Sydänäänten perusteellä tyttö vai poika?
Miten se nyt menikään, onko tytöllä matalat sydänäänet ja pojalla korkeet vaiko toisinpäin? Miten teille on sanottu neuvolassa? Muistelen että ed. raskaudessa oli korkeahkot sydänäänet ja poika tuli. jotain 160-170 jos siis oikein muistan. Nyt on 155 paikkeilla. :)
Rakenneultrassa on tarkoitus kyllä kysyä sukupuoli jos näkyy, mutta arvailen tässä kuitenkin jo etukäteen. :)
-vaavikki-
Kommentit (11)
esikoista odottaessa sydän äänet oli 130-140 koko raskaus ajan ja poika tuli..nyt oli ekalla kuuntelu kerralla 160 ensi viikolla rakenneultra että katsotaan saadaanko jo nyt selvyys kumpi tulossa. Eipä taida kyllä paljoo luottamista noihin sydänääniin kaveri odotti tyttöä ja sydänäänet oli luokkaa 120-130 että enpä osaisi nyt sanoa kummin päin se menee...
Sanna rv 16+2
sydänäänet oli 150-160 luokkaa ja tyttö tuli. Nyt on ollu 130-140 luokkaa ja poika ultran mukaan tulossa.
Meidän esikoisella oli koko raskauden ajan sykkeet 130-140 ja tyttö tuli! Eli ei pidä paikkaansa noi ennustukset :)
v, rv19+6
Mutta meillä on molemmissa ollut sykkeet yli 150 (150-160)
lähes koko raskauden ajan .
Esikoinen poika, nyt tyttö tulossa.
Eli ei noista sykkeistä voi valitettavasti tietää, mutta
onhan se kiva arvailla :)
A vauvalla oli matalat sykkeet,oisko ollu jotain 130-140 luokkaa. B vauvalla Oli taas aina yli 160.
A oli sitten poika ja B tyttö, et kyllä meillä ainakin hyvin paikkaansa piti tämäkin uskomus.
Kolmannen odotus on vielä sen verran alussa ettei noista sydän äänistä kauheesti ota vielä selvää,mutta luulen että jo siinä puolvälissä rupee erottumaan:)
martina ja tilliäinen 14+3
Esikoisen aikana syke oli jopa niin alhainen kuin 120. Härnäämällä saatiin nousemaan korkeammaksi. Yleistaso kuitenkin jäi alle 140. Silti syntyi tyttö.
Tuohon sykkeeseen vaikuttaakin pitkälti se, että missä tilassa se vauva sattuu olemaan mittaushetkellä. Minulla oli neuvola aina aamulla klo8-9 ja se sattui olemaan vauvalle parasta nukkumisaikaa.
Meillä pitää paikkansa. Esikoispojan sykkeet oli korkeimmillaan 140, yleensä 130-135.
Tässä raskaudessa (22+4 menossa) on sykkeet olleet 145-165 luokkaa koko ajan, useimmiten 150-155 ja tyttö on tulossa :-)
Esikoinen on tyttö ja sykkeet oli siina 130 pintaan.. Raskausaikana itsekkin ajattelin että tuleekohan poika kun on noin alhainen syke, mutta tyttö sieltä tosiaan putkahti! =)
ja molemmilla sykkeet 140-150, kohta menen kolmannen sykkeitä kuuntelemaan.
aikaisemmissa raskauksissa olleet selvät ' tyttösykkeet' eli korkeat. Nyt sykkeet ovat n. 135 ja ns. ' poikasykkeet' .Olen kuitenkin käynyt lapsivesipunktiossa jossa selvisi että odotan tyttöä. Yksilöitä ovat varmaan myös syketiheydeltään :)
Mun mielestä menee uskomuksen mukaan näin päin ja olisko raja jossain 140? Meillä ekasta sydänäänet tosi tuon rajapyykin pinnassa ehkä vähän korkeammalla ja tyttö tuli. Nyt ei sydänääniä vielä kuunneltu...