Onko teillä tapana pussata lastanne suulle?
Meillä ei ole, vain poskelle!
Juteltiin tyttäreni kanssa asiasta ja hän piti suulle pussaamista luonnottomana, tyttö on 9v ja yhden hänen kaverinsa vanhemmat pussaavat lapsiaan vieläkin suulle, vaikka tytöt ovat lähes 10v!
Voin vielä ymmärtää suulle pussaamisen pienen lapsen ollessa kyseessä, mutta jotenkin tuntuu luonnottomalta katsoa isää joka pussailee 9v tytärtään suulle.
Mikä käytäntö teillä on, suulle vai poskelle? Mihin ikään asti on teidän mielestä sopivaa vanhemman pussata suulle lastaan?
Kommentit (74)
Kukaan muu ei kai määritellyt mitään ehdotonta deadlinea sille, milloin lasta ei enää suulle pussata. Uskon, että se loppuu silloin, kun lapsi ei enää siitä tykkää. Tottakai.
Vierailija:
Ja voin rauhassa jatkaa sitä vaikka aikuisillekkin lapsilleni ilman että täytyy miettiä onko soveliasta.
Musta suulle pussaamiset eivät ole ok ja jos jonkun mielstä ovat ok pienille lapsille niin mitä sitten sanotte kun yhtäkkiä lopetatte? Ekaks te opetatte lapsillenne että se on normaalia jasit yhtäkkiä se ei olekkaan? Miksi?
Vierailija:
voihan se kyllä tarttua sitten vaikka poskeenkin.) Meillä ei ole herpestä, kun mulla ei ole sitä ollenkaan, kun syömme molemmat estolääkettä, jotta lapsemme eivät saisi tartuntaa.Myös kariesbakteeri tarttuu helposti suulle suudellessa. En ymmärrä, miksi suulle pitäisi suudella lasta.
Miksi pitää syödä estolääkettä ? Ei meilläkään ole herpestä emmekä estolääkkeitä edes syö. Kai te myös syötte sitten mielialalääkkeitä, ihan varmuuden vuoksi vaan ettei hulluutenne tartu lapsiinne.
toisiinsa.
Vai käyksä joka ketjussa kommentoimassa aiheen vierestä?
Niin ja kenellä se pipo nyt kiristääkään???
Vierailija:
kun joku meni nyt kirjoittamaan asian vierestä. Ihan oikeesti, ota se kiristävä pipos päästä pois nyt tai ota lääkkeesi.
Miksi te syötte estolääkitystä jos teidän perheessäkään ei ole koskaan herpestä ollut? :-O
Mitä kariekseen tulee, niin meidän lapset on pikkuisina ehtineet jo monesti napata äidin tai isän käyttämän lusikan, pienempi on joskus jopa kiivennyt hakemaan äidin hammasharjan kun silmä välttää, ja onneissaan pessyt sillä hampaitaan... Toisekseen, sekä minulla että miehellä ei ole koskaan ollut hampaissa reikiä, mikä puhunee sen puolesta että meillä ei ole suussa juurikaan kariesbakteereita. Lapsilla on ehjät hampaat, vaikka kaksi vanhinta on jo yläasteelle menossa, keskimmäinen 8-vuotias, ja nuorimmaisemme on 2 v.
Vierailija:
voihan se kyllä tarttua sitten vaikka poskeenkin.) Meillä ei ole herpestä, kun mulla ei ole sitä ollenkaan, kun syömme molemmat estolääkettä, jotta lapsemme eivät saisi tartuntaa.Myös kariesbakteeri tarttuu helposti suulle suudellessa. En ymmärrä, miksi suulle pitäisi suudella lasta.
Minusta vain tuntuu tosi oudolle jos vanhempi pussaa jo lähes murrosikäistä lastaan! Jos se on jollekin ok, niin ihan kiva sitten, ei siinä mitään. Jokainen tekee niinkuin parhaimmalle tuntuu!
ja asiattomat kommentit kertoo vain sanojasta itsestään tosi paljon, minä olen vain ollut utelias ja kyselin miten muilla on, en mitään muuta. Mutta kyllä on sanoisinko suvaitsematonta ja riidanhaluista porukkaa! Ihan mukava, jos olette livessäkin ja lastenne edessä samanlaisia!1
ap
Kyllä ne liittyvät. En ole amerikkalainen enkä todellakaan mieti mikä niille on soveliasta ja mikäei.
Vierailija:
Vaan siitä, että ap ja hänen tyttärensä on sitä mieltä, että perheenjäsenen suulle pussailu ja ihastuksen/aviomiehen kanssa pussailu on sama juttu - jos isä tai äiti pussaa suulle, ei koe sitä ensimmäistä oikeaa suukkoa. Outoa, sanon minä.
