KAKKOSEN YRITYS uusi pino
Heippa.
Mie ilmoittaudun mukaan ja teen tässä samalla uuden pinon tänne jos ei vaan ketään haittaa? kun oli tuo entinen jo aika pitkä.
Meillä aloitettu nyt ehkä sit oikeesti tuo toisen yritys tässä kuussa. (hedelmällisimmät päivät menossa) Lupa myönnetty kyllä jo aikasemmin mutta yritystä ei ole sillai kuitenkaan ollut. Mutta nyt sit odotellaan kovasti toista. Tai täälläkin ehkä minä odotan enemmän ja miehelle se okei. Ei noista miehistä ain ota selvää, mutta ei se siis ole sanonut eikään. Meillä tyttö 1v 1kk tulee tuossa ens viikolla.
Kommentit (88)
Kyllähän meitä pikku2:n yrittäjiä on useita, kunhan koloistamme hiivitään.
Meillä esikoinen nyt 1v2kk ja aloitettiin toisen yrittäminen. Kyllä me ainakin lasketaan ovispäiviä ja mieskin vallan mukaan tähän laskemiseen osallistuu / on osallistuvinaan. Esikois-poikaa yritettiin 1.5 vuotta ennen kuin tärppäs. Toivon ihan hirveesti ettei nyt menis niin kauaa!!! Oon jo nähny uniakin, että ollaan saatu toinen, sittenkin..
Täällä 5/05 synt. pojan äiti, jolla armoton vauvakuume! Isäntää olen vuoden päivät yrittänyt houkutella pikkukakkosen yritykseen,mutta nyt vasta lämpesi ajatukselle eli pillerit jätettiin viime viikolla pois. Jos tämän kuukauden käyttäisi kumia, odottaisi ne ensimmäiset luomut ja sitten ei muuta kuin hommiin!
kyllähän tänne mahtuu! Meillä on melkein saman ikäset lapset mulla on 07/05 syntynyt esikoinen :)
Onpa ollut kesälomakiireitä kun en ole juuri koneella ehtinyt käymään. Nyt ensimmäinen luomukierto menossa ja kuvittelisin, että ovis olisi tässä lähipäivinä. Saas nyt nähdä, vielä ei ainakaan mitään tuntemuksia ole ollut. Nyt ei yrittämällä yritetä tässä kierrossa. Tulee jos on tullakseen, näkeepähän ainakin sitten tätä kierron pituutta. Mutta eipä sitä ikinä tiedä vaikka tärppäis. Esikoinen kun sai alkunsa heti ensimäisestä yrityksestä niin nytkin on niin toiveikas että pikkukakkonenkin tulisi " helposti" . Vaikka siihen ei todellakaan pidä tuudittautua. Joka tapauksessa plussatuulia kaikille.
eli täällä eräs kakkosesta haaveileva perhe.. Ensimmäinen poika on jo 2v10kk ja toisesta haaveiltu ensimmäisen syntymästä asti :) Olin vuoden kotona pojan kanssa ja aloitin sitten koulun kun poika oli 10kk ikäinen. Nyt sitten keväällä koulu loppui ja sain työpaikan niin nyt sitten alkaa se todellinen haaveilu toisesta, eikä pelkkä haaveilu vaan yritys myös :) mies on aivan täpinöissään ollut jos pitkään, nykii minua aina hihasta kun tulee joku vauva vastaan ja naama on kuin naantalin aurinko :D ihanaa!
Vielä on kierukka paikallaan, mutta sekin lähtee jo parin viikon päästä, aika on 15.8 :) sen olen jo päättänyt että mitään ovulaatioita tms. en rupea laskemaan, sitten kun tärppää niin sitten tärppää :) ensimmäisestä tärppäsi heti! siis konkreettisesti aivan heti! lopetin pillerit noin jouluna ja siihen päälle viikon menkat ja heti sen jälkeen tärppäsi, seuraavia menkkoja ei sitten enää tullut :D
Nyt mentävä patistamaan tätä ensimmäistä nukkumaan :) huomenna pitäisi jaksaa lähteä isopapan syntymäpäiville ja sunnuntaina matkataan puuhamaahan :D
Jos joukkoon vielä yksi mahtuupi niin ilmoitattudun yrittäjiin :)
Jätettiin kesäkuunlopulla pillerit pois ja nyt odotellaan...
Yhden testin jo innokkaana tein, mutta eipä sitä toivottua viivaa tullut:(
No edellisellä tärppäs reilu kuukauden kuluttua pillereiden lopetuksesta, joten ei masennuta vielä!!!
Poika täyttääpi ihan kohta 2 v eli 8/05 on syntynyt. Eli synttäreitä suunnitellaan...
Meillä on perheessä 11/03 syntynyt poika, jolle nyt suunnitteilla pikkusisko tai -veli. Miehellä on ollut vauvakuume jo pitkään, vihjaillut mulle aina silloin tällöin, että olis kiva tehdä kaveri tolle ekalle.. Mies on mua kolme vuotta vanhempi. Mä olin pitkään vastaan, ettei meille tule kuin yksi lapsi.. Kunnes yhtäkkiä huomasin kaipaavani vauvantuoksuista elämää. Ite oon ainut lapsi, joten sekin tietty vaikutti ettei sitä toista muka tarvita. Toisaalta yhden lapsen elämä on aika tylsää, kun ei oo sisarusta.
Ehkäisy on jätetty vasta nyt viikko sitten pois, käytettiin kondomeja, kun ei hormoniehkäisy soveltunut mulle. Tänään tai huomenna alkaa menkat, joten hyvät päivät olis sitte parin viikon päästä.. Niitä odotellessa!
Oon ostanu jo uudet vaunutkin, toivottavasti en liian aikaisin..
josko mahtuis mukaan vielä...? :)
perheessämme siis ihan äsken 1-v. täyttänyt tyttö, ja toista tässä yritellään. esikoinen oli hiukkasen vahinko (mutta erittäin tervetullut sellainen), joten toivon lyhyttä tästä yrityksestä. vaikka eihän sitä koskaan tiedä, vaikka kuinka venyis.
meillä täällä piinaviikko menossa, menkkojen pitäis (tai siis ei pitäis) alkaa ens pe. huh huh... mietin tässä että millon uskaltais tehä testin. esikoista odottaessa näytti negaa kun menkat oli ollu vissiin päivän tai kaks myöhässä, mutta vahvasti tuli plussa kun odotteltiin toiset kaksi päivää. yk 1 menossa.
Tervetuloa kaikki uudet innolla kirjoittamaan. Mulla on nyt viikonlopun aikana ollut oviskipuja, joten kierto näyttäisi sellaiselta kuin vähän arvelinkin. Eka luomukierto siis menossa ja samalla eka yrityskierto. Oikein rupesi jänskättämään miten tässä käy, kun mielestäni oviksen bongasin. Ja kyllä tässä menneellä viikolla ja viikonloppuna on tullut vällyjen välissä seikkailtua ;o)
Mitenkäs muilla? Millaisia tilanteita tällä hetkellä?
Elohelmi kp 17/30?
Täällä nyt kp 23/28<. Eli jännää alkaa olemaan... :) Viime aikoina menkat alkanut silleen, että ennen varsinaisia menkkoja on tullut muutama päivä sellasta " tuhnua" . Mulla yleensä alkaa menkat sunnuntaina (viimeset 3 kiertoa), eli to-pe pitäis alkaa jo tiputella, jos menkat alkaa. Voi kun ei alkais!!!
Tsemppiä paljon kaikille muillekin!
Uusi kuumeilija ilmoittautuu joukkoon! Ja pyytää apuanne... :)
Minulla on 9 kk vanha poika ja imetän häntä vielä. Kahdet menkat on kuitenkin jo olleet ja niiden väli oli 32 päivää. Ovis oli jo ennen ekojen menkkojen alkua mielestäni kaksi kertaa. Niiden väli ollut 30-34 päivää. Nyt on kp 33/30-34 (?) ja jännittää... Ihan kuin olisi raskausoireita, mutta voiko niitä olla jo? ENTÄ MILTÄ KUULOSTAA: Limat yleensä vähentyneet oviksen jälkeen, mutta nyt ne vaan jatkuivat ja tällä kertaa oviskivut eivät olleet selkeästi jonain päivänä, joten tarkka ovispäivä epävarma. Sitt n. viikko oviksesta alkoi hiivatulehdus, ensimmäistä kertaa vuosiin! Sen hoidon jälkeenkään ei ole vuoto loppunut, vaan edelleen on läpinäkyvää limaista vuotoa. Hiivatulehdus mielestäni jo ohi. Eikös hiivatulehdus voi olla raskausoire?! Muita oireita mm. lisääntynyt epämääräinen nuhaisuus.
Koskahan uskaltaisin testata?
Toisaalta olen innoissani, toisaalta hämmentynyt ja hieman peloissanikin, jos nyt olen raskaana. Ikäero lasten välillä jää suht pieneksi....Hyvä vai huono asia?!
Tsemppiä kaikille!! Luen juttunne paremmin läpi ja kommentoin seuraavalla kerralla.
T: Peggy-75
Vieläkö mahtuu mukaan?
Meillä tyttö 10/05 ja luomuja odotellaan.Ens kk pitäisi jotain muuta ehkäisyä käyttää jos kerran aikoo ne menkat odottaa..Ei millään malttaisi ;) Kumillako te muut luomumenkkojen odottajat olette aikoneet selvitä? Mitähän muuta sitä ois saatavilla kun ei oikein kortsusta niin tykätä..?
Ennen tuota esikoista söin pillereitä jotain 4 vuotta ja tärppäsi ehkä jostain kuudennesta kierrosta,josta viimeisessä kk oli yritystä mukana ja ovis tiedossa.
Noista pillereiden lopettamisista. Kun esikoista tehtiin odotettiin luomukietoa kumin kanssa.. Tai no oikeastaan mies ei vielä silloin halunnut lasta niin halusi käyttää kumia.. no kumminkin heti seuraavasta kierrosta tulin raskaaksi ku ei kumia käytetty..
Muut menetelmät jos ei kumista tykkää taitaa olla aika vähän vaihtoehtoja.. onhan niitä vaahtoja yms..
Ei ole vielä menkat alkaneet, joten kierto on joko pidentynyt tai pidempi kuin muistin.. Rinnat on aika kipeät ja mahaa vähän viiltää, joten eiköhän ne sieltä ala niinku pitäskin. Pääsee sitte parin viikon päästä tositoimiin.
Esikoinen valmistautuu täysillä vauvan tuloon. Kertoi jo mummulassa, että äiti synnyttää meille pikkuvauvan. Siinä oli porukka onnessaan, mutta täytyi valitettavasti tehdä huhupuheet tyhjäksi.. Pikkumies katseli jo vauvalle sopivia leluja ja elokuvia, aikoi ottaa oman pyörän tarakalle kyytiin ja ajaa varovasti ettei pientä sitten pelota. Voi toista:)
oon pahoillani, mutta en oikeen muista ihmisten nimimerkkejä vielä... mutta ihana lukea näitä viestejä kun ihmiset on niin positiivisia ja tohkeissaan! :)
kyllähän sitä raskaaksi voi tulla vaikka imettäisikin vielä. ja kait aika monilla hiiva on ihan oikeestikin raskausoire. en kyllä noista limajutuista oikeen tiiä, että mitä ne sitten vois meinata... toivotaan että ne meinaa vauvaa! ;)
entä mitähän niitä ehkäisyjuttuja olis muita kun kortsu... onhan niitä vaahtoja ja kapseleita ja hmm... pessaari? en oo kyllä ikinä ees nähny sellasta livenä, joten en tiedä siitä yhtään.
mut joo, kuten jo tossa aikasemmin kirjottelinkin, niin mulla menkkojen ei pitäis alkaa pe. (kp 24/27(-28))
vähän on hämentynyt olo. esikoista kun aloin odottaa, niin olin ihan varma että oon raskaana, vaikka mitään oireita ei ollutkaan. ja olin kans. nyt ei tunnu miltään. lisäks olis tavallaan ens kevättä ajatellen jopa parempi, jos odoteltais vielä yks tai kaks kiertoa, mutta malttamattomia kun ollaan niin alotettiin yritys jo nyt. opiskelen siis ja kevät on aika tiivis...
nytkään ei oo mitään oireita. viimeks oikeestaan eka oire oli arat tissit, mutta nekin vasta kun testi oli plussan puolella. oon kyllä ollu tänään tavallistakin kärttysämpi. asiaan kyllä saattaa vaikuttaa se, että menin aamulla yliopistolle ja pyörä oli varastettu viikonlopun aikana. lisäks tiskikone hajos tänään ja korjaaja tulee vasta reilun viikon päästä. :(
mites muilla? toivottavasti tulee plussia pian tällekin palstalle!
