Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****Marrasmasujen la-ma***

07.07.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10697055&p=2&tm…

Hei!

Laittoin vähän pitemmäksi aikaa pinon kun on vähiin käynyt kirjoittelijat.

Täällä Ylä-Kainuun alueella tulee vettä tosi rankasti ja on pimeää. Vielä masentaa lisäksi se että uusi pomo kertoi eilen ohi mennen että iltavuoroa tekevät joutuvat joutuvat joustamaan yöllä 30-60 min. eli olemaan ylitöissä jos on tarve ja sitä ei lisätä ennakkoon työvuorolistaan! Mulla keitti ja pidin onneksi suunni kiinni kun oli asiakkaita. Saa joku muu tehdä joustot, minä en. Muutenkin työpäivät ovat n. 9.5 h niin vielä sitten lisää työaikaa. Saa pomo itse tehdä sen ylimääräisen ajan....

Seuraavaan työvuorolistaan laitatan max 8h työpäiviä, jne... Ei muuten jaksa.

No olipa taas valivali. Sorry.

Vaavi tuntuu liikkuvan paljon ja tuntuu liikkeet jo paljon selvemmin :) Tiistaina on neuvola.

rv 22+3

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi hoitotyöläinen! Vaikeuksia on mullakin välillä töissä kun pitää mummoja nostella ja hoitaa. Kumarteluja, nostoja, kääntämisiä ym...tulee paljon ja supistuksia olen tuntenut usein töissä ollessa. Nyt viikonloppuna alkoi tuntumaan, että koko maha oli aivan kova ihan koko ajan. Ihan kuin olisi jatkuva supistus päällä, niinkuin joku muukin tuolla mainitsi. Issias vaivaa pahasti....sohvalta ei meinaa päästä ylös millään kivun takia ja töiden jälkeen selkä on aivan jäykkä. Tänään olenkin menossa lääkärille, katsotaan mitä se sanoo....

Täällä on puhuttu asunnoista. Meillä omakotitalo, jossa asuinneliöitä 130. Täällä siis kelpaa asustella vaikka tulis enemmänkin perheenlisäystä. Akuuttia remonttitarvetta ei ole, mutta vähän tekee mieli aina jotakin uutta tehdä. Ei olla itse rakennettu niin haluaa oman näköistä tehdä.

Huomenna pitäis mennä katsomaan tuttavien vaunuja ym. tavaroita, jotka me siis saadaan ostaa kun heillä lapset jo isompia. Ihanaa kun saa kaikki kerralla niin ei tarvii kiertää kauppoja tai selata nettiä.

Töitä olisi vielä tämä heinäkuu ja sitten nauttimaan kesälomasta, ihanaa!! Ei tuota työntekoa enää jaksaiskaan....

Mukavaa viikonalkua kaikille!!

Dragondream+" kirppu" 23+5

Vierailija
22/29 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä ollaan flunssan kourissa. La kävin lääkärissä ja sain kuurin kun ei tämä meinaa antaa periksi millään. Korva on kipee eikä meinaa antaa periksi millään vaikka muuten on ireet jo vähä helpannu.

Meilläkin on 2kerroksinen omakotitalo, joten kyllä tänne porukkaa mahtuu. Remonttiakin on tehty, esim. pesuhuone rakennettiin kun ei täällä ennemmin ollu. aika mahdotonta lasten kanssa. Pintoja on laitettu oman näköiseksi.

Hankintoja ei varmaankaan tehdä kun turvaistuin ostetaan parempi. Kaikkia muita on jo 2 jäljiltä ihan tarpeeksi.

Rila: mäkin oon tällänen pätkä. 155cm. ja haaveilen kanssa kantoliinasta. Oon kyllä ennemmin käyttäny rintareppua mutta jotenkin toi liina näyttää mukavammalta. Tosin haluan sellaisen mahdolisimman helppo käyttöisen et sitä tulee sitten käytettyäkin. Olisko se sit sellainen rengasliina malli......

Hoitotyössä minäkin olen. Kyllähän se voimille käy kun pitää paljon nostella ja olla jalkojen päällä. Kesäkuun alussa jouduin s.lomalle kun liitoskivut oli niin pahat jo sillon.

Tänään oliskin työpäivä pitkästä aikaa. Saas nähdä kuinka paikat kestää pitkiä työviikkoja. Elokuun puolesvälis olis 3viikon loma, joten sinne kun pärjäis.

Mutta nyt pitää mennä valmistautumaan töihin.

Mukavaa viikkoa kaikille!

72oinas rv23+3

Ps .Dragondream: Varmasti saat s.lomaa jos sinua noin supistelee töissä. Äläkä yhtään sit mieti otatko vai yritätkö pärjätä. Lepo tekee hyvää sinulle ja vauvalle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin sinulle vastata. Saat puolestani hoitaa päivitykset La- listaan. En kuitenkaan pääse koneelle niin usein. Joten minun puolestani sovitaan näin ;) !

Vierailija
24/29 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalta kuulostaa kun mullakin noi supistukset. Muakin vähän pelottaa, kun nyt viime päivinä on ollu just koko maha ihan kovan tuntuinen koko ajan ja kävely tuntuu sillon tosi pahalta. Alkaa vähän näyttää siltä etten pysty olemaan töissä kuun loppuun saakka... Harmillista, kun oon vielä kesäloman sijaisena. No, mut yritän pärjätä sinne lääkärineuvolaan saakka ja katsotaan sit mitä se sanoo.

Tsemppiä kaikille muillekin ja mukavaa viikkoa! Me lähdetään huomenna käymään lasten kanssa muumimaailmassa. Toivotaan, että sää paranee vähän! Lapset on oottanu reissua talvesta asti.

Tähkäpää rv 23 tasan

Vierailija
25/29 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimenen viikko töissä ennen lomaa jeee! :D

Eipä oo taas ehtiny täällä nyt viikonloppuna käymään kirjottelemassa. Meni perjantai ihan asioidessa kaupungilla miehen kanssa. Lauantaina hän sitten lähti matkaan....ja voi että tuli ikävä, itkuksihan se pisti...mies lähti kolmen viikon reissulle käymään kotona Keniassa ja samalla hakemaan poikansa tänne. Mutta niin..se ajatuskin että on kolme viikkoa poissa ja muutenkin viimeset pari viikkoa oli töissä ruotsissa ja suomessa ajelemassa rekkaa...niin eipä hirveesti nähty. Kyllähän se aika nopsasti menee, mutta kyllä sitä rontteloa on niin kova ikävä nyt :P Onneksi äiskä ja täti tuli kylästelemään viikoks, että ei tarvi ihan yksin olla. :)

Lauantaina ukosti täälläkin kyllä tosi kovasti, ja pää oli sitten sitäkin kipeempi, mutta onneksi Panadolit autto ettei ihan migreeniksi päässyt. :P

Noista liikkeistä....käytiin miehen kanssa leffassa kattoon Die hard 4.0. perjantaina ja kun siellä oli sitä actionia, niin jopas alko pikku-vaavi massussa potkimaan minkä kerkes :D heh...tais olla liian kovat äänet ;) en tiiä, mutta hassulta tuntu kun aina kun joku räjähti, niin pari potkua tuli ja hiljeni ja taas uudestaan ;)...käski varmaan että hei mamma, nyt kuule hiljemmalle pistät sen äänen ku ei täällä voi nukkua :D hehe...

Oi ja voi..pitäs jaksaa nyt tässä vielä töitä paiskia pari tuntia ja sitten kaupungille kattoon, että josko löytäs nyt sen tukivyön itelle. Alkaa olemaan niin kivuliaita nuo kävelemiset välillä ja selkävaivat...jospa se vyö auttais...

Mutta tämmöstä tänään...huomenna neuvola :)

Oikein hyvää alkanutta viikkoa kaikille. :)

Rv 22+0...uusi viikko käyntiin ;)

Vierailija
26/29 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on moni kärsinyt raskausvaivoista ja muista harmeista - onpas ollut synkän oloista luettavaa viime päivät. Itsekään en kyllä voi oloani hirveästi kehua, koska heikotus jatkuu. Olen yrittänyt juoda paljon ja syödä suolaistakin, mutta pyörrytystä on silti joka päivä. Kurjaa.

Joku teistä koki jo sukkien laiton muuttuneen akrobatiaksi :-) Minulla tuppaa olemaan samaa vaivaa. Ähisen puhisen masun yli aina sukkia kiskoessani ja odotan kauhulla syksyä! Mutta on tuo masu silti aika ihana ;-)

RvaRuljanssi ja Nuu 19+6 (

melkein

puolivälissä!)

Vierailija
27/29 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulossa toinen neljän vuoden tauon jälkeen. Olen odottanut pitkään kakkosta mutta emme ole saaneet raskautta aikaiseksi. Esikoinen siis 10/03.

Kesälomaa opinnoista, joita aijon jatkaa itsepintaisesti ensiluku vuonna. Pääasiassa päättötyön tekoa. Valmistun sairaanhoitajaksi. Joku kyseli kuninka jaksaa hoitoalalla. Itse en jaksaisi kovin hyvin. Varsinkin vuorotyön ja perheen yhdistäminen on minun biologisen kellon kanssa erittäin vaikeaa. Siihen vielä raskaus päälle, joka varsinkin alussa vaati yli 10h yö unet... Elokussa sen näkee kun menen terveyskeskukseen hommiin. Onneksi päivä työ siis ikeammin rästiin jäänyt harjoittelu.

En ole kovinkaan kerennyt miettiä tätä pikku.kakkosta. Nyt kun on lomaa ja vauva liikkuu kohtalaisesti, niin on alkanut ajatukset pyöriä masun ympärillä. Ihan jännittää. En malttaisi odottaa marraskuuhun. Lähipiiriin syntynyt jo kakasi tyttöä tälle vuodelle. Vauvamme on toistaiseksi perätilassa. Sekin mietitytää. Kerkeehän vauva vielä kääntyä moneen kertaan mutta on itsepintaisesti ollut pystyssä alusta asti ja kohdun yläreuna on huomattavasti navan yläpuolella. Ensi viikolla neuvola. Asiasta taas keskustellaan. Ovat ihmeissään kun on niin oudosti toisella puolella ja korkealla.

Menen nyt iltakahville, joka on tapana nauttia täällä anoppilassa. Jatkan kuulumisia toisten. Kertokaa onko tällä listalla jokin systeemi. Etsin pitkään marrasmammojen pinoa ja ajattelinkin jo laittaa omani, kunnes löysin tämän ketjun. Milloin aloitatte uuden pinon?

:)

Vierailija
28/29 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yks hoitotyöläinen ilmoittautuu... vähiin on näin kesäaikaan käyneet visiitit täällä, toki lukenut olen mutta töissä ei saa tehdä koneella edelleenkään kun työjuttuja eikä kyllä olisi viimeviikkoina muuta ehtinytkään ja illat menee jos ei nukkuessa niin sitten perheen kanssa touhutessa ja kotihommia tehdessä..

Viime viikolla oli sitten ultra ja vaavilla kaikki ok, ei vaan näyttänyt ei ylä eikä alapäätään istui kun tatti raivotarjonnassa kasvot mun selkärankaan päin ja laittoi vielä kädenkin eteen kun täti yritti vähän kurkkia,, isäntä on varma että hän on poika kun mamma vaan kokoajan nukkuu niinkuin esikoisenkin kanssa, mutta sen näkee sitten aikanaan !!

Vaivoja on kokoajan jotain pientä mutta suurin ongelma on tällähetkellä ihan kamala väsymys, kevyesti menee yöunilla 10-12 h ja sitten vielä 2-3 h päikkärit niin ei ole ihme jos vuorokaudesta tunnit kesken loppuvat ja kotihommat on isiukkiparan tehtävänä ja ihan retuperällä.. noh ens viikolla on neuvola niin saapi mittailla hempan, mulla ei sitä vielä ole kertakaan edes ole mitattu kun lähtö oli 153 niin on kuullema varaa tippuakkin !!

Hankinnat on tekemättä, ja ajattelin lomalla niitä hoitaa,,tämä ja ens viikko olisi vielä uurastettava ja sitten 4 vkoa saa tehdä ihan jotain muuta kun mummeleita katsella !! toki eihän se koskaan lapsiperheessä lomaa ole kun on nämä 4 muksua kotosalla pyörimässä mutta kuitenkin !!

Nyt huutaman muksut syömään ja nauttimaan kaalilaatikosta ja puolukasta,,,nam !!

Isotikru+tikrunpentu 20+4

Vierailija
29/29 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelitko täällä myös edellisen odotuksen aikoihin? Nimimerkkisi vaikutti nimittäin heti tutulta. Meillä edellinen lapsi syntyi 1.11.03 ja kirjoittelin odotusaikana usein täällä.

Minulla on vähän sama tilanne kun sulla eli opiskelen myöskin sairaanhoitajaksi mutta valmistun kylläkin jo jouluna. Teen viimeistä harjoittelua nyt kesätyöpaikassani sairaanhoitajan sijaisena ja siksi olisi hirmuisen tärkeää, että jaksaisin olla työssä heinäkuun loppuun asti supistuksista huolimatta. Syksyllä mulla ei oo oikeestaan enää muita opintoja kun opinnäytetyön viimeistelyä ja sen esittäminen+ kypsyysnäyte. Eli kovasti on tavoitteena valmistua yhtä aikaa muun ryhmäni kanssa!

Onnea opinnoillesi!

Tähkäpää rv 23