Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pistätte lapsenne uusperhekuvioihin?

Vierailija
11.07.2007 |

En ole kuullut ja nähnyt yhtään positiivista tapausta,ja monta uusperhettä kylläki - Näissä kuvioissa ei lapsia ajatella

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuka teistä uusperheellisistä ajattelee, että on valmis taloudellisesti tasa-arvoon kaikkien perheen lasten välillä, myös silloin kun itsestä aika jättää? Aika harva teistä, näin uskoisin. .

terveisin 11

Vierailija
22/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajutkaa nyt, että uuperheen ongelmat ovat paljon syvemmällä. NE ovat siinä epätasa-arvossa ja sitoutumattomuudessatoisen lapsiin. Niin kauan kuin noi kaksi asiaa eivät ole kohdillaan, ei uusperheet toimi. Jotta noi kaksi asiaa toteutuisivat lapsen edun mukaisesti, vaatii se äärimmäistä kehittyneisyyttä ihmisenä vanhemmalta , joka uusperheessä elää. Hänen on nähtävä se tosiasia, että hänenkin on luovuttava jostakin. Hän ei voi olla vain oman etunsa ajattelija, ei taloudellisissa asioissa eikä henkisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista omaisuutta, jota avioehto ei rajaa veks.

Mun periaate on se, että miehen lapset saa kyllä periä oman lakiosansa - tottakai - ja kyllä mun ja miehen yhdessä tehty omaisuus on myös miehen lasten perinnön ulottuvilla.

Mun lapsi ei peri miehen sukua, miehen lapset ei peri mun sukua - se periaate on selvä.

Silloin kun miehen lapset on meillä, mennään aika pitkälti heidän aikataulunsa mukaan ja syödään sitä, mitä he tahtovat. Yhteiset muksut joutuvat silloin joustamaan.

En osaa sanoa, onko se tasa-arvoista, mutta näin meillä.

Vierailija
24/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sinulle ja koko teidän perheelle. Mahtava juttu, olette harvinainen uusperhe. Uskon täysin teidän perheen toimivuuteen. Niin karua kuin se on, niin taloudellisten asioiden on mentävä tasapuolisesti, jos ei mene on aina ykkösluokka ja kakkosluokka ja se vaikuttaa perheeseen. On täyttä hurskastelua, että raha ei merkitse. Näin usein väittävät vanhemmat itse. Jos he tällaisia kommentteja latelevat, niin miksi eivät hoida raha-asioitaan, niin että kaikki tulevat tasapuolisesti kohdelluiksi. Pikku juttu ja kaikki voivat hyvin.

Vierailija
25/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miksi ihmeessä pitäisi perinnönjaossa muistaa esimerkiksi miehen lapset? Hehän saavat omat perintönsä äidin puolelta, äidin vanhemmilta jne. ja tietysti isältään. Minun lapseni saavat taas vastaavasti minulta ja minun vanhemmilta. Johan se nyt kumma on, että minun pitäisi jotenkin mahdollisissa perinnöissä muistaa mieheni lapsia, jos vastaavasti hänen eksänsä ei sitten muista meidän yhteisiä.

Tietysti pidän miehen lapsista, mutta perinnöt jää omille. Rakastan veljeänikin, mutta silti asetan lapseni hänen edelleen perinnönjaossa. Jos olisi lapseton, voisin harkita testamenttia miehen lapsille.

Sitä paitsi ainakin mun vanhemmat on aina sanoneet, että haluavat oman varallisuutensa pysyvän minun ja velejeni jälkeläisillä. Ts. heidän tahtonsa on, ettei rahaa mene " ulkopuolelle" .

Vierailija
26/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onnea sinulle ja koko teidän perheelle. Mahtava juttu, olette harvinainen uusperhe. Uskon täysin teidän perheen toimivuuteen.

tasa-arvoisiahan meidän lapset ei ikinä tule olemaan, siinä mielessä että osa on joutunut elämään väkivaltaisen isän kanssa ennen eroa. Mutta sille en enää mahda mitään, nykyisyydestä voin tehdä mahdollisimman mukavan.

11/28

Vierailija
27/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: se etä-äiti

Vierailija
28/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

34:n teksti oli surullista luettavaa, juuri noin ajattelee suurin osa uusperheellisistä. Minun lapset ja sinun lapset, vaikka ollaankin yhtä perhettä. Kannattaa tuossa tilanteessa unohtaa sana perhe. Kannattaa käyttää jotain muuta sanaa. 34:n perheessä moni muukin asia on eroteltu yhteisiin lapsiin ja miehen lapsiin. Perhe ei voi olla onnellinen. Olisi kannattanut miettiäuusperheen perustamista ja sitä mistä on valmis itse luopumaan. Harmittaa miehesi lapsten puolesta. Heidän on vain tyydyttävä osaansa.

Vierailija
29/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen vastauksensa oli, että hänelle on sama periikö lapseni isältään tonnin vain miljoonan, pääasia on, että hän toimii itse tasapuolisesti. Ihan mukava isäpuoli lapsellani siis. Isäpuoli on aktiivisesti mukana myös vanhempainilloissa (oikea isä ei ole).

t. 11/28

Vierailija
30/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tasa-arvoinen kohtelu on sitä, että kaikki perii biologiset vanhempansa. Kateutta sisarparvessa voisi helposti herättää se, että uusperheen vanhempien yhteiset lapset perisivät vain biologiset vanhempansa ja aikaisemmasta liitosta olevat lapset saisivat perintöä sekä biologisilta vanhemmiltaan että vielä äiti/isäpuoleltaan. Kyllä mun mielestä ihmisillä on outoja käsityksiä tasa-arvoisesta kohtelusta, jos aikaisempien liittojen lasten tulisi periä enemmän kuin biologisten lasten.

T. Ei-uusperheläinen

Vierailija
31/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 11, 28 jne

Vierailija
32/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten vanhemmat voivat miettiä, mikä on biologisen toisen vanhemman perintö ja tasapuolistaa näin kaikkia lapsia.

Vierailija
33/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmasti tilausta! Tällä hetkellä laki ei suojaa uusperheessä heikompiosaisia, joiden on nieltävä kaikki vanhempien päätökset.

34, vanhempasi eivät siis halua, että heidän rahojaan menee ulkopuolisille. Mutta eihän sinun perheenjäsenet, joita ovat myös mihesi lapset, ole ukopuolisia. Vai mikä yhteisö te olittekaan? Ymmärsin, että olette uusperhe?

Vierailija
34/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en keksi yhtään asiaa, vaikka miten miettisin, miten eroamme arjessa ydinperheestä.

Vierailija
35/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uusi vaimo hoisi tasapuolisesti miehensä lapsia ja yhteisiä lapsia. Ovat jo aikuisia nuo lapset ja biologinen äiti on juonut itsensä hautaan aikapäiviä sitten.

Vierailija
36/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

missähän vaiheessa niitä kamalia ongelmia pitäisi alkaa näkyä, joista täällä uusperheellisistä aina toitotetaaan?

Vierailija
37/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka, ette näistä asioista mitään tiedään paerhe tai uusioperhe. Meillä ainakin homma toimii. Kukaan yhtään paremmassa asemassa, eikä meillä ole myöskään avioehtoa. Jokainen ihminen, joka tähän perheeseen kuuluu on samalla viivalla. Ei sillä ole väliä kuka on lapsen synnyttänyt tai tehnyt, vaan sillä kuka sitä kasvattaa. Sen verran kuitenkin osasin jo aikoinaan ajatella asioita, etten olis hetkeäkään katsonut miestä, joka ei lapsiani hyväksy. Sellaisille voi näyttää missä on ovi.

Vierailija
38/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori kirjoitusvirheet. Siis ei väliä onko uusioperhe tai ydinperhe.

Vierailija
39/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, mutta kuten huomaatte, tässäkin keskustelussa on ollut monia uusperheellisiä, jotka ovat ajatelleet toisin. Heidän uusperheensä eivät toimikaan. Te olette ymmärtäneet tasapuolisuuden tärkeyden ja kaikkien arvon perheessä, aivan kuten 28-kirjoittajakin. Olette pieni vähemmistö, joka osaa ajatella kaikkia perheenjäseniä samanarvoisena. Siksi teidän perheenne toimivatkin. Siellä ei ole tullut kahta seurakuntaa, jotka kilpailevat keskenään. Onnea ja hyvä jatkoa.

Jos koku teiltä kysyy, että mikä on uusperheenne toimivuuden salaisuus. KErokaa sitä eteenpäinja mainitkaa myös se, että tasapuolisuus ulottuumyös taloudellisissa asioissa kaikkiin. Hienoa!

Vierailija
40/51 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöasioissa lapsella on isä ja äiti, jotka hän on oikeutettu perimään. Sillä ei ole mitään merkitystä, ovatko vanhemmat eronneet. Lakiosaansa vanhempien omaisuudesta on lapsi AINA oikeutettu. Sitä ei voida häneltä ottaa pois.

Miksi ihmeessä mieheni lasten tulisi periä minutkin? Olisiko se tasa-arvoista meidän yhteisten lapsiemme kannalta? Isän " etälapset" perisivät äidiltään 50 ja 50, isältään 33 ja 33 ja minultakin vielä 33 ja 33 prosenttia. Oma lapseni saisi isältään 33 ja minulta tuon 33 prosenttia. Eli 116 prossaa yhteensä saisivat mieheni lapset ja omani vain 83. Nämä prosentit siis niin, että lapset perivät koko omaisuuden, jota ei ole testamentilla rajoitettu tms.

Eikö tasa-arvoista ole, että mieheni lapset perivät äitinsä ja isänsä ja meidän yhteiset lapset samoin. Jos eroaisin miehestäni, niin eipä tulisi mieleenkään vaatia hänen mahdolliselta uudelta kumppaniltaan osaa perinnöstä myös meidän lapsillemme. Ja jos heillä joskus olisi yhteistä omaisuutta, niin lain mukaan vain isän puolesta perintö menisi lapsillemme.

Ja muuten tuo taloudellinen tasa-arvoinen kohtelu toteutuu mielestäni sen mukaan missä lapset asuvat. Onko tasa-arvoista, että etälapset saavat molemmissa kodeissaan kaiken ikään kuin tuplana ja lähilapset vain kerran. Elatusmaksuja maksetaan sen vuoksi, että taloudellinen toimeentulo turvautuu myös etälapsella. Mutta ei mielestäni ätipuolen tai isäpuolen tarvitse osallistua puolisonsa lasten menoihin tasavertaisesti puolisonsa kanssa.

Tämä oli jotenkin tosi absurdi yritys provosoida keskustelua tämä taloudellinen tasa-arvo juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi