Maksatteko kovaakin kilohintaa vihannes- ja hedelmäosaston muovipusseista?
Eli punnitsetteko ostoksenne pussissa vai laitatteko ne pussiin vasta punnittuanne?
Tätä mietin täällä toukokuun yössä, kun yritän miettiä säästökohteita.
Kommentit (47)
Mä kyllä punnitsen perunat, likaiset sienet ja multaporkkanat tms. muovipussissa. Muista hedelmistä tai vihanneksista en ole huomannut olevan yhtään mitään haittaa vaikka ne laittaisi kassiin ihan paljaaltaan ilman pussia.
Eli punnitsen ne semmoisenaan vaa'alla. Jos ostan vaikka neljä appelsiinia, punnitsen ne kerralla ja länttään tarran suoraan yhteen appelsiiniin. Kyllä se kassa on tähän asti aina tajunnut ihan sanomatta, että hinta koskee kaikkia appelsiineja, vaikka niissä lopuissa ei tarraa olekaan eikä asiasta ole aiheutunut mitään ongelmaa. Tomaatteja tms. pienehköjä mutta puhtaita jos ostan tosi paljon, laitan ne kestopussiin ja siihen tarran päälle, kun niitä on muuten vähän hankala siirrellä. Mut harvoin ostan niitäkään niin paljoa kerralla, ettei ne kourassa menisi koriin ja korista kassalle.
Joskus jos tarvitsen semmoista pikkupussia kotona johonkin (esim. hiusvärin suojaksi) ostan siinä jonkun ei-sotkevan tuotteen, jota muuten en ostaisi ikinä pussissa (kuten vaikka just banaaneja, joiden pussittamista en ymmärrä ensinkään).
Hörhör... En käytä muovipusseja, mutta tämä siis ekologisista syistä, ei rahansäästösyistä.
Aivan, samoja pusseja voi kierrättää ja käyttää moniin tarkoituksiin. Kyllä vika on korvien välissä, jos näkee muovipussit ongelmana.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2012 klo 14:11"]
Miten sä selität itsellesi on solmuteorian? Miten kaltaisesi ihmiset läpäisee edes peruskoulun?
Tämä taitaa olla myös itsesi kohdalla aiheellinen kysymys.
Onhan toi solmuhöpötys nyt kuitenkin uskomatonta tajunnanvirtaa.
Ja yliopistossa opiskelen parhaillaan.
Tää solmutrollaus on käyty av:lla läpi pitkän kaavan mukaan jo aiemmin. Antakaa solmuttelijan olla, ei se ole tosissaan.
Näin miehenä olen koittanut noita pusseja sovitella sen vaa`an päälle. Hämmästynyt olen kovin, kun olen huomannut kuinka paljon arvokkaammat ne ovat kiwi-hedelmän mukaan, verrattaessa siikliperunan hintaan. Kumma juttu.
Olisikohan tuotteiden kilohintoihin leivottu mukaan myös pakkauskulut keskimääräisen menekin mukaan.
Yksitellen. Tarra jokaisesta kassin kylkeen.