Marraskuisten ti-pe
Kommentit (58)
Vihdoin päästiin mekin siis ultraan, jee. Lääkäri oli sama kuin np:ssä, ärsyttävä niuho täti, mutta mukava kokemus silti. Kovasti tyyppi siellä potki ja viuhtoi - kesken kaiken heitti puolivoltinkin niin että pää olikin vasemmalla eikä oikealla kuten alussa. Kaikki pitäisi olla kunnossa! Ja ilmeisesti minunkin masussani kasvaa pippeli - varmuudella lääkäri ei uskaltanut sanoa, mutta sanoi että sen näköistä turvotusta jalkovälissä on. Hassua, on ollut vähän tyttöolo. Mutta onhan tässä aikaa totutella ajatukseen. Kunnollista kuvaa ei saatu, kuten ei viimeksikään, vain yksi surkea söhrö, josta ei kyllä vauvaa pysty oikein hyvällä tahdollakaan näkemään. Alkaa tehdä mieli mennä yksityiselle 4D-ultraan, mutta vähän turhaa tuhlaustahan se olisi... Painoksi laski 360g, mikä vastaisi hyvin viikkoja.
Minäkin kadehdin Ainoa äitiyspakkauksineen! Vielä pitää odotella. Vaunuasioista on ollut puhetta - me yritetään löytää käytetyt ja ostetaan varmaan sitten kunnolliset matkarattaat. Mutta saa nähdä löytyykö kunnollisia käytettyjä, näkemättä en haluaisi esim. huutonetistä ostaa.
Freya puhui mahajäniksestä - samalta tuntuu täälläkin :) Olipa äsken tuskaista siellä ultrassakin, kun piti olla rakko täynnä ja lääkäri oli 35 minuuttia myöhässä ja lapsukainen lataili kunnon potkuja virtsarakkoon... Mahan päällekin tuntuu jo ihan hyvin, joka päivä saa isukki potkuja käteen ja pari kertaa päähänkin :D
manna ja pikkukenguru rv 21
Kiva että ultra meni teillä hyvin!!
Käytettyjä vaunuja saa ihan hyviä,mutta tuo huuto.netti on siinä harmi että se myyjä pitäisi olla aika lähellä,jotta pystyisi käydä katsomassa.
Itse ajattelin juuri laittaa meidän yhdistelmät myyntiin tuonne huuto.nettiin,aateltiin itse ostaa kaksosten rattaat...harmi vaan niiden omien vaunujen kanssa,kun ei raaskisi myydä,on niin hyvät ja sitten taas uudet kaksosten rattaat melko kalliit.
Missä päin suomea asut?Kamalaa tyrkytystä,mutta voisin laittaa meidän vaunuista kuvat sinulle.Ne on Emmaljungat,väri musta harmaa,on siis yhdistelmät,kiinteällä kopalla,eli vaihdetaan se koko koppa pois jos rattaiksi halutaan.Ostettu 2005 syntyneelle pojalle uutena!
Ilmoittele jos kiinnostaa...
Lillamamma ja pikku taavi:o)
Lyhyt esittely jos kaikki eivät ole käyneet lukemassa edellisen pinon jämiä. Eli minulla rv nyt 23+3 kakkosta odottelen. edellinen (poika) 10/03 eli aikaa on vierähtänyt kohta 4 vuotta. Kamalan energinen tenava ja raskaana ollessani ja sadepäivinä kaikki alkavat olla aika turhautuneita.
Opiskelen sairaanhoitajaksi ja tarkoitus olisi saada päättötyö ja pakolloset luennot ja kontaksti kurssit suoritettua raskaudesta ja synnytyksestä huolimatta. 16 viikkoa työharjoittelua jää sitten hamaan tulevaisuuteen.
Meillä on esikoiselta säästetty kaikki kamppeet. Emmaljungan istumarattaat on lainassa ja olen ajatellut ostaa myöhemmin mahdollisesti käytetyt kevyet istumarattaat, Kääntyvillä ja lukittavilla etupyörillä. Kaupassa testailin sellaisia ja niitä oli mahtavan helppo käännellä. olen vain 153 cm joten rattaiden on oltava helpot. Onko kokemuksia moisista? merkki, malli? rattaiden pitäisi mennä koko ratasikä eli ainakin 4 ikävuoteen ja joka kelillä, asvaltilla ja soratiellä. Nämä rattaat lienee suurin investointi tähän raskauteen.
ultrassa kätilö uumoili että saattaisi olla tyttö tulossa mutta näkyvyys oli aika sumea. Olen vähän ostanut käytettyjä tyttöjen vaatteita kaiken varalta. Voihan ne laittaa sitten kiertoon. Lasken sen varaan että saadaan tyttöjen vaatteita kunhan mahdollinen neito syntyy. En ole kavereille puhunut mitään. Vain mies tietää kun kaikesta huolimatta halusi sen tietää. Ollaan pohdittu pohan nimeäkin varalta. Minusta nimen valitseminen on koko prosessin yksi vaikeimmista vaiheista. Minä olen jo nimet valinnut, mutta mies ei ole järin innostunut... odotellaan.
Liikkeitä tuntuu täälläkin, mutta mies ei malta olla niin pitkää paikoillaan, että tuntisi niitä. Vähän harmittaa. Oletteko huomanneet, että vauvallanne olisi erilaisia päiviä, toiset aktiivisempia kuin toiset?
Lukemassa käyn useinkin, mutten jaksa kuulumisiani kirjoittaa, kun ei ole mitään erikoista jaettavaa..
Viikkoja takana 23+4 ja kiloja on jo kertynyt yli 12!! Miten teillä muilla? En ole (omasta mielestäni) syönyt juurikaan enempää kuin normaalisti, mutta ilmeisesti se pienikin määrä on riittänyt kartuttamaan kiloja reilusti. Esikoiselta oli tähän mennessä alle kymmenen kiloa ja kakkoselta varmaan samat kuin nyt, jossei enemmänkin. Ahdistaa tuo painonnousu ihan hirveästi ja ahdistaa kun ei löydy mitään kivaa päällepantavaa ja olo on kuin elefantilla.
Muutenkin tuntuu kyllä, että naiseus on kadoksissa masennusta pukkaa. Kyllä mä itseäni jaksan hoitaa, mutta tämä olotila on vaan niin sietämätön. Puuskutan pienimmästäkin ponnistuksesta ja vatsa on tiellä. Paha olo vaivaa jatkuvasti, oksentaa nyt sentään ei enää tarvi. Kramppeja on varsinkin pohkeissa, eikä magnesium auta yhtään. Kynnet on palasina, tukka ja iho puolestaan hyvänä. Mites teillä muilla?
VAuva potkii ja liikkuu ihan kivasti, joten onnellinenhan sitä olla pitäisi kaikesta kurjuudesta huolimatta, silti tuskin maltan odottaa, että pääsen taas normaalimittoihini ja minulla on vyötärö!!
Mieskään ei kyllä asiaa tee yhtään helpommaksi. Seksuaalinen kiinnostus on tipotiessään. Joskus se halaa anteeksipyytävästi, mutta jo katseista käy selväksi, että raskaanaoleva kroppani ei todellakaan sytytä häntä millään lailla.
Tälläistä siis tänne, joten ei usein viitsi valitusvirsiä teidän muiden kiusaksi kirjoitella..
Lähetä ihmeessä kuvia! Itse asumme Etelä-Savossa, sisko Turussa ja vanhemmat Uudellamaalla, ja uskaltaisin sukulaisetkin pistää kyllä asialle :) Ja vanhemmat muuten mökkeilevät Etelä-Pohjanmaalla juuri, eli sekin passaa. Osoite on mannananna@suomi24.fi. Olisipa kiva jos vaunuasia näin helposti järjestyisi - meidän molempien kannalta!
Laitoin juuri äsken pari kuvaa tulemaan...ukkoni on muuten myös turusta,että jos vaan mieltymyksesi osuu kohdalleen,niin äkkiä ne saadaan vaihtamaa omistajaa..Ilmoitellaan!!!
Painonnoususta ja muista kropan muutoksista oli puhetta. Mulla painoa tullut nyt reilu 4kg. Ei oo ihan älyttömästi mutta silti alkaa huolettaa että mitenköhän paljon sitä oikein tulee kun varmaan loppua kohti alkaa kirimään. Turvotusta ei kyllä vielä ole huomattavissa, sormukset ainakin menee samallalailla käteen ja pois niinku ennenkin. Kramppeja ei oo onneksi vielä ainakaan tullut, mutta selkää jomottaa aina välillä. Minä oon huomannut että mulla on nyt kynnet ja hiukset paljon paremmassa kunnossa kuin aikasemmin. Pää ei rasvoitukaan niin nopeaan kuin aikasemmin. Ihon kunnosta en osaa oikein sanoa mitään. Alussa oli älytön finni pläjäys, mut nyt taitaa olla samaa tasoa kuin ennen raskauttakin. Eli suhtkoh vähällä vaivalla oon tähän asti päässyt.
Onko muilla alkanut tuntua liitoskipuja? Minä en ainakaan vielä oo huomannut mitään ja eikai niitä kaikille tulekaan. Toivottavasti näin jatkuu loppuun saakka :)
Nimistä: Minulla on jo mielessä suosikki pojan etunimeksi. Meille siis poikaa povattiin rakenneultrassa. Mielestäni pojalle onkin helpompi keksiä nimi kuin tytölle. Tykkään hieman vanhanaikaisista, tolkuista ja semmoisista nimistä, joita ei ihan jokaisella vastaantulijalla oo. Pojalle niitä löytyy, mutta tytöille vähemmän..
Sanle ja DJ 22+2
Vaunuista ja muista tarvikkeista olette kirjoitelleet -käytiin juuri tänään lastentarvikeliikkeessä katsomassa tuplia. Huh, ei halpoja... Tuplat on melkein must meillä, koska ikäeroa tenaville tulee noin 1 v. 10 kk ja kumminkin ollaan aika liikkuvaista sorttia. Koira on kuitenkin vietävä ulos joka päivä ja siksipä meillä ohjelmaan kuuluu aina vähintään tunnin lenkki lähes kelillä kuin kelillä. Plus muut reissailut. Toivottavasti ei tarvitse ostaa matkatuplia erikseen :I.
Nyt en lahopäänä muista, oliko joku muu marrasmammoista hankkimassa tuplarattaita lapsilleen...?
Esikoiselle ostettiin Huuto.netistä sekä yhdistelmät että kaukalo. Yhditelmät ovat Brio Kombit (muistaakseni :P) ja nyt jo myyty kaukalo oli Britax Römer Baby Safe tjsp. Kumpaankin hankintaan olin enemmän kuin tyytyväinen. Vaunut ovat toimineet loistavasti ja kaukaloa käytettiin yli vuoden -tuolla mallilla on vielä hyvä jälleenmyyntiarvokin, joten saimme siitä kympin enemmän kuin mitä itse maksoimme.
Olin sitä mieltä, että meille ei tule kuin yksi lapsi, joten ehdin myydä ym. hävittää osan esikoisen tavaroista. Kaukalo on siis taas ostettava, mutta onneksi isäntä aikoinaan viime tingassa kielsi sitterin myynnin (olin jo hieromassa kauppoja). Rompetta on kumminkin sen verran, ettei uutta äitiyspakkausta oteta. En muuten ole saanut vielä mitään Kelan papruja :-o.
Me lähdetään perjantaina Espanjaan viikoksi, esikoisen ensimmäiselle ulkomaanmatkalle (ruotsinristeilyt poislukien). Täytyykin soittaa Finnairille ja kysyä saako lastenmuonia ja -juomia ottaa sellaisenaan koneeseen.
Aventin rintapumppua olen myös hommaamassa, käytettynä tai uutena. Täytyykin muistaa katsella josko olisi Espanjassa halvempi kuin täällä. Esikoisen kanssa ei täysimetys onnistunut, mulla ei lääkityksestä huolimatta maidontuotanto koskaan kunnolla käynnistynyt, mutta toiveikkaampana uuteen yritykseen :).
Esikko heräsi -kuulumisiin!
KL.
Ihan aluksi....
MANNA07: Onnea ultrakuulumisista!! On se niin ihanaa sinne masuun kurkistaa.
FREYA: Joo, supistukset oli aika ikäviä töissä ollessa ja vielä illallakin oli vatsa aivan kovana. Nyt kun oon ollu kotosalla niin ei mitään ongelmaa. Tokihan niitä välillä tulee, mutta aika lieviä ja harvoin.
Joku puheli liitoskivuista. En tiedä onko niitä, mutta usein yöllä huomaan kun sängyssä käännyn ja vähän venyttelen niin sattuu tuolta nivusten paikkeilta. Yöllä kun herää niin ei aina muista varoa!
Niin, neuvolassa olin tänään ja kaikki ok. Sydänäänet tuli heti kuuluviin ja oikein kovana. Pikkuinen potkiskeli siellä samalla. Kelan paperit sain ja veinkin ne heti kelaan. Kauhee hinku saada äkkiä se pakkaus....hihi!!
Nyt vaan pitäis alkaa niitä nimiä miettimään, että sais sairaalan papereihin ne laitettua.
Eilen käytiin katsomassa niitä vaunuja ja olivat oikeinkin hyvät. Tutuilta ostetaan samaan kauppaan vaunut, sänky, hoitopöytä, sitteri ja turvakaukalo. Ei tarvii enää niitä miettiä. Vaunut oli brio merkkiset ja niin kuin ei olis lainkaan käytetty ;)
No nyt huilimaan kun just syötiin.....
Dragondream+kirppu 24+0
Mulla tullut painoa reilu 5 kg alkupainosta, jonka perusteella joutunen sokerirasitustestiin. En saanut kaikkia kiloja edelliseltä pois... Painon hallinta on pitkäjänteistä työtä eikä uusia elämäntapoja opi hetkessä. Tämä täytynee muistaa sitten synnytyksen jälkeen että on armollinen mutta tiukka itselleen.
Turvotusta ei ole. Ei sitä viimeksikään paljoa tullut. <toivotaan että sama linja jatkuu. Olette puhuneet hemoglobiinista. minulla menasi kunto loppua kokonaan kun kuukaudessa laski 135stä 104ään. Nyt popsitaan rautaa. Hb muutenkin tuossa 120 kantturoissa mutta noin alhaalla ei ole ennen ollut. Ensi maanantaina nähdään onko se nousussa. Tuntuu, että jaksan kuitenkin paremmin.
Olen samaa mieltä, että pojalle on helpompi keksiä nimiä. Haluaisin myös sellaisen nimen joka ei ole kaikilla. jotain uutta ja vanhaa + perinteisesti miehen sukunimi. Aijon olla etunimen kanssa etusijalla koska lapsilla on isänsä sukunimi. Itselläni on äitini sukunimi. Olemme avoliitossa, josta tulikin mieleen, että miehen pitää tunnustaa lastenvalvojalla isyys. Onko muita joita tämä huvittaa. Olemme tavanneet jo 2001 joten aika todennäköistä, että yhdessä noita lapsia ollaan tehty. Se tunnustus ja kiistää/ei kiistä isyyttä- tilaisuus oli viimeksi aika karu... Kaverini mies on käynyt tunnustamassa jo 4 eikä vieläkään ole armoa annettu :) avioliitossa syntyneet lapset ovat automaattisesti isänsä vaikkei näin aina biologisesti olisikaan...
no siinä taas pohdintoja...
Olen ollut taas yli viikon " liesussa" , enkä ole päässyt edes lukemaan teidän kirjoituksianne. Tämän pinon nyt kuitenkin luin ja muutamat asiat tuntuivat tutuilta. Ensinnäkin se painontunne alapäässä. Minulle iski reilu viikko sitten alapäähän suonikohjuja. Googlen avulla tutesin, että ovat tyypillisiä monisynnyttäjillä ja raskauden puolivälin jäkeen. Hyvin osui kohdalle. Eipä niistä kuitenkaan enempiä vaivoja ole ollut. Yksi työkaveri hertoi, että kolmosta odottaessaan oli kärsinyt suonenvedosta alapäässä ja se ei kuulostanut kivalta.
Minä en ole hankkinut uudelle tulokkaalle vielä mitään. Noita vaunukuvioita pitää vähän miettiä. Vanhat briot ovat nähneet jo kovasti elämää ja matkarattaat vetävät aivan viimeisiä. Hirveästi en haluaisi rahaa syytää niihin, mutta romuillakaan en ole ajatellut " ajella" , mietitään...
Liikkeiden tunteminen on ihanaa! Nyt tämä homma on taas stressittömämpää ja mukavaa. Supistuksia odotellessa:)
Pepi 22+1
Minulla on tanaan vapaapaiva, kun on lauantaina sitten toita, ja talo on tyhjillaan. Poju meni aamusta hoitoon, mies on toissa ja minulla aikaa tehda mita lystaan. Iltapaivalla on se toinen rakennusultra ja mielellani menenkin :) En jotenkin osaa jannittaa, kun liikkeet ovat tuntuneet hyvin ja tuntuu silta, etta kaikki on hyvin. Kavin siis pari viikkoa sitten ultrassa, mutta olin kuulemma siella liian aikaisin (rv 19+4) ja kaskivat takaisin parin viikon paasta. Viimeksi katselimme kutenkin huvikseen vauvaa ja koitimme paatella sukupuolta, mutta tyyppi nukkui jalat ristissa niin tiukasti ettei siita mitaan voinut paatella. Tanaan taidan syoda jotain makeaa ennenkuin menen ultraan, niin eikohan taas potkita :)
LILLAMAMMA taisi kysella persikkapuusta ja asuinpaikasta. Asumme siis etelaisessa Kaliforniassa ja kesakeleja riittaa. Asumme talossa ensimmaista vuotta ja on hauska huomata, mita kaikkea pihalla kasvaa. Ennenkuin persikat kypsyivat ja sukulaiset maistoivat, en ollenkaan esim. tiennyt etta persikkapuu on juuri sita. Omenapuun nyt kuitenkin onneksi tunnistan... Kavin juuri pihalla ja huomasin etta naapurin puolelta on meidan puihin kiivennyt jotain koynnoksia ja niissa riippuu raakoja viinirypaleita! Siis satoa odotellen :)
HANKINNOISTA on myos ollut puhe. Esikoisen kanssa ostin Suomesta aitiyspakkauksen, mutta se ei nyt tule ajankohtaiseksi. Kaikkea sita talvikamaa en esim. tarvitse, vaikka olemmekin sinne tulossa helmikuussa. Esikoiselta on kaikki poikatavarat tallessa, joskin vaunut ovat niin kuluneet etta ne pitaa uusia. Mitaan emme ole viela ostaneet ja taitaa jaada se homma tuonne elokuulle, lomien jalkeen. Jos tytto tulee, niin sittenhan paasen kunnolla shoppailemaan :)
KREMPOISTA on myos ollut puhetta. Talla hetkella mina paasen tosi vahalla, olo on hyva ja kahvi maistuu. Painonnousu hirvittaa todella, olisikohan sita tullut sellainen 6-7kg. Esikoisen jamapainot sain pois painonvartijoissa ja taidan sinne taas suunnata kun tama seuraava on syntynyt.
Ultraa siis odottelen. Niin on tyttoolo, etta olen alkanut kutomaan vaaleanpunaista paitaa. Tanaan toivottavasti selviaa, kannattaako projektia jatkaa vai ei. Mies naureskelee ja kehittelee vaaleanpunaisesta paidasta jo perhelegendaa, poika on mustis kun vauvalle ollaan kutomassa eika hanelle :) Nuo miehet ovat hauskoja!
Mukavaa viikonjatkoa kaikille!
Skusku 21+3
Muumimaailmareissu on sitten tehty, tyttö jaksoi kävellä koko päivän (3½v), vaikka rattaatkin oli mukana. Muumihahmoja ei suostunut halaamaan. Satupolku ja muumitalo olivat mieleisimmät ja yö hotellissa. Kiukutteluakaan ei juuri ollut, ihme, sillä aika uhma meidän neidillä menossa. Kiukutteluun taisi serkkulapset olla lääkkeenä.
Issiasvaiva ei tykännyt tuosta Helsinki-Turku-Helsinki välisestä ajosta ollenkaan. Ensi viikolla pitäisi täältä Vantaalta körötellä autolla Poriin saakka, hieman arveluttaa ton issiaksen takia. Mutta ei sitä sitten tiedä koska taas pääsee sukulaisia moikkaamaan. No sieltä ei tarvi heti tulla takaisin, viihdytään tytön ja koiran kanssa varmaan viikon verran siellä suunnalla. Pitänee pysähtyä useammin matkan aikana kuin mihin on tottunut. Tavallisesti pysähdyn max.kerran.
Muutenkin tässä on tullut mieleen, että mitenköhän sitä jaksaa vielä 2kk tehdä töitä. Mulla on ensimmäiseen raskauteen verrattuna jotenkin paljon väsyneempi olo. Jaksan touhuta tytön kanssa, mutta olen jo uuvuksissa yhden kauppareissun jälkeen tai imuroinnin. Ei taida oikein nuo Hb-arvot nousta, vai mistä lie on kyse. Lenkkeilykään ei tunnu piristävän, ja nyt Muumimaailmareissun jälkeen kävely koiran kanssa on ollut vaikeampaa. Ehkä tämä olo vielä kohentuu.
Kävin katsomassa tuota autobaby kaukaloa ja matkarattaita. Ollaan päätymässä niihin, ja erityisesti mies haluaa tuon travel systemsin. Onko kellään kokemusta Gracon Mirage-rattaista? Ne olisivat edullisimmat ja kelpaisivat minulle hyvin. Meillä kun on sitten hyvät teutonian yhdistelmät myös käytössä. Nuo matkarattaat olisi käytössä lähinnä kaupassa ja automatkoilla. Meidän on oikeastaan pakkokin ostaa tuo autobaby tai vastaava, koska meidän auton turvavyöt ei riitä joka kaukalolle. Volvossa kun on lyhyet turvavyöt. Testasin jo siskon Britaxin kaukaloa ja eipä sopinut meidän autoon. Ja autoa en suostu taas vaihtamaan, vaikka mies olisi valmis siihenkin (ostettiin nykyinen auto viime vuonna).
Huomenna tuleekin tilille tuo äitiysavustuksen 140 euroa, kun ei sitten oteta äitiyspakkausta. Vaikka kieltämättä se on tänä vuonna ihan kivan oloinen, mutta inhoan kaikkea ylimääräistä tavaraa ja esikoisen vaatteet on vielä tallella.
Nyt tuli mies kotiin, paiskii töitä ihan liikaa, mutta sellaista yrittäjän elämä on. Onneksi itse olen ihan palkallinen työntekijä, tosin palkka saisi olla isompi, heh.
Omppu rv 23+6
Olipas tosiaan ankeen puoleinen päivä täällä Espoossaki. Tytötki oli reissun jälkeen väsyneitä joten meil oli viel oikeen kunnon kiukuttelupäivä. Mies vaan nukku ja innostu vielä ottamaan noita juomia joita toi eilen reissusta joten eipä ollu yhtään seuraa siitä ulkoilemaan tms. Onneks naapuri oli ulkona ja sadeki välillä taukos ees hetkeks. Jotenki ihan kökkö olo itellä ku miehellä on lomaa eikä se jaksa ku kotona ollessa nukkuu...harmittaa :(
Muutenki tuntuu ettei mies oo edelleenkään huomioinu mua mitenkään raskauden aikana vaikka masu on iso ja välillä väsyttää. Pakko vaan jaksaa kaikki mitä ennenki ja varmaan vielä ihan lopuillaanki saan tehä kaiken kauppareissuja myöten...Onkos muita joilla mies ei oo niin kauheesti mukana raskaudessa vielä tässäkään vaiheessa?
Manna07: Hienoa et ultrassa oli kaikki hyvin!
germit: Meillä on Emmaljungan Scooterit eli sellaset rattaat jotka sopii yli 6kk ikäselle. On ollu hyvät käytössä ja kevyet työntää. Mäkin kun oon lyhyt: 156cm ni kiva ku saa työntöaisaa säädettyy. Musta ainaki tuntuu et välillä saa vauvan liikkeitä ihan kuulostella mut toisinaan käy kova vipinä masussa eli on sitä touhukkaampia päiviä vauvallaki. Tai sit en vaan huomaa aina kaikki liikkeitä jos ite touhuun. Vielä tosta isyydentunnistamisesta. Mekin avoliitossa ja tunnettu vuodesta 2000 eli sama juttu on et yhteisiähän nää lapsoset on. Onhan se vähän huvittava juttu mennä isyyttä tunnistamaan ja toisaalta vähän ahdistavaa: ihan ku ne epäilis et ootko varmasti ton isä.
sasusasu: Mulla oli viime neuvolassa painoa tullu n.4kg lähtöpainosta. Huomenna on sit neuvola eli varmaan on tullu nyt kyl lisää ku turvotustaki on jo. Mulla ei enää otsa kuki niin ku alkuraskaudesta ja tuntuu olo ihan hyvältä. Huomaan et hengästyn aika helposti ja välillä supistaaki jo eli vaivoja on tullu. Öisin on alkanu puutuu jalatki. Eipä munkaan mies mua halua, ei oo pitkään aikaan halunnu vaikka oon koittanu ehdotella kauniisti! Harmittaa vaan ku itellä ne halut on nyt kovemmat ku alkuraskaudesta eikä toinen haluu. Tulee vähän sellai olo et en oo mitään ku ei mies muutenkaan oikeen huomioi. Kai mä oon vaan kyökkipiika ja kotitalouskone :(
Kaalilaatikolle mukavaa reissua aurinkoiseen Espanjaan!
Omppu75: Muumimaailmassa on tosiaan lasten mielestä mukavaa! Meilläkin sama reissu edessä tässä lähiviikkoina :)
Tarald ja tiitiäinen 21+4
Olipas tosiaan ankeen puoleinen päivä täällä Espoossaki. Tytötki oli reissun jälkeen väsyneitä joten meil oli viel oikeen kunnon kiukuttelupäivä. Mies vaan nukku ja innostu vielä ottamaan noita juomia joita toi eilen reissusta joten eipä ollu yhtään seuraa siitä ulkoilemaan tms. Onneks naapuri oli ulkona ja sadeki välillä taukos ees hetkeks. Jotenki ihan kökkö olo itellä ku miehellä on lomaa eikä se jaksa ku kotona ollessa nukkuu...harmittaa :(
Muutenki tuntuu ettei mies oo edelleenkään huomioinu mua mitenkään raskauden aikana vaikka masu on iso ja välillä väsyttää. Pakko vaan jaksaa kaikki mitä ennenki ja varmaan vielä ihan lopuillaanki saan tehä kaiken kauppareissuja myöten...Onkos muita joilla mies ei oo niin kauheesti mukana raskaudessa vielä tässäkään vaiheessa?
Manna07: Hienoa et ultrassa oli kaikki hyvin!
germit: Meillä on Emmaljungan Scooterit eli sellaset rattaat jotka sopii yli 6kk ikäselle. On ollu hyvät käytössä ja kevyet työntää. Mäkin kun oon lyhyt: 156cm ni kiva ku saa työntöaisaa säädettyy. Musta ainaki tuntuu et välillä saa vauvan liikkeitä ihan kuulostella mut toisinaan käy kova vipinä masussa eli on sitä touhukkaampia päiviä vauvallaki. Tai sit en vaan huomaa aina kaikki liikkeitä jos ite touhuun. Vielä tosta isyydentunnistamisesta. Mekin avoliitossa ja tunnettu vuodesta 2000 eli sama juttu on et yhteisiähän nää lapsoset on. Onhan se vähän huvittava juttu mennä isyyttä tunnistamaan ja toisaalta vähän ahdistavaa: ihan ku ne epäilis et ootko varmasti ton isä.