Ja sitäkin ap ihmetteli, miksi jotkut pussaa lastaan suulle, isojakin, iik mitä niitten kaveritkin ajattelee, eihän kouluikäistä enää sovi suulle pussata.
NE kertoo jonkinlaisista estoista tai siitä, että toisten elämäntapoja jaksetaan miettiä vähän liian paljon.
En minä ainakaan ole ihmetellyt, miksi ap ei pussaa lapsiaan suulle. Tuskin kukaan muukaan. Mutta ap on ihmetellyt ja analysoinut kovasti sitä, miksi joku pussaa lastaan suulle.
Vaikka muuten kyllä hirmuisen paljon pussaillaan kaikki ja pitkin päivää.. Lapsi itse siirtynyt pussailemaan poskelle. Isompi (7v) poika pussaa nykyään automaattisesti poskelle (hänellä muutenkin joku bakteerikammovaihe menossa..) ja 4-v. pussaisi mieluiten suulle. Äitiä siis - isänsä kanssa eivät juuri pussaile. Yritän silti itse välttää tuota suuta ihan niiden hammaspöpöjen vuoksi.
Vierailija:
Minusta vain tuntuu tosi oudolle jos vanhempi pussaa jo lähes murrosikäistä lastaan! Jos se on jollekin ok, niin ihan kiva sitten, ei siinä mitään. Jokainen tekee niinkuin parhaimmalle tuntuu!
ja asiattomat kommentit kertoo vain sanojasta itsestään tosi paljon, minä olen vain ollut utelias ja kyselin miten muilla on, en mitään muuta. Mutta kyllä on sanoisinko suvaitsematonta ja riidanhaluista porukkaa! Ihan mukava, jos olette livessäkin ja lastenne edessä samanlaisia!1ap
Sinusta se tuntuu oudolle, mutta juuri siksi sinun ei tarvitsekaan niin tehdä.
Sinulla on oikeus oudoksua muita, mutta muilla ei ole oikeutta oudoksua sinua sitten?
Vierailija:
Vaan siitä, että ap ja hänen tyttärensä on sitä mieltä, että perheenjäsenen suulle pussailu ja ihastuksen/aviomiehen kanssa pussailu on sama juttu - jos isä tai äiti pussaa suulle, ei koe sitä ensimmäistä oikeaa suukkoa. Outoa, sanon minä.
Ja sitäkin ap ihmetteli, miksi jotkut pussaa lastaan suulle, isojakin, iik mitä niitten kaveritkin ajattelee, eihän kouluikäistä enää sovi suulle pussata.
NE kertoo jonkinlaisista estoista tai siitä, että toisten elämäntapoja jaksetaan miettiä vähän liian paljon.
En minä ainakaan ole ihmetellyt, miksi ap ei pussaa lapsiaan suulle. Tuskin kukaan muukaan. Mutta ap on ihmetellyt ja analysoinut kovasti sitä, miksi joku pussaa lastaan suulle.
Vierailija:
Vierailija:
Miksi pitää syödä estolääkettä ? Ei meilläkään ole herpestä emmekä estolääkkeitä edes syö. Kai te myös syötte sitten mielialalääkkeitä, ihan varmuuden vuoksi vaan ettei hulluutenne tartu lapsiinne.
vaikka isälle olisi tehty vasektomia ja äidillä olisi kierukka.
Vierailija:
Vierailija:
ja asiattomat kommentit kertoo vain sanojasta itsestään tosi paljon, minä olen vain ollut utelias ja kyselin miten muilla on, en mitään muuta. Mutta kyllä on sanoisinko suvaitsematonta ja riidanhaluista porukkaa! Ihan mukava, jos olette livessäkin ja lastenne edessä samanlaisia!1ap
Sinusta se tuntuu oudolle, mutta juuri siksi sinun ei tarvitsekaan niin tehdä.
Sinulla on oikeus oudoksua muita, mutta muilla ei ole oikeutta oudoksua sinua sitten?
Vierailija:
etkä ole riidanhaluinen ? HAH, päivän vitsi.
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
vaikka isälle olisi tehty vasektomia ja äidillä olisi kierukka.
Oisko aihetta vielä lobotomialle ?
Vierailija:
(tässä ketjussa vanhin taisi tosin olla 12v, eli ei vielä murkku)
Meillä pussaillaan paljon ja halaillaan (ja nakuillaankin) ihan sen takia, että halutaan näyttää tunteemme ja näyttää myös lapsille, että tunteilu on ok.
En ole ajatellut sen olevan millään lailla oleellinen tieto.
Nakuilu on ok ja niin myös sulle pussaaminen. Myös niiden yhdistelmä on jees. Pussaan (ai kauheeta) myös nakuja poikiani.