Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentoi meijän päivää:

Vierailija
09.07.2007 |

lapset 1.5 v ja 4 v

klo 7-9 aamupala, loikoilua. leikkiä

klo 9-10 lastenohjelmia telkasta

klo 10-12 kauppakeskus, äippä shoppailee ja lapset 1h lastenpisteessä (10 euroa)

12-13 lounas

13-15 päiväunet, loikoilua

klo 15 välipala

15-17 kirjastoon pyörillä 8jos ei sada kaatamalla)

klo 17.30 äippä häipyy jumppaan ja isi hoitaa loppuillan ;)))))

t. kotiäiti

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsilta jää ulkoilu kokonaan väliin. Sitä pitäisi olla 2,5 tuntia päivässä.

Vierailija
2/36 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 1.5 v ja 4 v

klo 7-9 aamupala, loikoilua. leikkiä

Mitä ihmeen loikoilua jos on juuri herätty?

klo 9-10 lastenohjelmia telkasta

Miksi? Ihan turhaa. Ei todellakaan joka päivä tarvitse telkkaria töllätä.

klo 10-12 kauppakeskus, äippä shoppailee ja lapset 1h lastenpisteessä (10 euroa)

Tämäkin kuulostaa aivan kauhealta. Jos sulla on mies kerran, niin isä olkoon lastensa kanssa sen aikaa, jos on pakko shopata.

12-13 lounas

Tunnin lounas? Hah!

13-15 päiväunet, loikoilua

Miksi 4v nukkuu päiväunia? Ai ku mamma tarttee " omaa aikaa" ?

klo 15 välipala

15-17 kirjastoon pyörillä 8jos ei sada kaatamalla)

Tää onkin vissiin teidän ainut ulkoilu.

klo 17.30 äippä häipyy jumppaan ja isi hoitaa loppuillan ;)))))

Sä et ole lapsias edes hoitanu, oot jättäny sen muille ja tv:lle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi, miksi loikoilla aamulla, kun juuri herätty. No juuri siksi, kun se on niin ihanaa ottaa ihan rauhallisesti ja nauttia lasten kanssa jutustelusta ja olla kiirehtimättä! Mitä sitten pitäisi tehdä heti klo 7?

Vierailija
4/36 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kello 10. Eikä istuttaa lapsia heti aamusta telkkarin eteen tunniksi!

Vierailija
5/36 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus heräsi klo 6.30, joten olen hänen kanssaan puuhaillut kaikenlaista ennenkuin esikoinen heräsi klo 9.

Katsomme vähintään 1h telkkaa päivässä (bbc prime lastenohjelmia) lapset oppivat siitä paljon! Hui!!!!!!

Emme tietenkään syö tuntia, vaan koko siihen härdelliiin menee noin tunti. Ruuanlaitto lasten kaa ei ole nopeata vaan sotkuista luovaa hermoaraastaavaa puuhaa *hikeentyy*

Kirjastoon pyörillä (20 minx2) tai kävellen (45 min x2) on mielestäni ulkoilua, varsinaisesti kirjastossa olemme vain hetken.

Mies on päivisin töissä, joten hän ei todellakaan hoida silloin lapsia ja illalla mä meen jumppaan enkä todellakaan juokse ruokakaaupoissa.

4 v ei nuku päiväunia enää, vaan oleskelee, pitää hiljaisen hetkn iltapäivällä. Yleensä rakentelee jotain teipistä, paperirullista ja muovailutikuista. Tai tekee tehtäviä puuhakirjasta.

Joo, mä en varsinaisesti leiki lasten kaa, mä olen omat leikkini leikinnyt silooin kun olin lapsi. Mun muksut osaa leikkiä itsekseen.

t. ap

Vierailija
6/36 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi 4v nukkuu päiväunia? Ai ku mamma tarttee " omaa aikaa" ?

Vierailija
7/36 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisi vaan senkin (av)mamman joka pyörii säässä kuin säässä 2,5h/päivä lastensa kanssa ulkona ja ruokkii ne vartissa =D Sana " lounas" tarkoittanee myös ruuan valmistukseen kuluvaa aikaa.

Eiköhän se kiireetön arki pienine yllätyksineen ole parasta. Ja AP ei väittänyt muistaakseni että heillä on jok' ikinen päivä presiis samanlainen?

Vierailija
8/36 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että päivittäin pitää ulkoilla.

Ja lounasta on kyllä ihan turha valmistaa alusta asti (siis pilkkiä kala, nuijia hengiltä, kantaa kotiin...) lasten kanssa. Fiksuinta on tehdä se valmiiksi ja lämmittää, kun tullaan ulkoa. Sillä lailla lapsillekin tulee muuta ohjelmaa kuin loikoilu, telkkarin katselu ja sen seuraaminen kuin uusavuton äiti kokkaa.

