Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itkettää niin älyttömästi, enkä tiedä mitä tehdä. Osaako joku antaa viisaita neuvoja?

Vierailija
09.07.2007 |

kyseessä siis avioero asia. Mulla ollut ero mielessä jo pidemmän aikaa, mieheni kanssa en saa asiaa keskusteltua, keskustelu päättyy aina siihen, että pitää HALUTA ja että mä vaadin liikaa, tällästä elämä vaan on jne...

Yksi lapsi on. Mies on sillälailla kunnollinen ettei juo tai petä. Musta vaan tuntuu, että minä olen hänelle yksi ja sama. Meidän perheessä seksi miehen kanssa tuntuu olevan ainoa tapa jolla saan läheisyyttä. Miehellä ja mulla on työ, mutta mies opiskelee työn ohella, joten se ottaa aikansa. Tuntuu vaan ettei meillä ole enään mitään muuta yhteistä kun tuo ihana lapsi. Jotenkaan ei osata olla ja koko suhde on täysin erilainen kun aiemmin. Naimisissa ollaan oltu kahdeksan vuotta.

Mä haluaisin tehdä enemmän mieheni kanssa yhdessä asioita, mutta hän sanoo, että kerkiää sitä sitten kun lapsi kasvanut (on nyt neljä vuotias) Mulla ei mene jakeluun miksi mun täytyisi odottaa toisenlaista aikaa.

Toisaalta haluaisin jatkaakin, mutta en usko minkään muuttuvan. Lapsen kanssa pärjäisin hyvin yksin, mulla on jopa parempi olo kun mies on hetken jossain muualla, esim. viikonlopun. Tukiverkkoa on ympärillä. Pärjään pojan kanssa niin hienosti, mutta poika varmasti kaipaa isäänsä jos erotaan. Toisaalta ajattelen, että kannattako mun jatkaa liitossa, jossa tunteet on kuolleet, ollaan yhdessä vaan siksi että ollaan joskus menty naimisiin. Täälä eletään vaan kerran, joten haluaisin olla onnellinen, vielä ehkä joku päivä voisin löytää rakkauden.

Tuntuu vaan vaikealta lyödä miehelle eropaperit eteen. Eihän hän ole mitään pahaa tehnyt, tunteet vaan on kuolleet ja ollaan vieraita toisillemme. Saako niitä eropapereita jostain kotiin, että voisin näyttää ja puhua asiasta? Voiko niitä täytellä kotona? Miten lapsi tällaiseen suhtautuu? Mitä ihmettä teen? Ahdistaa tosi paljon :(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla joku ikäkriisi tai masennusta ehkä? Pääsetkö tarpeeksi omiin harrastuksiin?

Vierailija
2/9 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkässä parisuhteessa tulee vaan välillä aallonpohjia, tunteet voivat olla pimennossa hektisen elämän vuoksi (opiskelu/työ/lapsi), mutta on mahdollista löytää ne rakkauden tunteet uudelleen. Minä en avioeroa suosittele, se ei ratkaise mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä just samanlaista lapsia kylläkin kolme. Mies töissä ja lisäks opiskelu loppusuoralla ja talo projekti takana. Tunteet on ihan kaukana pakkasella olleet jo kauan. Vähän väliä mietin, että mitä jos pistettäis koko homma jäihin. Ottaisin vauvan ja mies sais olla kahden vanhemman kanssa, oltais erillään vaikka loma...

Mullakin sellanen olo että oeln tyytyväisempi kun mies ei ole paikalla. Jos tämä on mun elämän ainoa parisuhde niin tällaista en halua muistella vanhana... Oeln yrittänyt puhua mieehen kanssa, mutta aina muut asiat ajaa meidän suhteen edelle, opiskelu, talo yms.... Mä olen odottanut muutosta jo 8 vuotta, olen jankannut, puhunut huutanut ja vaikka mitä eikä mitään tapahdu. Eniten luokkaa se, että olenkyllä mahdollisimman selkeästi kertonut, että mitä mä haluan ja toivon ja varmasti viesti on mennyt perille ja tullut ymmärretyksi, mutta silti ei tapahdu mitään muutosta. Jos lapsia ei olisi mä olisin lähtenyt jo aikoja sitten eikä meidän liitto olis kestänytkään ilman lapsia, mä olen olemassa vain sitä varten, että mies on saanut ne...

Nyt on niin kylmä ilmapiiri, että tämä ei ole kenellekään hyvä koti olla.

Vierailija
4/9 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistain asioista, mitä juuri minä haluan, on luovuttava ja sopeutettava elämä siihen, mitä elämä on.

Jos miehesi alistuu kaikkiin sinun pyyntöihisi, hän saattaa taas tehdä omia tunteitaan vastaan.

Eli kannattaa opetella tekemään kompromisseja. Kun sinä vaadit jotain, niin mieti milloin viimeksi annoit periksi miehen vaatimuksille.

Kannustan minäkin jollekin ulkopuoliselle puhumista, joka osaa nähdä molempien osapuolien kannan.

