~~~ELOKUISET, vko 21~~~
Linkki viime viikon turinoihin: http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Ite en oo päässyt koko päivänä odotus-puolen sivustolle, joten aloitus vasta nyt :D Täällä ollaan vissiin käännytty istuma-asentoon, koska rakko on saanut tänään kyytiä ja kunnolla, huh huh!
Nyt nattinatti ja huomiseen!
-AJ&Elli-
Kommentit (46)
Aamulla heräsin Ellin hikkaan enkä nyt osannut oikein paikallistaa missä asennossa tällä hetkellä tuolla yksiössään luuraa. Itellä tuntu eilen sellasta makeaa jomotusta tuolla alakerrassa, että liekkö luut siirtyy ja asettuu siten, että neitillä parempi tulla aikanaan sitten maailmaan. Mulla taitaakin ens viikolla olla lääkärinla!
Tulehan *TarjaMamma* heti kertomaan meille omat lääkärikuulumiset. Toivotaan, että "tuhot" ovat vähäiset, mutta saisit sairaslomaa kuitenkin - on toi kuiten sen verran rankkaa toi teän työ.
Ja toivottavasti *Roosallakin* kaikki menis hyvin.
Mulla tuli *Snowflake* ensimmäisenä mieleen limatulppa, mutta toivottavasti ei oo sitä. Käskikös ne neuvolasta sut näytille?
Nyt pitää lähteä aamupuuron keittoon, joten palajan....
-AJ&Elli-
Heippa! Eipä ole tullut kirjoiteltua nyt palstan uudistuksen jälkeen, milloin ei ole päässyt sivuille ollenkaan, milloin on hävinnyt viesti johonkin..
Tänne nyt ei kovin ihmeitä kuulu, muuttoa teemme edelleen ja viikonlopun aikana loput tavarat uuteen kotiin.
Ensi viikolla sitten kahdeksi viikoksi etelään, sitä odotellessa..
Liitoskivut vaivaa edelleen tosi paljon, kävely on aikamoista tuskaa etenkin jos edellisenä päivänä on tullut rehkittyä, Onneksi enää viikko koulua, sitten loma.
Kauankos teillä muilla on kestänyt kelan päätös äitiyspakkauksesta ja rahasta? Kelan sivuilla näkyy että mun hakemus on tullut käsittelyyn 2.5 mutta päätöstä ei ole tehty vieläkään, miten muistelisin että viimeksi tuli nopeammin.
Hankinnoista. Pieniä vaippoja olen ommellut jonkun verran ja nyt niitä on kyllä jo yli oman tarpeen :D Pesänrakennusvietti on edelleen kova, ostin tuttavalta juuri kassillisen pojan pieniä vaatteita 50-62cm vaikka tiedän ettei tuon kokoiset kauaa mene.. Huutonettiin olen näpytellyt tytön pieniä vaatteita 50-80cm koska tajusin ettei meillä yksinkertaisesti tila riitä säilömään kaikkea..
Turvakaukalon päädyin tilaamaan englannista samalla kuin phil&tedsin rattaat, tilauksen teen heti matkan jälkeen niin kerkeävät vielä ennen vauvaa toivottavasti :)
Vähän jännittää lentomatka taaperon ja mahan kanssa, mutta onneksi lento kestää vain vähän vajaat 4 tuntia ja myöhään illalla joten tyttö saattaa vaikka nukkua. Toivon että liitoskivut helpottaisi niin pääsisi kävelemään ja puuhastelemaan rannalla.
Neuvolaan pääsen vielä ensi maanantaina eli sopivasti ennen reissua.
Muuten täällä on vointi hyvä, vauvaa odotetaan kovasti ja tuntuu että aika on mennyt tosi äkkiä maanantaina tulee 30 viikkoa täyteen, huh!
Nazuli 29+2
Paikat kiinni ja kiinteät!!! IHANAA!!!
