Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*HAAVEILIJAT?!*~*

11.07.2007 |

Oltiinhan me haaveilijoita... ;D

No, me joilla vauva on vain haavetta esim. mies ei myönny, sairaus/lääkitys jonka takia raskaus ei vielä mahdollinen, opiskelu yms...

Missäs kaikki piileksivät? Vällyjen alla vai kesäloman vietossa?

Kirjoitelkaahan kuulumisianne!

T: HeikkoPeikko (ja mies muuten alkaa taipumaan (LUE: HITAASTI) vaikka vielä vähän aikaa sitten oli EHDOTTOMASTI EI:n kannalla)

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

marjo79 älä missään nimessä ota itse pois,sattuu varmasti enemmän kuin lääkäri nyppäsee sen pois!ja sitten voi tulla tulehduksia sun muita,onhan se kierukka kummiskin sen verta syvällä....

täällä mami odottelee millon tärppäis....nyt kun sit lupa on saatu niin ei tärppää:(no tänään,on ovulaatio vaihe menossa tai noh ei tarkalleen kun en jaksa enää tikutella mutta luulisisn kun nippailee siihen malliin alavatsassa:)

Ja minä jään kesälomalle huomenna:)ihanaa!muuten päivät menee töissä ja kiirettä pitelee...ja sitten kun olis ollut aikaa koneella istua niin kone oli tiltissä:(

Mutta nyt pojalle iltapalaa,pesulle ja sit pääsee mamikin rauhottuu sohvan ääreen:D

Vierailija
42/68 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakuume on hirmuinen, kun on kuulunut vauvauutisia suht läheltä, mutta ei mies tuo mies vaan ole vieläkään suostuvainen.

Kirjoittelu on vaan tänne jäänyt, kun päivät menee huomaamatta ja on ollut kaikenlaista puuhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on siis tällä hetkellä se, että meidän kolmosen yritys siirtyy vuodella ellei kahdella eteenpäin. Nyt on sen verran muutoksia tulossa (uudet työpaikat, uusi asunto jne), ettei kuumeiluta yhtään ;)

Voi olla että lapsiluku jää tähän kahteen, mutta saattaapi olla että loppujen lopuksi meillä olis neljäkin lasta, aika näyttää...

Lopetan siis palstailun tällä kertaa, ehkä palaan uudelleen kuumeilemaan joskus.

Hauskaa kesän jatkoa kaikille!!

-C-

Vierailija
44/68 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakennusprojekti ja jossain vaiheessa ajattelin että ehkä sen jälkeen vasta mutta kuume vei voiton ja aattelin että ehkä voin auttaa rakennuksella kun olen äitiysvapaalla(näin perustelin miehelle miks nyt) meillä on kaks tyttöä ennestään ja nyt soitin äitiysneuvolaan jos ottaisivat kierukan pois. no jaa tänään amulla oli kyllä semmonenolo ettei yhtään enempää tätä lajii muksui kun molemmat heräsivät vinkumaan ja mikään ei onnistunut. nyt kun ruoka on syöty ja karkit nenän eessä niin kaikki taas hyvin, ollaan oikeen herttasia...:)

marjo

Vierailija
45/68 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan varma onko tämä oikea paikka...

Olen 24-vuotias 2½-vuotiaan pojan äiti. Toinen on ollut mulla haaveissa jo pitkään, mutta miehellä ei. Tiedättehän...ensin pitäisi olla valmistunut ja töitäkin olisi pitänyt keretä tehdä muutama vuosi ja entäs se isompi asunto...

Molemmat ollaan vielä opiskelijoita, miehellä 1½ vuotta jäljellä ja itse olen lopputyötä vaille insinööri. Valmistun vuoden loppuun mennessä.

Alkuvuodesta tulin vahingossa raskaaksi, mutta se päättyi hyvin vaikeaan keskenmenoon. Sen jälkeen ollaan keskusteltu paljon näistä vauva-asioista, jolloin mies tuli hieman vastaan, ja lupasi, että yritys voisi alkaa ensi keväänä. Sillä aikataululla hänkin kerkeäisi valmistua ennen pikkukakkosen syntymää.

Itse en millään malttaisi odottaa niin kauaa ja kovasti pelottaa, että mitä, jos mies peruukin lupauksensa ja vetoaa taas näihin em. syihin?

Mansikankukka

Vierailija
46/68 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikankukka: minulla on aika samanlainen tilanne kuin sinulla: valmistun keväällä insinööriksi ja pikkukakkonen on haaveissa. Esikoistyttö on jo 2v 10kk, vauvakuumetta jarruttelee haaveet työpaikasta ja toki myös opiskelut pitäisi saada kunnialla loppuun. Mies on vakitöissä ja alkaa pikkuhiljaa lämmetä mun vauvahaaveille, mutta yritystä emme aloita vielä ainakaan puoleen vuoteen (huokaus.)

Kävin eilen shoppailemassa, siellähän näkyi kaupat olevan täynnä raskaana olevia naisia ja pikkuvauvoja. Mies ei kyllä nähnyt yhtään :) Ihan ikävä tuli isoa vauvavatsaa ja niitä syntymättömän pienen ihmisen liikkeitä...

Vierailija
47/68 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun mies ei näytä tajuavan ollenkaan että NYT olisi se hyvä aika vauvalle. Molemmilla vakityöt (viimeistelen jatko-opintojani yliopistolla)ja oma talokin meillä on, eli taloudellisesti ollaan ihan ok. Kihloissa ollaan oltu jo useampi vuosi ja ikääkin rupeaa jo olemaan 27v, mutta kun mies ei vielä myönny, niin minkäs teen vaikka on hirmuinen vauvakuume jo ollut reilu vuosi?!

Otan " asian" puheeksi vähän väliä, ja saan mieheltäni jatkuvasti kuulla miten nalkutan asiasta, ja että se vaan vähentää häneen haluaan hankkia vauva. Mutta sitten kun en puhukaan asiasta muutamaan viikkoon, niin ei hänkään minkäänlausta keskustelun aloitetta tee. Tiedän, on ehkä typerää jatkuvasti ilmoittaa asiasta hänelle että " vauva olisi kiva :)" , mutta kun on niin vaikea olla ilmoittamattakaan kun kova kuume on pitempään jo ollut päällä, ja ei sitä noin vaan ihan saa vähennetyäkään ihan itsestään...

Olisiko kellään neuvoja/niksejä miten saada mies mahdollisesti vähitellen suostumaan? Kun tämä muistuttaminen ei näytä tepsivän mutta muutakaan keinoa en tiedä!

Tuntuu vaan että tämä ikä alkaa jo painaa, ja biologinen kello tikittää jo tiuhaan ;)

Vierailija
48/68 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Liityn jonon jatkoksi. Minä olen 26 ja töissä, mies 25 ja vielä opiskelija. Vuosi ollaan oltu naimisissa ja 6 vuotta yhdessä. Minulla on ollut armoton vauvakuume jo viime syksystä. Kovasti haaveilen siis esikoisesta... Minun ystäväpiirissäni on jo vauvoja, mutta mieheni ystävät lähinnä sinkkuja tai seurustelevat. Meilläkin mieheni on jarrutellut asiaa, tosin pikku hiljaa lämpenemässä.

Toisaalta haluaisin kovasti omaa perhettä, mutta toisaalta jännittää se lopullinen askel eli ehkäisyn poisjättäminen. Valmistuin yliopistosta vuosi sitten ja olen nyt ollut vuoden töissä. Uran kannalta vielä ei olisi sopiva aika jäädä äitiyslomalle ja lisäksi mieheni on opiskelija (ainakin vuoden), joten talouskin tällöin epävarmempaa. Oma koti meillä on jo. No, ei se " oikea" aika varmaan koskaan tule. Olen päättäneet että pillerit loppuvat 2 kk päästä ja sit katsotaan muilla keinoilla ehkä hetken.

Vierailija
49/68 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Pikkuhiljaa alkaa taas aatokset hiipimään tänne kuumeilijoiden joukkoon. Meillä on poika 1v 10kk, ja kakkosesta on ollut puhetta joskus parin vuoden päästä. Mies on yrittäjä ja tilanne töissä tällä hetkellä sen verran hektinen, että ei oikein ole sopiva aika vauvalle. Minä kyllä olisin valmis vaikka heti, mutta en voi mieheltä vaatia lasta, jolle hänellä ei olisi riittävästi aikaa. Toisaalta nautin kovasti tästä ajasta ainokaisen kanssa, kun hän oppii koko ajan uusia asioita. Ne menisivät helposti ohi vauvan kanssa. Raskausaika oli niin ihanaa, että haluan nauttia myös siitä täysillä jos minulle se ihanuus vielä suodaan.

Nyt on kuitenkin tilanne se, että kierukka (tavallinen) on ollut pari kuukautta ja edelliset menkat oli tosi kummalliset: kesto alle 2 päivää eikä kipuja juuri nimeksikään. Nyt on ollut kummallinen kuvotus muutaman päivän, mutta tunnen itseni sen verran hyvin, että kuvittelemalla saa aikaan vaikka mitä! Pakko kuitenkin myöntää, että pientä kuumetta alkaa olla ilmassa... Ehkä tämä haaveilijoiden yhteisö olisi sellainen, missä minäkin tuntisin oloni mukavaksi. Käyn varmasti kurkistelemassa teitä aina silloin tällöin ja kirjoittelen kuulumisia. Nyt olen kyllä jäämässä juuri kesälomalle, joten osallistuminen voi olla hyvinkin satunnaista. Lämmintä kesää kaikille ja koittakaahan saada miehiinne vauhtia. Kutsukaa kylään tuttuja, joilla on pieniä lapsia, mitä pienempiä sen parempi :)

Omppu lomafiiliksissä

Vierailija
50/68 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran kurkkinut tänne palstalle mutta ehkä uskallan jo ilmoittautua joukkoon. Meillä on kaksi lasta, kohta 3v ja 1v4kk ikäiset tytöt. Pienempi on kuitenkin vielä sen verran pieni että en ihan vielä halua kolmatta. Jos malttaisi odottaa vielä puoli vuotta ainakin. Olen koittanut järkeillä mutta tuntuu silti että ajatukset pyörivät vauva-asioissa.

Meillä mies kyllä toivoisi lisää lapsia. Nyt vaan ei tilanne mielestäni ole paras mahdollinen, ollaan just muutettu ja uudessa kodissa on aika paljon työtä ja palasin työelämään kolmen kotona vietetyn vuoden jälkeen ja mukavalta tuntuu. Mies on hoitovapaalla työstään ainakin tamminkuuhun asti jonka jälkeen tyttöjen olisi tarkoitus aloittaa päivähoidossa.

Onko muita joilla on ihan pieniä ja silti vauvakuume myllää?

Vierailija
51/68 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa palstailemaan uudet haaveilijat!

Meillä on lapset 5v., 2,5v. ja 10,5kk ja uutta tulokata haaveilen/kuumeilen. En nyt muista nikkiä kuka kyseli pienistä lapsista ja vauvakuumeesta....

Hermot meinaa välillä mennä totaalisesti mutta kuitenkin se vauvakuume jyllää todella kovana!

Meillähän siis mies oli ensin sitä mieltä että ei enää koskaan, sitten mielipide vaihtui että katotaan 10v. päästä ja nyt jopa kerran oli vaan hiljaa kun otin asian puheeksi... Että pehmittely jatkuu!

Nyt pitäis mennä laittelemaan lapsosille välipalaa...

Moi!

Vierailija
52/68 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, tein jo omankin aloituksen ennen kuin huomasin tänne ilmeisesti kuuluvani :)

Eli meillä on kaksi tyttöä, toinen täyttää pian 2 v ja toinen pian 5 v.

Kolmannesta haaveilen, tosin välillä mielipiteet heittelee laidasta laitaan. Joskus olen vakaasti sitä mieltä, että kaksi lasta meille riittää ja toisinaan taas haluaisin niin kovasti kokea sen kaiken vielä kerran...

Miehen kanssa ollaan puhuttu, että olisi mukava jos olisin silloin äitiyslomalla, kun esikoinen aloittaa koulun eli syksyllä 2009.

Mutta me tarvitaan sitä ennen vielä uusi asuntokin, ja se tässä on ehkä eniten esteenä. Ei haluaisi ottaa sitä 200.000 euron lainaa... meillä nykyisessä asunnossa on vaan kaksi makkaria. pääkaupunkiseudulla asutaan.

Kakkosen jälkeen aloitin työt alkuvuodesta, joten ihan hyvä olisi olla vielä vähän aikaa töissä. Lisäksi aloitan vähän lisäopintoja jotka kestävät loppuvuoteen 2008.

Mutta periaatteessa yritys voitais aloittaa keväällä 2008.

Kuulumisiin

T.Jaffa kera kahden prinsessan

Vierailija
53/68 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin tänne vilkuilemaan, vaikka me olemme jo siinä haaveen toteutusvaiheessa..

Pisti silmään aurongonkukan kirjoitus, kun tuntui ihan omaltani silloin vuonna 04...

Minä sanoin silloin miehelle, että minä lopetan pillerit nyt, koska olin niitä jo useamman vuoden popsinut. Sitten ilmoitin, että hän saa hoitaa ehkäisypuolen/olla käyttämättä, koska minä olen valmis perheenlisäykseen.

Aluksi mies oli tosi vastahakoinen, ja kun ei voi sietää kumeja (ylläri) niin " käytti tosi varmaa ehkäisyä" -> keskeytettyä yhdyntää...

Näin meni muutama kuukausi, kunnes yks kaunis kerta huomasin, ettei akti loppunutkaan kesken..

Tällä välin en ollut asiasta maininnut, koska tiedän, että sitten olisin saanut odotella hyvin hyvin kauan.

Kuukausia meni 8 ennen kun tärppäsi. Nyt meillä on 8kk ikäinen poika ja kakkonen on jo tilauksessa. Siihen ei tarvinnut suostutella, mies ihan itse sitä ehdotti.

Vierailija
54/68 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaas mitä rakkaat siskot?!?!?!??!?!?!??!?!?!!??! Mies alkaa suostua, taipua, tajuta.... Voi että mä olen onnellinen!!!!!!!

Vaikka varmasti raskasta tulee olemaan ja varmasti matkan varrella on epävarmuuttaa mutta silti.... Ja eihän sitä tiedä tulenko raskaaksi enää mutta yritys hyvä 10! :D

Nyt vain kierukkaa poistelemaan!

Aioin silti olla tässä ketjussa niin kauan kunnes tärppää, jos tärppää! Ja jos saan olla vielä seurananne?

Heips!

Vierailija
55/68 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hieno juttu että sait HeikkoPeikko miehen mukaan projektiin! Teillä tuleekin sitten olemaan vipinää kun tulee vielä yksi pikkuinen.

Tänään tässä pohdiskelin (jälleen kerran) että kun meilläkin on neljä lasta haaveissa ja täytän just 30v että eihän sitä ikuisuutta voi enää odotella. Mutta silti joku van jarruttaa. Ja olisihan se mukava että hetken aikaa olisi kaksi töissä käyvää ihmistä ja laittaa vaikka vähän rahaa jemmaankin jotta voi sitten jäädä pidemmälle hoitovapaalle. Vähän vaan pelottaa se tosiaan että jos odottaa liian kauan mitä sitten jos niitä lapsia ei enää saakaan. Onko muut miettineet tätä?

Vierailija
56/68 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se olen lomaillut vain ja en kotosalla oikein ehdi ollakkaan kun pojan kanssa ollaan pää kolmantena jalkana menossa kaikkialle...ulkoiltua on tullut rutkasti=)

Meillä on pieni muurahais ongelma ja huoltomies tulee myrkyttämään asunnon ja joudutaan evakkoon 3 tunniksi...onneksi äitini asuu naapuri pihassa=)

Nyt sitten alkaa kohta piina viikko että tuleeko täti vai ei=)tosin tota oviksesta tiedä kun yhdet menkat jäi väliin...mutta siitä ilmoittelen sitten=)

Aurinkoista viikkoa kaikille!

Vierailija
57/68 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tuesta ja juttu tuokioista!ja mukavaa kesää=)

Vierailija
58/68 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan iloisia uutisia, Snowflake. En malta odottaa, että saan jättää ehkäisyn ja päästään tositoimiin. Jänskättää jo valmiiksi. Voi kun jo pian saisi itsekin plussata... ja ihka ekan kerran.

Vierailija
59/68 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oikein paljon onnea plussasta! Tulehan silti välillä kertoilemaan kuulumisia!

Vierailija
60/68 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snowflake:

EI VOI OLLA TOTTA!!! IHANAA!!! Sun plussa nyt olikin odotettavissa, mutta kun [b] minäkin plussasin keskiviikkona!!! [/b] Oon tässä pari päivää ollut ihan pölmistynyt! Lähetkö mun kaa tuonne odotus-puolelle? Mikä sun laskettu aika on? Vai ootko vielä laskenut sitä? Mulla on kai 24.3.