Vierailija
5/9 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omiin harrastuksiin pääsisin kyllä ja on kokeiltukkin. Ei tunnu toimivan. Tuntuu, että mies asettaa lähinnä työn ja opiskelun jalustalle ja mä ja välillä poikakin ollaan sielä alempana, meille on aikaa jos hän sitä löytää. Minulle aikaa ei tunnu löytyvän mistään, kahdestaan olo on sitä, että katsotaan telkkaria ja mä yritän keskustella jostakin. Ja kaikki ongelmat mitkä meillä on, tuntuu olevan musta lähtöisin, mun pitäisi muuttua, mun ei sais pyytää mitään, ei sanoa mitään negatiivista asiaa. Kaikki on mun omaa syytä kun yritän keskustella asiasta. Keskustelu yleensä päättyy siihen, että mut syyllistetään, alan itkemään, suutun ja en pysty jäämään samaan huoneeseen enään. Sitten saan kuulla, että mun kanssa ei puhua. Jos masennusta on niin se on tämän asian suhteen. Tuntuu, että heitän eläämääni hukkaan.

Voisin kyllä kokeilla avioliittoneuvojaakin. Miten siellä toimitaan ja onko kukaan kokenut, että siitä saisi apua. Miten voisin tuoda miehelleni esille, että olen oikeasti haluamassa eroa, hän ei usko kun sanon. Voi itku.

ap

Vierailija
6/9 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuinka kauan pitää jaksaa odottaa....??? Voiko ne tunteet tosiaan vielä lämmetä??? Onko kellään kokemusta?

Tiedän senkin, että tämä elämän vaihe on kaikista rankin, muutaman vuoden kuluttua on jo paljon helpompaa kun lapset ovat isompia ja saa helpommin omaa aikaa.

Luin just kirjan " rakkauden kieli" , joka oli kyllä todella valaiseva parisuhteesta ja siitä mistä rakkkudessa todella on kysymys. Sain siiitä hetkeksi pontta ja uskoa tilanteen paranemiseen, mutta ei ole itsellä voimavaroja tällä hetkellä yrittäää mitäään....

Vierailija
7/9 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan kysymykseen: miten lapsi tämän kokee -hänelle se on pahempi kuin kuolema, jos vanhemmat eroaa.

Siitä oli just artikkeli jossain. Minä luin sitä ja itkin. Itkin siksi, että se osui niin syvälle sieluun. Olen itse kärsinyt vanhempieni erosta niin kovasti.

Olin ainoa lapsi, eikä ollut ketään muuta jonka kanssa jakaa se asia.

Sitten tuli mukaan uuden puolisot ja olin heittopussi jota vuoroin PITI ottaa luokseen ja välillä taas olin kiistakapula joka PITI saada just silloin kun toisella olis ollut jotain suunnitelmia.

älkää ihmiset erotko niin helposti siitä TUNTEESTA että ei mene hyvin.

jos ei ole väkivaltaa tai juopottelua tms. oikeita ongelmia, niin puhukaa puhukaa ja puhukaa. yhdessä ja erikseen apua hakemalla saa niin paljon hyvää aikaan.

Älkää erotko!!

Vierailija
8/9 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne pari vuotta olin vain ja ainoastaan lapsen takia yhdessä exän kanssa.

oli todella ahdistavaa.

kotona oli hyvä olla kun mies oli töissä. muualla se ei sitten käynykään.

ei koskettanut, ei puhunut ei mitään ja se oli hänen mielestä normaalia.

minä en saanut mennä minnekään, jos yritin jostain puhua, se tyrmättiin heti.

alusta alkaenkaan suhde ei oikeastaan ollut hyvä. ajauduttiin vaan yhteen ja saatiin lapsi.

mieli teki lähteä aikoja sitten mutta en uskaltanut enkä lapsen takia voinut.

en ollut oma itseni enää ollenkaan. ahdisti, itketti yms.

kun viimenään tiesin että tahdon lähteä ja muutin pois, olin todella helpottunut.

me ei oltu naimisissa, se hieman helpotti käytännön asioita.

lapsen asiat suht sovussa saatiin sovittua.

olen niiiin onnellinen nyt!! :)

voimia sinulle ap!

Vierailija
9/9 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä ainakin on toiminut sellainen, että siinä tilanteessa jotenkin antaa toiselle, mitä toinen haluaa. Eli kun tuntuu tylsältä ja kylmältä olla sen miehen kanssa, niin silloin tekee jotain sellaista, mistä mies tykkää. Se saattaa olla ihan pikkujuttu. Meillä katsotaan paljon televisiota, joten minä annan miehen päättää koko illan, mitä kanavaa katsotaan.

Vaikka kuinka tuntuisi tyhmältä antaa miehelle periksi joissain asioissa, niin pian kuitenkin elämä taas hymyilee. Sen jälkeen voi olla taas ihan rauhassa vähän itsekkäämpi.