Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kestovaippa +silkkiliina=märät housut

07.07.2007 |

tytöllämme on ollut pahaa vaippaihottumaa ja olen nyt muutaman päivän yrittänyt käyttää harsoja+ruskovillan villavaippoja kun tuntuu että mikään kertavaippa ei sovellu.tänään hankin sellaisen ruskovillan silkkiliinan jonka laitoin lähimmäksi ihoa (luin kestovaippayhdistyksen sivuilta että olisi hyväksi iholle). tuloksena oli että ekat pissat housunpunttiin...missä tuli moka?kun huuhdoin liinaa niin huomasin että vesi ei imeytynyt siihen vaan " helmeili" liinan pinnalla.olisiko sitä pitänyt käsitellä jotenkin?olin siinä luulossa että liina ohjaa pissan imuosaan ja pysyy itse pintakuivana(kun on siis lähimpänä pyllyä). olenko ymmärtänyt jotain väärin?soveltuuko tähän samaan tarkoitukseen kangaskaupasta saatava raakasilkkikangas?

kiitos avusta!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että silkkiliina on ollut jostakin syystä tukossa. Ehkäpä se vaatii esipesun toimiakseen kunnolla. Millaiset pesuohjeet liinan mukana tuli? Tuolta Kestovaippainfon sivuilta, Keskustelu-forumista, kannattaa kysellä, jos tuntuu, ettei silkkiliina aukea tai sitten tietysti hyvin voi suoraan soitella Ruskovillan infoon.

Hieno juttu, että olet päättänyt kokeilla kestoja. Suurimmalle osalle löytyy kokeilemalla sopiva kestovaippasetti, jolla iho pysyy priimakunnossa. Joillakuilla avun tuo juuri tuo silkki, toisilla villa, bambu, fleese tai muu kuivaliina. Jos joskus huomaa ostaneensa jotakin, mikä ei sitten toimikaan, Kestovaippainfon kirppis on hyvä paikka myydä virheostokset. Itse olen sieltä ostanut monenlaisia vaipattimia siinä vaiheessa, kun vielä kokeilin eri mallien toimivuutta omalle pikkuiselle.

Kestovaippailu on aika mahtavaa hommaa. Luontoa säästyy roppakaupalla, taloudellisestikin saattaa päästä voitolle ja ihanat vaipat saavat aika monet suorastaan hurmioon. Tsemppiä siis sinullekin kokeiluihin. Jos ei yksi juttu toimi, kannattaa rohkeasti hakea uutta.

terveisin Tituliini

Vierailija
2/3 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen muistikuva, ettei kangaskaupan silkki sopisi välttämättä kestovaippailuun. Mutta koska en muista tarkemmin, niin suosittelen sinua kyselemään tätäkin sieltä Kestovaippainfon puolelta. Esim. sieltä samaiselta Keskustelu-foorumilta, tsi-puolelta. Siellä on kyllä niin näpsäköitä käsityöihmisiä, että joku osaa varmasti vastata.

Tituliini

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että olisikohan villa parempi? Mm. Jopatuu (jopatuu.com) niminen nettikauppa myy parantavaa villaa. Sitä löytyy kohdasta Tuoteryhmät ja siitä kohta Muuta kivaa ja tarpeellista.

Sivuilla sanotaan näin:

" Parantava Villa on vanha kansan käyttämä rohto ärtyneelle iholle. Myös kokeneet kestovaippailijat Keski-Euroopassa vannovat sen nimeen, jos lapsella on vaippaihottumaa. Se on puhdistettua ja karstattua luomuvillavanua. Villa on todella hienoa ja pehmeää ja siihen on jätetty vielä hieman lanoliinia. Lanoliini hoitaa ja voitelee ärtynyttä ihoa. Villa muodostaa vaippaan ihon ja imukerroksen väliin ilmatilan, jota kautta pissa imeytyy alempiin kerroksiin eli puuvillavaippaan samalla kun ilma pääsee kiertämään vaipassa hyvin. Iho pysyy Parantavan Villan ansiosta kuivana.

Parantavaa Villaa laitetaan ärtyneeseen kohtaan ihoa pieni tuppo. Ihon tulee olla puhdas, älä käytä iholle edes rasvaa. Vaihda tuppo uuteen säännöllisesti. Vanua ei voi pestä. Se regeneroituu auringonpaisteessa 1-2 kertaa uudelleen käytettäväksi tai sen voi tarvittaessa heittää vaipanvaihdon yhteydessä pois, eli se soveltuu myös hiivasienipohjaisen vaippaihottuman hoitoon. Pakkaus sisältää kaksi n. 20 x 25 cm:n kokoista villavanulevyä, jotka riittävät n. 10-12 (tuplasti, jos regeneroidaan auringossa) hoitokertaan."