Vierailija
9/36 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä siinä sitten mitää, joskus on mullakin näitä laiska-päiviä, etten tee mitään lapsi-juttuja, käydään kaupoilla vaan (täällä ei tosin ole lapsiparkkeja) ja lorvitaan kotona, jopa lastenvideoita katsellen...ja illalla jos on jumppa niin menen sinne.

Mutta jos tuo on ihan arkea, ei kyllä hyvältä lasten kannalta kuulosta :/

Vierailija
10/36 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsien kannalta erinomainen päivä!!!!

Muissa perheissä ei todellakaan ole noin monipuolista puuhaa. Tiedän!

Muut mammat hikihatussa siivoaa ja leipoo ja lapset riehuu ja kiukuttelee taikka juoksentelevat kylillä ilman valvontaa.

t. ap

Vierailija
11/36 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla olen, lapsi nukkuu vielä! Aamiainen n. klo 10.

Sen jälkeen puuhastellaan säästä riippuen sisällä tai ulkona. Lounas syödään n.klo 13. Sen jälkeen tenava saa katsoa vaikkapa töllöstä jotain omia juttujaan.

Iltapäivällä n. klo 15 olisi tarkoitus lähteä kaupungille, käydään syömässä joko siellä tai sitten valmistetaan yhdessä ruokaa kotona. Tai tilataan jotain.

Lastenohjelmien jälkeen lapsi voi halutessaan mennä pihalle pyöräilemään ja leikkimään kavereiden kanssa, illemmalla lähdetään ongelle. Jos ei ongella mene liian myöhään, tehdään yhdessä iltapalaksi lettuja tai vohveleita.

Joten näin meillä.

Vierailija
12/36 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma!

Vierailija
13/36 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kastike on eilistä. Tänään keitän pastn ja lapset tekevät salaatin (viinirypäleitä, rucolaa, kesäkurpitsaa, paprikaa, omenaa) ja jälkkäriksi mansikoita.

t. ap

Illaksi mies grillaa kanaa. lapset eivät katso telkaa iltaisin, koska silloin sieltä ei tule mitään. Illalla yleensä ollaan ulkona pihalla, sesikoinen on juuri oppinut ajamaan ilman apupyöriä.

Vierailija
14/36 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheata, miten laiskaksi olen itseäni päästänyt. Mitenkähän mä pysyn elämään itseäni kanssa vuoden kuluttua kun lapset menevät päiväkotiin!????

t. ap

heips, nyt autoon ja ostoksille.

Vierailija
15/36 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuu tai syö.

Illallahan sinä et tee mitään enää heidän kanssaan.

Vierailija
16/36 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömiseen menee tunti? Meillä menee tunti joka ikinen päivä työn ja tarhan jälkeen, kun ruokaa teemme?

Ei tartte, kuin pottuja keittää, niin ensin menee kymmenisen minsaa jo pelkästään perunoiden pesemiseen ja veden keittämiseen. Toiset 10 - 15 min. menee siihen keittämiseen. Samalla sitten paistetaan lihat ja valmistellaan kasvikset ja avot - puoli tuntia on mennyt helposti. Siihen sitten ruokailua vartti - puoli tuntia päälle ja tunti on hujahtanut vauhdilla.

Vierailija
17/36 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyörälläni, hmm. Ja eikö olekkin kauheata, että joutuvat isänsä kaa viettämään illan! lapsiparat.

aikatauluni kutsuu.... heips!

t. ap

Vierailija
18/36 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin lähtee ulkoilemaan. Kun tullaan sisään, napsauttaa vain levyn päälle, menee sitten riisumaan ja siistimään lapset. Kattaa pöydän lasten kanssa (senkin voi tehdä myös ennakkoon) ja lämmittää kastikkeen sillä aikaa kun perunat kiehuu.

Siten on ruoka pöydässä vartissa.

Vierailija
19/36 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ennen kuin lähtee ulkoilemaan. Kun tullaan sisään, napsauttaa vain levyn päälle, menee sitten riisumaan ja siistimään lapset. Kattaa pöydän lasten kanssa (senkin voi tehdä myös ennakkoon) ja lämmittää kastikkeen sillä aikaa kun perunat kiehuu.

Siten on ruoka pöydässä vartissa.

Vierailija
20/36 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja telkkaria katsotaan vasta klo 9, niin ei se ole " heti" .

Jälkeenpäin on tosin täsmennetty, että toinen lapsi herää vasta klo 9, eli hän todella menee suoraan telkkarin ääreen, mutta so what? Se on päivän ainoa telkkarihetki!

Minusta on ihanaa, että lapset heräävät ja menevät katsomaan telkkaria, jolloin saan itse vielä nukkua hetken lisää.