanut tai saanut kannettua. Keksi itse lisää, teidän arkeenne liittyen.
hankittiin kalaöljykapselit, jotka sisältävät Epaa. Minä huomaan eron jos syö tai milloin on unohtanut useammaksi päiväksi. Minä olen myös miettinyt joskus, että otan ja häivyn ja hoitakoon joskus asiat itse! Tosi asiassa mies myös kärsii tästä ja kuitenkin yrittää parhaansa. Miehessä on kuitenkin myös niin paljon hyviä puolia, että jaksetaan =).
Voithan tietysti ehdottaa miehellesi lääkärillä käyntiä... Adhd:läisillä on oma keskustelupalsta. Olen joskus ammentanut sieltä voimaa kun tuntuu, että eikö mikään onnistu.
Kävin lukemassa tuolla noista adhd-aikuisista ja taitaapi miehelläni olla se adhd. Liian paljon samoja asioita kuin adhd:tä sairastavalla. ap
pärjäävälle aikuiselle. Mutta minulla on kyllä aika ajoin samaa taipumusta, että känny meniaa jäädä poispäältä, kun lähden töistä. Joudun töissäni keskittymään ja uppoutumaan työjuttuihin aivan totaalisesti. Usein ne asiat pyörivät kotonakin mielessä, jos jutut jää töissä pahasti kesken. Silloin on minullakin akku lataamatta, voileipätarpeet pöydällä ja voi olla eri paria sukatkin.
Kun yritän vain jotenkin selvitä eteenpäin ja kestää stressin, joka työtehtävistä jää päälle, jos niitä ei saa päivän aikana loppuun ja usein käy, että ei saa.
Ja mielestäni olen aika mukavasti elämässäni pärjäävä nainen, vaimo ja äiti, en kyllä mikään kodin hengetär.
Ja kaikki asiat mitä mies sloittaa, jää keksken. Ja kun jotain tekee, niin sillojnkaan ei tee asiaa kunnolla. ap
ja tosiongelmaisten välillä. Kun minä olen hajamielinen, se tarkoittaa, että olen tekemässä jotain muuta asiaa loppuun, jonka takia pikkujutut jäävät vähän rempalleen. Mutta kaikki asiat eivät jää kesken ja pikkujututkin hoidan sitten, kun isot asiat on tehty pois alta.
Vaikka sanon sille illalla, että laittaisi puhelimen yöksi lataukseen, niin ei laita. ap