***Uusi viikko SYYS-04***
oikei etyilen vähän, mutta ennen kuin huomaammekaan on maanantai aamu.
Heinäkuun alun pino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10672812&p=&mpage=6&tmode…
Kommentit (61)
Mies lähti töihin, ahdistaa uusi pvä lasten kanssa. Onneks ystävä tulee käymään tyttönsä kanssa, joka Neaa vähän vanhempi. Vaikka Nea varmaan ensin silti roikkuu sylissä aikansa.
Kiitos kaikille teille rakkaille tuesta! Olisin hukassa ilman teitä!
Ampi, ihanaa kuulla sinusta! Voimia opintoihin! Laitan sulle s-postia, ois ihana jos vaan suinkin ehtisit jakaa vielä kokemuksia aiheesta!
Mimmuli, ihanaa jos vihdoin pääsisitte käymään! Toivon helpotusta Nöösän tilanteeseen. Nealla riisi kovettaa mahaa edelleen, vaikka ei olekaan enää allerginen, joten voihan olla, että iso määrä riisikakkuja on liikaa. Voimia!
Jatu, katellaan mitkä ilmat on, ihana ois nähdä! Tulkaa ihmeessä Typyn kanssa! Ei nää kyllä kesäilmoja oo taas ollu.. :-/
Hipsua unohdin eilen onnitella: PALJON ONNEA, iso urakka takana!
Nea tuli aamupalalle, Mini nukkuu vielä. Herää nykyään 3-4 krt yössä syömään, alkaa kai olla nälkä, kun maitoa vaan saa..
Palailen varmaan myöhemmin!
Enkeli1 ja Nea+Mini
Olin kadottanut sun s-postiosoitteen, voisitko laittaa sen mulle, ni saat sitten postia! :-) potku1@yahoo.com
Ampi, Osoitteesihan on meidän s-postilistalla.. ;-) Palaan asiaan!
Tasapuolisesti jaksuja kaikille! Aika monilla on rankkaa, kyynel silmässä luen monia viestejä. Miksi pieniä ihmisiä niin koetellaan:(
Minä totesin aamulla, että vielä pitäis jaksaa hioa ja vahata hyllyt ja pöytä toiseenkin kertaan. Ärsyttää, kun Bauhausin myyjä sanoi, että kerran vetää vahan ja se on sillä selvä ja helppo homma. Arvasin, että puun syyt nousee ja pinta tulee tosi karheaksi. Vaan mistä repis aikaa, että ehtis kaiken tehdä. Lasten läsnäollessa ei oikeen onnistu. Jos tulevat mökiltä vasta perjantaina, niin ehkä just ehdin ennen sitä. Eipä siis ehdi nauttia omasta ajasta. Taidan hyvällä omallatunnolla karata lauantaina Tampereelle tai Ideaparkiin shoppailemaan serkun kanssa. En vaan tiedä mitä mies siitä tumaa, kun itse on ollut koko viikon lasten kanssa mökillä.
T: Ynis
Tsemppiä itse kullekin siis! Taas muistutan, että yksin ei tarvi jaksaa!
yksin ei kannata rämpiä ja ei tarvitse jaksaa. Se kiva täti kunnalta oli taas tänään meillä 4h, mä pääsin karkaamaan ostoksille yksin sillä välin. Juhlaa! Ihminen on todella mukava, hyvä hoitaja jolla itsellä kaksi aikuista poikaa jo.
En tiä miten muualla Suomessa näitä palveluita saa mutta kannustan kysymään jos tuntuu että oma jaksaminen vähissä, ei se kysyminen paljoo maksa. Mäkin olin sinne soittaessani ihan sata varma ettei sieltä mitään apua saa kun ei ole kaksosia tms. tai kun ei olla mitään huumehörhöjä, mutta yllätys olikin melkoinen kun heti apua tarjottiin ja sain. Täällä kuulemma 5 työntekijää normaalisti ja yleensä heillä on aika kiire työssään, mutta näin heinäkuussa kun monet " vakiasiakkaat" lomalla löytyikin yllättävästi aikaa tulla ihan tavisperheesen lapsenvahdiksi. Jos MLL laskuttaa jotain yli 6e/h niin toi on 4h 10e!! Lupasi tulla vielä ensi viikollakin ellei mitään hätätapauksia tule. Mietin jo mihinköhän ensi viikolla tämämn luxusaikani tuhlaisin....
eurot tuli siis tuhlattua ideaparkissa :) Löytöjäkin tein lapsille :)
jaahas, nyt ruokaa tekemään.
äk joka alkaa pian tanssia sadetanssia takaperin, jos toi sade ei muuten ikinä lopu!!
Töistä ja lapsesta siis. Onni jäi jo eilen mummulaan yöksi ja lähtivät tänään mummu, pappa Onni ja serkkunsa Ranuan eläinpuistoon. Soitteli puoli tuntia sitten mummu, että hyvin menny, Onni vaan oli just nukahtanut. Yrittävät saada pian hereille, että se sais yöunillekin.
Minä oon täällä ihan vähän tehnyt pihahommia, sen verran vaan, että ruohosin nuo kukkapenkit. Tuo etupihan kukkapenkki kun on entinen pensaspenkki. En tiedä sitä puskan nimeä, mitä siinä kasvoi mutta vieläkin se pukkaa sitä tuonne kukkien sekaan. Siinä olikin kyllä juuret syvällä. Takapihalla alkaa kohta kypsymään kunnon sato: Karviaismarjoja ja punaviinimarjoja tulee paljon, mustaviinimarjoja vähemmän, vadelmia ja mansikoita tulee ihan kivasti ja ainakin 4 omenaa näyttää tulevan:) Plus porkkanat ja herneet.
Täällä eilen vihdoin loppui sade. Johan tuota tulikin. Tänään ollut puolipilvinen ihan kiva sää. Aamusta menin heti kosmetologille, josta syystä meillä ei tänään puhuta. Kun se hoito maksoi liian paljon kuulemma, niin siitä tuli sanomista. Heh heh ja hah hah. Se saakelin raha on se ongelma - aina.
Kurjia on pienokaisten allergiaoireet. Voin hyvin kuvitella, millaista on Nöösä paralla, kun kakka jumittaa. Vaikka meillä se ummetus ei enää ole ajankohtaista, muistan ne itkut ja karjunnat, kun kakka ei meinaa tulla. Kohtuutonta, että pieni joutuu sen kärsimään.
Itse asiassa meillä kävi päivänä eräänä ihan toisin päin. Lauantaina Onni söi aika paljon savukalaa, kun pappa savusti maivoja. Söi ne ihan ruotoineen. TUltiin kotiin ja Onni sanoi, että kakattaa. Sen, että sain vaipan päälle sille ja se asettui kakkaamisasentoon (nojailee keittiön tuolia vasten ja ajelee autolla), Onni sanoi: se tuli jo. En uskonut ja menin kurkkaamaan vaippaan ja samalla lurahti toinen satsi lisää:) Oikeasti luulin, että nyt alkoi joku mahatauti, sellaista velliä se oli ja haju oli oksettava. Mutta kai ne kalat vaan sai mahan jotenkin sekaisin. Onni parka vaan sitten itki, että pitää ottaa heti pois. Ymmärrän kyllä miksi.
Tämä mysteerinen juttu, josta täälläkin on aina manailtu... Miten ihmeessä voi olla mahdollista, että jos täällä palstalla hehkuttaa jostain hyvin sujuvasta asiasta, alkaa se homma mennä päin persettä samantien?!?!?! Kun olen kehunut meidän öitä tai paremminkin aamuja, kun saa nukkua yli kasiin jne. Nytpä ei näin ole taas muutamaan päivään käynyt. No siis pieni " ongelmahan" se vaan on mutta on se vaan käsittämätöntä, ettei näitä hyviä asioita oikeasti kannattais ääneen sanoa tai kirjoittaa:)
Poistun taas puheineni. Kiva kun Ampi käväisi pitkästä pitkästä aikaa.
T-P
Illalla meni puoli yhteentoista, että lopetin vahaamisen. Vielä pitää pöytä hioa ja vahata toiseen kertaan tänään. Mutta jos ehtis ennen tehistä sen, niin sais jopa tunnin verran makoilla sohvalla sen jälkeen. Alan olla poikki, kun yhtään en ole ehtinyt levätä iltaisin. Että sellaista kesäleskenä oloa.
Minäkin lähden Ideaparkiin lauantaina! En tiedä toivonko löytäväni sieltä enää mitään, kun on tullut vähän tuhlattua viime aikoina. Näköjään välillä tulee näitä kausia, että ostelee kaikenlaista. Sitten taas pitkä aika, ettei löydä mitään mistään. Housuja kyllä kaipaisin lisää itelleni.
Töitä pitäis tehdä, hyvää torstia taas! (justhan toivottelin näin!)
Hyvä sentään, että yhden päivän malttoi olla satamatta. No ei se haittaa, tämä kai on sitä " oikeaa Suomen kesää" . Sadehan kuuluu asiaan. Eilen just pihalla mietin, että se oli viime vuonna näitä aikoja, kun käytiin ekan kerran katsomassa tätä asuntoa ja tuossa keskipihalla kaikki pihlajat, pensaat ja nurmikko oli aivan keltaiseksi kuivuneena. Nyt täällä on tosi vihreää ja vehreää, joten mieluummin näin.
Onni saapui reissusta eilen ilta kasin aikaan ja ysiltä oltiin kotona, kun hain meidän auton ja Onnin mummulasta. Arvatenkin oli heti nukahtanut autoon kun olivat lähteneet Ranualta, joten yöuni saapui vasta 22.30. Viiden jälkeen halus viereen ja siinä se pyöri ja nukkui levottomasti 7.30 asti. Täytyy kyllä sanoa, että väsyttää vaikka eihän tuo mikään pohjanoteeraus yö ollutkaan.
Kai sitä pitäs pihalle mennä. Mummu kyllä eilen jo kysyi, kun sieltä lähdettiin, että tuutko Onni taas huomenna käymään. Kysyin, eikö se halua lomailla ollenkaan:) Huomennakin kun Onni menee puoleksi päiväksi hoitoon kun menen iltaan. No, oltiinhan me viime kesänä koko sen loma (ja kesä muutenkin) siinä jaloissa pyörimässä. Meidän äitee kun on semmonen, ettei se oikein osaa olla vaan, joten mielellään ottaa meidät sinne. Itsestä tuntuu, etten enää osaa vapaapäivänä alkaa Onnin kanssa kahdestaan millekään. Kuinkahan sitä kuluttais päivän, jos pitäs aamusta iltaan olla kaksin? Kun ei tule sitä päikkyjen suomaa katkaisuakaan..? On mulla ongelmat:)
Kakkimus pitäs lähteä ottaan pois. Taas se on vaipassa.
Mersun ja Liskon kuulumisia kuulisin mieluusti. Ja muidenkin lomalaisten toki.
T-P
Itä-Suomen reissu sujui hyvin. Myös minulla oli lomafiilis, vaikka olinkin liikkellä lasten kanssa kolmisin. Sekä lapset että sukulaiset olivat iloisia vierailusta. Ensi vuonna otetaan iskäkin mukaan ja vuokrataan mökki. Saadaan viettää aikaa sukulaisten kanssa, mutta kuitekin olla myös omissa oloissa. Kummini ovat lapsille vara-mummi ja -ukki. Paitsi Otson mielestä se ei kyllä ole mahdollista, kun eivät ole vanhoja ;-). 53-vuotias kummitäti oli otettu!
Lasten kasvaessa elämä on kyllä helpottunut huimasta, toivottavasti myös Enkelillä ja muissa vauvaperheissä. Kurjaa lukea, että olette jaksamisen rajoilla.
Mimmuli ja Lila, todella ikävä kuulla, ettei allergiat ota helpottaakseen. Itse en koskaan ennusta parantumusaikaa, mutta toki yleensä allergiat helpottavat iän myötä tai ainakin muuttavat muotoaan. Jaksuja.
Olin tänään 1,5 h käsi- ja jalkahoidossa. Taivaallista.
Nyt ollaankin paikattu, huomenna suuntaamme mökille. Olemme taas vuokranneet neljän tähden mökin. Ystäväperhe lähtee mukaan. Toivotaan, että kelit olis yhtä hyvät kuin viime vuonnakin, kun olimme möksälllä.
Aurinkoa toivottaen,
Pile
7vuotta sitten oli kättärillä.Oli jo hyvin selvillä mikä on supistus ;-) Vajaa neljä tunti eteenpäin ja olin maailman onnellisin pitäessäni pientä poikaani :-) Miehelle sanoin tuossa aiemmin et 7vuotta sitten tehtiin lähtöä sairaalaan.Mies kysy et ai,miten voin muistaa? :-D
Huomenna juhlitaa poikaa ihan omalla perheellä.Tarhakamut on jo juhlinu ja pihakamut vielä reissussa.Ei pyydetä meidänkään kamuja koska la aamuna lähetään sinne muumimaahan.
Poika sai uuden pyörän lahkajs,mut tahottiin vielä pieni paketti.Eilen oltii itiksessä koko perhe ja hienosti poikaa harhautettiin.Oltii vaa kiertelemässä ja lapset aina tahtoo leluosatolle kattelemaan nyt nyt äiti ja isi suostu.Onneks stockalla oli pyykkikorit alessa ja ku ostettii sellanen sinne saatiin yks leluki piiloo ;-))
Tänää oltii Malmilla eläimiä kattomassa.Oli ihan mieheltä se idea..Lähtö tietty veny mut aattelin vaa et mennää ja typy voi olla nukkumatta.No,ei voinu ku ihan itkusena tuli kotiin.Otti torkut niin et herätin 15yli4..saa nähä miten nyt nukahtaa?Mies läks sopivasti kuvaamaa et ei haittaa häntä vaik valvoo :-/
Typy pelkäs jotain eläimiä,oli hyvä ku olivat aitauksen toisessa päässä.Vuohia luuli hevosiks....et vähä kaupunkilaislapsi ;-)
Siellä oli sellanen pienoismaatilanpiha ja rakennuksia missä lapset voileikkiä.No sinne oli myös nuoriso käyttänyt sananvapauttaan ja tämä lukutitoinen poikamme kailottaa suurella äänellä et " iskä!Mikä on terskahomo?" Onneksi pojalla todella on kantava ääni ;-D
Poika myös tänään pissi kaverinsa vesipyssyyn ku kaveri pyysi...Et kumpi on se tyhmempi?!
Turun tuntijoille???Jos siellä pysähtys sunnuntaina ni missä kävis?Onko kiva tori tai jotain sellasta..Oli suunnitelmis et kävästäs kavereil mut mies ei ole saanu aikaseks keltää kysellä!On alunperin sen kavereita ni ois saanu hoitaa sen koska mä oon hoitanu Naanatlin majotuksen ja paljon muuta..Kiva ku ite saa miettiä kaiken ku miehel ei ole sitä korttia ni se ei mieti edes ajamista esim.jotain Naantalin karttaa....
Autokoulu kypsyttää ku aikatauluttaa niin paljon!Ku kyseltii at kauan menee kortin saamisee ni vastauksen mukaa miehel pitäs olla jo kortti,mutta siinä ei otettuu huomioon et opeja on lomalla ja et mies ei pystyny ajaa päivällä ku oli töissä yms.Onneks on täs lähel autokoulus ni helppo nyt lomalla sile käydä,mut ku mä joudun edellee ajaa kaikki matkat :-/
Taidan siirtyä Tehiksen pariin...
jatu
Marille, kiitos viimeisestä. Oli mukava saada taas kasvot nikille. Sini on höpöttänyt muumikekseistä lakkaamatta tapaamisen jälkeen. Kotimatka sujui hyvin, lapsetkaan eivät onneksi nukahtaneet autoon. Mutta sain kurkun araksi, hoilatessani kaikki rempseät ja iloiset lastenlaulut, mitä takapenkkiläiset ehdottivat.
Jatun viestiä oli hauska lukea. :oD Töissä olin avustamassa lääkäriä ja sain siinä ohimennen avustamiseni lisäksi viihdyttää ihan pientä vauvaa. Voi että miten ihana se oli sylissä, se tuoksu, tuhina ja nyrkin hamuaminen jne.. Minä niiiiiin tahtoisin.. Ja tahtomisen ääntä en saa taottua hiljaisemaksi, vaikka miten yritän. :o/
Vapaapäivä takana. Meidän piti olla kaveriperheen kanssa lomailemassa mutta heillä lapsi sairastui. Vietin eilisen yön ja tämän aamun koneella etsiessäni heinäkuuksi, viikonlopuksi, majoitusta kahdeksalle hengelle, jostain muusta kun hotellista. Löysin, en kyllä ihan sitä mitä hain, mutta pääasiahan lomaillessa on hyvä seura. Mökki on ihan ok, mökin sijainnista jouduimme tinkiä.
Askartelin taas Sinille illalla uuden tiskipöydän. Kolmatta kertaa. Kaverin muksulla on pakkomielle hajottaa se, on tehnyt sen jo kahdesti. :o( Saattaapi olla että rikkoo sen kateuttaan. Ystäväni kun sanoi, että hänen lapsi usein puhuu että haluaisi samanlaisen kotiinsa. En vain muistanut viimeksi siirtää tiskipöytää, muiden piilotettavien lelujen kanssa, pois leikkihuoneesta. Voiko 3.5v lapsi olla ilkeä? Jotenkin tuntuu että kyseinen lapsi on ollut sitä jo 1.5v. Kiusaa ja hajottaa tavaroita jne.. Harmi, pidän ystävästäni mutta Sini ei em. syistä oikein välitä ystäväni lapsesta. Ehkäpä pieni tauko, lasten kera näkemiseen, tekee terää. Sini on ainakin iloinen aamulla kun herää, huomatessaan että tiskipöytä on taas käytössä. On tämänviikon hokenut että " minulla on paha mieli, kun *** hajotti pöydän. Minä haluisin siinä leikkiä" .
Lasten nukkumishuoneeseen on tapetit ja alaosan paneelin maali valittu. Kiva, kiva. Enää varhot etsimättä.
Hyvää yötä!
Lila75
Olen syöny fazerin sinistä ja hunajapaahdettuja pähkinöitä ja lasin viiniä...nyt vois vaik pizzan tilata(mistähän sais)..Joo,menkat alkaa maanantaina-tää on ihan hirveetä!!Mies sano et oon kivaa seuraa muumimaassa ku v:t vaa lentelee..Mä oon muka kiukkunen kerran kuussa?!
Voih Lila, vaavi....ihan tunnen vastasyntyneen sylissä...niisk!
Se on kiva et jutut naurattaa..Arvaa hävettääkö ku nään sen pojanvanhemmat jonka vesipyssyy on pissitty?! ;-)))
Öitä!
jatu
Hyvän siitä tekee teidän tarinat, vaikka ymmärrän, että Jatua ei esim. aina naurata:)
Autokoulusta. Minä kävin paljon ylimääräisiä ajotunteja ja vaikka ope oli periaatteessa ihan kiva, niin alentavaan tyyliin aina kyseli, että mikä jäi huomaamatta jne. Aina vaan varasi lisää tunteja. Open lomasijainen oli pikkuisen vanhempi lempeä mies ja sillon vasta huomasin, miten inha toi oma ope oli ollut. Luulen, että ton toisen kanssa ois sujunut paremmin, eikä mun ajamisessa itsessään ois ollut kauheasti vikaa. Inssi sujui ihan leikiten, vaikka jännitti sikana. Jälkikäteen tuntui, että ihan turhaan jouduin niistä ylimääräisistä tunneista maksamaan. Toivottavasti Jatun miehellä lomasysteemit lakkaa kohta vaikuttamasta ja pääsette molemmat ajamaan.
Lila, minä jaksan ihmetellä, että miten vielä haluat lisää lapsia, kun nytkin on Rosan allergioiden kanssa niin rankkaa. Superäiti taidat olla! :)
Pileen yhdyn, että on helpompaa, kun lapset kasvaa. Nautin siitä ehkä ihan heti haluais tätä muuttaa. Välillä kyllä on alkanut surettaa, että kohta pienempikin on jo aika iso. Nyt kun on mainio pakkaus, että voisi pysyä sellaisena. Vielä hyvin syliinkin kaapattavissa, pieni mönkiäinen:)
Mun työleiri loppuu tänään. Eilen sain vahattua keittiön ruokapöydän vikan kerran. Sain jopa vähän kattoa telkkaria rauhassa. Tänään vika työpäivä ja loma alkaa!!!!!!! Huomenna suuntaan Ideaparkiin ja maanantaina lähdetään Saarenmaalle.
Hyviä päivänjatkoja!
piti sanoa Jatulle, että olen hieman kade, että sun miehes edes tajuaa tollasia kerran kuukaudessa-juttuja! Meillä miehellä ei ole hajuakaan tollasista. Tai siis ei yhdistä mun mielialoja ollenkaan. Monesti olen miettinyt, että ois niin ihanaa, jos mieskin itse tietäis aina mistä on kyse ja osais ehkä jotenkin " lohduttaa" tai " tukea" noina aikoina. Tai sanois sitten suoraan kuten sun mies, eikä aina ihmettelis mistä kiikastaa, kun olen väsynyt ja huonolla tuulella.
omaperäisesti ;)
Jatun pojalle onnittelut! Toi kommentti oli svoinut tulla meidän miehen suusta, et mistä muistat... ;D
Tuo lapsen tahtominen, siis uuden vauvan, on kyllä ihan käsittämätön asia. Ymmärrän Lilaa hyvin toisaalta, vaikka sillä vaikka vaikeaa allergioiden tai valvomisten kanssa niin vauvakuumetta ei vaan niin kytketä pois päältä.... Mulla on niin väsy ja niin paljon univelkaa ja SILTI haaveilen että joskus vielä. Vaikka tiedänkin olevani sitten vielä vanhempi ja väsyneempi. Mulla taitaa olla aivoissa joku vika, kun järjen ääni joka yleensä vähän edes toimii jotenkin ei tässä asiassa paljon kuulu.
Kamala yö taas takana. Pikkuinen heräs klo 24, tutti suuhun, taas kahden aikaan, tutti suuhun, sit kolmelta ja neljältä ja viideltä.... Viimesellä kerralla otin viereen ja tunnnin siinä taas kitisi ja könysi, kuudne aikaan menin lämmittämään tuttelia ja sit nukahti tunniksi vielä... huoh. Miksei tuo lapsi nuku????? Isoveljensä oli aivan erilainen tapaus. Koko ajan tietty äidillä vielä kauhea huoli että jos sillä onkin jotain vakavaa, miksi se itkee. Taas mietin viime yönäkin korvia, pitää vissiin varata se kontrolliaika pian...
Oma fiilis on kamalasta yöstä huolimatta ihan pilvissä! Olin eilen illalla tammerfesteillä LAURI TÄHKÄÄ katsomassa. Siis wau! Kotiäiti sai uutta energiaa moneksi viikoksi siitä. Mieletön energia ja mikä kroppa!!! Ja se musiikkikin uppoo muhun, kunnon rok meininkiä! Oon kuunnellu sen levyjä ehkä vuoden verran jko mut nyt näin ekaa kertaa livenä. Voisin ottaa vaikka omaksi jos saisin.... :)
nyt aamupalaa pojille. Voikaa hyvin!!
äk ja pojat
yritin äkkiä kun pikkuinen kitisi tässä....
suomenkielenkurssille tai huolellisuuskouluun itseni passitan
äk
Aika turvonnu olo!Tuo yöateria ei ollu paras mahollinen.
Joo,mies kyllä tajuaa et menkat tekee musta " ihanan" ja ihmettelee minkä määrän nainen voi syödä kaikkea epämäärästä.Joskus menee kiukut ihan yli ja sillon ei ymmärrystä heru-toisaalta mä kyllä ärsytän sen tahallaan riitelemään :-/
Ei ole kyl kiva et sattu muumimaa just tähä viikonloppuu..
Pillerinsyöjät!Muistan lukeneeni ja yks kaveriki puhu et pilereitä vois syödä 3kk putkee eli menkat harvemmin.Onko kukaa kokeillu??Mä en ole uskaltanu,pelkän et menee kaikki sekasin ja vuodot millo sattuu..
Eihän tuota autokoulua enää paljon ole..jos pääsee mies kaikki läpi!
Toisaalta hyvä et sil ei vielä korttia ole-mun on pakko ajaa.Ja aika monta juttua on unohtunu ni saa tuoretta kertausta..esim.liikennemerkkejä.
Nyt naama kuntoon ja ulos..tänään paljon tekemistä..juhlaa,kauppaa,pakkausta-huomasin et onki aika paljo tekemistä ku ei mee hotellii eli lakanat,pyyhkeet,saippuat ym. kaikki mukaa...
Kiva et Ynis on saanu " vapaallaan" paljon aikaseks.Ois varmasti kiva ehtiä hieman vaan ollakin..
Kertokaahan Ideapark kokemukset!!tekis mieli,mut kantsiiko ajaa???
jatu
Jee, aamulla oli aika pilvetön ja sitten veti pilveen kun pääsin töihin. Pelkäsin että kun pääsen töistä, joudun sateessa polkeen. Nyt ei ole sitä vaaraa tosiaankaan.
Jatulle vaan äkkiseltään. Minä kun aikoinaan söin pillereitä, en varmaan alkuvuosien jälkeen sitten enää koskaan syönyt tasan yhtä levyä kerralla ja pitänyt taukoa. Aina sompailin miten sattuu. Armeijassakin oli pakko vähän katsoa, milloin haluaa, että vuotaa. Ja sen jälkeenkin suunnittelin aina näitä juttuja. Jo siksikin, että pari ekaa päivää vuosin aika kovasti, en halunnut - jos vain mahdollista - olla silloin esim. töissä tms. Että näin meillä mentiin:)
Eilen muuten sattui ihka ekaa kertaa niin, että Onni nukahti pyörän kyytiin!!! Oli nukkunut lyhyen yön, kiitos myöhäisten päikkyjen. Mentiin käymään mummulassa (sateesta huolimatta pyörällä menin, että sain liikuntaa) ja paluumatkalla ihmettelin kun yleensä niin kovasti lauleskeleva poikanen ei puhunut mitään. Välillä pyörä heilui ja sanoin Onnille, että ei saa heilutella. Sitten puolimatkassa kuului takatuupparilta vaimeaa itkua ja kun pysähdyin ihmetteleen, sattuuko johonkin, poika on silmät nurinpäin puoli unessa:) Ja sanoo että mennään kotiin. Mua tietysti vaan nauratti mutta eipä tuo pyöräily ollut kovin helppoa sittenkään. Kannattelin koko loppumatkan Onnin päätä toisella kädellä kun muutenhan se olis retkahdellut sinne tänne. Kotona sitten vaan sadevaatteet veks ja sänkyyn. Ja kello oli 16.30... Että iltanukahtaminen taas vähän venähti eilen sitten.
Enpä olis uskonut, että näin pääsee käymään. Ei edes vaikuttanut väsyneeltä kun lähdettiin:)
Äh, talon herra iso herra kävi tuossa. Pitää kai lopetella, etten jää kii tästä puuhasta;)
T-P
Virallinen kesälomaviikko menossa. Mies on töissä, vasta elokuun tokalla viikolla meillä on yhteinen loma, tai siis minä pidän kertyneitä vapaapäiviä leirin jäljiltä. Nöösää yritän rauhoitella, kun on elo ollut vähän menevää, kipeää ja Nöösä käy kierroksilla ja kokeilee rajojaan ihan kunnolla. Onneksi on Nöösä ollut iloisellakin päällä ja on pelailtu ja vietetty mukavia hetkiä. Kavereitakin on ehtinyt muutamia nähdä ja kaupoilla käydä vähäsen.
Enkeli: Jospa pääsisin kylään nyt heinäkuun aikana. Tälle viikolle en tohdi enää ottaa mitään varmaksi, kun Nöösä on kipuinen ja sitä rataa. Palailen tekstarilla asiaan, kun selkenee. Meillä Nöösä ei reagoi itse tilanteessa vaan vasta kotona, joten neuvoja en osaa antaa. Voimia ja jaksua ja helpotusta eloon.
ÄK: Hyvä, että hait ja sait apua.
Jatulle voimia anoppisuhteeseen.
Hipsu: Paljon Onnea! Hieno saavutus! Muista juhlistaa edes lasillisella, kun saat ison G:n palautettua arvosteltavaksi.
Paljon ajattelin taas kommentoida, mutta nyt ne unohtui. Päässä pyörii oma napa tai siis Nöösän napa. Pieni oli tänään todella ummessa ja kakka jämähti suulle, ei sisään eikä ulos. Meinasi olla vitsit vähissä, kun pikkuinen itki kipua ja minä mietin miten tuon pökäleen saa ulos. Taitaa olla neljä riisikakkua kuitenkin liikaa päivässä... Tämä ei joka tapauksessa taida olla ihan normaalia. Tosin eipä mulla ole oikeasti tietoa lapsen normaalista kakasta, kun meillä sitä ei ole koskaan ollut eikä lastenhoitajana pääse ihan niin hyvin kärryille lapsen suolentoimintaan. No, toivotaan, että allergialääkäri ehtisi soittaa tällä viikolla, että saisin apua jatkoon. Ja toivottavasti Nöösälle ei jäänyt traumat tämän päiväisestä.
Kauniita unia jokaiselle!
-Mimmuli