Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit: Millä elätte?

Vierailija
06.07.2007 |

Harkitsen vakavasti jääväni vielä vuodeksi kotiin. Haluan itse vielä hetken viettää pikkuisteni kanssa, sillä enempää lapsia meille ei valitettavasti voi tulla, minulla huono kohtu. Millä elätte? Teettekö keikkaa kotihoidontuen lisäksi, vai riittääkö miehen palkka? Meillä mies on opiskelija. Mietin, onko toivoakaan selvitä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli samaa olen harkinnut tekeväni viikonloppuisin. Saanko udella, noin suurinpiirtein paljonko kollega tienaa näin? ;)

Vierailija
2/5 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä v*tuttaa olla viikonloppuisin ja juhlapyhinä töissä mutta ainoa keino jos meinaan olla hoitovapaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hyvätuloinen, laskut yht. 200-2000¿/kk. 2000 tosin vain jouluna ja matkoilla.

Vierailija
4/5 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse teen keikkaa suoraan yhteen vanhainkotiin ja siellä maksetaan hieman pienempää palkkaa kuin jos tekisin jonkun välitysfirman kautta.

tulot riippuu tietty veroprosentista mutta minulle jää arki-illasta käteen n. 88e. yhdestä viikonlopusta jää käteen n. 270e, vähän enempi jos tekee la-illan. olen tehnyt myös muutaman keikan välitysfirman kautta, siellä arki-illasta jäi käteen samalla veroprosentilla n. 95e.

menetin keikkailun myötä kotihoidontuesta ansiosidonnaisen hoitolisän eli n. 120e. joudun siis tekemään n. 1,5 arki-iltaa tavallaan " ilmaiseksi" jotta saan tuon menetyksen korvattua mutta kaikki sen jälkeen tienattu on plussaa.

teen itse silloin tällöin arki-iltoja (mummo hoitaa pari tuntia lapsia iltapäivällä ennen miehen kotiintuloa) mutta pääsääntöisesti teen kuitenkin viikonloppuja ja juhlapyhiä. nytkin olin koko juhannuksen ja sitä seuraavan viikonlopun töissä.

minulla on kuukausitienestit vaihdelleet siinä 300e-1300e välillä, keskimäärin on ollut jotain 500-600e tienovilla. eli kyllä tämä sinänsä kannattaa, parilla viikonlopulla saa tuplattua kotihoidontuen määrän!

Vierailija
5/5 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

välitysfirman kautta teen . iltavuoroja ja viikonloppuja. arki-illasta jää käteen pikkasen yli 100 e ja viikonlopusta n. 300. Ihan kivat tienestit.. joo ja minäkin jouduin luopumaan kelan 5 euron hoitolisästä.

Mies tulee aikaisemmin kotiin töistä silloin kun teen iltavuoroja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan