Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäinen mielikuvasi kaupan kassalla työskentelevästä n. 35-vuotiaasta naisesta?

Vierailija
11.07.2007 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellinen vastaukseni, jonka kehtaan sanoa vain av:lla nimettömänä

Vierailija
2/12 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammatti. Niitähän ovat pääsääntöisesti yläaseteen käynet tytöt, jotka ansaitsevat helppoa biletysrahaa. No kassallahan ei juuri aivoja tarvita, homma on kovin konemaista.

Asuessani Keski-Euroopassa muutaman vuoden kassoilla työskenteli jo hyvällä iällä olevia rouvia. He olivat oikeasti ystävällisiä ja vähänkin pienemmässä kaupassa (Suomalaisittain suuressa) he tuntuivat tuntevan monet asiakkaista. Ja vaikka ei tunnettukaan, niin jokaisen kanssa vaihdettiin kuulumisia.

Myös kassa oli palveluammatti. Hidastahan se touhu oli Suomeen verrattuna, jossa kassat toimivat niin nopeasti, että just ehtii lomapakkon sulkea kun seuraavan asiakkaan ostokset alkavat vyöyryä päälle.

:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen ehkäpä pitävän itsellään jotain korkeampaa tavoitetta ja tekevän työtä opiskelun ohessa.

Vierailija
4/12 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin 27-vuotiaana takaisin kouluun ja nyt 32-vuotiaana olen juuri valmistunut (välissä äitiyslomalla) ja päässyt koulutustani vastaaviin hommiin.

Hommassa ei sinänsä mitään vikaa, jos omaa siihen sopivan luonteen, mutta se palkkaus on aivan hanurista.

Vierailija
5/12 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset eivät ole kiinnostuneet urasta ja joillekin varmaan kassana työskentely sopii hyvin.

Toisekseen, ihmisten onnellisuus ja tyytyväisyys elämään ei ole ammatista kiinni ja raha ei tee onnelliseksi vaikka se elämää joiltakin osin helpottaakin.

Vierailija
6/12 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtänsä tekevä ihminen. Robotinko kanssa haluaisit asioida, ap?

Vierailija
7/12 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minutkin voi satunnaisesti löytää kaupan kassalta. Ikää 36v, ammattejakin on kaksin kappalein, mutta hoitovapaan jälkeen on ollut vaikeaakin vaikeampaa löytää töitä :( Silloin tällöin olen PÄÄSSYT sentään kaupan kassalle töihin, vaikka ihan ahteristahan se homma on. Mutta silti, TÖISSÄ!!!

Vierailija
8/12 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No kassallahan ei juuri aivoja tarvita, homma on kovin konemaista.

Siis äärimmäisen raskasta hommaa jossa saa tuntea olevansa täys paska vaikka hymyilee vittumaisimmallekin asiakkaalle niin että poskiin sattuu.

Mikä eniten vituttaa nii se että porukka luulee että " eihän se oo muutaku istuu vaan kassalla ja ottaa asiakkaalta rahat."

Niinhän sitä luulis. Oon sitä mieltä että kaikkien tulis olla ees yks päivä kassalla nii oppis arvostamaan sitäki duunia.

Terveisin: hommaan äärimmäisen kettuuntunut kassatäti

Vierailija
9/12 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuota miettinyt, kun muutenkin meinaa tuo palvelukulttuuri hävitä. Mitä jos niitä joidenkin mielestä luusereita ei olis? Mitä jos me kaikki haluttaisiin korkeat virat ja paljon palkkaa? Kuka siivoais? Kuka rahtais ruokaa kauppoihin ja kuka niitä kaupoissa hyllyihin laittais? Kuka meitä palvelisi, jotta ruokaa kotiin saisimme? Pienipalkkaisia tavallisia IHMISIÄ tarvitaan! Me kaikki ollaan tärkeitä ja meille kaikille on oma tehtävämme tässä maailmassa. Kaikki ei voida olla ulkoisesti hyvin pärjääviä. Menestyminen mun mielestä mitataan ihan muulla tavalla kuin ulkoisilla seikoilla. Kaupan kassa voi olla elämäänsä hyvinkin tyytyväinen, voi olla onnellisesti naimisissa tai onnellisesti sinkkuna. Onnellisuus lähtee sisältä, ei ulkoa. Rahalla ei onnellisuutta saa.

Nimim. ennemmin onnellinen köyhä kuin onneton rikas (ei pienituloisuus ole häpeä, toisten halveksinta on)

Vierailija
10/12 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin 2,5 vuotta kassalla ja ei siinä mun mielestä aivoja tosiaan tarvitse. Parasta kun jättää ne aivot vaan kotiin suosiolla ja hymyilee idioottina muille idiooteille.

Itse tein opiskelujen ohella kassatyötä, ja ' paras saavutukseni' oli tehdä 3 sivuinen essee samaan aikaan töissä. Kirjoitin kotona vain puhtaaksi =) kuittilapuista.

Vierailija:

Vierailija:

No kassallahan ei juuri aivoja tarvita, homma on kovin konemaista.

Siis äärimmäisen raskasta hommaa jossa saa tuntea olevansa täys paska vaikka hymyilee vittumaisimmallekin asiakkaalle niin että poskiin sattuu.

Mikä eniten vituttaa nii se että porukka luulee että " eihän se oo muutaku istuu vaan kassalla ja ottaa asiakkaalta rahat."

Niinhän sitä luulis. Oon sitä mieltä että kaikkien tulis olla ees yks päivä kassalla nii oppis arvostamaan sitäki duunia.

Terveisin: hommaan äärimmäisen kettuuntunut kassatäti

Vierailija
11/12 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsisköhän tota livauttamaan

Vierailija
12/12 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hyväpalkkaisen miehen vaimo, joka hankkii hieman " omaa extraa" ja omia juttuja osa-aikatyössä.