Mies ei pysty huolehtimaan yksinkertaisemmista asioistakaan....
Mua niin suunnattomasti ärsyttää se, että mies ei pysty hoitamaan pieniä yksinkertaisia asioita! Esim. ei huolehdi siitä, että puhelimessa on akku täynnä, tai että onko autossa polttoainetta (aina tankkaa viime tingassa jännittäen riittääkö asemalle saakka) yms yms yms.
Siis mies ei tee mitään kunnolla! Kaikki asia jäävät puolitiehen jos edes sinne asti pääsee. Mikä avuksi? koska olen jo lopen uupunut tähän tilanteeseen. Mies aina väittää, että kaikki johtuu siitä kun hän on väsynyt. Joo o, olenhan minäkin väsynyt ja silti mun täytyy tehdä myös miehen hoitamattomat asiat ja hoitaa muitä tärkeitä asioita ihan muun kodinhoidon ja lastenhoidon ohessa!
Miten saisin miehen käsittämään, että omista asioista täytyy pitää huolta!?
Kommentit (32)
Tai sitten se ei vain NÄE niitä asioita...
Tai sitten se on sairastunut (esim. masentunut, uupunut jne - ne ei pysty...)
Kun minä olen se, joka joutuu joka asiasta sitten loppujenlopuksi kärsimään!
ap
tiedän kyllä itsekin miten suuri houkutus on esim. laittaa miehen känny latuuseen jos huomaa että se piipittelee virran loppumista ja mies on puolen tunnin päästä lähdössä reissuun..
meillä mieheltä jää säännöllisesti joka kerta voileipävehkeet pöydälle. en laita niitä pois vaikka muuten puuhailisin keittiössä, huudan miehelle ystävällisesti (siis ei-vittuilevalla äänellä) että " meinaatko tehdä vielä leipää?" tms. en epäröi huudella vaikka olisi mennyt yö-unille. arvelen hänen jossain vaiheessa oppivan että helpommalla pääse kun korjaa jäljet oma-aloitteisesti.
Laitoin kerran ne varoitusäänet päälle, mutta mies otti ne pois.
Tälläkin hetkellä pitäisi saada mies kiinni. On tärkeää asiaa, mutta puhelin pois päältä! Ai että kun vituttaa!
Ja tosiaan, mun täytyy oppia olemaan siivoamatta miehen jälkiä. Mutta se on vaikeaa, koska miestä ne sotkut ei häiritse kun harvoin kuitenkin on kotona ja minä olen täällä joka päivä koko ajan :(
ap
en muista ladata kännykkää, en muista edes katsoa siihen onko tullut tekstareita, en muista uusia reseptejä, en muista hammaslääkäriaikaa, hyvä jos muistan maksaa laskut...
Mutta osaan ja muistan monta muuta asiaa. Mm. läheisten (sukulaisten, ystävien, ystävien lasten) syntymäpäivät, elämäntilanteet, lahjatoiveet ja allergiat pienintä piirtoa myöten.
Tarvitsen muistia työssäni ja se on usein ylikuormittunut: muististani ikään kuin putoilee asioita jotka ei ' mahdu' siihen.
mun mies kanssa unohtaa kaikki asiat. Hän ei juuri koskaan muista esim laittaa autossa valoja päälle ja kun varovasti kilometrin jälkeen huomautan , suuttuu. Ajellaan sitten erittäin usein ilman valoja. Mua häiritsee, kun vastaantulijat vilkuttavat hänelle valoja ja hän ei huomaa. Joudun laittamaan silmäni kiinni, kun ärsyttää.
Viime viikolla lähti mökille ja unohti lukita oven. Unohtaa lähes aina soittaa soittoaikana lääkärilleen Ym, ym.
Monesti ollaan menty vaikka anoppilaan ja hänellä synttärit (minä en tiedä päivää, koska he eivät pahemmin juhli). Ja kun ollaan siellä, niin usein miehen sisko soittelee ja kertoo, että äidillänsä on synttärit. Ja tietenkin minä olen se, joka panikoi ja pakottaa miehen menemään kauppaan hakemaan kukkia! Näitä noloja tilanteita on monia!
Musta on ruvennut tuntumaan siltä, että mies on oikeasti ihan helvetin TYHMÄ ja yksinkertainen! En tiedä kauanko jaksan ja kestän sitä! Itse olen ihan erilainen.
ap
voihan esim. kännykän kalenteriin laittaa hälytyksiä yms, kirjoitella muistilappuja almanakkaan eri päivien kohdalle jne. Minä teen se kaiken kyllä. Ongelmana on, että unohdan laittaa kännykkään äänen takasin (töissä usein joudun laittamaan pois) ja unohdan katsoa almanakkaa.
t. se joka ei myöskään muista mitään
sellaisen pienen, tasaisen huolettomuuden sulattaa ihan helposti, mutta joskus tuntuu että hommat ikäänkuin kumuloituu.
esim. viime talvena: mies oli lainannut minun avaimia ja unohtanut ne taskuunsa, lähtenyt töihin. oli siis talvi, loskaa ja paskaa, ja minulla väsynyt lapsi päiväkotiin vietävänä aamulla kello kuudeksi. päiväkoti aukesi tasan klo 6, mun bussi lähti n. 1km päästä 6.30. 5.45 me ollaan lapsen kanssa talvitamineissa lähdössä kun tajuan että mulla ei oo avaimia, en saa rattaita varastosta. ei se mitään, lapsi kantoon, ja kaikki varavaate-, vaippa- yms kassit myös. sekä tietty omat kamppeeni.
talvivaatteet liukkaat, ote meinaa lipsua, lapsi rimpuilee ja huutaa koko kilometrin mitä meiltä oli pk:lle (mainitsinko että olin raskaana ja mulla oli selkä valmiiksi kipeä..), haluaa lelun kassista syliinsä, saatuaan tiputtaa sen ja hirveä kikkailu mulla nostaa. tiputtaa vielä uudestaan muutaman kerran. puren hammasta ja tarvon eteenpäin loskassa.
puoli tuntia myöhemmin istun punaisena, hikisenä, itkuun purskahtamaisillani bussiin ja soitan miehelle, jonka puhelin pois päältä, akku loppu. siinä kohtaa vitutti.
5
Ilmeisesti hänellä on joku psyykkinen tarve tuntea olonsa turvalliseksi siten, että ottaa hyvin rennosti kaiken. Ei halua olla riippuvinen normaaleista normeista ja rajoista. Akku ladataan, kun muistetaan. Ei voi sietää sitä, että se on PAKKO ladata, kun piipittää. Hän ei selvästikään halua edes olla tarkempi missään asiassa.
Parisuhteessa ei voi elää noin. Se on erittäin itsekästä.
Olen lukemattomat kerrat kiikuttanut sen työpaikalle milloin mitäkin, unohdetut lääkkeet useimmin (sairastaa sairautta, johon tarvitsee lääkkeitä " koko ajan" ) . Kerran vietiin lasten kanssa isille kengät, kun oli unohtanut aamutossut jalkaan lähtiessään. :)
Jotenkin siihen on vaan niin tottunut, se on ollu tollanen aina. Ja monet asiat on niin paljon helpompaa tehdä itse, kun neuvoa toiselle. Tässä yhtenä päivänä se oli halunnut " auttaa" mua keräämällä pyykit narulta kaappiin (pestä en ole sen enää vuosiin antanut, niin monen väri-sekoilun jälkeen, heh) Luulisi ettei ole vaikeaa erottaa 70cm ja 130cm tyttöjen vaatteita toisistaan, mutta niin vaan käy. Ja mun ja isomman tytön vaatteet menee sillä aina kanssa sekaisin, vaikken todellakaan itse mikään pieni nainen ole.
Mutta on se vaan niin rakas kaikesta huolimatta. Mun " iso lapsi" . :)
Tälläkin hetkellä olen jo melkein puoltoista tuntia yrittänyt soittaa miehelle. Puhelin pois päältä kun AKKU LOPUSSA! Miehen isälle yritin soittaa (ovat yhdessä) ni ei vastaa! Minulla on tärkeää asiaa. Mutta eihän se miestä kiinnosta miten täällä kotona menee tai mitään muutakaan! Itse hän ei koskaan soita ja kysele vointiamme tai kuulumisiamme. Paitsi; jos sillä on itsellään jotain tärkeää asiaa. Esim. käy kaupassa tai tee sitä tai tätä...
Mä en enää kestä!
ap
Minulla on kumminkin samantapainen mies. Harmittaa vaan, kun miestäni taasen ärsyttää minä. Eli minä muka olen ylitarkka nipo, mitä en siis todellakaan ole. Vaatii vaan aika paljon kärsivällisyyttä varmistella miehen asioita samalla, kun hän vielä haukkuu siitä.
(Esim muistutan joka ilta kännykästä, kun on erittäin ärsyttävää herätä yöllä piippaukseen. Muistutan, onko bensatankin korkki paikallaan, on nimittäin pari kertaa unohtunut huoltikselle. Renkaanvaihdossa muistutan, että varmaan on kiristänyt mutterit. Kerran unohtui. Rengas alkoi lonksua ja hyvä ettei irronnut. Näitä on paljon.)
Joudun siis sietämään, että joudun muistamaan hänenkin asiansa ja sietämään myös sen, että hän aina haukkuu muistuttelusta.
Miehesi ei murehdi turhasta -tankkaa kun tankki on tyhjä (montako kertaa olette oikeasti jääneet tien päälle?) ja lataa akun kun akku on tyhjä. Sinä se stressaantunut taidat olla...?
voi ei rupesin itkee kun luin 13sta viestin! otan osaa! toivottavasti miehes ymmärtää kuinka ihana vaimo hänellä on! anna kunnon läksytys sille!!!
ja akku on loppu. Jos on tuommoinen hutilus miehenä, niin tottahan toki siinä tulee ärtyisäksi. Kaiken huippu on se, että on kytkenyt akun loppumisvaroituksen pois.
SIIS AP! Ostat ensinnäkin miehelle uuden kännykän, vaikka sun viimesillä rahoilla! Sellasen jossa on hyvä akku! Sitten kertakaikkiaan joka toinen tai kolmas päivä KÄSKET sen miehes tai itse laitat puhelimen lataukseen. Keksikää joku näkyvä helppo paikka missä se puhelin ladataan! mä uskon että sua hitottaa enemmän se että et saa miestäs kiinni kuin se että joka toinen päivä laitat illalla sen puhelimen lataukseen.
Sitten sen bensan kanssa! joka kerta kun käyt tankkaamassa tankkaat tankin TÄYTEEN. Mua kans ärsyttää olla koko ajan tankkaamassa mutta tällä se hoituu... Keskitä energias siihen että hoidat ne hömelön miehen pienet hommat kun siihen että valitat sille!
voimia, ymmärrän että vituttaa!!!
että tällöinhän ap joutuu aina maksamaan bensat.
Mullakin on tollainen mies, on kuulemma aina ollut samanlainen (äitinsä mukaan). Kaikki suvun miehet on kuulemma vähän sellaisia.