Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pistätte lapsenne uusperhekuvioihin?

Vierailija
11.07.2007 |

En ole kuullut ja nähnyt yhtään positiivista tapausta,ja monta uusperhettä kylläki - Näissä kuvioissa ei lapsia ajatella

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on myös yleinen harhaluulo, että eronneiden lapset ovat aina häiviäjiä. Tiedän useamman tapauksen, jossa uudet lapset jäävät näiden etälasten varjoon. Ihan yhtä suuri tragedia sekin.

Vierailija
42/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeuksia kyseisessä tilanteessa. Ei niiden perusteella kuitenkaan voi tehdä päätelmiä koko totuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ydinperheiden menosta esimerkiksi tällä palstalla.

Vierailija
44/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä ja ex yhteisistämme. Minun kolme lastani perivät minun omaisuuteni, yksi heistä perii mieheni omaisuuden ja kaksi ex-mieheni. Uuden mieheni omaisuus ei kuulu millään osamäärällä edellisen liittoni lapsille. Hänelle ei myöskään kuulu lasteni kasvatusasiat. Hän ei ole uusi isä. Lapsilla on jo isä ja olemme varsin kykeneväisiä kasvattamaan lapsemme ilman uusien puolisojen apua.

Perheessämme on yhteiset rahat. Samalle tilille ropsahtaa lapsilisät, palkat, elatusmaksut ja hoitotuet. Niistä rahoista maksetaan lainat, laskut, ruuat, lasten tavarat yms. Kaikki saavat rahallisesti ihan yhtä paljon. Tärkeämpää tasa-arvoa uusperheessä on se, että taloudellinen ja ajallinen tasa-arvo toteutuu nyt lapsuusaikana, kuin perinnönjaossa vuonna kiisseli!

Vierailija
45/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta ja materiastako tässä elämässä on vain kyse? Kyllä uusperhe voi antaa myös paljon henkisiä arvoja lapsilleen, kuten yhteisöllisyyttä, suvaitsevuutta, paljon turvallisia aikuisia, uuden ajan suurperheellisyyttä yms. Joukossa on voimaa. Siis silloin kun tämän joukon aikuiset ovat kypsiä ihmisiä, eivät mitään katkeroituneita tai tunne-elämältään kovin rikkinäisiä. Toki on myös niin, että ei ihan joka persoonatyyppi sovi uusperheellisyys-vanhemmuuteen.

Netistä kopsattua:

Perheen käsitteellinen määrittely on ongelmallista, koska se on aika-, kulttuuri- ja oikeustilasidonnaista. Tyhjentävää määritelmää on mahdotonta luoda, sillä perheen muodostaa kulloinkin ryhmä ihmisiä, joko pelkästään aikuisia tai aikuisia ja heihin jonkinlaisessa huoltajuus- tai tunnesuhteessa olevia lapsia, jotka itse haluavat määritellä itsensä samaan perheeseen kuuluviksi. Tällä perusteella perhe-käsite on hyvin moniulotteinen, ja vanhemmuus on siihen vain yksi näkökulma.

Vierailija
46/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi esikoinen " joutui" uusperhekuvioon. Meillä menee mun mielestä hyvin. Tottakai on jotain ongelmia, mutta niin kai perheissä yleensä, ei kaikki ongelmat johdu siitä että ollaan uusperhe.

Vierailija
47/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pääasia on se miten sitä elämää eletään juuri nyt siinä uusperheessä. En ymmärrä tätä ajatusta, että elämää eletään vain " perintöä odotellessa" .

58

Vierailija
48/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumisoikeusasunto.

Vierailija
49/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei oo muuta kuin vuokra-asunto ja vanha auto- on ihan eri asia jakaa se irtaimisto. Mutta jos puhutaan suvun perintötiloista ja maista- asia on hieman eri. Se suku joka on kerännyt maat ja mannut, on yleensä myös vuosien varrella siirtänyt jälkikasvulleen taitoa vaalia kyseistä elämäntapaa- lapset sitten valitsevat mitä tehdä. Lapset, jotka ei oo suvusta, ei välttämättä välitä pätkän vertaa siitä työstä mikä perinnön eteen on tehty- eihän heillä oo tunnesuhdetta eikä tietoa ja taitoa.

Ja on kyllä aika kohtuuton ajatus että esim. sukutila tms romuttuu siksi että se pitäis jakaa ulkopuolisille ihmisille.

Ja varsinkin kun onhan niillä uusperheen lapsilla yleensä ne omat 2 sukua- vaikka perintöä ei sieltä niin tuliskaan.

Kaikki kai tietää mikä aivoton öykkäri keskimäärin äkkirikastunut ihminen on. Toisin kuin he, joiden suku on sukupolvien työllä ansainnut ja pikkuhiljaa rakentanut hyvinvointinsa.

Vierailija
50/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä uusperhe välttämättä ole huono asia lapsillekaan.

Vierailija
51/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokuhan voi periä vaikka kumminsa tai testamentilla kenet tahansa. Ihan outo ajattelutapa minulle ajatella perintöjä, kun kasvattaa pieniä lapsiaan arjessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi