Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin taas vähän pidemmän pinon..

Tänään taas paukkui viikot, eli nyt 22+0. Mieskin tunsi jo viikonloppuna ekat liikkeet mahan päältä, kun poika poksautti kunnon potkun isukin käteen.

käytiin miehen kanssa eilen pitkästä aikaa ulkona syömässä ja elokuvissa. Pitää nyt käydä, voipi sitten marraskuun jälkeen olla vaikeampaa sen järjestäminen, varsinkin jos töysimettää. Elokuva ei ollut kyllä mitenkään erinomainen, vaan aika pitkäveteinen. mutta onneks ruoka oli hyvää niin kannatti käydä ;)

Oletteko te muut jo päättäneet minkälaiset vaunut hankitte? Minä olin ajatellut brion kombeja, mutta kuulin että niisssä on tällähetkellä hirveästi ongelmia jarrujen kans, niin että jotkut liikkeet ovat jopa väliaikaisesti lopettaneet niiden myynnin. Ja varsinkin ku tässä meidän lähettyvillä ei oo brion jälleenmyyjää, niin siinä se ois miettiminen että minne ne huoltoon kiikuttaa. Eli taidan päätyä noihin emmaljungan duo edgeihin, vaikka ne melkein markkinoiden kalliimmasta päästä ovatkin.

Nyt pitää vissiin lähteä koiraa ulos viemään ja vettä sataa taivaan täydeltä...Ihanaa :(

Sanle ja DJ 22+0

Vierailija
2/58 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta jälleen! Harmi, että ainakin täällä päin on sateinen ja synkkä ilma, vaikka toisaalta ihan hyvä kun joutuu kuitenkin sisätiloissa kökkimään töiden vuoksi. Nyt ei ehkä harmita niin paljoa...

Mullepa tuli eilen äitiyspakkaus!!! Meille kun on tulossa ensimmäinen lapsi ja muutenkin pakkaus näytti tänä vuonna ihan kivalta, niin päätimme sen ottaa. Vaatteet ovat melkein kaikki 60 cm eli menee ihan kivasti alkutaipaleen. Sitten kun sukupuoli selviää, niin tulee ostettua enemmän vaal.pun/sinisiä vaatteita. Jonkun verran olen itsekin pieniä vaatteita hankkinut (56 cm), pari bodya ja haalaria. Talvihaalarit olivat 68 senttiset, mutta näyttivtä aika reilulta. Toivottavasti vauva ei huku niihin talvella tai sitten pitää harkita pienemmän ostoa.

Sanle tuossa kyseli vaunujen hankinnasta. Me ollaan tilattu vaunut (Teutonian Spirit S3) Saksasta netin kautta ja eilen tuli tieto, että vaunut saadaan elo-syyskuun vaihteessa, eli ihan kivasti menee aikataulu. Eivät ainaakn jää viime tippaan. Säästöä tuli 200 euroa, kun tilauksen teki sitä kautta, vaikka kyseessä on sama vaunu kuin Suomesta ostettaessa.

Vauvan liikkeet tuntuvat päivittäin useamman kerran, on se niin ihanaa tuntea pikkuinen konkreettisesti. Muutenkin tämä vaihe tuntuu niin ihanalta. Moni on sanonut että kuulun niihin jotka sädehtivät odotuksen aikana! Vielä vatsa on niin soman kokoinen, jaksan tehdä kaikkea ja alkupelko on ohi, niin miksei tästä nauttisi;)

Rv 23+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei voi vauvaa sanoa hiljaiseksi kaveriksi sitten millään. ihan hirveetä rumbaa ja salsaa vetelee päivät pitkät minkä pikku jaloiltaan jaksaa vispata. varmaan tulee lapsivesi vaahtona ulos :D

täällä vaivaa hirveä stressi vauvan kamoista edelleen. en sitten millään saa päähäni mitä kaikkea tarvii. sentään hyllyt hengari kaappiin kävin katsomassa. tai siis hintaa. ei tuu kalliiks kun k-raudassa maksaa 2¿ /hylly ja niitä tarvii jonku 4 lisää. kympillä pääsee ja tilaa säästyy + hylly tilaa tulee. hyvä mä, hyvä idea :)

vaunut... niin... neki pitäis miettiä. oon hieman mietiskelly että hankkis esikoisen matkarattaisiin pehmeän kantokopan, jos siihen sellaisen saa. noi on kuitenkin tuollaset " jykevämmät" matkarattaat ja toimis hyvin vaunuinakin. saa ny nähä. samaten jossian vaiheessa oli puhetta jos enolta liikenis vaunut (heillä myös pieni vauva, mutta reilu vuoden jo kun tämä tulee). mietitään, mietitään, stressataan stressataan :)

OI!! eka äippäpakkaus marraskuisille saapunut!! jee! meillä paperi odottaa sitä että mies muistaa ottaa sen töistä kotiin (muisti sentään tulostaa jo...) jotta saa allekirjotettua sen. edelleen potuttaa ettei saatu sitä hakemusta sillon neuvolasta vaan pelkkä todistus.mur.

juuh. pitäisi mennä ettimään kaapista vaatetta valaalle. töissä kehuvat että masu on niin kaunis ja että kuulemma raskaus pukee mua, mutta kyllä näitten vaivojen kanssa aika rannalle ajautunut ryhävalas-olo on ollu. varmaan stressi tekee suurimman osan sekä mielen mataluudesta että olon kurjuudesta. tiedä häntä. mutta siis pukemaan.

freya ja potkuri rv 23+5

Vierailija
4/58 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan sitä reilusti nukuttua....ihanaa!!

No, jaksaa sitten illalla niitä vauvan tarvikkeita katsella. Ollaan menossa kyläilemään ja katsomaan niitä vaunuja, hoitopöytää ym...kamaa. Saadaan tutuilta ostettua kaikki yhdellä kertaa.

Sairaslomaa siitä eilisestä lääkärireissusta tuli sitten 2 viikkoa. Meinasi, että parempi olla rauhassa kotona ettei supistukset lisääntyis. Sisätutkimusta ei vielä halunnut tehdä, koska neuvolalääkäri on kuitenkin muutaman viikon sisällä. Saikkuloman jälkeen ei olekaan enää kuin pari viikkoa töitä ja sitten nauttimaan kesälomasta. Kivaa!!!!

Nyt mulle on tullut innostus ostaa vauvanvaatteita. Tähän mennessä on ostanu vaan muutaman silloin tällöin. On varmaankin jo varmempi olo kun puoliväli on jo reippaasti ylitetty.

No jospa sitä menis nettiä vielä selailemaan...tiedä mitä kivaa sieltä löytyy ;)

Dragondream 23+6

Vierailija
5/58 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa nuo Kelan paperit! Onneksi tullaan (ainakin toistaiseksi) toimeen ihan omillamme eikä tarvitse minkään valtakunnan rahahakemuksia yleensä kirjoitella. Katselin paperin läpi, mutta piilotin sen sitten. Jotenkin siinä kysellään ihan hassuja ja vaikeesti ja sitten jos on jotain niin pitää mennä kohtaan x ja jos ei niin sitten ei. Voihan himpula!

Ollaan jossain vaiheessa menossa katsomaan kaverin luo vaunuja ja uutta äitiyspakkausta. Sitten teen päätöksiä suuntaan tai toiseen. Varmaan ostan kuitenkin käytetyt vaunut jos löydän mieleiset. Minä kun vastustan kaikenlaisia yhdistelmiä. Ovat jotenkin köpöt. Turvaistuinta olen jo vähän katsellut, mutta isäntä kertoi kantansa suht selkeästi, ettei meille saa hankkia mitään ennen syksyä.

Minulla helpotti supistukset kun aloin ihan aikuisten oikeasti ottamaan rennommin. Eli sairauslomaa oli tarjolla, mutta mulla ei pää kestä kotona olemista. Teen nyt lyhyempää päivää ja jätän osan hommista vaan tekemättä. Ei ihme, etteivät työnantajat ole kovin iloisia raskaana olevista. ;-) Varmaan tosiaan kannattaa ottaa iisimmin jos jo supistelee kovasti. Tsemppiä!

Rv 22 huomenna!

Vierailija
6/58 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINO07: Mites nuo teutonian vaunut. Oonko oikeassa että niitten maahantuonti loppuu? muistelen ainakin että joku ois jossain pinossa asiasta maininnut...Mitenkähän sitten käy tuon takuuhuollon ja varaosien kans jos jotain sattuu hajoamaan. Ois varmaan edulisempaa tilata suoraan saksasta, mutta kun teutonialla ei taida olla kuin noita pehmyt koppaisia, tai sitten kääntyvilä etupyörillä/kolmipyöräisiä, niin ei oo oikein passelit tänne maaseudulle.

Vierailija
7/58 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanle: Noista Teutonian vaunuista vielä kyselit. Tosi on, että maahantuonti loppuu, mutta todennäköisesti edustus siirtyy jollekin muulle kuin Britaxille jollakin aikavälillä. Pieni katkos todennäköisesti tulee. Tämä nettikauppa josta vaunut tilasin, niin kuulin siitä suosituksia muutamalta tutulta. Heillä on ollut gessleinin vaunuja ja takuu ja varaosa-asiat ovat sujuneet kuulemma mallikkaasti. Uskon ja luotan siihen, että tuskin ne ihan heti käsiin hajoaa, onhan ne kuitenkin laadukkaat vaunut. Jos kuljetuksessa tapahtuu rikkoontumista tms. niin palaute/vaihto ovat ainakin tutuilla pelanneet. Varasosia saa kuulemma nopeasti.

Toisin kuin mainitsit, niin Teutonian vaunuja saa pehmeäkoppaisena. Meille tulee juuri pehmeäkoppaisena. Vaunut ovat kolmipyöräiset, kääntyvällä ja lukittavalla etupyörällä. Lisäksi pyörät ovat isot ja tukevat ilmakennopyörät, joten sopivat hyvin tänne talvisiin olosuhteisiin.

Nämä vaunujutut ovat kyllä aika vaikeita päätettäviä, niin monta tekijää pitää ottaa huomioon. Me haluttiin ostaa ihan uudet vaunut ja kun nähtiin nämä kyseiset vaunut, niin se oli menoa. Vaikuttivat tosi näppäriltä. Gessleinistä olen kanssa kuullut paljon hyvää palautetta. Toivottavasti löydät mieleisesi!

Vierailija
8/58 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sanoman vielä, että muitakin Teutonian vaunuja saa pehmeäkoppaisena. Esim. Prestige on nelipyöräinen yhdistelmä ja siihen saa pehmeän kopan, kuten muihinkin malleihin.

Vierailija
9/58 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä aikaa!

Meillä voidaan paksusti, masu kasvaa ja pikkuinen touhuaa kovasti. Varsinkin, kun käyn selälleni pitkäkseen, vauva herää ja innostuu potkiskelemaan. Kovasti väsyttää ja supistelee. Tänään on meidän esikoisen 7-v. synttärit, niitä tässä pikkuisen juhlistellaan.

Nyt ollaan Helsingissä kesälomalla. Lähdettiin kotoa Kiinasta kolmisen viikkoa sitten ja käväistiin Tanskassa siskon luona. On ihanaa taas olla Suomessa, voi että on ollut ruokakauppaa ikävä!! Mä en saa saa tarpeekseni piimästä, jugurteista, ruisleivästä... Ja karkkihylly vetää kovasti puoleensa, vaikka mulla ei ihme ja kumma tässä raskaudessa ole ollut makeanhimoa. Kaksi aikaisempaa raskautta meni enemmän tai vähemmän sokerihumalassa..!

Mä kun hypin maasta toiseen ja tietokoneelta toiselle, niin olen kadottanut marraskuisten msn-yhteisön osoitteen. Voisiko joku ystävällinen laittaa sen, niin pääsen taas porukoihin mukaan?

Mansikkaisia kesäpäiviä toivottelee kiina76 22+5

Vierailija
10/58 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino07: Juu sitä tarkoitinkin että taitaa useimmat teutoniat olla just tuota pehmyt koppaista. Minä kun haluan kovan kopen. Huvittavaa. Mies kävi äsken kotona kääntymässä ja mainitsin hänelle, kun huomasin että lastentarvikkeessa on nuo emmaljungan duo edget tarjouksessa heinäkuun loppuun asti. Niin mies vaan kysyi että onko ne vaunujen mersu. ;) Oli kuulema just kaverinsa kans keskustellut vaunuista. Kaveri oli kehunut että teutoniat on kuulema parhaat, kun heidän 4kk tytöllä on sellaiset. Ja sitten ne oli jotain kennorenkaita ja ilmakumeja vertaillut. Nuo miehet on niin teknisiä. Ja mitä hienompia ja teknisiä vempaimia on, niin sitä parempi. Minä kun katson lähinnä vain ulkonäköä ;)

Vierailija
11/58 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanle: Sen ainakin tiedän, että mahdollisuus on valita myös uusi Vario Plus kantokoppa, joka on puolikova. Se oli mahdollisuus valita myös tämän nettikaupan kautta ja oli muutaman kympin hintavampi. Kuvia näkee kyllä netistä siitä vaihtoehdosta. Tuosta miesten teknisyydestä; on se ihmeellistä. Miehet välittää vain renkaista, vanteista yms. Itse kanssa katson vaunuissa ennemmin ulkonäköä, ihme etten niin mersusta tykkääkään;) Mun päätökseen vaikutti ainakin ulkonäkö, näppäryys, laatu ja kangas. Mies painotti kanssa ulkonäköä, mutta halusi kolmipyöräiset ja hienot renkaat, kun ne on kuulemma paremman näköiset! Tottakai mä suostuin siihen, kun kerrankin sanoo mielipiteensä johonkin asiaan=)

Vierailija
12/58 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voehan vee ja toinenkin vee...kirjotin tähän pitkät pätkät ja kun painoin tota ok-painiketta niin tuli vaan ilmotus että täydennä otsikko-kenttää ja tektsi-kenttää....ja pläh...kaikki mänt. :( noh, lyhkäsesti uudestaan.

Täällä on siis puhuttu vaunuista...mulla ei oo vielä ollu hajuakaan että millasia alkas edes katsomaan..mutta kiva kun kirjottelette täällä paljon, niin saa hyviä vinkkejä :) täytyy tässä heti syksyllä niitäkin alkaa kattelemaan oikein olan takaa...nyt jos vielä ottais tuon kesäloman ihan rennosti...:D Miehet on kyllä hassuja tuon tekniikan suhteen...kattookohan ne meitä naisiakin jotenkin teknisesti? ;) hehe...siis että kuinka teknisiä me ollaan ja siinä mielessä hyviä ;)?

mitähän muuta mä kirjotin...?? Niin...neuvolakäynnistä. Kaikki kuulosti olevan hyvin. Seuraava käynti on vasta elokuussa ja samalla varattiin myös sokerirasitustestiin aika...hui. Noh...painoa ei ollu tullu nyt parin viikon aikana kuin 50 gr lisää, vauvan syke oli 145 ja kovasti liikuskeli massussa :D...verenpaine oli normaali, arvoja en nyt muista kun korttikin jäi kotiin :D Sf oli 18cm :). Siinäpä kai noi tärkeimmät. :)

Mutta nyt pitää jo kohta alkaa valmistautuun kotiinlähtöön...jess, työpäivä ohi :D

Hyvää loppupäivää kaikille :)

Rv 22+2 :)

Vierailija
13/58 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Germin[/b] (muistinko nimen oikein?), tervetuloa mukaan marrasmasuihin!

Aino oli saanut jo [b]äitiyspakkauksen[/b]. Voi huima, ollaanko me tosiaan jo niin pitkällä odotuksessamme? Ihanaa varmasti hypistellä niitä pikkuruisia vaatteita.

Olin tämän päivän vapaaehtoistyössä erään kyläyhteisön kahvilassa. Oli ihan mukavaa vaihtelua lomanviettoon, mutta jatkuva seisoskelu aiheutti supistelua. Hiukan alkoi hirvittää syksy ja opetustyö, kun nyt jo supistelee...

(.) Tänään on hyvin juhlallinen päivä: meidänkin raskaus on nyt puolivälissä. Vautsi vau ja serpentiiniä!

RvaRuljanssi ja Nuu rv 20

Vierailija
14/58 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt on tiistai... Mie oon taas ollu niin laiska kirjottamaan että ei oo tosikaan! Oon kyl lueskellut teidän juttuja mutta ei oo ollu muka sen vertasta rauhallista hetkeä että olis ite ehtinyt kirjottamaan.

Sanle: Eikö ollu hienoa tuntea potkut eka kertaa uloskin päin? Täällä on ihan eilettäin ruvennut tuntumaan mahan ulkopuolelle, ensin ite tunsin ja sit kun käskin miehen kärsivällisesti pitää kättä mahalla niin sekin tunsi. :) Nyt noi potkut on vielä niin hentosia että niistä voi pelkästään nauttia. Saa nähä miten sit ku ne muuttuu kovemmiks, onko kylkiluut hellänä ja maha mustelmilla...

Vaunuista: Me hankittiin ne jo muutama viikko sitten. Metsästettiin käytettyjä, ja kun vastaan tuli hyvät niin oli pakko ostaa vaikka se olikin vielä aika aikaista. Noi on Emmaljunga Minior Classic -rattaat joihin kuuluu pehmeä kantokoppa. Enkä enää ees kattele kaupoissa uusia ja ihania, kun ei niihin kuitenkaan oo varaa ja rupeaa pian vain harmittamaan. :)

Turvaistuimia ollaan kateltu ja se varmaan pitää ostaa uutena. Akta Graco jalustalla vaikutti ihan hyvältä ja ei kuitenkaan hirveän kalliilta mallilta. Sitä on vain ihan pää pyörällä kun ei oo ennen tarvinnut tommosia miettiä... Eikä kuitenkaan haluais olla ihan aivoton kauppiaitten uhri.

Aino07: Onnittelut äitiyspakkauksesta! Mäkin haluun!!! :) Mulla on kyl seuraava neuvola 19.7. ja luultavasti silloin saan ne paperit vasta.

Freya, täällä on toinen joka tuntee ittensä valaaksi. Välillä (aika harvoin) tuntuu että oonpa mä söpösti raskaana, mutta useimmiten on vain turvonnut läskiolo... :( Mahaa alkaa olla jo sen verran että kumartuminen on pikkasen hankalaa. Ja töissähän en muuta teekään ku poimin lattialta paketteja! Joku mainitsi kenkien/sukkien laittamisesta jalkaan. Mäkin aina ähkin ja puhisen kun pitää solmia kengännauhoja kiinni. :)

Supistuksista: Mä en vieläkään tiiä mitä ne oikein on ja miltä niiden pitäisi tuntua. Välillä töissä kyllä tuntuu semmoinen outo kiristys ja puristus alamahassa, pikkasen ku kramppais jokin. Ne ei kyllä kestä ku muutaman sekunnin, ja tekee aina mieli vähän hieroa mahaa silloin. Onko ne supistuksia siis? Ei ne mitenkään kipeiltä tunnu, eikä varmaan oo vaarallisia? Pitää kai kysellä neuvolassa sit ens viikolla noistakin.

Sain muuten sellasen rannelastan nukkuessa käytettäväksi, en vaan oo vielä ehtinyt kokeilla onko siitä jotain hyötyä. Työterveyslääkäri oli heti sitä mieltä että mun sormien puutuminen johtuu raskaudenaikaisesta rannekanavaoireyhtymästä, niinkuin ite arvelinkin. Kiva kertoo sit neuvolantätille mitä lääkäri sanoi, kun täti oli sitä mieltä ettei mulla semmosta voi olla kun ei HÄN oo koskaan semmosesta kuullut... ;) On kyllä välillä rasittavaa kun on puoli kättä koko ajan puuduksissa, vaikka on siihen vähän jo tottunutkin. Kai se sitten marraskuussa loppuu, toivottavasti ainakin.

Olikohan mulla muuta mielessä? Ihan hyvä tää muutaman päivän pino. Ei tartte illalla kirjottavankaan epäillä, lukeeko näitä kukaan enää. :)

-Ama-riia rv 21+4

Vierailija
15/58 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hb oli laskenut 122:een (141:stä). Th:n sijainen antoi rautatabut mukaan, kai niitä vois popsia yhden päivässä. Sf oli nyt 19 cm.

Mulle on ilmaantunut tässä raskauden edetessä uusi, hieman " intiimimpi" vaiva eli aina seksin jälkeen välilihan ja peräpään seudulla tuntuu paineen tunne. Viimeksi se tuntui tosi kovana ja kävely oli tosi epämiellyttävää. Onneks toi ei kestä kuin pari tuntia eikä siihen liity mitään supistuksia. Onkos kellään samanlaista? Ainakin suonikohjut voi alakerrassa aiheuttaa tollasta paineentunnetta, mahtaskohan olla niitä...

Mulla on sama kuin Shakatakilla, ettei yhtään nappaisi alkaa vääntää noita Kelan papereita. Kai ne on kuitenkin pakko jossain välissä täyttää, jotta tilille kilahtaa ees jotain.

Ihanasti tuntuu juuri nyt mahassa pieniä potkuja... :)

tosca rv 22+1

Vierailija
16/58 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vissiin tulossa nettiriippuvainen näin lomalla kun jatkuvasti oon täällä palstoilla pyörimässä.

Minä oon siis tuntenut nuo liikkeet mahanpäältä jo joitakin viikkoja, mutta mies tunsi ekat vasta viikonloppuna. Meillä kun suurin jumppa alkaa aina illalla nukkumaan mennessä ja mies on semmonen että se nukahtaa alle kahdessa minuutissa kuhan vaakatasoon pääsee niin se on yleensä aina jo unten mailla kun poika vasta elämöinnin aloittaa.

Käytiin tuossa äsken miehen kanssa ajelemassa sivupitäjiä ja ajettiin yhtä tosi huono kuntoista tietä. Melkosta hyppyytystä oli ja kyllä sen heti selässä ja mahassa tunsi. Maha meni tosi kovaksi ja tuntui kun ois kaksnumeroa liian pieni nahka ollut mahan kohdalla. Taisi ilmeisesti supistella, mutta eipähän tuo onneksi kipeää tehnyt.

Minäkin oon miettinyt tuota auto baby kaukaloa jalustalla. Kätevä käyttää kun kaukaloa varmaankin vaihdellaan kahden auton välillä, niin ei joka kerta tarvii turvavöitä venkslata kun edes toisessa on tuo telakka valmiina. Sama homma esim. kauppareissuilla, voi kätevästi napata istuimen mukaan ja laittaa takaisin ilman että tarvii turvavöihin edes koskea. Eikä se mielestäni mitenkään älyttömän kallis ole vaikka saishan niitä jonkinnäköisiä kaukaloita jollain viidelläkympilläkin. Tais olla lastentarvikkeessa 149e hinta tuolla jalustallisella.

Vierailija
17/58 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihana reissu vaikka eilen sateliki rankemman puoleisesti ku oltiin kaupungilla. Hotelli oli onneks ihan satamassa ja laivamatkat mentiin pikalaivoilla joten kaikki meni mukavasti. Tytöt sai uudet potkulaudat ja ajeli niillä jo laivalla tänään ihan innoissaan. Tuli syötyä tosi hyvin ja herkuteltuaki ja käveltyä niin et jalat on kipeenä. Eilen illalla supisteli ku oltiin kävelty tosi paljon.

Huomasin muuten eilen aamulla ettei sormukset mahdu kunnolla sormiin eli taitaa olla jo hieman turvotustaki. Mites muilla?

Aino07 oli saanu jo äippäpakkauksen! Ihanaa! Me siis ollaan jo niin pitkällä...kyllä aika rientää...

Mullekin isovanhempien naapurin täti totes et kyllä sä näytät hyvinvoivalta ja onpas kauniita tyttöjä sulla. Tuli hyvä mieli ku joku kehuu (siis mua itteeki välillä) ja et vaikka olo on välillä räjähtäny tai väsy ni ulospäin näytän ihan voimissani olevalta :)

Kiina76: Onnea esikoiselle 7v synttäreiden johdosta!

Nyt uni maistuu jo rankan reissun jälkeen joten hyvää yötä!

Tarald ja tiitiäinen 21+3 reissusta väsyneinä

Vierailija
18/58 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarald: Turvotusta on mullakin ihan vaikka muille jakaa. Sormuksia en oo käyttänyt pitkään aikaan, välillä oon kokeillu ahtaa niitä sormeen mut en oo melkein saanut pois. :) Pitää pärjätä ilman ja toivoa että marraskuussa niitäkin sais taas alkaa käyttää...

Ja luulenpa että juurikin tuosta turpoamistaipumuksestani johtuu mun rannekanavan ahtaus ja sormien puutuminen. Nilkat ja jalkapöydät samoin muistuttaa välillä pullataikinaa... Hierominen ja ylhäällä pitäminen auttaa, samoin sellanen Weledan jalkageeli joka on tarkoitettu väsyneille ja turvonneille jaloille.

Jos kellä vain on vinkkejä miten turvotuksen sais vähemmäksi niin kertokaa ihmeessä! Suolaa oon yrittänyt välttää (harmi vaan kun edelleen tekee vain suolaista mieli), syön ananasta ja juon paljon vettä. Muuta en oo keksinyt...

Vierailija
19/58 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti nyt ihan käydä kirjoittelemaan kun olette jutelleet siitä Gracon autobaby kaukalosta. Minä voin TODELLA suositella lämmöllä!!! On todella kätevä kapistus, ei tule virheasennuksen mahdollisuuttakaan kun on se jalusta. Ja jos vielä inventoi gracon matkarattaisiin niin aina helpompaa, kaukalon kun saa napsautettua matkarattaisiin kiinni. Monesti oli itselläni niin että en raaskinut herättää tytyä ja nukkui kaukakolla jota sitten kanneltiin ympäri kauppoja :-D

Liikkeet tuntuu meilläkin jo ihan mahan päältä. Mies sai eilen kokeilla kunnon myllärrystä, viimeeksi nippanappa tunsi yhden potkun, nyt tunsi ihan kunnolla.

Minulla alkaa pikkuhiljaa helpottamaan selkäkivut, olin taanoin saikullakin kun en pystynyt istumaan millään. Kipu säteili aina jalkoihin saakka. Toivottavasti menisi ohi, tän viikon jälkeen alkaa pitkä loma joten pakko ei ole ainakaan istua. Täällä toimistossa kun on hiukan pakko istua jos meinaa töitä tehdä :)

Voi, joku oli käyny Tallinnassakin! Miekii tahon! Käytiin ukon kans viime heinäkuussa kaksin ja ihastuttiin paikkaan. No, tänä kesänä myö käytiin Tukholmassa että eiköhän se riitä.

No nyt jos alottelis nää työtkin...

Heippa vaan!

T: Nasulina rv 22+3

Vierailija
20/58 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]shakatak:[/b]tiedän tuon tunteen kun kattoo kelan papereita. kaikki hakemukset niin oudosti muotoiltuja ettei tiiä miten ne täytetään ja täyttöohjeista ei saa sitäkään vähää selvää. mulla yks pulmakohta oli kun oons aanu 31.5 asti opintotukea ja äippärahakausi alkaa 29.9. eli pari päivää jää vajaaks 4kk:sta jota siinä paperissa kysytään. ni pitääkö se merkata vai ei. soitin sit kelaan ja sano että merkkaa jos tahot, ei pari päivää välttämättä vaikuta. VÄLTTÄMÄTTÄ?!?! eli häh. no merkkasin se silti koska minimillä mennään kuitenkin.

[b]dragondream:[/b] onks sulla pahojaki supistuksia kun saikkua sait?tai siis ilmiselvästikkin on. olipa tyhmä kysymys... noh, mutta ihan hyvä että anto, koska tiiän hyvin kuinka " kivaa" se on kärvistellä suppareissa töissä... nimimerkillä: tuntuu siltä että eivät välitä että supistellu jo kuukausia.

onneks töissä työkaverit huomioi [b]raskautta ja supistuksia[/b] sen verran hyvin että saan mennä istumaan jos siltä tuntuu ja saa ottaa iisimmin nostelujen ja kantamisten kanssa ilman että mulkoillaan pahasti.

[b]kiina76:[/b] tervetuloa kotimaan kamaralle :) voin hyvin kuvitella ekan viikon ruokakauppa reissuja :) hehe, ruisleipää, perisuomalaisia karkkeja, salmiakkia jne jne. viikon turkin reissun jälkeenkin tuli vedeltyä tasan niin suomalaista sapuskaa kuin suinkin keksi, ja varsinkin keitettyjä perunoita.

jahas, vauva alotti hyppyjoogansa kohti virtsarakkoa. se on nyt ottanu sen leikkikalukseen, ei kiva. nytkää ei ollu pissahätä mutta pakko mennä kun yksi rääpäle potkii ja puskee :) tuossa äitin kanssa eilen juttelin ja sanoin että tää on ihan hirmuinen menijä tää kakara, isoveljensäkkin oli kova mellastamaan, mutta tää voittaa senkin. äiti arveli että onkohan tyttö tulossa. ja samalla epäilyksellä ollaan täälläkin. ainoastaan porukoiden alakertalainen on veikannu poikaa mahan muodosta.

[b]turvotuksesta[/b] juttua. täällä yksi turbokinttu. eilen töissä turpos jalat sen verran kivasti ettei ulkokenkien jalkaan laitto olisikaan onnistunut... onneks apteekissa töissä niin sai kylmäspray-testeri kyytiä :) eli vinkki: kylmäspray laskee tosi nopeesti turvotusta jaloista ja keilaajalta sain käsiin vinkin. sellainen pikakylmäpussi laukkuun ja jos oikein turvottaa niin sellainen käteen kylmentämään. tai sitten kotioloissa kylmäpussi pakastimessa (tai kylmäkallekin käy) ja sieltä sitä tarpeen tullen apuun.

nyt suihkuun että ehdin ennen töitä kelaan viemään paperit. en jaksa alkaa ettii osoitteita että lähettäisin kun joka päivän kelan ohi kuitenkin kävelen. eli tsau!

freya ja riiviö rv 23+6