Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuinka tiheästi teidän 3kk vauvat syövät?

10.07.2007 |

Tämä koko ajan syöminen alkaa olla jo ongelma, kun hyvä jos pysyy tunnin tyytyväisenä niin saa olla jo lämmittämässä uudestaan maitoa. Korviketta siis syödään ja nyt olen alkanut antamaan jo kiinteitä jos tämä jatkuva syöminen loppuisi sillä.

Onko muiden lapset tälläsiä? Ja onko kellään käsitystä kuinka sais nuo syöttövälit siihen 3 tuntiin?

Kiitos jos jollain olis jotain lohduttavaa sanottavaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö noin 6-7 kertaa vuorokaudessa. päivällä noin 2-3 tunnin välein, yöllä menee 5-6 tuntia syömättä. korvikkeena on meilla tutteli omneo plus-jauhe. kerralla syö noin 150-250 milliä. kahden kuukauden neuvolassa oli painoa 5600 ja pituutta 57,5.

tuo tinnin välein syöminen kuulostaa kyllä aika hurjalta...oletko kokeillut viihdytellä vauvaa jotta saisi hieman väliä pidemmäksi? onko ollut mahavaivoja?syökö öisinkin noin tiuhaan?oletko jutellut neuvolassa asiasta?onko koko ajan ollut noin tiuhat välit vai onko tilanne muuttunut jossain vaiheessa? voimia sinne!

Vierailija
2/6 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu, tyttö syömässä 1-2 tunnin välein mutta se on ihan normaalia jotkut vauvat vaan syö tiuhaan se on ihan normaalia, älä ihmeessä aloita vielä sen takia kiinteitä jos ilmankin kasvaa normaalisti, ei vielä tuo ikäisen suolisto ole vastaanottavainen kiinteille ja lisää allergioitten riskiä.

Mulla tämä lapsi kolmas, esikoinen oli samanlainen,kokoajan syömässä, kun taas keskimmäinen söi harvakseltaan. Vauvat on erilaisia. Onhan se itselle rasittavaa kun saa olla kokoajan syöttämässä vauvaa mutta kyllä se siitä helpottaa, usko pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Oli pakko minunkin kirjoittaa tähän aiheeseen. Minä stressaan syömisen suhteen myös, mutta sitä kun tyttö syö mielestäni harvakseltaan. Tyttö ei ikinä kitise nälkää, minun pitää olla aina kokeilemassa olisko nälkä. Olen ajatellut aamullakin varsinkin odotuttaa josko alkaisi kitisemäään nälkää, mutta olen aina kuitenkin lämmittänyt pullon heti aamutoimijen jälkeen. Strtessaan et syökö tarpeeksi, mutta tähän asti paino on noussut ihan hyvin.(meillä tyttö pitkä ja hoikkarakenteinen, syntymäpaino oli vain 2945g, mutta nyt yli 5 kg.)Ja ikä 3kk.Tytöllä menee noin minimissä 500 ja maksimissaan 750 ml vuorokaudessa. Onko se teidän mielestä tarpeeksi. Tuo 1 tunnin välein syöminen kuulostaa hurjalta, mutta ainakin muilla lapsi " ilmoittaa" nälkä on, meillä tyttö vain kiltisti katselee ja odottaa rauhassa, jospa hän on rauhallinen tyyppi.Esikoinen huusi naama punaisena jos ei heti saanut ruokaa.

Onko muilla lapsia jotka syövät harvakseltaa, ja paljonko he syövät?

Jennuli81 ja tyttö 3kk

Vierailija
4/6 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pocahontas, paljonko teillä kerralla menee maitoa? Koska meillä oli sama ongelma syömisen suhteen reilu kk sitten. Poika söi koko ajan! Olinkin kamala äiti, ja aloin illalla antaa velliä. Energiaa juu sama määrä kuin korvikkeessa, mutta tuhdimpaa, jolloin täyttyi vähemmästä määrästä. Poika kun kitisi ennen vellin mukaan ottamista iltaisin mahakipujaan, kun veti melkein 4dl maitoa vajaassa kahdessa tunnissa ennen nukkumaan menoa, ja sitten oli niin täynnä! Velli auttoi tuohon.

Nyt meillä syödään 5 kertaa päivässä 2dl kerrallaan, ja yöllä 2 kertaa, jolloin anna 100-140ml/kerta. Lisäksi soseita max purkki päivässä (hedelmää ja kasvista). Iltaisin menee edelleen maidon tilalla velli, ja nukkuukin pisimmän unipätkänsä siitä ekaan syöttöön, 5-8h. (Yleensä 6h.) Vuorokausi-määräksi tuleekin n.1200ml maitoa+velliä. Minusta se on hurja määrä, mutta TH sanoi sen olevan ok.

Asiani oli siis se, että koita suurentaa annoskokoja, ja sitä kautta pikkuhiljaa syöntivälejä. Meillä sain tuon -ihme kyllä- toimimaan, vaikken olisi itsekään uskonut. (Tämä siis jollei teillä jo syödä esim. tuota kahta desiä kerralla. )Oletko kokeillut, paljonko vauva söisi kerralla, jos antaisit niin paljon kuin syö? Muistan itse yllättyneeni, kun olin pitkään tarjonnut 1,5desiä, ja kerran kokeilin sitä täyttä kahta ja kaikki meni! Siitä lähtien olen aina antanut koko pullon kerralla. Välillä menee kokonaan, joskus saattaa jääda <40ml. Nyt syöntiväli on se 3h.

Pi-Ki ja suursyömäri poitsu 4kk+

Vierailija
5/6 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan syö vaan jonkun 60-80ml kerralla vaikka kuinka yritän tuputtaa enemmän, mutta ei niin ei. yö toki onneksi on rauhallisempi 1-2 syöttöä yöllä mutta aamulla starttaa taas koko ajan syöminen.

Kokeilin tuota velliä mutta ei toiminu meillä...

Vierailija
6/6 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikää on 2kk 3vko. Syö max kahden tunnin välein mielellään tiuhemmin ja määrät ovat 60-100 ml. Olen toki koettanut kasvattaa määrää, mutta ei syö enempää. Tulee raivokohtaus jos tuputtaa. Neuvolassa todettiin vaan, että toisilla on pienempi vatsalaukku ja eivät vaan syö enempää kerrallaan. Yöt menevät yleensä kahdella syötöllä, joskus yhdellä.