~~~ELOKUISET, vko 21~~~
Linkki viime viikon turinoihin: http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Ite en oo päässyt koko päivänä odotus-puolen sivustolle, joten aloitus vasta nyt :D Täällä ollaan vissiin käännytty istuma-asentoon, koska rakko on saanut tänään kyytiä ja kunnolla, huh huh!
Nyt nattinatti ja huomiseen!
-AJ&Elli-
Kommentit (46)
Iltapala syöty ja yö hyvin nukuttu!! =) Itse asiassa harvinaisen hyvin. Pieni mieskin heräsi "jo" puolen yön jälestä ja sitten nukkui aamuun asti ja potkaisin isännän tyynnyttelemään, itse käänsin tyytyväisenä kylkeä!
Supistukset ja kipuilut kaikkosivat illalla ja nyt aamukin on ollut hyvä. Kaivuri tuli tuonne pihamaalle, pitäisi viedä lapset katsomaan sitä. Ja neitillä olisi kerhopäiväkin tänään. Jotenkin mie en tykkää tiistaista, kun ne on aina sellaista hötkyämistä, kun kerhoon pitää viedä ja hakea ja jossain välissä ruuat tehdä jne...
Mutta jos aloittelisi jo nyt ruuan valmistelun, niin ei tartteisi hötkytä =)
-E- 25+
Elotähkät on hyvä!!! Minä annan ääneni sille - hyvin keksitty A-J.
Mulla oli eilen sokerirasitus ja tulokset saa tietää torstaina, jolloin onkin sopivasti lääkärineuvola. Kyselen sitten samalla ne parvotulokset, joita ei perjantaina vielä ollut tullut. Onpa jotain kysyttävää :) samalla pyydän päästä kokoarvioon jos ei sitten laita parvon takia lähetettä ä-polille.
Työgallupista: minä olen toimistohommissa, markkinointia ja pr:ää hoitelen. Pääasiassa siis istun työkseni ja nyt tosiaan ei selkä enää kestä istumista, ei seisomista, ei kävelyä eikä makaamista - mistä muuten sais aikuisten hyppykiikkuja? jospa sellaisessa pystyis olemaan :) mulla alkais ä-loma 4.7. ja sitä ennen pidän kesäloman, joka alkaa 4.6. ja tuonne kesäloman alkuun lääkäri kirjoitti nyt sairasloman, että saan levätä.
Mulla on tullut hirvee siivous ja pesänrakennusvimma - aiemmissa ei tällaista ole ollutkaan, mutta nyt suunnittelen lastenhuoneita ja järjestelen paikkoja, ostin valokuvakansioita ja aion järjestää meidän sadat kuvat kansioihin, saapa nähdän onnistuuko se projekti kun noita kuvia on kertynyt vuosin saatossa iso laatikko. Tosin vuosi sitten siirryttiin digikameraan ja nyt ne on vaan koneella kun ei saa aikaiseksi niitä siirrettyä extrafilmin kansiohin kun sitä kautta otin hääkuvatkin paperikuviksi - niitäkin on muutama sata kun pitäisi liimata kansioon... mutta nyt olis ainakin aikaa :)
Mukavaa alkanutta viikoa Elotähkille!!
viltsu-inkeri rv28+4
juu ihmettelin että täällä ei muka olla kirjoteltu missään palstalla:D
Minulla jäi vielä kertomatta että minä hain varhennettua äitiyslomaa kun neuvolatäti ehdotti ja fysiatri painotti että en kyllä pysty tekemään töitä..ja ammatinvaihtoa suositteli...selkä on niin kipee..kurjaa kun mulla kans jo nyt alkanu toi pesänrakennusvietti kiusaan niin selkä rajottaa kovasti :( huomenna lähtee rv 27 käyntiin jee :D
Jos sitä lähtisi pienelle kävely lenkille kun ilmakin on suotuisa :p ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
ps.hei onko muilla jo aamuisin kovaa turvotusta?
Snowflake:Oletko varma että kannatti hakea varhennettua (eiks oo kiva kun tässä vaiheessa sanotaan) =)
Niin siis koska mulle sanottiin neuvolassa et älä hae varhennettua, sillä jos työnteko ei onnistu, kirjoittavat sairaslomaa, joten näin ei sitten sieltä loppupäästä lyhene vanhempainrahakausi.
