Hyvä salaattiohje juhliin haussa. Auttaisitko?
Kommentit (13)
rucolaa
parmesanlastuja
suolaa ja pippuria myllystä
saksanpähkinöitä
oliiviöljyä/sesamoljyä
Vierailija:
Laakean vadin pohjalle Pirkan kolmen salaatin pussi (valmiiksi pestyjä)Heitä päälle pakkaus mozzarella-palloja ja huuhdeltuja miniluumutomaatteja.
Hyvää ja tämän helpommalla ei voi päästä! Ei mitään pilkkomista!
Mistä kohtaa kauppaa löytyvät? Vai höyläiletkö itse kokonaisesta juustosta?
Paolan pastasalaatti. Ei taida olla halvin mahdollinen, riippuu kuinka isot bileet sulle tulee.
Ja kyllä, mä höylään kokonaisesta parmesanista juustohöylällä sellaiset lastut.
Perunankuorimaveitsi on tähän oiva työväline. Myös juustohöylä käy ehkä mutta mielestäni tulee liian paksuja lastuja. Raastinraudallakin voi sillä karkeimmalla terällä raastaa mutta ei tule niin kaunista jälkeä.
Tämä on ollut meidän juhlissa menestys varmaan juuri siksi, että on niin simppeli.
Eikö muiden suvussa ja tuttavapiirissä ole niitä " hei-mitä-toi-on-mä-en-syö-tota" -tyyppejä? Siksi meillä sitä parempi, mitä selkeämpi ja kastike ehdottomasti erikseen! ;)
2
basilikasilppua (ja jos ei jaksa pilkkoa niin menkööt kokonaiset basilikan lehdet ;-) suolaa ja pippuria. Kastikkeeksi tarjolle pullo oliiviöljyä ja balsamicoa. Jokainen annostelkoon kastikkeen makunsa mukaan.
sitä punertavaa salaattia ja rucolaa ja mikäs ihme se sinappikaali/salaatti olikaan...
Se yksin on jo tosi monipuolinen, kun eri värejä ja makuja, ettei se paljon vaadi rinnalle. olen pari kertaa käyttänyt niitä. käteviä. Käyttäisin useammin, jos niitä saisi tuosta lähi-prismasta.
Minkä tyyppinen salaatti on haussa? Ruokaisa vai enempi pelkkä vihreä?
olin suihkussa käväisemässä. Kiitos vastauksista. Olen jo ottanut talteen. Aika ruokaisaa haen, koska muuta varsinaista ruokaa ei ole tarjolla.
ap
Joku pastasalaatti sitten ehkä mieluummin. Laittaisin itse ehkäpä jostain kivasta kuviopastasta (simpukka, farfalle tms) ja tekisin italialaishenkisen salaatin. Sekaan grillattua ja reippaasti maustettua kanaa viipaleina, aurinkokuivattuja tomaatteja, mustia oliiveja, rucolaa ja grillattuja kesäkurpitsaviipaleita. Mausteeksi tuoretta basilikaa, suolaa, pippuria, oliiviöljypohjainen kastike tai saattaisi tuohon käydä joku majoneesisoosikin.
T. 18 joka taitaa myös kokeilla tuota paolan salaattia joku kerta, vaikuttaa tosiaan herkulliselta! Kiitos vinkistä.
Laakean vadin pohjalle Pirkan kolmen salaatin pussi (valmiiksi pestyjä)
Heitä päälle pakkaus mozzarella-palloja ja huuhdeltuja miniluumutomaatteja.
Hyvää ja tämän helpommalla ei voi päästä! Ei mitään pilkkomista!