***PikkuEnskat viikonloppuun***
Katsotaan tehdäänkö tästä PE-pino vai koko vkonloppu.. Kuinka juttua riittää.. Tuossapa edelliset turinat http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10688974&p=2&tmo…
Tulen myöhemmin taas kun muitakin langoilla.. ;)
Mammis + Oona
Kommentit (22)
[color=green]Olipa kuuman hikinen yö! En nukkunut juuri ollenkaan :( Arttukin möngersi unissaan ja pieniä itkuja tirautteli silloin tällöin, tais olla hälläkin kuuma... No, nyt nukkuu sitten taas aamupäikkäreitä. Tekis mieli itekin mennä, mutta pakko hoitaa rutiinihommat alta pois. Oon ottanu tavaksi Artun aamupäikkien aikana käyttää ensin koiran tuolla takametsässä (itkari mukana), sitten pesen tuttipullot, laitan tiskit koneeseen & siivoan keittiön muuten, laitan pyykit pyörimään ja sitten syönkin aamupalan ja istun koneella. Tänä aamuna vaan laiskottaa, ja koiran käyttämisen jälkeen hyppäsinkin jo koneelle ;)
VIIPERO, kiitos kommentista! Mun pitikin just kysyä, että kasvoiko Aleksi ihan rintamaidolla, ja kun kerta näin on, niin voin vain hämmästellä ja ihastella =) Kermaako sieltä neidin (vielä, hih!) tisseistä on tullut? ;) Mutta niin mä vähän ajattelinkin, että jossain vaiheessa tuon kasvun täytyy lähteä tasaantumaan. Luulin itseasiassa, että ois jo viim. kk:n aikana hieman vauhti hidastunut, mutta hällä väliä - pääasia, että poika voi hyvin :) Pitäähän näillä pienillä miehillä vähän mittaa olla =D
HAN, vai nautiskeli Sampo ulkoilmasta täysin siemauksin =) Tuosta tulikin taas huono-äiti-tunnustus mieleeni: olin kaverin kanssa tuolla rantapuistossa toissapäivänä, ja siellä Arttu sitten sai viltin päällä makoilla nurtsilla. Syliin otettaessa annettiin kurotella ruohoa nyppimään, ja tietysti jätkä veti nyrkillisen ruohoa irti ja suoraan ääntä kohti... No, luultiin saaneemme kaikki ruoho sieltä suusta pois, mutta eilen oli kakassa yksi pienen pieni ruohonkorsi... :O No, eipä tuo onneksi ollut siitä millänsäkään :) Heh - kamala äiti, antaa nelikuisen vedellä välipalaksi nurmikkoa, heh heh...
Oi, Sampohan oppi aijoissa tarttumaan leluun! Meillä vielä 3kk oli vaan katse kovasti lelussa, muttei ihan aivot saaneet viestiä, että " kädet, ylös ja tarttukaa!" :) Tosin sitterissa ollessa tarrasi sellaiseen yhteen lenkkileluun jo silloin, mutta ei muihin. Nyt vetää niin innolla kaiken käsiinsä ja siitä suuhun.
MAMMIS, eikö oo jännä, miten nämä saattaa ihan ykskaks nukahtaa, vaikka ois melkoisen pirteän näköisiäkin. :) Paitsi tietysti sitten, kun yrität saada häntä nukkumaan... ;) Aamupäikkäreitä vastaankin meillä piti yht' äkkiä tänään taistella 30min, ja sitten tuli nukkumatti.
POPPIS on tänään lähdössä ulos, kiva! =D Vähän rentoutusta kaiken mylläkän keskellä. Pidähän kiva ilta!
Mutta juu, kai se on lähdettävä puuhastelemaan...
Pi-Ki ja " Arthur" 4kk
[color=009ACD]POPPIS, ootteko aloittaneet maisteleen niitä soseita? :) Hauskaa iltaa! Ja eiköhän se ripsari kädessä pysy. Ja jos ei, niin ainakin sut on sitten helppo tunnistaa pesukarhumeikistä ;D
MAMMIS, musta viikonloppupino riittää, kun ei viikonloppuisin yleensäkään oo niin paljon juttua, kun ihmiset on missä lie (ainakin muualla kuin palstalla) :)
MERIHEPPA, tervetuloa vaan! Ja Onnea tytöstä, jos en ole jo onnitellut! :)
Ei oo vähään aikaan kuulunut mitään MYKISESTÄ, SIRUSTA, ELOVENASTA, HIPUSTA ja muutamista muista. Jos ootte taustalla, niin ilmoittakaa toki, että ootte elossa :)
Mitäsmitäs piti kommentoida.... En muista :/
Njoo, eipä meille mitään uutta. Käydään hakemassa Sampolle Bumbo, joka huudettiin huuto.netistä :) Luulen että Sampo viihtyy siinä, ku kuitenkin tykkää olla pystyssä, muttei voi istua vielä esim. syöttiksessä (pitäis muuten varmaan sellainenkin tässä hankkia...).
Joko muistin avautua siitä, että meidän auto otti ja hajos? :/ No se piru teki niin! Oli joku vuosi sitten asennettu korjaajalla joku vääränmittainen laturihihna joka nyt on menny poikki (kun on ensin tipahanut pariin otteeseen paikoiltaan) ja hajottanut jonkun toisenkin osan siinä samalla. Perskuta. Tulee hyvä lasku korjaajalta. Onneksi ollaan hirmu rikkaita että meillä on varaa maksella KORJAAJIEN vahinkoja!! >:/
Nonni, päivän avautuminen olikin siinä. :) Heti tuli parempi mieli :D
Nyt pitää lähteä Bumbon metsästykseen ->
Han ja Sampo 5kk[/color]
Merihepalle tervetuloa tänne puolelle ja onnittelut tytöstä. (Sinua vähän jo odottelinkin tänne, kun meillä on niin saman ikäiset tyttäret).
Pitää hehkuttaa vähän viime yötä (tai itse yö meni samalla tavalla kuin kaikki muutkin yöt, eli neiti syö ja nukahtaa). Tarkkaa kellonaikaa en muista, mutta kun katselin " Teoria miehistä" , niin neiti nukahti. Siirsin omaan sänkyyn ja hän jäi sinne. " Teho-osaston" aikaan tankkasi lisää maitoa ja taas sain siirrettyä neidin takaisin omaan sänkyyn ja sinne se jäi nukkumaan yöunia. Normaalisti kello on yli puolenyön kun saan neidin jäämään nukkumaan omaan sänkyyn (nukahtaa kyllä hyvin minun viereen, mutta kun siirrän omaan sänkyyn niin herää hetken kuluttua).
Kauanko teillä muuten kestää yöllä syöttä ja muutenkin syötöt (siis tissiltä)? Meillä neiti syö yöllä alle kymmenen minuutin syöntejä ja päivisin vähän pidemmästi. Iltatankkaus saattaa kestää parikymmentäkin minuuttia ja niitä on yleensä useampia. Neuvolatäti neuvoi, että yöllä röyhyytyksen jälkeen tarjota vielä toista tissiä (niin, että neiti nukkuisi pitempään kun nyt heräilee 2,5 h välein), mutta kun neiti on syvässä unessa, niin ei se huoli enää enempää... Muutenkin aina syö vain toisesta tissistä ja lopettaa itse syömisen (ja tissistä tulisi vielä maitoa, eli ei lopeta siksi, että ruoka loppuisi).
Poppikselle hauskaa ja rentouttavaa iltaa. Sen olet varmasti ansainnut.
Fay ja pikkuneiti 5 vko + 2 pv
Kyllähän mää oon päivittäin pinoja lueskellut, mutten oo saanut itseäni aktivoitua kirjoittelemaan.. Tai välillä oon aloittanut, mutta sitten pikku-neiti on keskeyttänyt hyvin alkaneen skriivailun :) Tiedättehän te, sitähän tämä on!
Nyt siis Mimosa on ollut Juhannuksesta asti tehosyöttökuurilla (rinnan lisäksi Tuttelia ja 2 tl ruokaöljyä) ja tulokset ovat välittömästi nähtävissä :D On saanut tyttö kunnon makkaroita ympäri kehoa ja leukaläskit alkaa taas olla voimissaan. Painoa oli viikon aikana tullut melkein 200g ja pituutta täysi sentti, eli ei huolta. Maanantaina on 3kk lääkärineuvola, sitten saa taas uusia lukemia. Neidin mitat nyt (tiistaina oli punnitus) ovat 59,4cm ja 4710g.
Mimosa on edelleen oikein ihana ja tyytyväinen vauva. Ei juurikaan itkeskele ja nukkuu öisin sellaisia 7-10(!!) tunnin pätkiä. Yksi yö nukkui 11 tuntia heräämättä.. Kovasti hymyilee ja juttelee ja touhuaa.
Poppikselle hauskaa iltaa!! Kyllähän se tekee välillä hyvää käydä vähän tuulettumassa, sullakaan kun nyt ei mitenkään turhan helppoa ole lähiaikoina ollut.. Ota ilo irti illasta, vaikka sitten ne ripsarit poskilla :D
Pi-Killä ja Arthurilla levoton yö takana.. Sitä nämä kuumat ilmat teettää! Ja mitä tuohon viimeviikkoiseen painokeskusteluun tulee, niin tsempataan toisiamme, kyllä tässä vielä nämä raskauskilot sulaa!! Trust me!
Mammis, meidän oma PT :) Harjoitutat meidät näin virtuaalisesti oikein huippukuntoon :D Hieno homma kerrassaan, että mökkireissunne oli onnistunut! Ja kuulosti muuten tosi ihanalta tuo teidän valokuvaus! Sitten kun saatte ne kuvat niin pistätkö pari nettiinkin...? :) Haluais nähdä niin kovasti!
Han, vai hajos teillä auto :( Kakkahomma! Ja potankin oletta Sampolle menneet ostamaan ;) (siis mää luulin oikeesti sitä Bumboa potaksi, kunnes täällä palstaillessa valaistuin... Ihmettelin miksi kuvissa ihmiset istuttaa lapsiaan vaatteet päällä potalla...) Ootkos muuten Qstockiin menossa? Meillä jää ekaa kertaa koko festareiden historiassa väliin, mutta Jalometalliin ajateltiin elokuussa hyökkiä. Siellä on paljon hyviä orkestereita :)
Fay (saahan sen lyhentää noin?), mää en suoraan sanottuna osaa sanoa, kauanko meillä yösyöttö kestää, koska oon niin unessa! Siis torkun siinä samalla ja oon ihan kanttuvei.. Mutta aika pikaisia nuo yösessiot tuntuu olevan, oiskohan 15 min. (molemmat rinnat). Päivällä sitten tuo imetysaika vaihtelee, 5-30 min, riippuen ihan miten maitoa tulee.
Oon aloittanut läskinpoltto-kuurin ihan tosissaan, pyrin joka ilta tekemään jotain pientä, stepperillä jne. Ja isältä saan kuntopyörää lainaan. Siihen päälle vielä väh. tunnin vaunulenkki ja ruokavalio kohdilleen, niin avot! Ihme jos ei jotain ala tapahtua... (mitäs tähän kommentoi PT Mammis?)
Jeps, vaipan vaihtoon ja eilisestä asti koneessa muhineet pyykitkin voisi olla hyvä juttu ripustaa kuivumaan ;)
Hyvää viikonloppua!!
Sere ja läski-Mimosa kohta 3kk
Täällä on tänään pitkästä aikaa ihan pilvinen päivä. Pakkasin Kaverille ensin kamalasti vaatetta päälle kun oltiin vaunulenkille lähdössä, mutta onneksi katsoin sitten kumminkin mittaria joka näyttikin 20 astetta. Eli ei paljoa näköjään viilennä vaikka arska ei paistakaan!
Faylle vilkutukset! Kiva tosiaan että meidän tytöt on niin saman ikäiset. Ainahan se on mielenkiintoista lukea ja verrata tietysti mahdollisimman samanikäisten juttuihin. Joko teillä on muuten ristiäiset varattuna? Minä sain viimein tällä viikolla aikaiseksi vähän suunnitella niitä. Ajateltiin päästää itsemme helpolla ja järjestää kahvitus kirkon tiloissa ja tilata ainakin kakut varmaankin pitopalvelusta. Ei tartte sitten kuin huolehtia itsensä ja Kaveri paikalle. :)
Syötöistä olit kysellyt. Meillä kestää syötöt yleensä 15-30 min, joskus riittää vähempikin. Illalla kun tankataan niin Kaveri syö vaan sitten useammin, puolen tunnin-tunnin välein. Ja tuossa ajassa syö normaalisti molemmista rinnoista. Meilläkin Kaveri lopettaa aina itse syömisen ekan rinnan jälkeen ja usein simahtaa hetkeksi, mutta olen sitten aina odotellut hetken (usein herää riittävästi jo röyhtäyttämiseenkin) ja sitten ollaan jatkettu toisesta rinnasta. Jos siis heti tarjoaa toista niin ei yleensä kelpaa. Ja öisin ei kyllä aina herää enää ja sitten olen vienyt vaan sänkyyn.
Meillä nukutaan kans yleensä kahden-kolmen tunnin pätkissä. Tällä viikolla on tosin vähän toivo herännyt kun yhtenä yönä eka pätkä oli melkein 5 tuntia ja viime yönä Kaveri posotti tyytyväisenä yli 6 tuntia! Oli kyllä luksusta! Nukkumaan on tällä viikolla menty noin kymmenen aikaan (voi kun sekin jatkuisi!) mutta aikaisemmin se on vaihdellut 9 ja puolen yön välillä.
Kiitoksia muillekin tervetulotoivotuksista! Nyt ei kerkiä enempää, Kaveri taitaa heräillä kun kuuluu kähinää. Hyviä viikonloppuja kaikille!
T: Meriheppa ja Kaveri 4 vk 6 pv (taisin eilen huijata yhdellä päivällä¿)
[color=deeppink]FAY meillä syötöt kestää vaihdellen 5-30min.. Monesti väsyneenä/nukahtamaisillaan Sampo saattaa lutkutella yli puoli tuntiakin, mut muuten syötöt on keskimäärin 10 min. Öistä vaikee sanoo, kun yleensä nukahdan ennenkuin Sampo on lopettanut tissuttelun (nukkuu siis vieressäni osan yöstä).
SERE, hahah nauroin tuolle läski-Mimosalle tuolla sun viestin lopussa :D varmaan ihan kauhee syöttöpossu teidän Mimosa onkin :DD Mutta oikeesti, tosi hieno juttu että Mimosan paino on lähteny kunnolla nousuun :) Yksi huoli vähemmän äidille ja isille :) En tuosta Qstockista tiedä. Mies ainakin on menossa la(?) kun siellä on se Celtic Frost (vähän niinkuin synttärilahjaksi hommaan sille lipun). Mut Jalometalli houkuttelis kyllä :) Pitää koittaa järjestää niin että pääsis sinne ainakin käväseen.
Nonni, nyt on meilläkin Bumbo! Tuntuis Sampo viihtyvän siinä, kun saa olla pystyasennossa :) Ei nyt vielä isommin oo ehditty testailla. Hetken poika nökötti siinä onnessaan ja katteli ihmeissään maailmaa uudesta näkövinkkelistä, ennenkuin nälkä ja väsy veivät voiton ja poru pääsi.
Hyvät perstain jatkot! :) Katotaan, kuin pitkään osaan pysyä pois palstalta :D
Han ja Sampo 5kk[/color]
Täällä kiirettä pitää tuon pojan kanssa. Ennen nukkui päiväunia ja äitillä oli omaa aikaa mutta nyt päiväunet on yliarvostettuja. Ja sitte on tullu ulkoiltua paljon kun on ollu hyvät ilmat.
HAN_ teillä myös auto hajonnut. Me vaihdettiin autoa kesän alussa ja melkein heti se sitten päätti hajota, nyt onneksi korjattu ja viellä pitäs ilmastointi huoltaa kuntoon. Me kanssa hommattiin Sampolle bumbo ja hyvin on poika viihtynyt siinä :)
Sampo on muutaman kerran vahingossa onistunut ryömimään eteenpäin, mutta siihen se taito sitte jäikin. Kerkii sitä myöhemminki. Mutta peruuttaa ja pyörii kellonviisarina hurjaa vauhtia. Poika kasvaa vauhdilla, 2 viikkoa sitten käytiin neuvolassa ja tuoreet mitat on 8900g ja 70,5cm. Kiinteitä syödään ja nyt pitäs seuraavaks alotella viljat.
POPPIS on lähössä ulos :) Ite olin viime lauantaina ulkona tuulettumassa ja ihan mukavaa oli. Välillä on mukava rentoutua. Pidähän hauskaa :)
MERIHEPPA onnea tytöstä ja tervetuloa
Ja muille uusille myös tervetuloa
Jos vielä avautuis tähän loppuun. Mies osti n. kuukausi sitten prätkän ja viikko sitten se varastettiin meidän parkkipaikalta! V***ttaa ihan täysii et tarvii toisen omaisuus viedä!
Nyt ei muuta mielessä ja herrakin heräs päiväunilta (kesto 30min)
Hippu ja Sampo 5kk
[color=#8B008B]Jep, koko päivä mennyt ihan vaan Oonan kanssa touhutessa. Mies tosiaan kotiutui vasta 4 aikaan aamulla ja passitin sen sohvalle nukkumaan, koska otan Oonan viereen yleensä kun se ekan kerran herää syömään joskus 4-5 välillä (ettei pienessä humalassa kierähdä päälle). Sitten mies onkin maannut sängyssä ja soffalla koko päivän, sille tuli kuumekin aika kaamean krapulan lisäksi. Ihan oikein sille! ;) Mitäs lähti ryypiskelemään.. Alkaa olla omat voimat vaan loppu kun on eilisaamusta asti hoivannut Oonaa koko ajan. Eikä neiti ole edes suvainnut nukkua kunnon päikkäreitä. Blaah.. No, nyt se ottaa vielä pieniä tehotirsoja puuhiksessa..
POPPIS ¿ toivottavasti on mukava reissu parille sidulle! ;)
HAN oli hankkinut Bumbon.. Se kyllä vaikuttaa tosi nastalle! Olen minäkin harkinnut.. Voi teilläkin auto hajonnut! UH, tiedän tunteen. Meidän marraskuussa ostettu uusi auto on jättänyt tien varteen jo 3 kertaa, viimeksi viime SU. Onneksi on tehnyt sen vain kaupungissa eikä esim mökkireissulla..
FAY ¿ meillä syödään yleensä 10-30min, mutta joskus iltasella esim ennen nukkumaan menoa neiti saattaa tankata tunninkin verran. Tosin tuntuu että ottaa välillä parin minuutin tirsat ja sit taas suu käy.
SERE ¿ mahtavia uutisia että Mimosa alkaa kerätä makkaroita!!! Tervetuloa vaan kerhoon, vaikka meidän Oonan makkaroita ei taida kukaan voittaa ihan hevillä.. Hih! Muuten voisin varmaan laittaakin kuvia näytille, mutta kun ne on ¿ammattilaisen¿ ottamia, niissä on se joku suoja niin en usko että ihan helpolla onnistuu.. =S Sun ¿läskinpoltto-kuuri¿ kuulostaa paljon paremmalle kuin PT:n! ;) Siis vaunulenkithän ne on sitä parasta, siihen kun saisit vähän jotain painoharjoittelua (oisko kotona puntteja? tai sit heiluttelet jotain maitopurkkeja) lisäksi niin avot! Ja totta kai ruokavalio on kaiken A & O! :)
MERIHEPAN Kaveri on nukkunut jopa 6h pätkän! Wow! Ei meillä taidettu vielä tuossa iässä yltää noin hienoon suoritukseen.. ;)
HIPPUKIN kävi morjenstamassa meitä pitkästä aikaa! :) *huiskutus* Teilläkin on uusi auto hajonnut ja vielä prätkäkin varastettu.. Ai että moinen varmasti pistää vihaksi.. :(
Ok, sauna alkaa olla lämmin. Pitäis pikkuhiljaa vääntäytyä sinne. Jos tuo ¿onneton¿ mieheni voisi seurata Oona sillä aikaa. Sitten jos neiti jaksaa, ajattelin kylvettää jo ihan aavistuksen verran viileämmässä vedessä.. Totuttelua sitä vauva-uintia varten.. OITÄ!
Mammis & Oona :)
GALLUP: Kertokaas ketkä on vauvauintia jo harrastaneet, miten toteutitte kylpyveden viilentämisen + suihkut ekoja kertoja? :) [/color]
olipas päivä! appiukko täytti 60 ja oltiin siellä aamupäivä laittelemassa kahvipöytää kuntoon.oltiin sovittu että lähdetään heti kun neiti näyttää väsymisen merkkejä että ehditään nukku-matin kanssa samaan aikaan pinnasängyn äärelle. mutta tietysti kun sanoin että nyt kotiin niin piti vielä saada kahvia ja ottaa valokuvaa ja sitätätätuota. ja niin sitten viimein kun oltiin kotona niin neiti kellontarkka oli jo ihan yliväsynyt ja koko touhu oli yhtä väkerrystä ja venkoilua.mies lähti takaisin juhliin ja minä jäin yrittämään niitä pääikkäreitä taikoa silmiin. kahden tunnin " viivytystaistelun" jälkeen nukkui puoli tuntia ja sitten taas täysi höyry päällä...koko illan hieroi silmiä ja haukotteli mutta ei unta ei millään. ja kränänen kuin mikä. nyt onneksi kuukahti yöunille.voi kyllä sanoa että tänään on tehty töitä koko kelan hulppean tuen edestä!
ilta menee siis mulla rattoisasti telkkarin ääressä, joten hauskaa iltaa teille jotka johonkin pääsette. ainakin POPPIS oli menosa baanalle. nautihan nyt muidenkin puolesta...
PI-KI on kehittänyt niin ihailtavat rutiinit päikkärien ajaksi!ite oon yrittänyt moista monta kertaa mutta aina se tyssää johonkin(suom. laiskuuteen).aamupäikkäreille olen saanut pioentä rutiinintynkää;syötävää ensin ja sitten lypsyllle ja jos hyvä tuuri on niin sitten ehtii valmistella päivän ateriaa. pitäis vaan aina ottaa ja tehdä saman kaavan mukaan eikä sen enempää miettiä että huvittaisko jokin muu enemmän...ehkä jonain päivänä.
FAY on saanut nopsan syöjän! meillä oltiin tuossa iässä tissillä 2-3 tuntia kerrallaan, yritettiin tuskaisesti nostattaa maitoa...ei onnistunut. pullolla neiti viivähtää yleensä parikymmentä minuuttia. kerralla uppoaa noin 150 ml. aika hidas nautiskelija se meidän tyttö!kadehtien kuuntelen kuinka toisilla on niin nopsaa tuo touhu! muutenkin välillä kuulee kommentteja kuinka helppoa se pullosyöttö on...minusta helpompaa olisi nostaa puseroa ja hoitaa homma siten!ei olisi noita jokapäiväisiä pullonpesuja ja keittämisiä.keittämistä ei onneksi enää kauaa tarvi harrastaa. ja sitten se vastikkeen varaaminen!sama minne menet niin aina ottaa vastikkeet, pullo ja cuplatonit mukaan. ja jos unohtuu niin silloin varmasti se nälkä yllättää!jotta pikkuisen olen kateellinen teille joilla rinnat toimii..
HAN;tutulta kuulostaa nuo auton laturiongelmat. pari vuotta sitten meille ostettiin muutaman vuoden vanha opel(ei IKINÄ enää opelia!) johon tuli just tuo ongelma. sitä vaihdettiin muistaakseni 4 kertaa ja aina se paukahti uudestaan rikki. viimein kyllästyttiin ja vaihdettiin toiseen.autoliike otti opelin vaihdossa(KIITOS!) ja ei kyllä ole päivääkään ollut ikävä!mut se auto jätti kaksi kertaa keskustan liikennevaloihin ruuhka-aikana ja kerran itä-suomeen keskelle ei-mitään...kyllä toimiva auto on ihana asia!
tervetuloa " makkarakerhoon" SERENITY!makkaroita on täälläkin, sohvin 2 kk mitat oli 5600 ja 57,5. lähtömitat oli 3230 ja 46,5 joten kova on vauhti. jännä nähdä mitä 2 vkon kuluttua on 3 kk mitat, ainakin painoa on tullut rutkasti, kotivaaka näytti pari päivää sitten 6500.muutenhan tuo kuulostaa aivan ihanalta tuo teidän pikkuinen, syö ja nauraa!kyllä ne in mahtavia nämä pikkuiset, niillä on se elämästä nauttimisen taito vielä tallella!
maanantaina on siskoni eli sohvin kummitäti tulossa helsingistä tänne pohjanmaalle. onpa kiva nähdä millainen on kummin ilme kun näkee sohvin!on viimeksi nähnyt ristiäisissä 7 vkoa sitten joten muutos on melkoinen!vannotin siskoa että tulee mun kanssani kuntosalille(maanantaina on se jälkitarkastus ja toivon kovasti että vihdoinkin katsoisivat että arvet kestää kovemmankin liikkkumisen!)on sen verran viimekerrasta aikaa että tarvitsen henkistä tulea(siis valvojaa)
jaaha, pippalot loppui koska mies kotiutui. oli kalliit täytekakut,oli ajanut poliisin tutkaan ja 100 euron sakko...auts...oli just ohittanut jonku peräkärryn ja sitten tuli siviiliauto vastaan ja vielä oli ohituksen jäljiltä 16 km/h liikaa.eli ei tarvi miettiä mitään ylimääräistä kivaa enää koko kuukauteen.höh!
vielä onnittelut merihepalle!mukava että liityit joukkoon!
siirryn jääkaapille ja sitten hetki telkkaria. mukavat viikonloput kaikille!
sara&sohvi 11 vkoa
[color=CD1076]Jaahas..niin se mamma kerkis olla reilun tunnin ulkona ja sit tulikin jo soitto mieheltä, että Emiliina itki ihan lohduttomana ja etsi äiskää..=/ Iiiiiiiiiiisot kyyneleet valu silmistä, eikä mikään auttanut vaikka iskä kaikkensa yritti. Mä lähdin heti köpötteleen kotiinpäin ja heti rauhoittui kun otin syliin ja annoin lohtumaitua. Mun pieni raksu!! &hearts
HAN: meillä on ne soseet taas unohtunut..=) Katsotaan mitä neuvolatätsy sanoo ens torstaina..Kai niitä pitäis ottaa nyt pikkuhiljaa repertuaariin..=) Hitsi mäkin aloin nyt ajatella sitä Bumboa..=)
FAY: meillä on nykyään yösyömiset n. 3-8 minsaa. Välillä tuntuu, että ei se ehkä maitoa tarvitsekaan, mutta meillä ei mitkään rätit tai paijailut auta vaan se tisu on saatava sen muutaman imaisun ajaksi. =) Päivisin syö vaihtelevasti 10-30minsaa.
SERE: ihanaa, että Mimosa alkaa pulskistumaan! =) Ja hyvältä kuulostaa sunkin läskinpoltto! =)
HIPPU: voi piru kun on prätkä varastettu..tollaset vastaoinkäymiset panee kyllä pitkäks aikaa pahantuuliseksi. =(
Piuh..nyt pitäis lähteä ostaan jotain jarrulevyjä iskän autoon ku mies lupas ne sille laittaa..
Ihanaa lauantaita vaan kaikille! =)
t. poppis ja mammanomapikkukulta Emiliina 5kk
[color=#8B008B]Omanapaista, mutta oli pakko tulla hehkuttaan.. Oona kun meni päikyille tämä mamma karkasi lastentarvikkeeseen.. ;) hih! Mukaan tarttui hirmukallis pinniksen reunapehmuste, samaa sarjaa kuin aiemmin ostettu uudinverho. AH! Pesen sen illalla ja huomenna laitetaan paikalleen ja Oona saa luopua siitä äippäpakkauksen laatikosta. Ei se ressu mahdu siihen enää kunnolla. Ostin myös sellasen ihanan soivan mobilen pinnikseen, sekä ¿tööttäävän¿ lelun (yksi on jo ennestään ja se on Oonan ehdoton suosikki) sekä babybanzin aurinkolasit!!! Ai että ne on SÖPÖT! :))) Kyllä nyt kelpaa.. Satasen verran sattui VISA-korttiin.. Auts. Murehdin sitä sit ens kuun lopussa.
Jep, nyt syön ihanaa kinkkuaurapiirakkaa ja laitan kamat valmiiksi. Mennään Oonan mummolaan kun mummo & pappa palaavat Kreikasta tänään. Yllätetään ne viemällä sinne piirakkaa ja salaattia. Niillä on varmasti Oonaa jo kova ikävä. Palailen illemmalla! :)
Mammis & Oona :) [/color]
Mitenkäs olen vieläkin hereillä :) Kaikki muut jo varmasti nukkuvat..
Pakko hehkuttaa...Vaikka suositus onkin että vasta 6kk...mutta meillä Höpsykkä maisteli puoli purkillista (2 päivän aikana)päärynäsosetta ihan antaumuksella! Äippä sitten söikin ne loput :)
Ei mitään masuvaivoja tullut, no ehkä muutamat " silent-but-dedly" kaasut päästi useammin muttei näyttänyt menoa haittaavan. =)
Lisämaitoa menee nykyään 2-5dl päivässä, ja siihen tisut päälle..joista tosin ei tule kuin ihan sellanen tiraus josta ei tod. täyty. Mutta kuitenkin yritys on pitää silläkin maidolla vielä pitkään-ainakin lisänä.
Ja vielä hehkutus! Kun juuri tossa yx päivä sanoin ettei tartuta niinkään esineisiin niin NYT sitten niissä roikutaan!
Kaikki menee suuhun (tietty) joten täytyy kattoa ettei mitään karvasta Höpiksen eteen laita :)
Tänään meijän piti lähteä pitkälle kävelylle ihanaan meren rantaan, eväätkin olin tehnyt valmiiksi..mutta kamee sade pilas suunnitelmat ja jouduttiin (lue:päästiin) kauppakeskukseen aleja kattelemaan.
HUPS, sori täällä vaan omista jutuista juttelen..mutta kun kaikki muut kait nukkuu jo.
Aa, oli mulla kysyttävääkin. Mistä sellaisen painija mallisen vauva uintiin sopivan uikarin löytää? Kun luulen että tolla tohottajalla ei pysy ne tavis uikit jalassa :)
Öitä kaikille, tai varmaankin huomenta!
Lycka ja maisteleva Höpis
[color=green]Täällä sitä minäkin kukun. Arttu nukahti tuttuun tapaansa jo ennen kasia, ja perheen vanhempi isäntäkin simahti kotvanen sitten. Sain taas nukkua tänä aamuna pitkään, niin eihän se uni meinaa nyt iltasella tulla¿
Tein Artulle tänään mummon poimimista mustikoista (viime vuoden satoa, pakkasesta otin) pikkasen ¿sosetta¿. Tein niin pienen annoksen, että tyydyin tilsimään ne kiehauttamalla sulatetut marjat vaan haarukalla, ja lähinnä Arttu söikin sitten vaan sitä mustikka-vettä :) Mutta ai, kun oli hyvää! Lisäks pistin reilu ½desiä sitä samaista mustikkaista keitinvettä tuttipulloon ¿ ja voi kun meni antaumuksella alas! =D Tais olla hyvää. Persikkahan esim. on sellasta, mistä Arttu ei oikein välitä :O Syö kyllä, mutta ei niin hyvin, kuin vaikka päärynää tai nyt tuota mustikkaa. Ja TH suositteli ottamaan seuraavaksi mustikan mukaan, tekee masulle hyvää.
Ruokamenu koostuu meillä siis tällä hetkellä seuraavista aineksista:
*peruna *porkkana *maissi *päärynä *luumu *persikka *ruusunmarja *omena *mustikka
Maissia tosin vasta n. teelusikallinen maistettu siinä ¿kasvikset¿-soseen joukossa, missä lisäksi perunaa ja porkkanaa. Annoin eilen sitä ekan kerran. Ja tietty vellinä ¿ mutta en tiedä, onks velli sitten kuinka luokiteltavissa maissin ¿syönniksi¿, vai onko vain lähinnä tyyliin maizenalla suurustettua maitoa¿ No, sama se :) Maitoa menee litra per vrk ja 2dl velliä päälle. Soseannokset on: aamulla 1/3 - ½-purkillista kasvissosetta, pari tl päälle hedelmää. Iltapäivällä max ½-purkkia hedelmää. Siinä se. Ja kun Arttu kasvaa noin kamalaa vauhtia, sanoi TH, että ei ole tarvis noita annos-kokoja paljon nostella ;) Eli eiköhän noilla määrillä mennä tämä kk. Maistellaan sitten sitäkin enempi kaikkea uutta! Ajattelin pitää hedelmien välillä n. 3 päivää, ennen kuin annan uutta. Kasviksissa varmaan sen viikon. Suositus kai olis se viikko?
Hei, te ketkä olette jo antaneet paria/muutamaa ruoka-ainetta, oletteko huomanneet, että vauva tykkäis jostakin selvästi enempi kuin toisesta? Kun Artusta huomaa heti, että persikka ja ruusunmarja ei kunnolla uppoa, mutta kasvissose ja päärynä & mustikka menee tosi hyvin.
HANIN auto hajalla =( Himputin vekottimet, aina jostain jotain harmia ja päänvaivaa¿ Paljonko ne Bumbot muuten yleensä maksaa?
FAYN pikkuneitikin oli nukahtanut jo ajoissa omaan sänkyyn! :) Kuinkakohan tänään meni..?
SERE, kiva kuulla, että Mimosa on alkanut kerätä painoa =D On se ihanaa, että tuossa iässä sitä oikein on parempi lihoa, kun tässä iässä taas¿¿.. :) Oi, ja oon kade, kun oot tehnyt noin hienon kilon-häädätys-ohjelman! Mua laiskottaa¿ Tänäänkin söin kebabia¿ *häpeän punastus* Huomenna jos menis sitten taas salille¿
MERIHEPAN Kaverikin saa pian nimen :) Ja niin mekin tehtiin ¿ kahvittelut srk:n tiloissa ja pitopalvelusta tarjoilut. Mummo tosin teki vähän lusikka-leipiä kahvipöytään. Mutta kivempi päästä vähän helpommalla ¿ etenkin, jos paljon porukkaa tulossa.
HIPPULLE ja Sampolle vilkutukset!!! Eikä se oo mikään pieni jätkä Sampokaan ;) Mitäs ruokia te ootte maistellu?
No SARALLA oli ollut tosiaan työntäyteinen päivä! :O Ei siis ollut vapaa-ajan-vietto-ongelmia ;) Miten tuo sanahirviö muuten kirjoitetaan oikeasti? Onko yhteen vai erikseen..? No, sama kai se¿ Ja juu, rutiineista on meikäläisen pakko pitää kiinni. Silloin pe en sitten aamulla jaksanut pulloja pestä, ja kamala vuori odottikin sitten illalla¿ (Tai vuori ja vuori, mutta 5-6 ploa¿) Eli jos en tee niitä hommia jo aamupäivällä, en saa tehtyä ollenkaan :( Tosi ärsyttävää¿ Mutta toisaalta tollainen kaavamaisuus sitten jotenkin helpottaa arkea. Kun on hoitanut hommat pois aamupvllä, voi lopun päivää sitten ¿lekotella¿ tai tehdä jotain muuta ei-niin-tärkeää. Vielä en vaan ole keksinyt, että mihin väliin esim. imuroinnin laitan¿ Tuntuu jo parin pullon tiskaus olevan niin työlästä :) Ja lastakin pitäis hoitaa jossain välissä¿ On meillä kotiäideillä kyllä varmasti Suomen alipalkatuin ammatti!
Voi, POPPIKSEN ilta oli päättynyt lyhyeen¿ Käy vähän sääliksi sun miestäkin¿ Tai itelle ainakin tulis samassa tilanteessa jotenkin paha mieli ja riittämätön olo, kun ei saa lasta rauhoitettua omin konstein ¿ ja kun pitää vielä vaimoke kutsua kotiin illan vietosta. No, mullehan tosin tulee jo paha mieli, kun Arttu tarjoaa koko pvn kiukuteltuaan ihanat hymyt kotiin tulevalle isille..! Siis on jotenkin..öö..höh¿miten sen kuvailis¿ riittämätön (?) olo. Olo, että ¿eikö mua tarvitakaan¿¿¿enkö minä riitä¿¿ Siis sellasta tyhmää. Vaikea selittää. Mutta ehkä miehillä on eri asia. Toivotaan ainakin, ettei sun mies saanut kolausta itsetunnolle eilisen takia :) Toisaalta on niin hassua, että en haluis Artusta tulevan äitiin takertuja, mutta silti taas toisaalta haluaisin itse kokea ne hymyt ja saada sen rauhoittumaan jne. (Meillä kun Arttu tuntuu rauhoittuvankin paremmin isin kanssa, jos sattuu joskus kiukkuamaan¿) Sellasta tyhmää alitajuntaista ajattelua: ¿minä olen ÄITI, minähän olen PARAS¿¿ No, en tiedä tajuaako tuosta nyt mitään¿ X)
Joka tapauksessa ¿ toivottavasti ensi kerta onnistuu paremmin! Ja eikös ole kuitenkin niiiin ihana tulla kotiin, ja huomata kuinka tärkeä sitä omalle lapselleen on, kun tuossakin tilanteessa se oli äiti (tai äidin tisu :D), joka sai rauhoittumaan? :)
MAMMIS oli käyny shoppaamassa :) Mekin ostettiin Prismasta tänään ihan tavall. isompi vanna (siis amme ¿ voitteko muuten uskoa, ettei mun pikkusisko ja sen mies olleet ennen tätä pvää kuulleet sanaa ¿vanna¿?!?! =D), kun se jalustalla oleva alkaa olemaan liian pieni poitsulle. Ja hittolainen ¿ siellä oli vaan sellasia ammeita, joissa oli pohjassa se tyhjennys-reikä! Siis mitä??? Kuinka uusavuttomille vanhemmille se on tehty? Mun mielestä on ainakin kätevämpi kaataa vedet suoraan ammeesta viemäriin, kuin odotella tyhjentymistä reiän kautta¿
Mitäs mummo ja pappa tykkäsivät yllätyksestä? Toivatko Oonalle tuliaisia? :)
LYCKAN Höpis oli maistellut päärynää :) Ja esineisiinkin tartutaan! Wautsi wau! Uikkareista en osaa sanoa¿
Kävin tässä kirjoittelun lomassa syöttämässä Artunkin. Mies on sitten tänään ottanut noita sauna-sidukoita sen verran, ettei taas reagoinut huutoon millään tavalla. Ja Arttu huusi ihan pääluu levällään, kun vasta kuulin sen tänne työhuoneeseen¿ Siellä vaan kuului kuorsaus meiän sängyn toiselta laidalta, ja poika huutaa parin metrin päässä! Miten siihen ei herää..? Äh¿ Voi kun ois itelläkin tollaset unenlahjat¿ Tai ehkä tässä tilanteessa hyvä, ettei molemmat vaan kuorsata ;)
Artulle on tullut uudeksi yörytmiksi, että herää jo tässä puolen yön aikaan syömään, toisen kerran viiden maissa, ja nousee kasilta ylös. Ennen söi 2-3 välillä, ja heräsi 6 jälkeen ylös. Toivon, että kun puurot tulee kehiin, tulis unipätkistä pikkasen pidempiä kuin tuo max 4-5h, mitä nyt¿ Mutta siihen vielä ainakin kk! No, kunhan ei vaan useammin rupea tankkaamaan¿ Oon jo niin rikki noista kahdesta kerrasta, kun nukahdan ite niin huonosti. Saattaa mennä helposti parikin tuntia, ennen kuin saan herättyäni unen päästä kiinni, eikä siinä sitten jää paljoakaan aikaa nukkua, kun toinen on jo nälkäinen¿ Mutta sitähän tämä vauva-arki on, ei auta valittaa. Kyllä se tästä vielä joku päivä helpottaa¿ ;)
Mutta ehkä mä koitan lähteä sänkyyn.
Pi-Ki ja Arttu 4kk
[color=deeppink]POPPIS, vai oli teillä Emiliinalla ehtinyt tulla äitiä ikävä :) Jäi stten illanvietto lyhyeen, mutta onko mitään parempaa syytä lähteä kesken kaiken, kuin oma lapsi? :)
LYCKA, vai on Höpiskin päässyt jo kiinteiden makuun, mukavaa :)
PI-KI, mun pitää aivan ääneen hämmästellä kuin paljon teillä syödään kiinteitä! :O On Artulla vissiin sitten iso ruokahalu :D
Ootteko muuten kauan menneet sillä 1 uusi maku viikossa-linjalla te joilla syödään kiinteitä? Pitää varmaan käydä tuolla isojen puolellain kysymässä neuvoa. Itse ajattelin taas tänään laajentaa Sampon makurepertuaaria jollain hedelmällä tai marjalla...
Jeps, hyvää sunnuntaita kaikille!
Han ja Sampo 5kk[/color]
[color=green]Nyt se on sitten VIIPEROKIN liittynyt rouva-kerhoon =D ONNEA!!!!!!!!!!!!
HAN, mitä? Onks tuo vajaa purkki yhteensä per vrk paljon..? :S Mä oon ajatellut, että Arttu syö tosi vähän... X) Heh... No, sitä suuremmalla syyllä en siis tosiaan aio kasvattaa tuota sosemäärää ainakaan kuukauteen! Vaikka Arttu tosiaan söisi mielellään paljon enemmänkin! Nostin tuota annoskokoa itseasiassa vasta tällä vkolla, kun tuo 4kk tuli täyteen, siihen asti meni vaan se pari tl molempia päivässä. Toivon, että jos vähän sais vähennettyä maitomäärää... Kun aika hurjalle tuntuu tuo litra maitoa ja 2dl velliä. TH kyllä sanoi, että se on OK... No, pakko kai sitä vaan on maitoa tarjota, kun tää nälkäkurki janoaa maitoa vaikka vettä ois ensin juonutkin desin :) Ja hei, vinkkinä uudeksi mauksi annan joko luumun tai mustikan! Luumu auttaa, jos kakka-vaivaa tulee, ja must. tasapainottaa jo valmiiksi :)
No niin. Nyt sitä täytyykin lähteä maitoa tarjoilemaan. Johan tästä on 3 tuntia, kun edellisen kerran söi... X)
Pi-Ki
pikaisesti tulin kommentpoimaan PI-KI:lle:juuuri tuota samaa olen minäkin mielessäni harmitellut! aina ne kauneimmat hymyt menee isälle!ja äiti saa ne väsymyksen ja mahavaivojen ym. aiheuttamat nurjat ilmeet...eilen kun oltiin appiukollla synttärirääppiäisissä niin aijai kun tyttö oli yhtä hymyä!ja sitten kun päästiin kotiin ja oli vasstassa vain tylsä sama vanha äippä niin kyllä oltiin naama nyrpällään...välillä tuntuu että ite saa huhkia kuin sirkuspelle että saisi kunnon hymyn irti ja sitten tulee paikalle isä ja BLING!on niin hangon keksi koko tyttö!mutta olen lohduttautunut ajatuksella että sille kaikkein läheisimmällehän sitä itekin uskaltaa ne harmituksen tunteet näyttää, sillle joka varmasti ei jätä eikä hylkää...ja vähän vieraammille pitää sitten käyttää sitä hurmausvaihdetta. eli äippä on sitttenkin paras!no hyvä sikäli että tosiaan pärjää miehenkin kanssa, pääseepä ite paremmin käymään jossain.vaikka toisaalta huomaaa kyllä sen että kun miehen ei ole tarvinnut kehittää mitäään keinoja lohduttaa/viiihdyttää kun tyyttö on yleensä niin tyytyväinen sylissä niiin sitten kun jostain syystä onkin ruttunaamaa myös isän sylissä niiin silloin isä on pulassa!" mitäs tälle nyt tuli?mistä tämä sammutetaan tai pienennnetään volyymia?"
ja vielä bumbosta(oliko noin kirjoitettu?) mitä semmoinen maksaa ja minkä ikäistä siinä voi alkaa istuttaa?
mitäs muuten teidän pienokaiset harraastaa?tarttis alkaa miettimään jos elokuussa joptain aloittaisi. vauvauinti olisi yksi ihan mukava mutta kun mies ei ole mikäään uintifani niin joutuisin menemäään yksin ja se on varmaan vähän monimutkaista puea ja riisua ja pestä yksin sekä tytön että itsensä. onko muskarista kellään kokemusta?entä vauvarytmiikasta?
tulipas taas tekstiä vaikka piti vaan 2 lausetta kirjoittaa...mukavat sunnuntait kaikille!
sara+sohvi kohta 12 vkoa
toivottavasti kaikki sujui hyvin ja saitte oikein nauttia täysin siemauksin!onko hääämatkaa tiedossa?ja sen verran utelen että vaihtuiko sulla sukunimi vai piditkö omasi?
sara(rouva jo 4,5 vuotta)&sohvi(neiti toivottavasti vielä ainakin 18 vuotta)
Sampo " päikyillä" ....
PI-KI, siis tarkoitin tulla " paljolla" sitä, että kun Arttu on kuitenkin vielä ihan vauva, niin siihen nähden syö paljon kiinteitä :) Tokikaan 2-vuotias ei tuolla määrällä pärjäis :DDD Tai site sitä vaan vertaa omaan tilanteeseen,. kun meillä kiinteiden " syöminen" on siis ihan pelkkää maistelua eikä määriä oikein edes kannata laskea, kun sitä menee niin vähän. Eikä siis meidän kiinteiden syömisellä oo mitään ravitsemuksellista arvoa, kun määrät on niin vähäisiä (eli pelkkiä makuannoksia).
SARA, Bumbo on siis sellainen uudenlainen sitteri/istuin, jossa voi istuttaa vauvaa siitä asti, kun tämä pystyy kannattelemaan päätään itse (eli 3-4kk iästä). Uutena Bumbot maksaa jotain 40-50¿ riippuen paikasta. Huuto.netistä saattaapi saada edullisemmin (me maksettiin ~30¿ lähes käyttämättömästä).
Nonni, nyt puuhailemaan jotain kehittävää ->
Han
Onpas siitä vierähtänyt aikaa kun viimeksi kirjoittelin. Nytkin jää pikälti omanapaiseksi viesti, kun Joona samalla syöpöttelee ja yksi sormitekniikalla kirjoittelen.
Ensinnäkin kysymys täysimettäville/imettäneille:Missä vaiheessa teillä on alkanut kuukautiset vai alkoivatko lainkaan imetyksen aikaan? Meillä siis Joona täysimetyksellä, mutta niin vain eilen hanat aukesi..Nyt sitten olen pohtinut tuota vuotoa, kun hyytymiä tulee runsaasti ja vuoto muutoinkin melko runsasta näin alkuun. Mutta eiköhän se ole täti joka saapui kylään.
Toisaalta nyt jotenkin jännittääkin, kun toiselle on annettu lupa tulla niin nythän se itseasiassa on mahdollista. Iiks..
Mut nyt Joonaa nukuttamaan. Jos vaikka suostuis nukkumaan. Täällä kun taas huutopäivät palanneet. Vai liittyiskö tädin saapumiseen???
-Ninca ja Joona 9vk-
[color=#800000]Onpas ollut jotenkin kiireistä täällä kahdestaan tytön kanssa..=) Tänään mies onneks tuleekin kotiin.
Mä oonkin lähdössä tänään ystävän kanssa aprille sidulle illalla..Saas nähdä miten mies pärjää..=) Emiliina on parina iltana mennyt jo 20:n jälkeen nukkumaan, mutta eilen taas oli niin viritetty uusista jutuista, etä sinnitteli ja potkiskeli 23:een. Yritän sen illalla nukuttaa ennenkuin lähden, mutta katsotaan mitä mieltä se itse siitä on..=) Nokkamukista tyttö juo jonku verran, tuttipulloa ei enää huoli..
Kävin eilen sit varaamassa sen hää- ja lomamatkan Brasiliaan ja lähtö on sit 12.11. Pitkä aika vielä, mutta luulis nyt ainakin olevan aikaa hankkia kaikki rokotukset ja passit ym. =) Vai noinkohan jää taas kaikki viime tippaan? =D
MAMMIS: kivalta kuulostaa uusi tukka! Ja kiva toi vauvauinti-toivottavasti lähtee heti sujumaan! =)
MERIHEPPA: onnea tytöstä ja tervetuloa kirjoittelemaan! =)
PI-KI:n Arttu on kyllä hieno iso poika! =)
Jäipäs taas vähälle tää kommentointi, mutta on aika kiirus päivä..Pitäis nyt äkkiä siivota, sit iskä tulee hakeen meitä sairaalaan, sit tuleekin jo mies ja sit pitäis jo alkaa valmistautuun iltaan! Saas nähdä miten se ripsiväri taas pysyy kädessä..=D
Ihanaa viikonlopun alkua ihan kaikille! Voikaa hyvin!
t. poppis ja Emiliina 5kk