Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Uusi viikko SYYS-04***

08.07.2007 |

oikei etyilen vähän, mutta ennen kuin huomaammekaan on maanantai aamu.

Heinäkuun alun pino:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10672812&p=&mpage=6&tmode…

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatu, et löydä Ideaparkista mitään mitä et löytäisi esim. Sellosta. Saman katon alla on vain henkatmaukat, Lindexit, KappAll yms. Ideapark on ihan hyvä paikka tälläiselle korvessa asujalle, mutta isosta kaupungista olevalle siellä ei ole mitään uutta.

Lila75

Vierailija
42/61 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin katoin jo aikaisemmin, ettei siellä Ideaparkissa mitään kovin ihmeellistä ole. Jospa jotain sisustusjuttuja löytäis, kun niitä kait on enemmän kuin normi kauppakeskuksissa. Minä lähden lähinnä sen takia sinne, kun se on eräänlainen puolimatkan krouvi mulle ja serkulle. Tai ehkä 2/3 krouvi meiltä päin katottuna, mutta silti. Ei olla kummatkaan käyty siellä, joten lähdetään vapaata viettämään. Ansaittua sellaista! :) Vähän tosin omatunto kolkuttaa, kun muu perhe tulee mökiltä tänään ja heti minä lähden päiväksi pois. Mutta itsepä olivat pois, minä olen ollut kotona ahkeroimassa:)

T: Ynis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin, etten tänne enää tänään tule, kun olen itse pitänyt koneen kiinni kotona koko viikon. Mutta mies oli tietty avannut kaikki laitteet:) Tulivat tänään mökiltä ja voi sitä iloa, kun tulin itse töistä kotiin. Pienempi tuli koko ajan syliin ja kertoili kaikkea. Ihana! Isompi halaa kyllä, mutta vetäytyy sitten omiin leikkeihinsä. Niin erilaisia ovat hellyyden suhteen.

Hiirikäsi huutaa armoa näköjään heti. On ollut kovilla pari päivää. Kirjottaminenkin jo tuntuu. Menen siis saman tien poiskin...

T: Lomalainen:)

Vierailija
44/61 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitikuu:

Tuo lapsen tahtominen, siis uuden vauvan, on kyllä ihan käsittämätön asia. Ymmärrän Lilaa hyvin toisaalta, vaikka sillä vaikka vaikeaa allergioiden tai valvomisten kanssa niin vauvakuumetta ei vaan niin kytketä pois päältä.... Mulla on niin väsy ja niin paljon univelkaa ja SILTI haaveilen että joskus vielä. Vaikka tiedänkin olevani sitten vielä vanhempi ja väsyneempi. Mulla taitaa olla aivoissa joku vika, kun järjen ääni joka yleensä vähän edes toimii jotenkin ei tässä asiassa paljon kuulu.

Jos jollain olis tosiaan se nappi/kytkin jolla saan sen suljettu,vauvan kaipuun,kertokaa mulle=)

Vaikka taitaa se olla niin että kun se iskee niin siihen ei auta kuin vauva,oli niitä yksi,kaksi tai kuusi...

Järjen ääni mikä mullakin mielestäni toimii on tässä asiassa tyystin hyljännyt minut...oih ja voih=)

Mitään mainittavaa ei ole muuta tapahtunut sitten viime kertaisen kirjuutteluni.Sunnuntaina suuntaamme vaasa-landiaan lapsine lampaine.

Lukemassa käyn lähes joka aamu,kahvin lomassa,mutta en oikeen enää osaa kirjoittaa mitään.Toisaalta tarkoituksella vähentänytkin...

Nyt nukkumaan!

