Onko täällä ketään muuta, kun minä joka on absolutisti?
Kommentit (21)
Myös minun vanhempani ovat absolutisteja.
Tunnen aika vähän täysabsoja, itse asiassa neljä. Mutta pilvin pimein kyllä sellaisia jotka eivät juo kuin joskus sen shampanjalasillisen tai saunakaljan. Mutta pyörinkin uskovaispiireissä ;)
Monia tuntuu nappaavan. Juodaan ja läträtään joka viikko alkon kanssa vaikka lapset vielä vaipoissa :(
ap
Tai no oikeastaan en ole absolutisti, ei ole vain tullut juotua 6 vuoteen. Mutta jos joku kaunis päivä tulee sellainen fiilis, että haluaisin vaikka lasin siideriä niin voin toki ottaa. En vain usko, että sellaista tulee ainakaan kovin äkkiä.
Ei vaan.. miksi joku sanoo siellä, että valehtelette?
Miksi joku valehtelisi anonyymisti tännejuomattomuudestaan tai juomisestaan?
Kiva huomata, että en ole ainoa " outo" , joka joutuu selittelemään kerta toisen jälkeen ettei ole raskaana tai antibioottikuurilla yms. Kun alkoholi ei vaan NAPPAA :D
ap
Itse asiassa en ole eläissäni maistanut muuta kuin ehtoollisviiniä ;)
Mutta ikävän vähän tunnen muita täysabsolutisteja. onneksi mieheni sentään.
vitonen
Silloin tällöin saatan ottaa jonku drinkin, mutta taitaa jäädä kohta sekin...
Musta koko touhussa ei ole mitään järkeä, siitä tulee vaan huono olo ja rahat menee. En voi ymmärtää miten joku HALUAA olla kännissä ja käyttäytyä tyhmästi... ja jotkut vielä lasten seurassa... mut mä en olekaan alkoholisti. Valitettavasti niitä löytyy lähipiiristä. :(
tai kieltäneet koko jeesuksen koska se joi?
Näin niitä viinan iloja paljon.
Hän ei riehunut, sammuillut, lyönyt... lässytti aina illalla.
En kokenut häntä turvalliseksi vanhemmaksi.
Minulla on myös kavereita, jotka juovat kuten teinit. Potevat krapulaa sunnuntait.
ap
En ole mikään hirmu uskovainen ja en tiedä mitä bileitä tarkoitat,(ei siis raamattu ja kertomukset ole niin hyvin mielessä) mutta kuitenkin eipä se viini yhtään sen enempää maistuisi vaikka sitä olisi uima-altaallinen tarjolla joka päivä.
ap
tai mitä tahansa. Haloo, oppia kaalia, kirjoja käteen.
kun en ole vuosiin ottanut tippaakaan. Ei vain vois vähempää kiinnostaa. Ja alkoholi ei minusta edes maistu hyvältä. Tai ei niin hyvältä, että viitsisin vaivautua.
En nyt sillai ole absolutisti, että jossain juhlissa tekisin numeroa etten voi maistaa jotain tervetuliaisboolia. Voin malliksi kostuttaa huulet, mutta siihen se jää yleensä. En silti ala vaatimaan suureen ääneen mitään alkoholitonta. Sen lasin voi huomaamatta jättä jonku pöydän ääreen kun ei maistu.
Juu ja en ole edes uskovainen. Jotenkin se on vain jäänyt kun vuosien varrella huomasi, että otti vain siksi kun muutkin otti ja se oli tapana. Jossain vaiheessa kyseenalaistin tämän ja ajattelin, että kun ei kiinnosta niin miksi pitäis ottaa.
Ja tätä kyllä joutuu selittelemään aina joskus:)
Tai toisaalta, en edes selittele. Ei mulle toisten juomiset kuulu, kuten ei muutkaan asiat. Miksi sitten minun pitäisi perustella omia tapojani muille.
että en tiedä mihin mut luokitellaan....
-s-
ukko-kulta myös. Eipä kiinnosta. Mun vanhempia on aina kiinnostanut sitäkin enemmän...
että tulee huono olo ja koskaan ei ole rahat menneet siihen tai loppuneet sen takia. Miksi pitäisi olla kännissä jos juo alkoholia?
Juon syksyaikaan yhden lasin punaviiniä illalla. Kesällä en juo joka päivä - lähinnä juhlissa. Mutta tämä on asia joka epäilyttää absolutisteissa. Aina ekaks tulee mieleen, että onko alkoholi ongelma vai eivätkö absolutistit uskalla tavallaan näyttää millaisia ovat humalassa. Siis asia on ihan ok, mut nämä askarruttaa kun joku sanoo olevansa absolutisti.
Vierailija:
Silloin tällöin saatan ottaa jonku drinkin, mutta taitaa jäädä kohta sekin...Musta koko touhussa ei ole mitään järkeä, siitä tulee vaan huono olo ja rahat menee. En voi ymmärtää miten joku HALUAA olla kännissä ja käyttäytyä tyhmästi... ja jotkut vielä lasten seurassa... mut mä en olekaan alkoholisti. Valitettavasti niitä löytyy lähipiiristä. :(
Mutten juokaan. Syy aika sama kuin ap:llä, ja olen sitä mieltä, että alkoholi ei tuo ihmisen elämään mitään lisäarvoa.
Kun on tullut ikää lisää, olen alkanut kyseenalaistamaan todellisuuspakoilua ja sitä, että joku juo alkoholia rentoutuakseen.
Ei vaan lasten " teon" jälkeen ole tullut sellaisia kertoja montaa että olisi tehnyt mieli juoda. Pari kertaa vuodessa ota ja sit otan kyllä kunnnolla. Minä en ole tissuttelija tyyppiä, en pidä saunakaljoista enkä -siidereistä. Mulle ei vaan maistu sellainen. Saan selitellä tätä aika paljon ja yllätyksekseni eniten siskolleni. En tykkää juoda lasteni nähden (johtuisko lapsuudesta, vaikkei meillä vanhemmat ja sukulaiset mitään rappioalkoholisteja ole). Tiedän millainen olen kännissä eikä se ole " lasten katsottavaa" ;).
Koko ikäni olen ollut absolutisti ja sillä tiellä meinaan pysyä. Isäni kuoli kaksi vuotta sitten alkoholismin takia.
Ihmettelen aina kun kysytään että miksi en juo. Miksi pitäisi? En polta tupakkaa tai käytä huumeita eikä sitä pidetä omituisena.
Onneksi on ihmisiä jotka tekevät niinku haluavat
Viimeksi join lasillisen olutta juhannuspäivänä. Sitä ennen oli kulunut yli vuosi, kun join peräti pullollisen olutta. Tykkään oluen mausta pieninä määrinä, siis lasillinen - pullollinen, mutta enempää ei uppoa, ja sekin suunnilleen kerran vuodessa. Viineistä ja väkevistä en tykkää yhtään, joten niitä en nykyään edes maista. Olen nuorena ollut ihan riittävästi humalassakin, joten tiedän, mitä se on ja miten silloin käyttäydyn. Sellainen touhu ei ole kiinnostanut enää sen jälkeen, kun lapsia olen saanut, eli yli 19 vuoteen.
Halusin vain tietää, että olenko kovinkin outo ja harvinainen tapaus vai voinko kenties joskus jopa löytää uusia tuttavia jotka eivät juo alkoholia.
ap