Ei alkanut ultraamaan lainkaan...:( oli vissiin kiirusta tai huono päivä. Vauvan sydämen sykkeet hyvät ja kuulemma aika paljon vettä mulla kohdussa. Sairaslomaa 3.6. asti ja sitten uusi lääkärikontrolli. Streptokokille ei tehdä mitään, synnytyksessä vasta se i.v. antibiootti...
helpotus kuitenkin, että saa sairaslomalla olla...
TarjaMamma rv 29+0 ja poitsuliini
Hieno homma TarjaMamma!!! Kurja ettei ultralla päässyt kurkkaamaan.
Meikän parvotulos tuli, vihdoin, negatiivinen!!! Ihanaa!!! Nyt ei tartte enää siitä huolta kantaa!!
Aamulla lääkäriin, saa nähä minkä tuomion mie saan =)
-E- 25+
Nyt saat *TarjaMamma* huokaista helpotuksesta, ko ei ollu supparit aiheuttaneet "tuhoja". Hyvähyvä! Ota kuiten iisisti, vaikka saikulla ootkin eli ei talonmaalausta eikä pihanlaittoja ihan urakalla ;)
*Nazulille* hyvää lomaa, nauti! :)
-AJ-
Nyt saat *TarjaMamma* huokaista helpotuksesta, ko ei ollu supparit aiheuttaneet "tuhoja". Hyvähyvä! Ota kuiten iisisti, vaikka saikulla ootkin eli ei talonmaalausta eikä pihanlaittoja ihan urakalla ;)
-AJ-
-AJ-
ps. Ja että menee järki näitten sivujen kans taas, joten anteeksi, jos viesti tulee moneen kertaan...*syytön* ;)
Vielä piti kirjotella kun unohin soittaa sinne hitsin neuvolaan:(odottelen nyt perjantaihin ellei nyt jotain kriittistä tapahdu...
Hehe ollu vähän tylsää kun herra on viel töissä niin oon laitellu kuvagalleriaa:Dkohta pitää kyllä pötkötellä taas kun on taas selkä toosi äreänä....
TarjaMamma:hyvä että kaikki oli hyvin:)toivottavasti mulla kans on paikat kiinteät ja kiinni:D
hyvät illanjatkot!
snow+mussukka rv 27
Kaikki varmasti ulkona kun on näin hieno ilma:Dja töissä..
emma04:onnea että tulos oli negatiivinen!!
Vähän raapustan omaa napaa,eli siskon tytöt 7 kk ja 4 .v. on hoidossa viel tän päivän:)sanoin systerille et "sori mut tää on vika kerta raskauden aikana kun otan tytöt hoitoon"onneks ymmärs..koska tää selkäkipu on tuskaa ja supparit päälle...sit 2 4 vuotiasta tappelee ja riehuu,7kk vanha typy haluaa olla sylissä kokoajan mikä ei mun selkään auta yhtään:DOnneks ystävä tulee auttaa :)kuhan on syöty niin sit mennään kanssa pihalle leikkimään niin ovat kiltimmin ja saa kulutettua paremmin energiaansa...
Vitsi miten ihanasti aurinko taas lämmittää!! Yöllä kyllä kävi pakkasen puolella ja aamulla oli maa kuurassa kun navetalle hipsin... no eipä tartte huomen aamuna hipsi, saikku jatkuu, ainakin 2 vk. Hyvin vähän oli kanava lyhentynyt, mutta muutosta kuitenkin ja koska supistelee, vaikka en tee mitään, niin täytyy jatkaa tekemättömyyttään =) Ja ohjeeksi sain, että jos supistaa sohvalla maaten enemmän kuin 3 kertaa/h niin kys:n mars (ja viikkoja on tarpeeksi synnytyssaliin, vaikka terkkani väitti muuta) =) Ja jos jotain tehdessä supistaa, niin ei saa tehdä niin.
Lisäksi äippäpolille lähete, haavakipuiluni oli "oikeata", arpialueella näkyi myös muutosta, joten loppuraskaus seurataan sitä siellä. En tiedä kuinka pian tulee eka käynti, parin viikon sisään kait.
Siinäpä suurimmat, unta sain onneksi palloon viime yönä aika kivasti, niin vähän paremmin jaksaa, mutta totta kai vaikka unettomuudesta on kärsinyt, niin kun kello soi aamulla, niin että väsytti =) Niin kuin asiaan kuuluu
Niin ja kilon jässikkä on mahassa, eli keskikokoista isompi, mutta ei huolestuttavan iso =)
-E- 25+
Snowflake: Mitä neuvola sanoi limaklöntistä ??
Joo mie taidan olla paha palstailija, kun en oikeasti enää keksi otsikoita =)
Mie taidan rueta kätilöksi/terkaksi/neuvolalääkäriksi * hih * terkka heitti käsikopelolla että olisi sellainen 700g painoa, mie sanoi että ei varmasti alle kilon jää ja sitten lääkäri teki ultralla arvion ja totes että 1,1 kg =) Elikkäs melkoinen jässikkä on mahassa. Nyt täytyy oikeesti kyllä seurata tarkemmin noita syömisiä, kun on noiden suppareiden takia jäänyt liikunta vähemmälle, ettei nuo sokerit pahasti ala heittelee ja kasvattele ukkelia! * ottaa itseään niskasta kiinni *
Niin ja sitten sain vielä "neuvoa" lääketieteen opiskelijaa sydänäänten kuuntelussa, jässikkä karkaili koko ajan sen alta ja ei se aluksi uskaltanut edes anturia painaa kunnolla mahaa vasten (niin se terkka joutui käymään juuri silloin toisessa huoneessa, olisi hän varmasti neuvonut) Mutta kun kerran expertiksi sanotaan, kun 3:tta odottaa, niin neuvotaan nyt sitten =)
Joo näyttää siltä että mulla ei taas(kaan) ole suurempaa asiaa, kunhan tylsyyksissäni höpötän. Ihanaa että alkaa ystävillä kohta kesälomat niin ovat päivisinkin tavoitettavissa =)
-E- 25+
Mukavaa, ko täälä pohjosessakin kelit lämmennyt ja arska paistaa :)
Voi hitsi *Emma*, ko sulla on nyt inhottavaa, ko suppailee ja ne olikin aiheuttaneet "tuhoja". Ku vain teän jässikkä nyt malttais muutaman tovin pysyä vielä sielä yksiössään. Kuulin tossa just kaverilta, ko oli ollu synnärillä, että siellä teholla oli ollut vkolla 23 syntynyt vauva ja nyt oli jo 2 kilonen eli kasvanut mukavasti, mutta kovasti pelkäävät aivotoiminnassa olevan jotain hämminkiä, ko syntynyt noin aikasin. Sen vain tulevaisuus näyttää ja tällä vauvalla on takana jo yks paha romahdus, mutta selvisi siitä. Ai nii ja onnittelut negatiivisesta parvovastauksesta :)
Mun pitis huomenna raahata itteni teekoohon sinne sokerirasitukseen, vaan eipä hirveesti nappais, mutta on vähän pikku pakko, ko alkaa kohta päivät loppumaan. Nytkin tossa söin yhen minituutin alkavan kesän kunniaksi ;) No eipä ois uutta, jos saisin mittarin kotiin ja kotimittailisin sokruja.
Nyt mentävä!
-AJ-
eli siis emma04:en vielä ..huomenna on neuvolalääkäri niin pääsen purkamaan syräntä...se limajuttu meni kyl ohi...et mitä lie oli..mutta kysyn varmuudeksi kun on noita supistuksiakin..Minulle sanottii et jos supistuksia tulee yli 5 tunnissa niin sit soitto kättärille...mullakin kun ne ei oo mitää kivoi aika napakot
AJ: Toivottavasti oli niin mukava kuin mahdollista rasituksessa. Minun pitäisi varata aika siihen kans (taas), mutta aion käydä yksissä häissä ja sitten tasoitella ja mennä vasta sitten =)
Snowflake: Toivottavasti neuvolalääkäri osaa vastailla kunnolla ja supistukset eivät ole tuhoa saaneet aikaan.
Mie sain ton 3 supistusta tunnissa ohjeen luultavammin noiden leikkaushaavojen takia, koska siihen on jo nyt koskenut, vaikka ei hirveän napakoita nuo supistukset ole.
ON: Ihanan hyvin nukuttu yö takana!! Ensimmäisen kerran reiluun viikkoon nukuin oikeesti ilman unia ja rauhallisesti, ilman että illan viimeinen ajatus olisi sisältänyt v**utusta!! Esikko kömpi kuudelta viereen, mutta jatkoimme unia vielä kahdeksaan. Tämän päivän urakka on saada esikon huoneeseen verho!!! Siinä kattoikkuna, joka tilanteen vähän haasteellisemmaksi. Mutta sinne paistaa aamuaurinko, vähän liian kivasti!! Ei ihmekkään jos nukuta! Itse kun nukun pimennysverhon takana!
Illalla käytiin lasten kanssa kaupalla ja sain mahasta sellaista monotusta että kyljet huuti hoosiannaa ja pari kivaa supistusta, kun raahasin kauppakasseja ja nuorimmaista pitkin parkkipaikkaa ja esikko pinkaisi omia vauhtejaan autolle, sydän meinasi pysähtyä. Onneksi ei meidän kylällä ole enää iltaisin sitä liikennettä juurikaan, mutta säikäytti silti.
Ikävä huomata että sitä ei todellakaan ole enää vetreä ja pinkaise ammuksena apuun jos sitä tarvitaan!! Eilen vielä onnistuin niksauttamaan kannikka lihaksen kun nousin terkkari pöydältä, sydänääniä kuuntelemasta =) Housun lahje jäi siihen jalkatelineeseen kiinni ja meinasin nenälleni tujauttaa! Vieläkin vähän vihoittelee takapuoli :_|
Mutta nyt päivän hommiin!!
-E- 25+
täällä onkin taas juttu luistanut ja tietysti unohtui jo puolet tätä omaa vastausta aloitellessa...
Mutta sitten onkin helpompi siirtyä omiin kuulumisiin:
eli eilen oli lääkärineuvola ja kuulin verikokeiden tuloksia eli uusitun parvokokeen perusteella mulla ei olekaan tuoretta tartuntaa muttei myöskään aiempaa altistusta. Eli se huoli on pois harteilta. Lisäksi maanantaisen sokerirasituksen tulokset olivat normaalit eli rajojen alapuolella, mutta lääkäri muistutti silti välttelemään liikaa rasvaa ja sokeria - niin olen koittanut omatoimisestikin tehdä ja se näemmä on kannattanut. Uuteen rasitukseen ei tarvitse mennä kun kaikki arvot olivat rajojen alapuolella.
Kohdunsuulla tilanne oli kiiinteä, kiinni ja jäljellä. Mulla kävi niin, että otin kiireessä poikien neuvolakorttikotelon, joten en saanut mitään numeerisia arvoja nyt mukaani... Sf-mittakin oli lääkärin mukaan iso muttei sanonut missä senteissä mennään. Masuveikka on poikittain ja lääkäri oli tuntevinaan pään oikealla ylhäällä ja jalat vasemmalla, selkä eteenpäin oli sillä kertaa, mutta illalla käänsi vissiin kylkeä kun liikkeet alkoivat tuntua ja näkyä tuossa mahanahkassa. Hassua kun vatsaa tunnustellessa on nyt alkanut erottua masuveikasta osia esim. pieni polvi tai pieni kantapää tuntuu välillä keskellä vatsaa ja selkä tuntuu silloin kun puskee itseään oikealle kyljelle siliteltäväksi.
Isoveljistä oli hassua kun saunan jälkeen sohvalla istuessa laitoin juomalasin tuohon vatsan päälle - eipä onnistunut heiltä. Kauaa en uskaltanut lasia siinä "tarjottimella" pidellä kun masuveikka olisi sen kuitenkin potkaissut nurin. Kovasti pojat odottavat vauvan syntymää - laskurin mukaan meillä on 77 päivää jäljellä laskettuun aikaan eli vielä jonkin aikaa pitää malttaa odottaa :)
Aurinkoista perjantain jatkoa kaikille ja sori omanapaisuus :)
viltsu-inkeri rv29+0
Terveisiä aurinkoisesta Etelä-Karjalasta,minä tosin nautin siitä pimeässä olohuoneessa kun alkoi julkisivuremontti talonyhtiössä ja nyt on puolet asunnosta peitossa koko kesän, parveke mukaan lukien. Toivottavasti päästään muuttamaan tästä asunnosta pois hienäkuun lopulla.
Ihan uskomatonta kuinka aika on mennyt nopeasti, nyt elellään jo yli puolen välin tätä ihmeellista matkaa ja paremmalla puolella onneksi jo.Harmittaa vain kun toukkis ei anna iltaisin käydä nukkumaan vaan on päättänyt pistää potkuharjoitukset päälle joka ilta siihen aikaan ja sitten remppamiehet aloittavatkin jyskeet 7.00 aamulla että vaikka minä saisinkin aamulla nauttia unista niin jotkut muut ppitävät huolen ettei minun tarvitse nukkua =). Kivaa.
Toivotan aurinkoista päivän jatkoa ja viikonlopun alkua kaikille, itselähdenkin tästä taas vaihteeksi töihin... toivottavasti mammaloman jälkeen löytyisi oman alan töitä, tuo vaatteiden viikkailu ja myyminen alkaa hieman jo tympiä... ja väsyttää rankasti kun joutuu seisomaan parhaillaan yli 8h huonosti ilmastoidussa myymälässä.
Skap1983 23+4 kai?
Nyt on onneksi toi riesa takana, vaikka meinas ennen ensimmäistä verikoetta ja litkunjuontia vippailla nupissa. Mun piti vielä jonottaa omaa vuoroani, lähetteestä huolimatta, ja 13 tuntia juomatta on meikäläiselle, veden suurkuluttajalle, aivan liian rankka nakki ;) Onneksi litkun jälkeen, olo kohentu ja aika meni suht nopeesti - varsinkin, ko viimisellä tunnilla mua vastapäätä istui erittäin puhelias vanhempi pariskunta. Ens viikolla saan varmaan tulokset, ko meen nlalääkärille.
Ensimmäisenä keitin kahvit ja söin, ko tulin kotiin :D Nyt pitää mennä sapuskan tekoon, joten palajan taas, ko kerkeen.
-AJ, joka ei niin rakasta sokrutestejä-
Huh, aikamoinen viikko takanapäin. Olin tiistaina ensin normaalin päivän töissä ja sitten ajoimme työporukalla Jyväskylään Terve-Sos-messuille, joilla olimme töissä torstaihin neljään, sitten ajo takaisin ja kasin jälkeen pääsin kotiin. Kyllä oli muuten koko kroppa kipeänä ja väsyneenä! Tehtiin mieheni kanssa "vahdin vaihto" sillä hän lähti viikonlopuksi kaveriporukalla mökille ja minä olen sitten lasten kanssa vuorostani. Meidän muksut oli tänään vikaa päivää pph:lla ja aloittivat nyt loman, Ensi viikkohan me ollaan siellä sopparilla koko perhe ja sitten ukki hoitelee heitä juhannukselle asti. Sit on mun loma. Enää 13 pv töitä!
Mulla on tällä viikolla supistellut jonkin verran, mutta ei mitään sellaista, mitä vois verrata teidän toisten kivuliaisiin.. Voin vaan kuvitella, miltä tuntuu, jos on jo paikat ruvenneet aukeamaan tai kohdunkaula lyhenemään. Eihän sitä kukaan lastaan tänne liian aikaisin halua. Tsemppiä lepoon!!!
Liikkeitä on meikäläisenkin masussa aivan mahdottomasti. Isi sai eilen potkuja nenään, liikkistä. Lapsetkin tunsi potkut tällä viikolla ekan kerran, kun ei niitä enää voi oikein missata. Oli kyllä messuilla hassua, kun maha liikkui ja eleli välistä ihan omaa elämäänsä.
Mulla on neuvolalääkäri seuraavan kerran kesäkuun alussa. Sitä odottelen innolla... Nyt toivottelen mukavaa viikonloppua (ja euroviisulauanataita) elotähkille!
Lyle 26+5
täällä ollaan suuren hatutuksen kourissa (tosin lievästi ilmaistu), mullahan kävi niin, että palkanlaskija "unohti" laittaa tänä vuonna maksetut bonukset palkkatodistukseen ja mun tulot katsottiin Kelan päätöksessä v.2006 verotuksen mukaan kun ilman tuota bonusta mun tuloni eivät ihan olleet sitä vaadittua 20% nousseet (heittoa oli ehkä muutama satanen mikä sekin tietty tässä tilanteessa harmittaa). Hän teki Kelaan uuden palkkatodistuksen ja oli siinä maininnut, että bonus kohdistuu v.2006-2007 tuloihin. Mikä ei pidä paikkaansa! Bonus maksettiin sen perusteella, että työnantajan firma teki hyvän tuloksen tuona aikana ei suinkaan minun tulojeni perusteella, sillä bonus oli kaikille työntekijöille yhtä suuri. Nyt en tiedä kannattaako mun lähteä tästä asiasta sotimaan kun Kela ei katso sitä bonusta tämän vuoden tuloiksi, mikä on musta outoa sillä tänä vuonna se on kuitenkin maksettu ja maksoin bonuksesta ihan verot ja kaikki ja verottaja kuitenkin katsoo sen tämän vuoden tuloiksi.
En löytänyt bonussopimusta, on varmaan jossain töissä, mutta meileistä löysin pari pomon meiliä, jossa bonusasia on selitetty ja siellä mainitaan, että perustuu siis firman tulokseen v.2006- 2007 ja ehtona on, että on ollut töissä vakinaisena v.2006 alkaen - poissaolot vähensivät bonusta, joten minkäkään en saanut ihan täysmääräisenä kun lasten takia tuli paljon oltua poissa.
Osaisko joku sanoa mielipiteensä - mitä te tekisitte tässä tilanteessa? Jos olisin saanut päivärahan viimeisten 6kk:n tulojen perusteella (siis jos tuo bonus olis laskettu tämän vuoden tuloiksi) se olisi ollut 10€ parempi kuin mitä nyt saan. Lähteäkö valittamaan päätöksestä vai tyytyä kohtaloonsa?
Oikeestaan mulla ei sitten muuta asiaa ollutkaan - aurinkoista launtaipäivää elotähkille!
viltsu-inkeri rv29+1
Mulla illalla tuli pissatessa "limaklöntti" :| ja nyt aamulla sama juttu..mitäköhän lie..ei kummiskaan supistele sen kummemmin...vaikka nykyään onkin sama makaanko vai kävelenkö kun supistaa...
Me tiedusteltiin nyt sieltä vaunulan sivuilta joskos sitä F7 mallia sais sinisenä lisää :8} ne on tosi edulliset 290€ ja yhdistelmät...ajateltiin et jos on niin kohtapuoliin sit pistettäs tilaukseen...
Mulla on siskon 7kk vanha neiti hoidossa tämän päivän..nyt meni ottaa tuplurit ennen kun lähetään pihalle ja syödään lounas...toivotaan että menee hyvin ettei tarvitse soittaa siskolle että nyt pitää lähteä kättärille näytille...
soitan neuvolaan kummiskin ja kyselen vähän,vaikka toista oottaa niin en kyllä muista että olisin tommosta tapahtunu...
mutta tulen myöhemmin kirjottelemaan lisää...kun on pää vielä tyhjä kun juuri heränny..