Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAMASSUT - heinä-elokuu

09.07.2007 |

Ajattelin näin myöhässä pistää uuden pinon pystyyn, tällä kertaa kahdelle kuukaudelle kun kesäkausi näyttää olevan täällä hiljaista. Kirjoitelkaa kun ehditte. Lomaa vielä odottelen, kaksi viikkoa pitäisi vielä kitua töissä. Mutta palkinto häämöttää jo, enää 12 päivää Espanjan matkaan! Sitä odotellessa vastailenkin sitten EE:n kysymyksiin:

a) Minkä verran olette jo ostaneet vaatteita/tavaraa vauvaa varten?

Tavaraa ei ole vielä paljoa haalittu. Viime viikolla kävin netissä kirpputorilla ja ostin nipun 60-70 cm vauvanvaatteita. Ajattelin, että ne yhdistettynä äitiyspakkauksen vaatteisiin riittäisivät alkuun. Sänky, vaunut, kylpyamme ym. tavarat ovat vielä suunnitteluasteella.

Kunhan ensin saadaan vaavin huone maalattua, mies ensi viikolla lomallaan hoitanee sen.

b) Oletteko jo tilanneet/saaneet äitiyspakkauksen?

Ajattelin tällä viikolla laittaa paperit menemään. Palkkiksesta pitää vielä vähän selvitellä asioita.

c) Oletteko käyneet 4d-ultrassa?

Ei olla käyty, enkä usko että käydäänkään. Toisaalta, mies puhui että olisi mukava käydä vielä yhdessä normaalissa ultrassa tarkistamassa että kaikki on hyvin. Vaavi kyllä pitää vatsassa sellaista jumppaa, että siitä voi jo päätellä paljon :o) Aika näyttää mitä tehdään.

d) miten teillä on tullut painoa tähän mennessä raskauden myötä?

Meillä onkin EE sun kanssa sama tilanne. Minulla myös on paino pudonnut pari kiloa. 16.7. on taas neuvola, sitten näkee joko se on lähtenyt nousemaan. Neuvolassa arvioivat, että tässä tapauksessa, kun paino on pudonnut ja lähtöpainoa on ollut, on odotettavissa normaalia pienempi painonnousu. Itse olen tyytyväinen jos paino nousee max. 7 kg, saa nähdä miten käy. Olen jopa kuullut tapauksesta, jolloin äidillä paino putosi raskauden aikana 15 kiloa (punnittu synnytyksen jälkeen) ja hän sai terveen vauvan.

e) Entä onko teillä jo selvillä vauvan sukupuoli vai halusitteko jättää sen salaisuudeksi? :)

Mies sai tästä päättää ja hän halusi pitää jännityksen loppuun saakka. Sen vuoksi emme ole menossa 4D-ultraankaan, jotta ei asia vahingossakaan paljastuisi :o)

Isoin ongelma siinä, ettei tiedä kumpaa sukupuolta on, onkin nimien keksimisessä. Miten se onkin niin helppo keksiä tytölle nimiä, mutta pojalle ei sitten millään! Tytölle olen miettinut nimiä Meri, Merituuli, Kaisla, Kielo (uusi suosikkini, koska paikassa, jossa asumme, on oikea kielomeri aina keväisin). Kivoja pojan nimiä ei ole vielä tullut kuin pari ja nekin on mies tyrmännyt. Jos teillä on hyviä nimiä ehdolla, laittakaa tulemaan. Olen kyllä käynyt keskustelun Nimiä-palstalla kurkkimassa pari kertaa, mutta vielä ei ole yksikään ehdotuksista kolahtanut.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille, toivottavasti tämä sade vaihtuu vielä auringoksi. Vaikkakin töissäolo on huomattavasti helpomaa kun sataa... ;o)

-marvik- rv 24+0

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omanapaista valitusta tällä kertaa, kun on vähän mieli matalalla :( Tänään mittasin aamupissasta keto-arvoja (sain sellaisia liuskoja viime neuvolakäynnillä, kun oli vähän ketoaineita havaittavissa ilmeisesti tästä sokerihommasta johtuen) ja kappas vaan, leukosyytit oli kolmella plussalla eli maksimissa. Sen jälkeen mittasin paastosokerit ja yllättäen nekin oli pilvissä (tai no, täällä raja on 5,3 ja ne oli vähän yli kuuden). Johtopäätöksenä sitten totesin, että mulla on varmaankin virtsatietulehdus ja se ilmeisesti vaikuttaa noihin sokeriarvoihinkin, jotka on olleet kaikki tänään reippaasti koholla :( Vähäsen on ollut sellaista kirvelyä vessakäyntien yhteydessä, mutta en osannut ollenkaan ajatella, että se jostain tulehduksesta johtuisi. Eli huomenna sitten pissanäytettä labraan ja iltapäivällä ois muutenkin kontrollikäynti äitiyspolilla, joten eiköhän sieltä sitten toimintaohjeet tule tähän uuteen ikävään tilanteeseen. Nyt sitten ahdistaa, että kuinkahan kauan tää tulehdus (jos ja kun se on diagnoosi) on jo ehtinyt kestää ja että onko se vaikuttanut vauvaan jotenkin :( No, huomenna ollaan taas viisaampia. Toivottavasti eivät nyt laita mua insuliinille tämän päivän hurjien sokeriarvoylitysten takia tai muutenkaan ei ilmenisi mitään ikävää.

No joo, kaikesta valituksesta huolimatta mukavaa loppuviikkoa kaikille ja pidetään lippu korkealla!

EE 32+2

Vierailija
42/59 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt siis lyhyempi versio..

Olin tiistaina äitipolilla kontrollissa noitten sokereitten takia ja jouduin osastolle uhkaavan ennenaikaisen synnytyksen takia.. Lääkäri jo hoki että 4 viikkoa pitää saada pidettyä vauva mahassa että on turvallista syntyä. Mä tietysti hädissäni itkin vaan. Loppujen lopuks tilanne ei ookkaan niin uhkaava, en edes saanu kortisonipiikkejä vauvan keuhkoja kypsyttämään, pariin kertaan suppareitten estolääkettä laitettiin ja pari vuorokautta jouduin olemaan osastolla. Nyt kotona pitää ottaa ihan rauhakseltaan, mutta vuodelevossa ei tartte olla. Mutta esim. kauppareissut on kielletty. Sokerit oli niin ok että en edes joutunu sisätautilääkärin vastaanotolle vaikka niitä arvojen ylityksiäkin oli jonkin verran. Nyt pitää mittailla 3x viikossa ja lähettää tulokset parin viikon päästä sinne katsottaviksi. Toivottavasti EE sullakin on kuitenkin tarpeeks ok ne arvot! Ja 1,5 viikon päästä on kontrolli ton kohdunsuun osalta. Tietysti jos supistukset alkaa eikä lopu levossa niin sitten aika herkästi pitää lähteä tarkistettavaksi.

Harmittaa, kun meillä on sunnuntaina 1. hääpäivä ja oli varattu huone Naantalin kylpylästä su-ma. Se piti tietysti perua. Meilla on lahjakortti sinne, joka on voimassa vuoden loppuun, joten varmaan mennään sitten vauvan kanssa joskus loppuvuodesta ettei mee hukkaan toi kortti.

Marvik: On tosiaan hyvä aika keittiörempalle, mutta meillä on tehty remonttia jo melkein vuosi ja mä yritin kyllä hoputtaa miestä että tarjouksia pitäis alkaa kyseleen, mutta sen mielestä oli hyvin aikaa. Sitten kun viimein sain sen liikkeelle tän asian tiimoilta niin firmat myi jo syyskuun puoltaväliä... Ja kuitenkin haluttiin että se tehdään nyt eikä vasta sitten kun vauva on syntyny. Tosin nythän saattaa olla että vauva syntyy tähän remontin keskelle, mutta onneks se ei heti tarvi keittiöö!

Mä myös ihastuin noihin duo edge vaunuihin, mutta käytännön pakosta ostettiin Hartanin top linet, kun koiran täytyy mahtua vaunujen kanssa tonne farmarin perään. Eli vaunujen pitää mahtua pitkittäin sinne.

Nyt en enää muista mitä siinä ekassa tekstissä oli, joten taidan mennä katsomaan vaikka jotain leffaa..

mingu ja möttönen rv 30+2 toistaiseksi yhtenä kappaleena

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti EE olet jo paremmalla mielellä ja sokeriarvot parempaan päin.

Mingu, täälläkin siis kotona oleillaan ns. levossa.. koko keskiviikon töissä supisteli ja myös illan ajan, ja eilen kävin äippäpolilla kontrollissa. Työt on nyt tehty sitten enkä enää saa mennä. Vähän haikeaa jäädä sairauslomalle kun olen kaksi vuotta ollut samassa työpaikassa, ja työsopimuskin on nyt loppumassa, enkä vielä yhtään tiedä menenkö enää takaisin äippäloman jälkeen. Paikka olis mutta en vielä tiedä sopiiko suunnitelmiin. onko sulla muuten nyt kotona joku lääkitys? Mulla on iltaisin Adalat 1 tabl, ens viikon loppuun jatkuu (34 viikkoon asti).

Nyt alkaa iskeä tuska, kun kuvittelin, että sitten kun ä-loma alkaa, voin touhuilla, siivoilla, tehdä marjamehuja ja leipoa sekä laittaa ruokaa valmiiksi pakkaseen, mutta kun ei oikein mitään raskasta saa nyt tehdä. Puolitoista viikkoa jo löysäilin ja olin tyytyväinen kun sain luvan mennä töihin mutta olihan se vähän arvattavissa etten siellä kestä enää loppuun asti..

Tässä sitä nyt sitten vietetään jo epävirallisesti äitiyslomaa, johon on oikeastikaan enää viikko aikaa..kun vain keksisi jotain tekemistä. Lukeminen ja televisio jo kyllästyttävät.

Vali vali, ehkä mun pitää vähän nyt ryhdistäytyä. Aion kyllä lähteä käymään iltapäivällä tuossa muutaman sadan metrin päässä kirjastoautossa. Voinhan sitten muun ajan roikkua täällä ja kirjoitella romaaneja teidän iloksi :)

Kimberly 32+5

Vierailija
44/59 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan sullekin kotona tylsistymiseen! Mulla ei alotettu mitään lääkitystä kotona, se lääkäri sanoi että on sitä mieltä että jos tarvetta supistusten estolääkitykseen on, niin silloin paikka on sairaala. Olisi kyllä itsellä turvallisempi olo jos olis jotain nappeja saanut.

Eilen käytiin miehen kanssa ulkona syömässä kun oli eka hääpäivä ja vaikka ei ollut edes pitkä automatka niin alko supistelemaan. Muutenkin viikonlopun aikana kun esim. silitin vauvan lakanoita ja laittelin kaappiin niitä ja vaatteita niin oli pakko mennä lepäämään kun supisteli. Onneks ne on ainakin toistaseks loppunu levossa ollessa.

Joka aamu huokaan helpotuksesta kun ollaan taas yksi päivä pidemmällä. 10.10. olis 37 viikkoa täynnä ja vauva täysiaikainen, joten sillon sopii syntyä!

Mulla oli kans tarkotuksena vielä pestä ikkunat ja sit kun keittiö saadaan valmiiks niin tehdä ruokia valmiiks pakkaseen ja kaikkee muuta touhuakin olis, mutta ne on nyt vaan pakko jättää. Kunhan nyt edes saatais toi keittiö valmiiks ennen vauvan syntymää!

Koitetaanhan jaksaa tätä tekemättömyyttä ja kerätään voimia synnytykseen ja vauva-arkeen!

-mingu 30+5

Vierailija
45/59 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut niin kiirettä, väsymystä ja hässäkkää ettei ole ehtinyt kirjoittelemaan. Tästä tulee varmaan vielä romaani, mutta yritän tiivistää kuulumiset.

Katijo, nyt taida olla jo rouviintunut. Isosti onnea! Kerro heti miten meni. Ai niin, napsuttelua en ole kuullut, mutta välillä ihan kuin klonksahtelisi mahassa. Tuntuu kuin olisi jossain jumissa ja jokin vapautuisi yhtäkkiä. Kipeitä tuntemukset eivät ole olleet.

Vuoden vanhat Duo Edget on nyt sitten tallissa, väri on Sport Yellow. Todella siistit, ei kulumia. Mies huusi ne puolestani Huuto.netin kautta 400:n euroon kun olin työmatkalla samaan aikaan. Olihan tuokin kallis hinta, mutta säästöä tuli kuitenkin muutama satanen. Lisäksi ostettiin myyjältä vauvan amme. En ollut itse mukana hakemassa vaunuja, mutta siellä olisi kuulemma aika paljon muitakin vauvantarvikkeita tarjolla.

Siitä hoitopöytäjutusta oli tullut käytännön vinkkejä myyjältä. Sijaintia kannattaa kuulemma miettiä tarkkaan, pesumahdollisuudet pitäisi olla lähellä ja, jos on poika, pitää olla varautunut kaaressa lentävien pissojen helppoon siivoamiseen. Matolta ja verhoista on aika ikävä niitä hinkata... Suosittelivat siis kylpyhuonetta hoitopöydän sijainnin suhteen. Itse haluaisin kyllä jonkin hoitotason myös lastenhuoneeseen, joten tämä asia on meillä vielä vaiheessa. Haaveilen siitä Stokken Easy Care hoitopöydästä, mutta kun hinta on niin suolainen (399) etten sitä kyllä uutena osta. Miten osaankin löytää kaikki kalleimmat välineet!!!

Mingu, toivottavasti remppa edistyy aikataulussa. Kärsivällisyyttä kotona olemiseen, myös Kimberlylle!

EE, oliko pissatulehdus? Pidän peukkuja että oli, ettet joudu insuliinille bd

Olin viime viikolla tiistai-illasta torstai-iltaan työmatkalla, joka oli keski-euroopassa. Ja oli muuten rankimmasta päästä! Omaa vapaa-aikaa ei ollut yhtään, aika hotellissa nukuttujen lyhyiden yöunien ja tilaisuuksiin osallistumisten lisäksi matkustamiseen joko lentokoneella (3 lentoa) tai autolla. Parhaimmillaan autolla ajettiin aamusta 200 km pätkä hotellista toiseen kaupunkiin, jossa tilaisuus oli. Tää sit kostautui. Jaksoin ihan hyvin kotiin asti, olin perjantaina töissäkin, mutta illalla lonkan ympärys kipeytyi tosi pahasti. Ei supistellut ja vauvakin on ollut tosi eloisa, mutta on särkenyt tosi pahasti koko viikonlopun. Soitin jopa Jorvin synnytyspolille, jossa kehoittivat lepäämään kunnolla, ulkonakaan ei saanut käydä. Otinkin täksi päiväksi etäpäivän, eli tein töitä kotoa käsin. Aion huomennakin olla kotona ja iltapäivällä käyn neuvolassa kontrollissa. Onneksi on niin joustava esimies, että tälläinen mahdollisuus on. Muuten olisi pitänyt ottaa sairauslomaa. Nyt pystyin olemaan tarvittaessa vaikka makuuasennossa, kun teen pääasiassa läppärin kanssa töitä.

Nyt ei enää ole lentoja ja äippälomaankin neljä viikkoa. Pitää yrittää ottaa mahdollisimman lungisti, vaikka töissä paineet kasautuu kun pitää listata työn alle jäävät tehtävät ja yrittää löytää tekijät näille. Mut kuluupahan aika nopeasti! Mies on juuri hakemassa vauvan huoneen maaleja, se maalataan varmaankin tällä viikolla. Ihanaa, pääsee toteuttamaan sisustusta!

Tulihan tästä taas romaani, nyt kyllä lopetan. Laittakaa kuulumisia tulemaan, täällä on muutama joista ei ole kuulunut aikoihin mitään.

Lillastina, Bianco, Le Cheile, Daran, Maya ym. mitä teille kuuluu?

-marvik- 30+6

Vierailija
46/59 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä seuraillut keskustelua, mutta ei ole ollut mitään kommentoitavaa koskaan. Myötätunnolla olen lukenut kyllä muitten hankaluuksista, ikäviä takuulla nuo ennenaikaiset supistelut. Toivotaan, että kaikki lokakuiset pysyvät sisätiloissa loppuun asti.

Itseäkin supistelee päivittäin, useita kertoja päivässä, mutta nämä ovat yksittäisiä (vaikka joskus kestävätkin aika pitkään) eivätkä tosiaan vaivaa sen kummemmin (paitsi jos sattuu olemaan pissahätä!). Ylipäätään minulla raskaus on sujunut vallan mainiosti, neuvolassa on kaikki ollut aina kunnossa niin äidin kuin lapsenkin osalta.

Ensi maanantaina menen taas ultraan, jossa seurataan lapsen kasvua. Uskon kyllä että on kasvanut normaalisti, sen verran alkaa jo venytellä yksiönsä seiniä :-)

Oletteko huomanneet kuinka enemmät pikkuiset ovat nykyään jo valveilla? Vielä joku aika sitten tuntui, että meni aina tuntikausia liikkeiden välillä, nyt enemmän tai vähemmän mylläkkää tuntuu pitkin päivää. Erityisen koomista se on koulussa kun istuu koneen äärellä ja maha vaan nytkähtelee!

No jos nyt jotain valittamista on, niin se on tuo nukkuminen. Nukahdan kyllä hyvin, ja vaikka heräilen useita kertoja yössä, saan yleensä hyvin taas unen päästä kiinni. Ongelmana on asennot! Voin nukkua oikeastaan vain selällään tai oikealla kyljellä (tai jotain niiden välissä) koska vasemmalle kyljelle käännyttäessä alkaa välitön potkuprotestointi! Muuta ongelmaa tuosta ei ole, kuin yläselän kipeytyminen aamuyöstä.

Tsemppiä lepotuomion saaneille ja muille, joita raskaus jollain tapaa vaivaa.

Daran 31+1 (maksimissaan enää 11 viikkoa odotusta, jihuu!)

Vierailija
47/59 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmalla mielellä mennään taas ja toiseksi viimeinen viikko töissä ennen äitiyslomaa :) Viime viikon kontrollikäynnillä kaikki vaikutti olevan ok eivätkä puuttuneet (onneksi!) korkeampiin sokeriarvoihin kun ne lääkärinkin mielestä liittyivät tuohon tulehdukseen. Pissatulehdus siis oli diagnoosina, mutta sen verran lievä versio, että ei tarvinnut antibiootteja ainakaan vielä. Tällä viikolla pitäisi viedä uusi näyte, mutta olen melko varma että tulehdus meni jo itsestään ohi. Vauva oli kasvanut hienosti keskikäyrällä ja painoa oli jo n. 2 kg. Istukkavirtaukset oli aivan normaalit, kun niiden takia tämä kontrollikäynti alun perin määrättiin. Nyt kuitenkin vaikutti jälleen siltä, että lapsiveden määrä oli kohtalaisen vähäinen, joten puolestaan sen takia on uusi kontrolli ensi viikolla. Minusta on kuitenkin vain hyvä, että noita käyntejä on suhteellisen tiheästi ajatuksella ¿parempi liikaa kuin liian vähän¿. Pieni oli kiepsahtanut takaisin perätilaan ja nyt vähän jännittää, että mitenköhän päin tuo meinaa syntyä. Siis jos lapsivettä on vähänlaisesti, niin takaisin rt:hen pyörähtäminen ei ehkä ole niin helppoa. No, kova myllerrys on kyllä masussa käynyt taas viime päivinä enkä ole enää yhtään perillä miten päin siellä nyt köllötellään :) Täytyy siis toivoa, että kääntyisi vielä oikein päin ja pysyisikin niin! Mitähän muuta? Kohdunkaula oli vähän lyhentynyt, mutta lääkärin mukaan ennenaikaisen synnytyksen merkkejä ei kuitenkaan ole. Kuulemma ensi viikon käynnin jälkeen ei enää edes esteltäisi, jos vauva päättäisi alkaa syntymään (viikkoja silloin 34 ja risat). Hassu ajatus, mutta en kuitenkaan usko että ihan vielä sieltä oltaisiin tuloillaan :)

Mingulle ja Kimberlylle kovasti jaksuja lepäilyyn (sekin voi tosissaan olla rasittavaa!) ja peukkuja täältäkin, että vauvat pysyisivät masussa vielä mahd. pitkään! Mullakin on vähän ¿huoli¿ siitä miten saan äitiyslomalla ajan kulumaan ennen vauvan syntymistä, kun kesälläkin oli välillä jaksoja että tekemättömyys alkoi ottaa tosissaan hermoille. Mutta täytyy tosiaan ottaa siltä kannalta, että lepo on erittäin hyväksi tässä vaiheessa ja tekemistä varmasti riittää sitten kun nyytti on putkahtanut maailmaan.

Marvik oli vielä reissaillut ulkomailla, tosi reipasta! Itse olen kieltäytynyt reissuista jo kesän alusta asti (myönnän neuroottisuuteni). Mulla on myös työ, jossa pystyy tekemään etäpäiviä kotona ja täytyy tunnustaa, että aika usein on tullut sitä mahdollisuutta hyödynnettyä varsinkin nyt raskausaikana :) Ajattelin kyllä, että jos alkaa liiaksi tylsistyttää ä-lomalla niin ihan hyvin voin jatkaakin työntekoa kotosalla oman mielenvirkeyden takia.

Katijolle ISOT ONNITTELUT rouviintumisen johdosta! Tulehan kertomaan hääkuulumiset kun olet juhlista toipunut :)

Mukava kuulla Daranistakin pitkästä aikaa ja mukavaa on erityisesti se, että siellä on mennyt kaikki niin hyvin! Olen kyllä huomannut saman, että masussa ollaan hereillä ja hyvin aktiivisena tosi usein ja pitkiä aikoja kerrallaan, vuorokauden aikaan katsomatta :)

Hoitopöydistä oli ollut puhetta. Meillä on nyt sellainen kompromissiratkaisu, että kylppärissä on edullisesti huutonetistä huudettu ammehoitopöytä, jota on tarkoitus pääasiassa käyttää ammeena (kun halusin jalallisen ammeen). Jos kuitenkin osoittautuu parhaaksi ratkaisuksi vaihtaa vaipat kylppärissä, niin sitten käytetään sitä myös hoitopöytänä. Lastenhuoneessa on varsinainen jykevä hoitopöytä, mutta saa nyt nähdä kuinka paljon sitä tulee tarvimaan.

Joko olette muuten pesseet (ja silittäneet?) vauvalle vaatteet, petivaatteet yms.? Itse olen säästellyt sitä hommaa äitiyslomalle, mutta ¿turvalliset¿ pesuaineet on jo ostettu valmiiksi :) Muuten alkaa kyllä olla kaikki valmiina ja mekin saatiin lastenhuone maalattua ja sisustettua viime viikolla. Tai mies teki kaikki ¿likaiset¿ työt ja minä keskityin visioimaan sisustuselementtejä ym. hauskaa :)

Muita lokakuisia minäkin huhuilen aktivoitumaan näin syksyn kynnyksellä, toivottavasti kaikilla on mennyt raskaus hyvin eikä mitään ongelmia ole ilmennyt! Nyt on pakko lopetella tämä romaani, mukavaa viikon jatkoa kaikille!

EE 33+1

Vierailija
48/59 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daran, mukava kuulla kuulumisia! On tosi kiva kuulla että raskaus on mennyt hyvin. Itsekin koen ettei isoja ongelmia ole ollut sokeritestistä ja särystä huolimatta. Vaavi on tosiaan on koko ajan enemmän ja enemmän hereillä, tosin neuvolassa hän päättää aina nukkua!

EE, positiivisia uutisia, jess! Eikä siitä perätilasta kuulemma tarvitse vielä huolestua, vauva ehtii moneen kertaan vielä kääntyä. Vauvanvaatteiden pesu tapahtuu lähipäivinä, vuodevaatteet odottavat vielä kaupassa. Eiköhän nekin pian löydy kaapista.

Ja omaan napaan.

Tänään oli siis neuvola, jossa todettiin että kivut tosiaan johtuivat reissuväsymyksestä ja kohdistuivat vain äitiin. Vaavi voi oikein hyvin ja oli kääntynyt raivotarjontaan (lääkärillä kolme viikkoa aiemmin oli vielä perätilassa). Vaavi on jo aika iso, vaikkakin vielä ihan normaalin rajoissa. Ollaankin SF-käyrän ylärajoilla, tai ihan hitusen alla. Terkkari arvioi vauvan painoksi pari kiloa, eli samoissa mennään EE:n kanssa, vaikka tulenkin pari viikkoa perässä!

Paino on noussut 200 g viikossa, eli just vauvan painonnousun verran. Tosin tänään kävin iltapäivällä, kun normaalisti neuvola on aamulla, ja paino normaalisti nousee päivän mittaan, luulen painonnousun olleen vähäisempi kuin puntari näytti. Saa nähdä näkyykö kuinka monta kiloa painonpudotusta kun synnytyksestä on toivuttu. Toivottavasti monta!

Nyt pitää lopetella, takapuoli puutuu :D

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

-marvik- rv 31+1

Ps. Onko teillä muilla raskausajan dementia iskenyt? Minä ainakin olen kamala lahopää, unohdan sanoja ja ihmisten nimiä. Välillä aika noloa...

Vierailija
49/59 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EE, meillä vauva on myöskin perätilassa, tai ainakin jossain muussa kuin oikeaoppisesti pää alas päin-asennossa, koska neuvolan täti ei ole päätä tuntenut alhaalla 2 viimeisimmällä käynnillä. Itse en osaa tulkita mikä osa sitä mahanahkaa kulloinkin venyttää, mutta kovin mylläys tuntuu vasemmalla ylhäällä, ja potkuja vastaavasti alhaalla ja oikealla kyljellä. Mutta tosiaan, kääntyä ehtii vaikka miten monta kertaa.

Ja marvik, raskausdementia on paha! Alkuraskaudessa olin ehkä väsymyksenkin takia todella hajamielinen, mutta nyt on huomannut nimen omaan tuon, että sanat unohtuvat... Noloa hakea jotain ihan perussanaa.

Daran

Vierailija
50/59 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Aina sillloin tällöin olen täällä käynyt kurkkimassa kuulumisianne, mutta olen vain niin äärettömän laiska kirjoittamaan...

Kaikki on mennyt hyvin ja raskausviikkoja vaan kertyy-melkein huomaamatta-toisin kuin aluksi. =)

Hengessä kuitenkin 100% mukana,

-Monoliisa- rv 30+6

Vierailija
51/59 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kyllä lueskelemassa teidän kuulumisianne aina välillä, mutta on jotenkin ollut niin laiska olo tehdä yhtään mitään.

Eilen viimeisessä lääkärineuvolassa oli kaikki muuten hyvin, mutta leukkarit oli +++. Eli pissanäytettä pitää kiikuttaa. Joskin meillä on labra päivä vain maanantaina ja en oikeasti jaksa ajaa 45 km vain sen takia lähimpään kaupunkiin. Ei mulla kyllä mitään oireita ole mihinkään suuntaan, joten en usko tulehdukseenkaan. Ei edes mitään merkkejä alhaalla siitä, että tämä olis lähiaikoina tulossa ulos. Sinänsä jännä, kun ajattelee supistusten määrää... No kaipa se on parempi niin. Vaikka sais tämä pikku hiljaa suunnitella ulostautumistaan... Alaspäin kääntyneenä on ollu kuitenkin jo aika kauan.

Terkkari on saikulla omien supistustensa kanssa, joten meillä on siellä joka kerta joku sijainen. Eilisellekin piti kertoa mitä kaikkea pitää ottaa ennen lääkärille menoa ja mitä kaikkea sen pitää selvittää minulle =)

No synnytysvalmennus on ensi keskiviikkona. En kyllä tiedä mennäänkö, jos vakkari on vielä saikulla silloin. Tai no riippuu kuka sitä pitää. Jos se on se eilinen sijainen, niin antaa olla. Se muija ei ole edes synnyttänyt koskaan (kun joutuivat adoptoimaan aikoinaan), eikä se muutenkaan tunnu tietävän näistä asioista yhtään mitään. Pitää kysyä terkalta sunnuntaina, jos hän tulee seuraamaan futismatsia taas...

Muuten täällä ei mitään erikoista. Nyytti heiluu välillä hullun tavalla. Iso hän alkaa olla, tuntee sen jo itsekin. Tänään mennään tutustumaan Tammisaareen. Vähän jännittää. Ensi viikon keskiviikkona on sitten se pelkopoli ja synnytystapa selvitys. Sitten viimeistään pitää tietää mitä me tehdään. En mä silti sinne Lohjalle haluaisi, kun on ollut näitä ikäviä käyntejä siellä niin monta keskenmenojen johdosta. Ei siellä niitä kivoja hoitsuja, kätilöitä tai lekureita ole montaa, joten en taida lähteä kokeilemaan onneani.

Olin tuossa välillä siellä yhden yönkin mahakipujen johdosta ja yks kätilö meinas tulla kimppuun, kun keskustelussa ilmeni, etten aio tulla Lohjalle synnyttämään. Hänen mielestään teen väärin ja Lohja on ainoa autuaaksi tekevä paikka. Pientä ymmärrystä saisi tietysti olla ihmisiä kohtaan. Jos on ikäviä kokemuksia, niin sitten on. Ei se mun vika ole, että en vaan tykkää siellä olla. En voi sille mitään, että koen sen paikan erittäin ahdistavana.

Nyytin huone alkaa olla kuosissaan. Pinniksen patjaa lukuunottamatta kaikki on silleen ihan valmiina. Hoitopöytä päätettiin laittaa hänelle saadun lipaston päälle. Ukki teki ihan itse sen ja lisäksi kokosi pinniksen. Pinnis onkin mun oma vanha, joten se on ollut käyttämättömänä vasta noin 25 vuotta... Siitä tuli ihan siisti, kun laitto vähän maalia pintaan...

Katijolle onnea naimisiin menon johdosta! Toivottavasti oli hauskat häät.

Meillä on ollut viime aikoina juhlia juhlien perään. Nyytin tuleva kummitätikin pääsi ripiltä vasta viime lauantaina. Neiti oli ihan innoissaan, lupas opettaa kaikki huonot tavat =)

Ensi lauantaina on anopin ja appiukon yhteiset 60 vuotis bileet. Koko päivän lappaa porukkaa... saa nähdä miten jaksaa.

Mutta nyt taidan mennä katsomaan telkkaria taas... ja tekemään nyytin syntymätaulua valmiimmaksi. Laittelen kuvaa sitten, kun se alkaa olla valmis.

lillastina ja Nyytti 35+1

Vierailija
52/59 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistunpa minäkin tuohon hoitopöytäkeskusteluun.. Meillä vauva nukkuu meidän makkarissa ainakin niin kauan kun öisin herää syömään vaikka oma huonekin alkaa oleen jo verhoja vaille valmis. Ostettiin sellainen lipastohoitopöytä josta saa sen hoitotason pois kun ei enää tarvita. Ja makkarin vieressä on vessa missä sitten pesut hoituu. Ja kun on 2-kerroksinen talo, niin alakerran kodinhoitohuoneen tasolle ostin myös hoitoalustan ja viereen koreja joihin saa vaippoja yms. ja siellä on sitten lavuaari vieressä. Niin ei tarvi aina rappuja rampata kun vaippa täytyy vaihtaa. Toi Marvikin saama neuvo hoitopöydän sijainnin suhteen on hyvä. Aikaisemmassa työssäni hoidin paljon vauvoja ihmisten kodeissa ja on totta, että poikavauvoilta pissa lentää usein komeassa kaaressa kun vaipan ottaa pois.

Eilen oli neuvola ja kaikki hyvin. Verenpaine oli vähän noussut, mutta ei haittaa kun tähän asti se on aina vähän laskenut. Painonnoususta olin itse huolissani (670g/vko) mutta terkka ei. Sanoi että suositus olis alle 500g/vko, mutta koska mulla on tullu vasta 4kg yhteensä, niin ei olisi siitä kovin huolissaan. Itse kyllä ajattelin että on pakko ottaa niskasta kiinni itseään. Se on vaan niin kovin helppo käydä jääkaapilla napsimassa jotain kun on tylsää... Ja helppo huijata itseään kun ne sokeritkin on ollu ihan ok ja vauva kasvaa just sopivasti. En muista kirjoitinko aikasemmin, mutta vauvan painoarvio ultran mukaan oli 1300g rv 29+6.

Eilen lähdin miehen ja koiran mukaan koirakouluun. Tai ne käveli edellä ja menin sit autolla perässä. Ihanaa oli nähdä ihmisiä ja olla ulkona, vaikka oli kylmä ja vettä sato. Eikä tullu yhtään supistuksia!

Mulla on muuten palannu yks alkuraskauden vaiva. Mulla oli jo ennen plussatestiä tissit tosi arat ja varsinkin kylmällä kipu oli aivan järjetön. Silloin jo mietin jotain lämmittimien ostamista. Nyt on siis sama homma ja tilasinkin jostain nettikaupasta sellaset villaset lämmittimet, niinku liivinsuojat mutta isommat.

No niin, taitaa lounasaika lähestyä mahan murinasta päätellen, joten menempä syömään.

-mingu 31+0

Vierailija
53/59 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla netissä on tällainen hauska laskuri juttu... Aattelinpa laittaa tännekin piristykseksi...

[url=http://www.TickerFactory.com/]

[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/1;19;17/st/20071002/dt/7/k/d5e1/…]

[/url]

Vierailija
54/59 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vähän hirvittää, kun tuntuu että paino kipuaa ihan omia aikojaan. Nyt on tullut jo 8 kg lisää, pahin harppaus oli tuossa kesäkuussa, jolloin oli tullut yli 700 g/viikko. Nyt ei onneksi enää niin paljon, mutta mietin silti, tulenko vielä rikkomaan sen 70 kg rajan, jonka itselleni asetin.

Enkä mielestäni syö kahden edestä! Tai poikkeuksellisen paljon makeaa. Kai se aineenvaihdunta on entisestään tehostunut ja kaikki otetaan talteen...

En minä mielestäni lihavalta tai turvonneelta näytä, mutta kai tuonne lantion tienoille on sitten jotain ripustunut. No joo, eiköhän siitä ylimäärästä päästä jossain vaiheessa eroonkin.

Daran, feeling heavy

Vierailija
55/59 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vauvat voi hyvin, kasvavat kovasti (lähes kaksi kiloisia molemmat!) ja mylläävät välillä niin, että silmissä vedet kiehuu. Mutta ei se mitään, pääasia että pysyvät masussa. Mulla on siis ollut varoitus rv 24 asti, enneaikaisuuden riski kasvanut. Olen ollut ns. vuodelevossa ja ottanut todella rauhallisesti. Olin myös viime viikolla sairaalassa vajaan viikon verran, ihan varuilta kun näytti että avautuminen on alkanut. Onneksi edistystä ei tapahtunut ja pääsin kotiin. Nyt olen ollut tosi kiltisti, maannut sohvalla ja sängyssä. En ole tehnyt mitään! Meilläkin on joitakin vauvojen juttuja hankkimatta, kun se lepo käsky tuli. Vaunut puuttuu, mutta silläkin rintamalla on edistytty. Ei auta ressaaminen, mennään päivä kerrallaan. Tärkeintä on nyt levätä ja pitää vauvat masussa 2-4 viikkoa, sitten ollaan paremmalla puolella.

Onnea kaikille odotuksiin ja voimia muillekin joilla on joitakin hankaluuksia raskauden kanssa. Ei meillä ole enää paljoa jäljellä, noin kuukausi, kohta kaikilla on nyytit sylissä. Mutta nyt siirryn koneelta kisoja seuraamaan, on tullut varsin aktiivisesti seurattua niitäkin (kuten monia muitakin ohjelmia), onneksi osa syksyn sarjoista alkoi taas. Olen siis kohta oikea sohvaperuna. Mitä kaikkea sitä lastensa puolesta tekeekin ;).

Kaunista ja lämpöistä (ei kuumaa!) syksyä kaikille!

Santes, rv 32+2

Vierailija
56/59 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katijosta ei ole vielä kuulunut mitään, vieläköhän häistä toivutaan vai onko mahdollisesti menossa häämatka? Onnea kuitenkin rouviintumisesta ja tulehan kertomaan häistä kunhan ehdit.

Marvik, tosi edullisesti saitte ne vaunut. Mekin katseltiin käytettynäkin noita Duo Edgeja, mutta ku ei alkanut löytymään ja Vauvatalossa oli just joku tarjous niistä, niin ostettiin uutena. Parisataa enemmän silti jouduttiin maksamaan kuin te noista.

Daran, täälläkin tuntuu vauva olevan lähes jatkuvasti hereillä, mikä on kyllä hyvä juttu mun mielestä, koska nyt loppua kohden on taas alkanut vaivata mieltä kaikenlaiset kauheudet mitä pienelle vielä vois tapahtua..kai se on vaan niin vaikea edelleen uskoa että aivan piakkoin tullaan vanhemmiksi kun sitä on nyt kolmisen vuotta odotettu..

Meidän hoitopöytä-asia on vieläkin auki, mutta kovasti pohdinnassa. Vauvan vaatteita haluaisin jo päästä pesemään, mutta kun en ole viitsinyt vielä kun meillä on nyt käynyt vieraitakin tiheään ja sekä vieraiden kanssa että itsekin tullut jatkuvasti hypisteltyä pieniä vaatteita, joten ajattelin, että parempi pestä myöhemmin etteivät ole likaisia taas ennen vauvan syntymää.

Tosin viikonloppuna loppuu lääkitys enkä yhtään tiedä mitä sitten tapahtuu noiden suppareiden kanssa, voi olla että vauva tulee ennenaikaisesti tai sitten voi hyvin olla että supparit kun on nyt hiukan rauhoittuneet, niin tuleekin vasta lokakuussa.

Painonnousu täälläkin vähän huolettaa, oikeastaan vaan ihan siitä syystä, että en ole puntarilla itse käynyt ja herkuteltua on tullut aika paljon, ja ihan normiruokaakin tulee syötyä reippaasti kun koko ajan tuntuu olevan nälkä. Huomenna ois neuvola, joten saa nähdä kuinka paljon läskiä on tullut,heh..onneksi painonnousu on ollut aiemmin maltillista, joten jos nyt on vähän karannut käsistä, ei varmaan mitään katastrofia vielä ole syntynyt. Jotenkin vaan epäilen että lantioon ja reisille on tullut viime aikoina lisää massaa..

Nyt oon puuhastellut kotona reippaammin, käynyt lähikaupassa ja leiponut useana päivänä, lisäksi laittanut päivittäin ruokaa miehelle kun se on tullut töistä ja käynyt aivan lyhyillä kävelylenkeilläkin ulkona. Kävelylenkkeily jää kyllä muutamaan sataan metriin, minkä jälkeen alkaa mahaa kiristellä. Mutta saapahan sentään edes vähän raitista ilmaa..en vain yksikertaisesti osaa olla tekemättä mitään. Aina välillä kun käy pitkäkseen tai puoli-istuvassa asennossa lueskelee tai neuloo, niin jaksaa touhutakin.

Kirpeän aurinkoisia syyspäiviä kaikille ja koetetaan nauttia näistä viimeisistä viikoista vauvamasujen kanssa!

Kimberly 33+4

Vierailija
57/59 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengissä ollaan, kiitoksia onnitteluista :) Oon vaan leijunut jossain hääpöhnässä... Oli niin ihanaa, etten meinaa palautua ollenkaan! Kaikki meni tosi hyvin, kaasot ja bestman oli järkänny sopivasti ohjelmaa, viikinkiravintola hoiti oman osuutensa erinomaisesti ja ite jaksoin jopa jatkoille, joskin vain ysiin ;) Tosin sitten hotellilla oli pakko käydä vielä syömässä ja sitten taas jakso vielä valvoa kahteentoista. Mies ei alkuun ollu innostunu hääyöstä hotellissa, mutta tais kuitenki tykätä mielettömästä järvimaisemasta ja lillumisesta sunnuntaina kylpylässä :) Masu oli vähän kipee ja turvotti hääjuhlan ajan, mutta kai siihen on jo niin tottunu, että aina on jotain. Oli kyllä tosi rinsessapäivä...

Nyt jotenki tuntuu, että voihan se synnytys mennä oikeesti hyvinkin ja ootan sitä myös kokemuksena, kipuineen! Tänhetkisen hormonikoktailin kaava olis kiva saada ;) Eilen juoksin tuntitolkulla tilaamassa passia ja ajokorttia ja vaihtamassa joka paikkaan uutta nimeä, joten normaalin käytännön mukaisesti oon tänään ihan taju kankaalla lojunu sohvalla, mutta silti tillintallin onnesta...

Äitiysjoogassa olin jo maanantaina, hauska nähdä muita valaita, tosi rento tunnelma! Keskiviikkona rv 33+0 oli terkkari, syke oli hyvä ja Sf kans, 30, mun verenpaine taas vähän ylempänä 114/76 ja hemppa hyvä 124 (rautaa joka toinen päivä). Tyyppi pysyny raivotarjonnassa. Hurjan aktiivinen möyryäjä se on, mutta harvemmin mitenkään sattuu.

Yläpää tuntuu pehmenevän koko ajan enemmän, voisin mennä taas lepuuttamaan sitä sohvalle. Näin itsekeskeistä taas raskaalla väsymyksellä... Onneksi mies on lomalla, hemmottelee hoitamalla sapuskapuolen 8)

Katjo ja PK rv 33+2

Vierailija
58/59 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva kuulla sinustakin taas, olen aina välillä miettinyt, miten siellä tuplien kanssa jaksellaan. Hienoa, että voitte hyvin, vaikka levossa joudutkin olemaan. Kyllä vauvojen synnyttyä saat varmasti puuhailla ihan tarpeeksi :-)

Daran 31+5

Vierailija
59/59 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taustaillut aktiivisesti, sillä jännitin yhdessä vaiheessa aika kovasti vauvojen syntyvän keskosina. Nyt onneksi ollaan paremmalla puolella ja kun vielä selviäisi n. 2-4(jopa 5) viikkoa niin vauvojen olisi turvallista syntyä. Keuhkojen kehittymistä tässä odotellaan ja sitten aletaan painoa kasvattamaan! Vauvat on tosi vilkkaita, varsinkin tuo b-vauva. A-vauvakin joskus innostuu ja sitten mulla maha hytkyy eestaas. Jalkojen potkiminen, venyttäminen ja muuten vaan äidin mahanahan kiristäminen on vauvoista hauskaa. Sillä varmaan olen jaksanut hyvin lepäillä, kun elämää on piisannut masussa.

Ja tosiaan, kohta mulla on kädet todellakin täynnä työtä ja nuo pihahommat ei tunnu karkaavan mihinkään. Miehestäkin on löytynyt ihana puoli, siis minun kannalta! Ruoka on valmiina ja pöydässä, ei tartte minun muuta kuin mennä syömään! Astiat laittaa koneeseen ja ottaa pois! Siivoaminen vielä takkuillee, mutta ei kai sitä voi kaikkea vaatia. On ollut kyllä minulle suureksi avuksi, ja lisäksi vahtii haukan lailla että noudatan vuodelepoa! Usein minun mies on ennenkin auttanut, ainakin äkkäilyn jälkeen minua kotitöissä, mutta nyt kun osaa tehdä sanomattakin. Toivottavasti kotityöt vauvojen syntymän jälkeen menee hivenen tasaisemmin kuin aikaisemmin!

Omasta painon noususta vielä sen verran, että mulle on tullut vain n. 200g viikossa lisää painoa. Se on hyvä, sillä mulla oli vähän ylimääräistä raskauden alkaessa. Ja painoa pitää kumminkin tulla. Edellisestä mulle tuli n. 500g/vkossa, lopussa vähän enemmän. Hb on ollut 101-107 välillä, rautakuurilla siis ollaan. Mulla vaan maha menee kipeäksi raudasta ja vähän löysäksi. Verenpaineet on mallikkaat, n. 120/68.

Hoitopöydästä vielä sen verran, että meillä on edellisestä kerrasta pöytä. Se on sijoitettu vessan lähelle, niin pyllyn pesu on helppo tehdä. Toisaalta, muistelisin vaihtaneeni vaippoja sohvalla, lattialla, autossa jne. neidin ollessa vauva. No, ainakin alussa pöytä on tarpeen, ei selkä rasitu niin kovasti kun se on sopivalla korkeudella.

Tästä tulikin pitkä sepustus kun ei ole tullut aikoihin omia asioita kirjoitettua tänne. Mutta nyt jälleen vessa kutsuu, siellähän tulee käytyä todella usein...

santes, 32+4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän