Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taustaelot06 ja kenkägallup

05.07.2007 |

Heippa,

Ihanasti tuli leikkejä!! Taaperokärryn kumi palaa ja hyvät kengät alkavat tulla ajankohtaisiksi asioiksi. Ostan paljon vaatteita kirpparielta ja kivoja kenkiä näkyy siellä myös. Nyt haastankin viisaamipia kertomaan, mitä merkkejä kannattaa kytätä. Jalka kasvaa sitä vauhtia että muutamaa kuukautta varten ei uusia viitsisi ostaa.

Mistä olette löytäneet hyviä uusia/käytettyjä kenkiä?

Onko niin että talvikegät kannattaa jo ostaa heti alkusyksystä koska ne hyvät loppuvat kaupoista?

ps. ajattelin, että koska me Taustaelot ei olla aktiivisimmasta päästä, niin pinoilu keskusteluaiheittain voisi olla kätevää... saapi olla eri mieltä :)

Aurinkoon!

T: mama ja vavva 240806

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ilmoja pidellyt! Nyt kökitään sisällä kun meidän pihassa on niin kuuma että pelkään pikkuisen hyvinvoinnin puolesta, ulkoillaan sit illemmalla!

Kenkä-asiaa oli aloiteltu, oon pitäny periaatteena että ostan molemmille vain uusia kenkiä. Siskon ensikengät on periytyneet neitokaiselle, mutta niillä ei sisko koskaan kävellyt joten ovat kuin uudet. Kirpparilta ostan paljon vaatetta mutta kengät ovat ainakin täällä olleet ihan loppu. Voisin ostaa jos näyttäisivät käyttämättömiltä. Merkeistä olen ostanut sitä mikä on sopinut jalkaan ja näyttänyt kivalta. Eniten on Eccon kenkiä, Kavat, Pioni ja Viking on myös olleet hyviä. Talvikengät ostin neidille jo viime syksynä alesta kun sopivat löysin, muuten ostan silloin kun on tarvetta.

Nyt ruoan laittoon ja sitten jatkamaan remonttia! :)

Sääppäri ja vinkuhiiret

Vierailija
2/3 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kenkien ostoon vaikutti se, miten ne sai jalkaan ja kuinka hyvä niillä oli kävellä. Kokeilimme monet kengät useissa kaupoissa, monet eivät mahtuneet jalkaan vaikka koko oli oikea, mutta malliltaan olivat huonoja. Lopulta päädyimme Eccoihin. Ne oli helppo saada jalkaan ja tyttö käveli niillä helpon näköisesti ja selvästi olivat kivat tytönkin mielestä!

Helteistä torstain jatkoa kaikille!!

Myy07 ja tyttö110806

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ostanut vanhemmalle tytölleni aina uusia kenkiä ja nyt ajattelin periyttää niistä parhaimpina säilyneitä nuoremmalle kakkoskengiksi tai jopa ykköskengiksi kunnosta riippuen. Meilläkään ei vanhempi juuri ehtinyt ensikengillä kävelemään, joten jos vain ovat nuoremmen jalkaan sopivat, käytetään ekana niitä. Hyviksi merkeiksi meille olen todennut Kavatin kengät, myös jotkut Eccot olleet sopivia ja hyviä. Joissakin Eccon kengissä lesti on ollut hieman liian kapea tyttäreni jalkaan. Varmasti muitakin hyviä on, mutta olen ostanut usein Kavatin kenkiä, kun on todettu hyviksi.

Vielä vauvalla ei ole ollut jalassa kuin kengän näköisiä tossuja. Seisoo kyllä, mutta kävele ei yhtään, joten jätin kesäsandaalit ostamatta.

Yleisesti olen sitä mieltä, että kenkiin kannattaa satsata, vaikka eivät niin kovin kauaa mahdukaan. Pienen jalka on vasta muotoutumassa ja toivon, että kenkävalinnoilla voin ehkäistä astuntavirheitä ja jalan virheasentoja. Mieluummin säästän sitten jossain muussa. Yleensä meillä on ollut n. kahdet kengät käytössä talvisin ja kesäisin. En ole ostanut erikseen syys- ja kevätkenkiä, vaan olemme menneet kesän kävelykengillä ja talven gorekengillä välikaudet sään mukaan.

Jaahas ruoanlaitto kutsuu taas kerran. Voi, kun saisi joskus ruokapalvelun :-) toteaa ei-niin-kokkaamisesta-innostunut-äityli...

Aurinkoista loppuviikkoa jokaiselle taustaelolle!