Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuumetta (?) taaperolla

23.11.2005 |

Meidän kaksivuotiaan pojanvesselin pph on jo useamman kerran ilmoitellut pojalla olevan kuumetta, kainalosta mitattuna 37,1. Kiltisti olen pojan hakenut kotiin, tuntuu vaan hassulta kun poika on ihan terveen oloinen ja mä olen kyllä kuvitellut että tuo on ihan normaalilämpö iltapäivällä pihaleikkien jälkeen... Kertokaapa joku viisaampi mitä voidaan pitää " normaalina" lämpönä taaperolla?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin viime keväänä oli episodi, jolloin vähän väliä lämpöä jotain 37,3 eikä mitään muuta. Korvatulehdushan sieltä löyt

yi lopulta!

Vierailija
2/5 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainalosta on normaalilämpö 34.7-37.3

Suusta 35.5-37.5

Pepusta 36.6-38.0

Korvamittarista 35.8-38.0

(nämä oli otettu korvamittarin ohjeista)

Eri ihmisillä voi kuitenkin olla erilainen normaalilämmön vaihteluväli ja lämpötila vaihtelee myös vuorokauden ajan mukaan. Itse olen mitannut omalta taaperoltani (terveenä) lämmön ja se on erilainen esim. aamulla kuin päivällä. Päivällä oli korkeampi lämpötila.

Jotenki kuulostaa erikoiselta että hän lähtee mittaamaan kuumetta lapselta joka on virkeä eikä kipeän oloinen. Mutta ehkä kannattaa itse tarkkailla ja mitata lämpöä vaikka viikonloppuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet oikeassa, ei toi 37,1 astetta ole kuumetta laspella pihaleikkien jälkeen!! Kyllä nyt pph sekoilee!

Mä pidän rajana kuumeelle meidän tytölle 1v10kk 37,5-37,7 astetta pepusta mitattuna. Jos aamulla mittari näyttää 37,8, niin varma kuume.

http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=525/sprog=4/grp=2/menu=1/

Vierailija
4/5 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aika outoa. Onko teidän pph:lla tapana mittailla terveeltä lapselta pari kertaa päivässä kuume? Vaikuttais ihan siltä! En mä ainakaan omaltani (2v myös) mittaa kuumetta ellei ole kipeänoloinen. Toisaalta jos pph koittaa esim. otsaa tai niskaa niin voi tuntua niin lämpöiseltä leikkimisten lomassa, että itse ainakin lapsen ollessa pienempi moneen kertaan mittasin " turhaan" kuumetta kun kuvittelin, että on ihan " tulikuuma" .

En silti olisi pitänyt kuumeena 37,1 astetta. Mielestäni tuollainen on normaalilämpö (kainalosta), ehkä joku 37,5 voisi olla sellainen " vähän on taaperolla lämpöä" .

Vierailija
5/5 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaali lämpö olis vielä 38 astetta ?? Meillä on silloin poika jo ainakin oikeasti kipeä ja tosi kuuman oloinen. Normi lämpä on siinä vähän alle 37 astetta.