Apua,miten järjestää lapsen hoito kun molemmat vuorot.
Mieheni tekee yötyötä,työajat 18/19-04,plus matkat,ja tätä su-to joka viikko,pe ja la vapaat.
Itse aloitan työssä,joka epäsäännöllistä vuorotyötä,vuorot voivat alkaa ja päättyä mihin vuorokauden aikaan tahansa.
Pitäisikö hakea hoitopaikkaa miehen työaikojen perusteella,kun tiedossa,vuoropäiväkodista,itse pidän lapsen tietysti aina kotona kun vain mahdollista ja lomat pidämme eri aikaan että poika saa olla kotona.
Kommentit (8)
että molemmat vanhemmat on vuorotyössä.
me ollaan oltu tosi tyytyväisiä ja lapsella on paljon vähemmän hoitopäiviä kun päivätyötä tekevillä ystävilläni. Onhan vuorotyössä toki huonoja puoliakin, mutta tää on meidän elämää =)
Ei siinä mitään sen kummempaa, ei mitään negatiivista sanottavaa. Ite olen vuorotyöläinen yh, ei onneksi yövuoroja.
Vuorotyötähän te kummatkin teette, joten kuulutte sen alan hoidon piiriin. Meillä hoitopaikkaan pitää ilmoittaa kuukauden jaksoissa lapsen hoitoajat ja kummankin vanhemman työajat. Mutta jos ei tiedä omia työvuorojaan niin pitkälle etukäteen, niin varmasti asiasta pääsee sopimukseen hoitopaikan kanssa. Mutta hakiessasi hoitopaikkaa ilmoitat nämä samat työvuoroasiat kuin tässäkin kerroit.
Me olemme olleet tyytyväisiä päiväkotiin, joka on siis pelkästään vuorotyötä tekevien lapsille. Onhan siellä vaihtuvammat olot kuin muualla, kun hoitajat ja kaikki lapset ovat " miten sattuvat" paikalla, mutta meillä mennyt ongelmitta. Tietenkin lapsen luonne vaikuttaa sopeutumiseen minkälaiseen hoitoon tahansa.
,silloin vain kun on pakko-ja tosiaan vapaapäivinä ja aina kun mahdollista myös pojalla vapaapäivä.
Mitenkähän sitten kaikki päivärytmit yms 4-vuotiaalla,kaikkemme tehdään pojan eteen ja pyritään hänelle parhain asiat järjestämään,töitä nyt on vaan pakko tehdä.
Vaikka vuorotyöläisiä ollaan, lapsella on oma rytminsä mm. päikkärit, ruokailut aina samaan aikaan. t.5
Tosi hyvin sujui isommalla, vaikka öitäkin oli hoidossa. Nyt odottaa, että pääsee hoitoon (?!) Vähimmillään hoitopäiviä oli 10/kk. Osa niistäkin olivat luokkaa klo 12-14..
että onko muita vanhempia joilla kummallakin kummallinen työaikataulu,teidän kokemuksianne vuoropäivähoidosta tai muista hoitoratkaisuista toivotaan.