Mä luulen että mulla nyt ovisaika, ainakin limaisuus ja ajankohta viittais siihen. Touhuiltu on nyt monena päivänä mutta välipäiviäkin on ollut. Saa nähdä miten käy. Imetän vielä siis esikoista että en tiiä miten tuo vaikuttaa raskaaksi tulemiseen.
Meillä 09/05 syntynyt poika ja nyt viime kuussa päätimme antaa seuraavan tulla kun on tullakseen. Päätin olla ottamatta mitään paineita " tekemisestä" kun esikoinen tuli todella helposti... Mutta, mutta, nyt huomaan laskevani päiviä ja ovis kolkuttelisikin jo tämän viikon lopulla.
Tyttöä toivoisin kun poika on jo perheessä - ja olenkin ottanut kaikki " hihhulikonstit" käyttöön tässä asiassa : ) Mieheni lähinnä naureskelee näille tyttöyrityksille. En olisi tätä itsestäni uskonut (näitä hihhulihommeleita) kun pieni poikakin on tervetullut - varsinkin kun on jo suurin osa tarvittavista vaatteista ym. olemassa. Vaalenapunaista vaan olisi kiva välillä katsella : )
Ensimmäinen yritys siis alkamassa. Onnea kaikille yritykseen!
Rebekka ja pikku-ukko kohta 2-v
Kiva kun meitä on tässä ketjussa näinkin monta! Olen ollut hieman tauolla nettisurffailusta kesäloman vuoksi, mutta nyt lukaisin ketjun läpi.
Hitsiläinen, ennen kesälomaa testasin varmuuden vuoksi tuleeko plussaa (mökillä oli tiedossa saunajuomia jne.), eikä sitä tullut joten loma meni ilman ylimääräisiä miettimisiä.
Nyt loman jälkeen on kuitenkin ihan ihme tuntemuksia: menkkamaisia kipuja (viimeksi mulla ollu menkat vuonna 2005), etovaa oloa pitkin päivää, väsymys, koko ajan jano ja KAAMEA nälkä. Eli mun aivot yrittävät taas huijata mua käyttämään viimeisenkin testiliuskan. Vaikka tiedän, etten noin 95% ole raskaana niin silti tekis mieli testata - olen siis testinarkkari.
Imetän esikoista edelleen, ei menkkoja eikä liiemmälti seksiäkään (TOSI harvoin). Eli olisi suoranainen ihme, jos plussa tulisi. Tässä vaan ihmettelen, että miten kauan jaksan ootella näiden tekastujen oireidenki kanssa ennenkun kaivan sen testin kaapista... On kyllä viimeinen kerta kun tilaan raskaustestejä " varuiksi" kaappiin ;)
Miten te muut saatte itsenne pysymään järjissään, vaikka oireita muka olisikin? Kuinka kauan jaksatte odotella ennen testaamista? En ole edes varma ovuloinko, näköjään mulla on aivan liikaa vaan aikaa miettiä näitä asioita, heh.
Tuli sekava sepustus... Selittelen sitä vähillä yöunilla ja paluulla työarkeen.
-piirakka
Ääh,kirjoitin äsken pitkän litanian sit kone tilttas..
Rebekka-74:Meillä taas toisin päin,pieni poju olisi mahtava juttu! :) Että kaikki kirves sängyn alle-vinkit kehiin! Sen voin sanoa että jos sulla tarkka ovis päivä tiedossa niin kun 3 pvä ennen sitä peuhaatte niin tyttö tulee ;) Meillä oli silloin vielä silleen että jonku laskurin mukaan sain sen päivän tietoon ja 3 päivää ennen ovista sit oltiin ja sit mies lähti reissuun joten hommat jäi siihen.Viittaako tämä nyt sit siihen että ne poikasiittiöt olisi nopeampia mutta tytöt pitempi kestoisia tms..
Toivottavasti tästä ei kukaan loukkaannu,että otetaan ihan huumori mielellä! Kyllä mulle toinen tyttökin kelpaa.Olisi pikku-sisko niin ihana juttu mutta täytyy tuon miehen takia poikaa toivoa..
Caarina2: