Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lohduttaisin tytärtäni? Kaverinsa on tosi kaunis ja pojat tykkää ja oikein kilpailee hänen huomiosta.

Vierailija
10.07.2007 |

Tyttäreni eilen kertoi miten pahalta tuntuu kun pojat huomioi aina hänen kaverinsa mutta ei häntä itseään. Kukaan ei ole koskaan pyytänyt häntä ulos tms mutta kaverille satelee treffitarjouksia liki päivittäin. Hänkin haluaisi että pojat tykkäisi..

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vähän pitkä tarina tuos ylempänä. Itse " puhkesin kukkaan" vasta myöhemmin. Ja miehenä minulla on ihan komea mies eikä mikään nynnerö ja ensimmäinen vastaantulija--- joku ehkä voi saada tälläisen käsityksen tuosta ylemmästä.

Vierailija
42/47 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin se maantienvärinen, muodoton, finninaamainen lukutoukka jonka kaveri oli muodokas ja hemaiseva blondi. Discoissa kaveria haettiin koko ajan ja mä olin seinäruusu. Muutenkin kaverilla oli poikia jonossa lähes ovella asti, mua ei kukaan koskaan halunnut. Olin se ruma kaveri. Mun kaveri oli vielä itsevarma, älykäs ja mukava, mä epävarma ja siksi myös töykeä ja ynseä epävarmuuttani. Kotona mua ei kehuttu, kaveri oli vanhempiensa ainoa prinsessa joka sai kaiken. Pidin kovasti kaveristani enkä osannut juuri kadehtia koska ajattelin että sen kuuluu ollakin näin. Kaveriin ihastuu kaikki koska hän on sen arvoinen, hän on paljon parempi kuin minä. Muuten kyllä kadehdin kaikkia luonnonkauniita ja mukavai, olinhan hankala luonne omasta mielestäni. Nämä kokemukset ovat aiheuttaneet sen etten vielä aikuisenakaan arvosta itseäni, vaan minulla on tarve testata viehätysvoimaani aina tilaisuuden tullen ja kerjään jatkuvasti huomiota mieheltäni jonka mielestä olen kaunis ja viehättävä. Yhden kerran olen pettänytkin tästä syystä miestäni mutta se kokemus riitti.

En osaa antaa neuvoja kuin että yrittäkää löytää keinoja kaunistautua. Ulkonäkö ON TAVATTOMAN TÄRKEÄ juttu, sen merkitystä nuoruudessa ei voi vähätellä. Kauniit ja kivat on suosittuja, pelkkä kiva luonne ei yksinään riitä. Sitä paitsi rumasta tulee helposti epävarma ja kateellinen, minkä vuoksi hän ei ole enää edes mukava. Kateus ja huono itsetunto on kuin mustaa myrkkyä, olo on koko ajan ahdistunut ja epäonnistunut ja elämällä ei tunnu olevan merkitystä. Muutenkin kehu tyttösi luonnetta ja ulkonäköä, vaikka aihetta ei oliskaan. Itsevarmuudellakin pelataan paljon. Mutta siis ulkonäölle voi tehdä paljon, esim. kampaajalla, vaatekaupoissa, meikeillä jne. Jos tyttösi saa kokea olevansa kiva, rakastettu ja ihan ok näköinen, se on jo paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap saisit tyttäresi isän lausumaan hänelle joskun jonkun kivan kommentin, se voisi olla hänelle todella tärkeää: " Mitenkäs meidän tyttö on niin iloisen ja kauniin näköinen tänään?" " Onkos sulla hiukset jotenkin eri tavalla" Kivan näköistä!" - 24 -

Vierailija
44/47 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta muodoton lumppukasa ja mene ottamaan selvää millainen se on.

Turha sitä on tuskailla, että kaveri vie kaikki pojat jos itse ei tee mitään sen eteen. Ei se kauneus ihan luonnostaan tule. Kyllä siinä saa karvoja nyppiä, vaihtaa silmien väriä piilareilla, värjätä ja leikkauttaa hiuksensa ja shoppailla aika kasa vaatteita ennen kuin se sisäinen kauneus alkaa loistaa ulospäin. Tyttäresi on ehkä pojista hyvä jätkä, mutta naisena he eivät häntä näe.

Vierailija
45/47 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 jatkaa 19:lle ja muillekin. En tarkoittanut mitään muutosleikkejä, vaan nuorille, niin tytöille kuin pojillekin, voi opettaa yleistä hygieniaa, hiustenhoitoa ja kasvojen puhdistusta yms.

Viime talvena joillakin paikkakunnilla järjestettiin äiti-tytär iltoja. Nyt en tarkkaan muista mitä niissä oli ohjelmassa.

Aikaisemmin ehdotettu isän kaunis kommentti voisi tosiaan olla hyvä juttu. Kohteliaisuuden sanojana voisi varmaan olla vaihtoehtoisesti myös pappa, eno tai joku muu sukulainenkin.

Vierailija
46/47 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kannustaisin tyttöä etsimään omaa tyyliään (antaisin vaikka vaaterahaa synttärilahjaksi): sen ei tarvitse olla mikään barbityyli. Se voi olla jotain ihan muuta.

Ongelmana lukioikäisillä on se,että silloin arvostetaan tosi mustavalkoisesti vain tietyntyyppisiä ihmisiä. Aikuisena se yleensä muuttuu - ainakin omalla kohdallani muuttui täysin.

Vierailija
47/47 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta voisit kannustaa tytärtäsi huolehtimaan itsestäsi, sitähän se koristautuminen ja meikkaaminenkin on - itserakkautta myönteisessä muodossa.

Itse olin harmaahiiri ja rillipää yläasteella, hankin piilarit lukioon mennessä ja aloin meikata, miettiä vaatteita. Jopas alkoivat pojatkin kiinnostua :)

Menkää yhdessä aleostoksille, ja vie tyttö hyvälle kampaajalle. Piilolinnsejäkin voisi sovittaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi