Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi, anoppi...!!!! Yritti syöttää meidän 7 kuiselle allergiselle vauvalle grillilihaa!!!!

Vierailija
09.07.2007 |

Oltiin miehen veljen vaimon synttäreillä ja siellä sitten grillattiin. Vauva oli anopin sylissä ja kun vilkaisin mitä tekevät niin anoppi oli työntämässä marinoitua grillilihapalaa vauvalleni... Just oltiin pari tuntia aikaisemmin puhuttu kaikkien kanssa siitä mitä vauva voi syödä ja mitä varmasti ei. Ja sanoin, että mitään mitä ei ole kokeiltu ei voi ihan noin vaan antaa.

Muuta lihaa ei olla vauvalle vielä kokeiltu paitsi lammasta ja sille ainakin oli allerginen. Ja vaikka ei olisikaan lihalle allerginen niin ei anopin tarvitsisi mitään marinoituja suolaisia lihoja vauvalleni tunkea!

Kovasti on anoppi aina pyytelemässä vauvaa (yö)hoitoon, mutta en taida uskaltaa antaa.

Esikoinen oli kerran heillä 3vuotiaana heillä hoidossa ja kun mentiin hakemaan lasta kotiin niin anoppi alkoi etsiä lasta ulkoa " tuolla minä sen äsken näin" ... Appi ja anoppi olivat itse tekemässä vähän kauempana pihatöitä ja heillä ei ollut näköyhteyttä lapseen. Kaiken lisäksi olivat jättäneen talon nurkalla olevan kaivon auki johon myös ei ollut näköyhteyttä... Tuolloin mies oli tosi vihainen anopille ja sanoi, että jos lapset otetaan hoitoon niin niitä myös siten hoidetaan.

Että näin luotettava anoppi meillä... :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

He pitävät itse paljon kalaruuasta ja syövätkin sitä varmaan neljänä-viitenä päivänä viikossa.

Lapsi oli hoidossa heillä ja olin laittanut lapselle omat ruuat mukaan. Ei olisi tarvinnut muuta, kuin lämmittää mikrossa ja antaa lapselle. Mutta hän halusikin ehdottomasti, että lapsi SAA syödä samaa ruokaa, kuin muutkin ja antoi lapselle kalaa. Sitten soittivatkin, että lapsi on viety ensiapuun, kun oli saanut niin pahan allergisen reaktion eikä pystynyt hengittämään.

Heille lapsi ei mene enää hoitoon. Itseasiassa me ei oikeastaan enää käydä heillä ja jos jostain syystä käydään niin sitten kukaan ei syö mitään.

Kyllä nainen varmaan läksynsä oppi, mutta en uskalla enää luottaa häneen. Kummisetä käy katsomassa lasta meillä.

Vierailija
2/11 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan olisi voinut käydä vaikka kuinka pahasti...

Kumma, ettei ihmiset seuraa vanhempien neuvoja lasten asioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ei usko että allergioita on olemassakaan. Hänen mielestään oireet " tulevat päästä" eli hän uskoo henkisiin ongemiin tms.

Eli jos joku saa anaflyktisen sokin esim. pähkinästä niin se on äitini mielestä vain a)teeskentelyä tai b)psyykkinen ongelma.

Vierailija
4/11 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon, että kaikki nämä allergiahömpötykset on vain hysteerikkoäitien keksintö!

Ei ennen mitään allergioita ole ollut tai jos onkin ollut niin niistä ei ole välitetty!

Vierailija
5/11 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä uskon, että kaikki nämä allergiahömpötykset on vain hysteerikkoäitien keksintö!

Ei ennen mitään allergioita ole ollut tai jos onkin ollut niin niistä ei ole välitetty!

Ihan takuuvarmasti ilmansaasteilla ja ruuan lisäaineilla on jotain tekemistä sen kanssa, että kaikenlaiset allergiat lisääntyvät tosi vauhdilla. Ja osittain myös sillä, että loirataan pesu- ja desinfiointiaineilla ihan liikaa, eikä luontainen vastustuskyky pääse kehittymään.

Mutta itse asiaan, kyllä allergiaoireet ovat ihan todellisia, tosin itsellä myös osittain psyykkisistä seikoista vauhtia saavia. Mutta siitä on hysteriahömpötys kaukana, kun naama ja silmät turpoavat umpeen vierailtuani kissakodissa - esimerkiksi. Tai tuo kala-allergikkolapsen tapaus ylempänä ei ole hömpötystä vaan totista totta!

Vierailija
6/11 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 on pölö.

Vierailija
7/11 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen epäily, itsellä koirat aiheuttavat astmaoireita ja se ei tosiaan ole mitään kuvittelua, vaan täyttä totta. Hyvä esimerkki siitä oli se, että vierailin paikassa, jossa oli käynyt koira(en tiennyt tätä) ja yöllä sain kovan astmakohtauksen.

Vierailija
8/11 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso riski, että koskaan ei tiedä jos tuleekin jostain ruuasta hengitystiet turvottava reaktio. Vaikka aiemmin olisi reagoinut lievemmni niin joku ruoka saattaakin olla liikaa. Siinä itten anoppi pääsee todistamaan ambulanssiin, että allerginen on.

En uskaltaisi jättää lapsia hoitoon jos on noin välinpitämätön suhtautuminen vanhempien ohjeisiin.

Vierailija
9/11 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas näitä anoppiprovoja..

ei jaksais, keksikää muuta

Vierailija
10/11 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oma äiti aika välinpitämätön ja vaikka kiellän, että lapsille ei syötetä herkkuja mahaa täyteen (pienempi 1,5v ja oksentaa melkein aina mummolareissun jälkeen), mutta ei äitiäni kiellot ja käskyt kiinnosta. Yksin en lapsia sinne edes jätä, mutta äitini kyllä löytää ne reiät missä antaa herkkuja lapsille salaa. Esim kun minä käyn vessassa niin monesti on lapsilla suupielet suklaassa... Grrr...

Vierailija
11/11 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma allergisten perheissä. Joku on aina syöttämässä vahingossa tai tahallaan jotakin, mitä lapsi ei voi syödä. Vahinkoja sattuu, mutta tahallista oireiden aiheuttamista pikkulapselle en voi ymmärtää.

Hirveän tavallista on, että se on isovanhempi, jonka menneisyydessä tällaisia sairauksia ei tunnettu eikä otettu todesta. Mutta kuten sanottu, kunnon reaktio saa paatuneemmankin anopin järkiinsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme