mitä mieltä olette tukistamisesta??
tiedän toki, että se ei ole laillista, mutta silti. kai sitä sattuu. oltiin just kylässä, ja näin semmosta. jäi mietityttämään. se lapsi oli ihan nolattu ja jotenkin kävi sääliks. ja mun mies oli vahvasti sitä mieltä, että siitä jonkinlainen kierre on tulossa... että lapsikin omaksuu... tms
Kommentit (56)
En tosin usko, että kevyt tukkapölly silloin tällöin mitään traumoja jättää, mutta ehdottomasti parempi on hoitaa kasvatus muilla tavoin.
on taikaa. Vieraatkin ihmiset sen huomaa!
vaikka en sitä muutenkaan hyväksy.
kävi sääliksi lasta ja teki mieli ottaa se lähelle, kun meni itkien pois. ja syynä tukistamiseen ei ollut muu kuin VANHEMMAN HERMOSTUMINEN, tilanne oli sinänsä tosi iisi.
siis että lapsi oli vaan pitkään vähän rasittava, mutta ei tehnyt mitään pahaa.
ap
Jos on tuhma niin otan ihan vaan takahiuksista kiinni. Mutta en siis tee tätä päivittäin!!!
Ja silloinkin on oltava TODELLA hyvä " syy" siihen. Eli esim. jos hakkaa vitriinin ikkunaa lelulla, eikö muuten tottele. Ensin varoitan ja jos ei tottele niin sit pienesti.
Lapsi 1v8kk.
Tiedän, että olen HUONO äiti siinä asiassa. Mutta en osaa muutakaan. =(
(samanlainen kasvatus oli minulla)
Muuta ruumiillista kuritusta EI OLE, EIKÄ TULE OLEMAANKAAN !!!
Muuten kyllä halailen ja leikin hänen kanssaan.
Olisiko teillä neuvoja, kuinka pääsisin siitä eroon?? Eli siis tukistamisesta!
Kaipaan oikeasti siihen neuvojanne! Ja please, asiallisia kiitos!!
katsoisin silmiin vakavasti, ja sanoisin ei saa koskea, se on tuhmaa. Ja sitten siirtäisin toisaalle muihin puuhiin. Ja on aika nuori uskomaan yhdellä varoituksella mun mielestä..
Vierailija:
Jos on tuhma niin otan ihan vaan takahiuksista kiinni. Mutta en siis tee tätä päivittäin!!!
Ja silloinkin on oltava TODELLA hyvä " syy" siihen. Eli esim. jos hakkaa vitriinin ikkunaa lelulla, eikö muuten tottele. Ensin varoitan ja jos ei tottele niin sit pienesti.
Lapsi 1v8kk.Tiedän, että olen HUONO äiti siinä asiassa. Mutta en osaa muutakaan. =(
(samanlainen kasvatus oli minulla)Muuta ruumiillista kuritusta EI OLE, EIKÄ TULE OLEMAANKAAN !!!
Muuten kyllä halailen ja leikin hänen kanssaan.
Olisiko teillä neuvoja, kuinka pääsisin siitä eroon?? Eli siis tukistamisesta!
Kaipaan oikeasti siihen neuvojanne! Ja please, asiallisia kiitos!!
sillä mua on itteäni kyllä tukistettu (vähän ja tarpeeseen...) mutta silti. mun oma paska tapani on huutaa. siis raivoan/kiihdyn tod herkästi. yritän päästä siitä. eli ' pata kattilaa soimaa' ?
mut en koskis silti tyttööni.
ja tossa tapauksessa oli 7v lapsi.
ap
Vierailija:
Ensin varoitan ja jos ei tottele niin sit pienesti.
Lapsi 1v8kk.
Ei ymmärretä ollenkaan lapsen kehitysvaiheita. Jos lapsi hakkaa vitriiniä, kiellät ja viet sen pois vitriinin äärestä vaikka sitten tuhat kertaa. Ei tarvi viedä kuin yhden kerran enemmän kuin lapsi. Sitä paitsi tuossa iässä harhautus toimii myös hyvin. Kun tätä harrastaa ihan pienestä lapsesta asti, mukula ei myöhemmin edes jaksa monta kertaa yrittää, kun tietää että se on turhaa.
Vierailija:
Sitä paitsi tuossa iässä harhautus toimii myös hyvin. Kun tätä harrastaa ihan pienestä lapsesta asti, mukula ei myöhemmin edes jaksa monta kertaa yrittää, kun tietää että se on turhaa.
Siinä on hämmästyttävän hyvin kuvattu lapsen eri kehitysvaiheet ja mitä lapselta voi niissä odottaa. On toiminut lähes yksi yhteen meidän lapsen kehityksen kanssa.
Itse joskus annan luunapin mutta niin kevyen ettei satu.
Haluaa paukuttaa jotain? Anna kattila ja kauha, tai lelurumpu, ja näytä miten paukutetaan oikein kovaa! Ja jos tuosta saa tukistuksen, niin mitä saa vaikka jos mehumuki kaatuu lattialle, tai jotain vielä isompaa harmia tapahtuu? Ajattelehan vähän lapsen kannalta.
ja koskaan vielä ei ole tukistaminen ollut aidosti tarpeellista. Yleensä ongelma ei ole lapsi, vaan äidin liian lyhyt pinna. Siinä sitten itse nolona pyörittelee ajatuksissaa silmiään, että hohhoijaa.
Vierailija:
ja koskaan vielä ei ole tukistaminen ollut aidosti tarpeellista. Yleensä ongelma ei ole lapsi, vaan äidin liian lyhyt pinna. Siinä sitten itse nolona pyörittelee ajatuksissaa silmiään, että hohhoijaa.
Luulisi lapsen oppivan vanhempiensa reaktiot.
kunnon tukkapöllyn. Siinä sitten pyörittelen silmiäni, kun lapsukainen lyö ja rikkoo muiden tavarat ja äiti paijaa päätä.. näyttää siltä, että ne keinot ovat todellakin loppuneet ennen kuin kasvatus on alkanutkaan.
Jokainen tietää, että se on huonoa vanhemmuutta ja fyysinen kurittaminen vastoin lakia.
Miten voi täydellä pokalla vaatia lapselta sääntöjen noudattamista, kun ei kykene siihen itsekään?
Jokainen aikuinen tietää ja ymmärtää, että lapsen tukistaminen on väärin. Alle 2-v ei välttämättä ymmärrä, että lasioven hakkaaminen on väärin. Ett' kumpi tässä tekee suuremman mokan: lapsi vai vanhempi?
" Itse joskus annan luunapin mutta niin kevyen ettei satu."
En siis hyväksy ruumiillista kuritusta lainkaan, mutta minua jäi ihmetyttämään se, että mitä " hyötyä" on luunapista, joka ei edes satu?
ja lapsi on alle 2v. SEN IKÄNEN LAPSI EI TODELLAKAAN YMMÄRRÄ VIELÄ MIKSI ÄITI SATUTTAA!! nimittäis lapsi ei ymmärrä tuossa vaiheessa syy-seuraussuhdetta niin hyvin (jos ollenkaan) että ymmärtäisi että kun hän hakkaa vitriiniä - äiti antaa varotuksen - jatkaa hakkaamista - äiti satuttaa.
taytyy kylla sanoa, etta mies kylla suuttuisi mulle aivan sairaasti, olisi niin vihainen ettei ikina.
että on pakko turvautua tukistamiseen.