Minä ja kuus muksuu 11v-3,5kk ikähaitarilla

Vierailija
45/61 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsia on monta, niin haluaako tosiaan lisää lapsia, vai vauvoja? Kun sanoit vauvankaipuusta. Enkä tarkoita, että kukaan ajattelis vähemmän isommista lapsistaan. Mietin ehkä enemmän, että kaipaako lisää lapsia (isompiakin), vai pientä tuhisevaa nyyttiä. Minä ehkä olen eniten tykännyt ihan vastasyntyneistä ja sitten noista 1,5-3v ikäisistä, kuten syysneiti. Enkä tarkoita, että esikoinen ois mitenkään vähempiarvoinen, vaikka ehkä luonteensakin takia saa läheisyyttä vähän vähemmän. Vaikea ilmaista mitä tarkoitan, toivottavasti ymmärrätte jotenkin:)

Jatu, hyvää Muumireissua teille!

Vierailija
46/61 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös muille lomalaisille, jos jonnekin matkaatte:) Minä matkaan nyt Höyhensaarille...

Vierailija
47/61 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos,Ynis!

Alkaa näyttää siltä et todella lähdemme vaik välillä oon melkein itkua vääntäny(menkat alkamassa edelleen).Aikataulut pissi täysin..kaupasta ei löytyny mitä piti ja pojan synttärikahvit juotiin jotenki hätäsesti :-(

SAunaanki mentii vasta ku lapset nukku..nyt sitte kuivattelen tukaa ja kynsilakkaa...Eli jos pääsen yheks nukkumaa ja kello soi seiskalta ni olen pirteä kuski!Redbullia on jääkaapissa ;-) Ja se pakkaaminen...No,pakattu on!

Vauva-asiaa...lentäkää pyllyllenne naiset!Ei vauvaa NYT meille!

Kaipaus kolmenteen kaihertaa hieman mutta mutta....Just miehelleki sanoin et jos ehkä 3vuoden päästä.Mies sano et ei halua antaa tippaakaan toivoa mut ei ihan mahoton ajatus....Tämä " ei vauvaa" on synytynyt ihan tässä lomalla.MEillä oli kiva ruotsin reissu mut kumpikin lapsi tarvitee yhden aikuisen vahtimaan..nyt on auto,päästää johonki reissaamaa-jos ois vauva ni kototna pysyttäs koska vauva perinteisesti valvois yöt ja roikkus mussa ja mies ei sais kahta lasta pysymään matkassa...3vuoden päästä poika ois 10,typy 6 ja minäkin ihan mahdollinen synnyttäjä...Ois kiva näiden kahden lapsosen kanssa nyt tehdä jotain mukavaa :-) Ja saattaahan se mukavuudenhalu viedä mennessään...

Vielä jotain lähtöjuttuja kattelemaan...

Öitä!

jatu

Vierailija
48/61 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva päivä Ähtärin eläinpuistossa takana. Rosaa ei olisi saanut miltään eläinaitauksilta pois. Pakkohan häntä oli hoputtaa eteenpäin, vaikka etukäteen ajattelin, että mennään lasten tahtiin. Sinikin yllätti, käveli lähes koko pitkän ringin, yleensä kun nököttäisi rattaissa vaikka maailman tappiin. Ihan hyvä että Rosa provosoi häntäkin liikkumaan. Eikö sen kuuluisi olla ihan toisinpäin??? Sadekin ropisi jossain vaiheessa, mutta se ei tahtia haitannut. Olin ottanut sadevaatteet mukaan koko porukalle joten matka jatkui. Eläimetkin olivat liikekannalla kun oli viileää. Ihan en tiedä mikä oli tyttöjen mielestä kivointa. Top 10 ainakin oli kakkiva ja uiva karhu, villisiat, visenttit, pomppulinna, leikkipaikka ja etenkin Rosalla kotieläinpiha.

Ihan tässä tuntee itsensä teiniksi. Kaverin kanssa ollaan soiteltu vähän väliä tänään ja suunniteltu parin viikon päässä olevaa perhelomaa. Mitä tehdään, mitä syödään jne.. Odotan sitä innolla, nykyään kun näemme niin harvoin johtuen koirapölykaranteenistamme.

Vauvat ovat kyllä hurrjan söpöjä. Tänään niitä näki yhden sun toisen liinassa, rintarepussa , rinkassa, vaunuissa jne.. En nyt tiedä onko minulla virallisesti vauvakuume. Haluaisin lisää lapsia pihanurmelle kirmaamaan. Enemmän lapsia ruokapöytään, iltapesulle, saunanlauteille ja muuten vaan jalkoihin pyörimään. :o) Tiedättehän. Minulla on kokoajan olo, että yksi puuttuu. Usein aamuisin kun tyttöjen hiukset laittaa, jään miettimään, että kyllä sitä vielä yhden päähän pinnit ja ponnarit väsäisi. Tyttöjen leikkihuoneen pöydän äärellekkin mahtuisi vielä yksi tai kaksi lasta leikkimään...

No nyt alan jorista ja haaveilla joten parempi toivottaa hyvää yötä!

Lila75 ja tytöt

Vierailija
49/61 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea aloittaa, koppa niin tyhjä ja niin täynnä...

Vauva asiaa: me ollaan päätetty että+ meille

riiittä kaksi äh ei tästä tuu mitään kun aa repii hiirtä

Vierailija
50/61 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä olen käynyt viestinne lukemassa, mutta mitään en itse ole saanut kirjoitettua. Kaipa sitä on nyt ilmassa...

Vauvakuumeilijoita ymmärrän hyvin. Oli todella ihanaa, että me lopulta annoimme Antsalle mahdollisuuden tulla, vaikka monta vuotta ajattelimme, että kaksi riittää. Neljäskin olisi ollut paikallaan, Jos Jos ja Jos. Nyt on kuitenkin lapsiluku tässä ja miehen lisääntymiskyky katkaistu. Lapset ne vain paranevat koko ajan vanhetessaan. Välillä mietin, josko elän liikaakin asioita lasten kautta. miten tyhjää sitten on, kun lopulta muuttavat omilleen. Onneksi Antsa ainakin pyörii tuossa _vähintään_ seuraavat 15 vuotta :)

Muuten koen masennusripauksia, kun olen päästänyt itseni haaveilemaan liikaa. Nyt ei mukamas riitä se mitä on, vaan parempaa pitäisi saada. Tää koskee nyt vain ja ainoastaan mammonaa.

Yritän palailla vielä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

♥Saamuska

Vierailija
51/61 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä murkkuikäkin omalla tavallaan ihana.Kun näkee lapsen kasvavan.Joka ikäkaudessa on haasteensakin,toki.

Kaipaan sitä elämää ja pienten jalkojen vilskettä.Tykkään kun lapset pyörii ympärillä,niin pienet tuhisevat nyytit kuin nämä isommatkin.

Eli vaikka ajatus pienestä tuhisevasta nyytistä on ihana,on ajatus useasta lapsesta,eri ikäisestä se mitä ajattelen.Jokaisessa on jotain omaa,ihanaa ja haasteellista.ei yhtä ja samaa muottia vaikka samoista vanhemmista aikaan saatu.en kyllästy seuraamaan kasvua ja kehitystä ja olemasta ylpeä lapsistani!

Vierailija
52/61 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vasta luin edellisen viestini uudelleen ja tulipas taas tökerösti ilmaistua ... toivottavasti ymmärsitte, kun sanoin että järjen ääni ei kuulu tarkoitin vain ja ainoastaan sitten meidän merhettä, en ketään muuta!!! Viestin sisältö oli meidän elämäntilanteeseen ja mun omaan jaksamiseen tai jaksamattomuuteen ja mun sekä miehen työjuttuihin liittyen, kun mieskin yksityisyrittäjänä aina töissä ja uuvun tänne kotitöihin ja pihatöihin nytkin jo. Tarkoitin siis että jos mulla olis järkee niin.... mut kun ei ole, se yksi puuttuu niinkun lilakin sanoi. Usein mietin nyt jo että millanen se kolmas olis tai miltä se näyttäis tai millanen luonne sillä olis.... huoh. Hulluinta on kai miettiä näitä kello neljä aamuyöstä kun ei ole nukkunut kuin tunnin koko yönä muutenkaan...

kömpelösti selitetty, nyt pikkuinen kutsuu....

äk

Vierailija
53/61 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis voin jatkaa.

leanna ja muut monen lapsen äidit, haluan erityisesti vielä painottaa että musta on ihanaa kun on suuria perheitä joissa paljon lapsia! Lapset on ihania!! ja nimenomaan lapset yksilöinään, ei pelkästään vauvat... mä odotan jo ihan innolla meidän pikkuherrojen kasvavan ja oppivan uusia asioita. ja ehkä meidän elämäkin toivottavasti vielä joskus rikastuu yhdellä, joka opettaa meille elämästä taas jotain uutta....

eli ainoa asia mikä tässä oli ' järjetöntä' oli siis se, että mulla univelkaa jo 7 kk ja silti mietin päivittäin uutta lasta vaikka ensin pitäisi kai vähän saada nukutuksikin.

...Juu, näitä lapsiasioita ja niiden saamista ei voi suunnitella, tiedän sen, mutta silti välillä mietin tosissani että nyt taukoa ja sit kun tuo syyspoika menee kouluun olis kiva olla kotona - vaikka äitiyslomalla ;)

Meilläkin mies vähän nihkeä asian suhteen mutta mullahan on nyt monta vuotta aikaa pehmittää se..... :D

Lauri soi taas stereoissa. Oih, mutta se oli ihqu! *fiilistelee vieläkin*

äk

Vierailija
54/61 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äk, en minä ainakaan jäänyt miettimään, että ketään muita oisit tarkottanutkaan:)

Minä joskus mietin, että johtuuko mun pienempää suosivat ajatukset siitä, että toinen on pienempi. Olen tullut siihen tulokseen, että " viihdyn paremmin" pienen kanssa, koska tämä tykkää tulla syliin ja on hellyydenkipeä... kuten minäkin! Esikoinen taas on enemmän itsenäinen eikä kaipaa niin paljoa syliä tai halauksia. Läheisyyttä ei siis luontevasti tule päivittäin. Minä toki halaan, mutta esikoinen ei aina vaikuta siltä, että tykkäis välttämättä siitä. Sen takia pienempi ehkä tuntuu läheisemmältä. En siis taida ollakaan niin huono ja puolueellinen äiti kuin olen ajatellut, vaan asialle on selitys!

Terkkuja muuten Ideaparkista! Olin siellä ennen yhtätoista ja kuudelta oli sellainen olo, että aika loppui vähän kesken:) Oli tosi piristävää viettää päivä siellä serkun kanssa.

Ostin muuten Marimekolta vahakankaan keittiöön ja lapset äsken söi jugurttia ja sitä tietty tippui ja levisi pöydälle. Heti syönnin jälkeen pyyhin pöydän, mutta tuntui jugurtti imeytyneen kankaaseen heti! Onko noi ihan oikeasti noin surkeaa laatua! Hinta ainakin oli huikea:( Jos alkaa näyttää siltä, että kaikki jämähtää sekunnissa kankaaseen, niin heivaan kyllä Marimekon myymälään takaisin sen. Ostin myös kankaan olohuoneen isommalle pöydälle. Se on kiva, mutta huomasin ettei oikein sovi alla olevaan mattoon. Mutta pakko kestää se erhe:)

Vierailija
55/61 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

marimekon vahakankankaasta. Mulla on se lehtikuvioinen beige ja siihenkin jää kaikki, eriyisesti tomaattipohjaiset kastiketahrat yms. kiinni. Eikä lähde edes pesukoneessa! Ottaa niin päähän kun kankaalle tuli isoon pöytään hintaa aika lailla, kaks metriäköhän tuota oli ja siinä pesukoneenkin jäljiltä punertavia tahroja. Kaverikin valitti samaa ja oli kuulemma vaihtanut nyt takas johonkin kodin ykkösen kankaaseen, joka kuulemma paljon parempi käytössä.

mies kattoo jotain tyhmää sukellusvene elokuvaa ja mua harmittaa kun la illat menee näin. menisköhän jo itse nukkumaan...

äk

Vierailija
56/61 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tässä mennyt kun vuorokausi kun jatkan.

siis vauva asiaa.... eli mieshän ei ois tahtunut Een jälkeenkään lisää lapsia ja sitten kävi tuo onnellinen vahinko ja meillä on ihana Aa. Nyt ollaan siis molemmat sitä mieltä että ei enää lisää lapsia. Lapsien kanssa kun " helpompaa" kun kasvavat (ei valvomista ja perässä juoksemista 24/7). Lisäksi kun mulla oli se hepatogestoosi, mikä todennäköisesti uusii seuraavassa raskaudessa. mutta mutta nyt on sitten kuitenkin alkanut hiipiä sellainen vauva kuumeen poikanen... toivottavasti menee ohi.

No mutta kaikki tiedämme että nää asiat on perhekohtaisia eikä aina niin mustavalkoisia en usko että kukaan loukkaantuu toisten mietteistä.

Eikä mulla onneksi enää ole sellaista tunnetta että jotain puuttuu niinkuin oli ennen aata. no mutta tämä tästä minun osalta, muiden mietintöjä luen mielelläni.

Meillä on vähän vatsataudin poikasta eli kaikilla mahat sekaisin. Toivottavasti menee ohi.

Olin muuten perjantai iltana naapurien kanssa istumassa iltaa (mies oli lasten kanssa) ja koin suuria järkytyksiä, ihmisistä joita luulin jo jonkin verran tuntevani ilmeni uusia puolia joita en olis kyllä halunnut kuulla. Mutta muuten oli kivaa yhen naapurin kanssa juteltiin monenlaista. Pojat menee muuten tälle kivalle naapurille maanantaina hoitoon.

Ehkäpä nyt lopettelen ja teen jotain muuta, kait pitäis kohta lähtee kotiin täältä mummulasta.

Mari ja miehet

Vierailija
57/61 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo taas tullut kirjoiteltua. Päivisin ei oikein ehdi ja iltaisin ei jaksa. Ja on tässä ollut vähän murheita pikku veljeni tekemisistä ja pitänyt vanhempiani auttaa. Pinot oon kyllä käynyt lueskelemassa. Nyt en vaan muista yhtään mitä piti kommentoida joten tulee vaan omaa napaa.

Viime viikolla käytiin lasten kanssa korkeasaaressa. kyllä oli tylsä paikka. Eläimiä ei juurikaan näkynyt. Nyt kun on ulkomaillakin tullut eläintarhoissa käytyä niin ne on ollut paljon hienompia kuin korkeasaari ja niissä on jopa eläimet olleet niin lähellä että niitä on hyvin nähnyt.

Ens viikolla jos vaan on hyvät ilmat niin lähden lasten kanssa suomenlinnaan ja jotakin muutakin tekemistä pitäisi keksiä. Mies on töissä, sillä on vaan viikko lomaa ja sen pitää elokuun alussa kun Pärnuseen lähdemme.

Veetin ja Venlan touhuja on aivan ihana seurata. Leikkivät yleensä keskenään todella nätisti ja keksivät kaikkia kivoja leikkejä. Venla on ainakin vielä aavistuksen rauhallisempi tapaus kuin mitä Veeti oli tässä iässä. Venla osaa jo puoliaan pitää. Kun suuttuu Veetilille niin hyökkää kimppuun ja läpsii. Neidillä on nyt 4 hammasta joilla hyökkäilee milloin kenenkin kimppuun.

Veeti on jo nukkumassa. Ei oo nyt muutamaan viikkoon nukkunut ollenkaan päiväunia. Veetillä pottailu sujuu tosi hyvin. Kakat tulee aina pottaan ja pissat pyttyyn. Ainoastaan öisin käytetään vaippaa. Siitä ei tulla varmaan vielä vähään aikaan pääsemään eroon.

Mutta nyt Venlalle antamaan iltapuuroa.

Öttis, Veeti ja Venla

Vierailija
58/61 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lienee tarpeen selittää enempää. Pääasia, että suurin osa kamoista on jo autossa odottamassa, lapset nukkuu ja rauha maassa. Aamulla siis suunnataan kohti Saarenmaata. Perjantaina tullaan takaisin.

Tuli tässä mieleen Virosta Tallinna ja syymammojen (tietysti) tulevat pikkujoulut. Lähdettäiskö Tallinnaan viettämään pikkujouluja? Luulen, että pitäis varata ajoissa:)

Joo, toi oli heitto, mutta jos saa kannatusta, niin toki olen mukana:)

T: Ynksy ja marsilainen, kera pienten vihreiden tyttöjen:)

Vierailija
59/61 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahlasin pinoa, mutta en muista kyllä mitään. Paitsi viimeiset. Eli Yniksen perheelle hyvää matkaa!

Öttikselle voimia veljen asiaan!

Eilen illalla palattiin kotiin. Myöhälle meni nukkumaan meno, kun en vaan jaksanut rueta laittamaan lapsia ja toisaalta oli mukava hetki kotiutua. Reissu meni tavallaan ihan hyvin, mutta kylläpä sitä tekemistä tämän porukan kanssa riittää sama missä ollaan. Jotenkin on ollu viime aikoina vähän kestoväsyny olo. Tietty anoppikiintiö tuli myös aika täyteen viikon aikana. Anoppi on ihan hyvä tyyppi, mutta ollaan kuitenkin aika eriluontoisia.

Paljon oli autossa istumista ja jonkin verran kaupossa kiertelyä, mutta myös ulkoilua, retkeilyä ja kalastamista. Lapset viihtyi ihan hyvin. Satukasetteja kuuntelivat matkoilla ja tehtäväkirjojaan tekivät. Iika oli helppo matkalainen. Välillä toki itkaisi väsymystään, mutta siihenkin auttoi yleensä höpsiminen tai välipala. Ruokalilut oli aika eri tolalla kuin kotona ja Pekan päikkärit usein autossa.

Tänään oli päivällä esikoisen pesispeli ja sen jälkeen mentiin kummipojan synttäreille. Iltapaivällä olikin sitten urakkana purkaa laukkuja ja pestä pyykkiä. Vaikka pesin reissussakin joka päivä 1-2 koneellista.

Ihme kyllä sain reissussa vähennettyä imatyksiä kolmeen eli aamu, päivä ja ilta. Kokonaan ei varmaan saada lopetettua ihan vielä.

Juu eli reissu tuli tehtyä ja ihan kiva oli palata kotiin. Nyt vaan kun sais voimansa ja elämänilon takaisin.

T@hti

Vierailija
60/61 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onollut kireinen viikonloppu ja viikollakin monta mukavaa tulossa.

Lauantaina oltiin häissä ja minä sain jäädä juhlimaan kun mies ja lapset tuli kotiin, lopulta olin kuitenkin niin " huono" juomaan että toin ystävien auton kotiin :) mutta myöhään meni kuitenkin.

Tänään sitten juhlittiin meidän yksi-vuotiasta (oikea päivähän oli eilen mutta oli siis nuo häät). Monet joutuivat perumaan tulonsa kun lapset oli kipeänä :(

Huomenna mennään naapurin pojan syntymäpäiville, tiistaina meille tulee vieraita :) ja torstaina on vielä yhden terkan läksiäiset.

Nyt olisi kait parasta mennä pehkuihin... Hyvää yötä tai hyvää huomenta!!!

Mari ja pojat Ee 2v 10 kk ja Aa 1 v 1 päivä