sasusasu: Mulla oli viime neuvolassa painoa tullu n.4kg lähtöpainosta. Huomenna on sit neuvola eli varmaan on tullu nyt kyl lisää ku turvotustaki on jo. Mulla ei enää otsa kuki niin ku alkuraskaudesta ja tuntuu olo ihan hyvältä. Huomaan et hengästyn aika helposti ja välillä supistaaki jo eli vaivoja on tullu. Öisin on alkanu puutuu jalatki. Eipä munkaan mies mua halua, ei oo pitkään aikaan halunnu vaikka oon koittanu ehdotella kauniisti! Harmittaa vaan ku itellä ne halut on nyt kovemmat ku alkuraskaudesta eikä toinen haluu. Tulee vähän sellai olo et en oo mitään ku ei mies muutenkaan oikeen huomioi. Kai mä oon vaan kyökkipiika ja kotitalouskone :(
Kaalilaatikolle mukavaa reissua aurinkoiseen Espanjaan!
Omppu75: Muumimaailmassa on tosiaan lasten mielestä mukavaa! Meilläkin sama reissu edessä tässä lähiviikkoina :)
Tarald ja tiitiäinen 21+4
Omppu75: Meillä on ABC-desingin matkarattaat turhana varastossa ja oon myymässä niitä. Aika samalta näyttää ku Gracon Miraget. Jos kiinnostaa ni voin laittaa kuvan sulle sähkikseen. Tuli vaan mieleen ku joku muuki oli tätä kautta kauppaamassa vaunujaan ku alkaa olla nää ajankohtasia hankintoja!
Tarald, kiitos hyvän matkan toivotuksista!
Tulin juuri kotiin leffasta, mies jäi kavereittensa kanssa kaupungille. Meitä oli isompi porukka ja muutoin viihdyn erinomaisesti tuossa seurassa (vaikkei kukaan ollut ottanut vaimoaan mukaan), mutta näin raskaana en yhtään jaksa kun muut ottavat olutta :). Muutoin kyllä tykkään porttereista ja stouteista sekä punaviinistä, jolle olen erityisen perso.
Esikoinen meni mummille ja pappalle yökylään, ei ole pelkoa että meille yöksi tuleva rymyporukka herättää. Tytöllä tosin on hyvät unenlahjat, eikä ole ennen kolinoihin herännyt. Nukkuukin sellaiset 12 h:n yöunet -toivottavasti vauva tulee siskoonsa!
Painonnoususta -mulle on tullut noin 3-4 kg, edellisessä raskaudessa tuli kuutisen kiloa, jotka lähtivät nopeaan ja vähän päällekin. Ehdin kuitenkin kerätä enemmän vararavintoa tähän uuteen raskauteen, kas kuinka ihanaa onkaan maata sohvalla, juoda punaviiniä ja syödä hyvää kunhan muksu on saatu yöunille :).
Mitäs vielä -ai juu, kynnet ja hiukset voivat hyvin. Odotan kauhulla hiustenlähtöä, joka mulla esikoisesta alkoi lähestulkoon jo laitokselta. Etenkin ohimoilta lähti tukoittain hiuksia ja muistan kuinka kampaaja naureskeli " Sullahan on sänki päässä!" . Heh HEH. Kasvoivat sentään takaisin, mutta oli ne lähes kaljut ohimot hurja näky :).
Diili alkaa, siirryn sohvalle löhöilemään (ilman punaviiniä). Hyvät yöt!
KL ja silakka, jonka viikkoja en muista...
Tarald: Kyllä nuo matkarattaat kiinnostaisi muuten, mutta meen isäntä haluaa ehdottomasti Gracon rattaat, jotta kaukalon voi laittaa siihen. Ei len tuli harvinaisen selväksi asia, että Gracon autobaby ja matkarattaat hankitaan. Näissä asioissa en taistele miestä vastaan, on niin kiva seurata, kun mies ylpeilee meidän esikoisen Teutonia-yhdistelmistä (Y2K systems), vaikka ovat jo vuosimallia -04. Ovat sportisen malliset ja sekös on miehen mieleen. Tosin ovatkin toimineet hyvin koiran kanssa liikkuessa ja mies on ottanut neidin juoksulenkille mukaan. Ja toinen millä ylpeilee on tytön Recaro-istuin, kun sai vielä itse tehdä tuon valinnan. Heti kun on tekniikkaa tms. mukana, niin kyllä on mieskin kiinnostunut. Vaatteet ovatkin sitten toinen juttu, hyvä kun tietää, mistä löytää neidille tarvittaessa vaatteita...
Tänään onkin pirteämpi olo, taidan pestä keittiön ikkunan, kun neiti saa katsoa jonkin lasten elokuvan.
Ja nyt sitten tasan 24 rv
Loppui tänä aamuna unet sitten 4 aikoihin kun koira alkoi levottomana vaeltaa ympäri asuntoa, taisi kuuma olla. Siinä sitten vessassa kävin ja sängyssä pyörin. Hieman ennen viittä nousin ylös, kun miehelläkin kello soi. Söin siinä hieman aamupalaa ja käppäilin ympäriinsä mut kun mies lähti töihin niin kömmin takaisin sänkyyn. Tunteroisen sain varmaan pyöriä mutta sitten nukahdin. Ja hyvin nukutti vartin yli 9 asti.
Ratkaisin tuossa meidän hoitopöytä ongelman. Kun en haluais ostaa tavallista hoitopöytää kun sen käyttöaika on niin lyhyt ja yleensä ne on aika rumia kalustelevy viritelmiä ja ne laatikot on niin pieniä. Jos niissä nyt laatikoita on ollenkaan. Näkyy nykyään olevan melko paljon kaappia ja avohyllyä. TOSI kätevää, just joo. Ajattelin ensin että ostan vain sellaisen irrallisen pehmusteen ja vaihdan vaipat sängyn päällä, mutta onhan se selälle aika raskasta jso joutuu oikein kumarassa matalalla olemaan. Mies varsinkin meillä selkäongelmainen ja leikattukin sen takia. Noh löysin sitten netistä tarjouksesta semmoisen irrotettavan hoitotason, minkä voi kiinnittää mihin tahansa lipastoon, oli alennuksessa 9e! (ovh.39,90). Nyt voin siis ostaa mieleisen kunnon lipaston, jolle on pitempiaikaistakin käyttöä ja kätevästi kiinnittää tuon tason siihen siksi aikaa kun sitä nyt tarttee. Toivotaan nyt vain että se todella toimii. No sen näkee kunhan se saapuu.
Onko teillä muilla miten paljon harjoitussuppareita? mulla tuntuu useamman kerran päivässä miten maha kovettuu ja kiristää. Mutta eipä nuo kipeää onneksi tee, niin ei tarvii huolissaan olla.
Noista miesten teknisyydestä. Meijän mies on ihan samanlainen. Mitä hienompi ja monimutkaisempi laitos niin sitä parempi. Harvoin se missään asiassa suostuu halvinta karvalakki mallia ostamaan. Ja tuo gracon autobaby systeemi on kyllä oikeesti hyvä ja kätevä ja kun sitä käyttää niiden matkarattaiden kans. Mun kaverilla on ne ja on kyllä kätevät. Varsinkin sadesäällä, jos laittaa sen kaukalon niihin rattaisiin niin sen kaukalon ja rattaiden kuomut saa laitettua silleen yhteen että lapsi on kokonaan sateelta suojassa, siellä kuomujen alla. Ja miten helpot ne rattaat on työntää ja ohjata. Meille hankitaan ehdottomasti sellaiset ensi kesäksi.
Juu pitäs kai sitä jotain kotihommiakin lähteä tekemään ettei taas tämäkin päivä mene tässä koneella istuessa.
Sanle ja Dj 22+2
Taas uusi päivä. :) Heti ekaks...tänään piti olla täällä aurinkoinen päivä, mutta pyh, näyttää tosi ankealta ulkona...ainakin täällä Oulussa...:P
Tosca: olen huomannut just noita tuntemuksia seksin jälkeen, että alapäässä on jotenkin paineen tunnetta ja se muutaman tunnin kestää...joten ehkä se sitten on normaalia tässä tilassa ;) Koska ei sitä aikaisemmin ole kyllä tuntunut....mutta hyvä tietää että jollain muullakin on :D
Tarald: turvotusta on mullakin ollut.itekin huomasin taisi olla viime viikolla, että sormukset meinaa alkaa painamaan eikä niitä taho saada pois sormesta välillä ;) heh..olenkin pitänyt niitä vähemmän nyt sitten. :)
Mitäs muuta...enään olisi pari päivää kestettävänä ja sitten pääsisi vihdoin kesälaitumille. Tänään nukuin sitten pommiinkin ekaan kertaan pitkiin aikoihin...taitaa ne univelat alkaa ihan tosissaan vaivaamaan :(. Hävetti kyllä pomolle laittaa viestiä, että sorii, nukuin liian pitkään ja nyt tuun myöhässä töihin. :P Mutta se siitä....nyt pitääkin tässä alkaa paiskimaan kunnolla töitä, ekaks vois kyllä käydä ruokiksella :D Kun sen aika näyttää koittavan tässä ihan justiinsa. :)
Oikein mukavaa keskiviikkoa kaikille!
Rv 22+3