Kuopuksesta mie hain varhennettua, sinäänsä onneksi, koska ei mulla ollut mitään vaivoja, jolla sairaslomaa olisi voinut pyytää (mutta jos sulla on jo nyt selkä kipee), mie hain siitä syystä, että tiesin et vanhempainrahakauden lopussa mun tarttee mennä töihin joka tapauksessa mahd pian, sillä rakennettiin uutta navettaa ja en lomittajan käsiin halunnut elukoiden siirtoa! En tiedä toisaalta että olisinko saanut sillä verukkeella saikun, kun mie en viimeisinä viikkoina (vaikka oli varhennettu) yksinkertaisesti taipunut lehmän alle =) (ette usko miten hauska näky olin kun yritin *nauraa* , mies sai monet hyvät naurut, kun yritin. Mutta siirryin sitten ruokintapuolelle ja mies lypsi. Nyt ei onneksi ole sitä ongelmaa, kun asemalla lypsetään, ainut että jos kovin tuohon suoraan eteen mahaa tulee ottaa se seinään kiinni =) Mutta sit pitää lähestyä lehmää kylki edellä =) *naureskelee* hassun näköistä sekin voi kyllä olla.
Mie meinasin äsken lapiolla kalauttaa anoppia!! ARg! että on rasittava. Eilen kävi kettuilemassa kun makasin supistuksissa sohvalla ja nyt aloitti hirveän marmatuksen kun sanoin että lähen pihalle vähän hommailemaan. Hitto sille voi olla "mieliksi" ikinä, todella rasittavaa!!! Enköhän mie itse paremmin tiedä mitä kärsii tehdä ja mitä ei, olenhan nyt se 3: odottaja, kuten terkka sanoi =)
Jepulis mutta kuulostaa että kaivuri pysähtyi, täytyy mennä laittaa ruoka pöytään..
-E- 25
Enpäs olekaan kirjoitellut, kuin joskus ihan alku aikoina... lueskellut kylläkin. Osaankohan näitä uusia sivuja edes käyttää.
Tänne tarttettais myös hyppykiikku, viltsu-inkerikös se siitä haaveili. Saikulla olen ollut selän takia jo reilun kuukauden ja eipä taida asiaa olla töihin enää (sairaanhoitaja vanhainkodissa, eli hyvin fyysinen työ) ennen äippäloman alkua, 4.7. Eilen vielä tein jonkun väärän liikun ja nyt ei voi istua, seisoa, kävellä, maata tai mitään muutakaan... kohta pittäisi lähteä lääkäriin, joskaan en usko että siitäkään hyötyä on :(
Meillä tämä uusi tulokas tulee olemaan katraan kolmas (kotona touhuaa siis jo tytöt, 3v ja 1,5v) ja näillä näkymin tulee olemaan viimeinen. On ollut todella raskas odotusaika niin fyysisesti (tuo selkä ku alkoi oikkuilleen niin varhain) kuin henkisesti --ekassa ultrassa kaikki ei näyttänytkään ihan normaalilta ja sitten on juostu sairaalassa tutkimuksissa, joista nyt ei kuitenkaan ole mitään lopulta löytynyt ja viimeisimmän ultran tuloksetkin oli "vaikuttaa normaalilta" :) Vielä kuitenkin ainakin kerran ultrataan tuon asian tiimoilta. Mutta kyllä on välillä tuntunut, että kunhan edes hengissä tulisi ja ihmistä muistuttaisi, niin en tiiä jaksaisiko sitä uudelleen kaikkea käydä läpi... joten jos vaan onnellisesti maailmaan saadaan tämä, niin sitte on lapsi luku meillä täynnä.
kääks, kello juoksee ja nyt pakko alkaa valmistautuun sinne lääkärireissulle, niin tulipas tästä "ekasta" viestistä hyvin oma napainen... Mutta oikein mukavaa päivää kaikille!
Elmi rv 28+4 (kait)
emma04:kyllä oon varma kun ei se oo kun muutama vko muutenkin...ja mulla on kesäloma 5.6-5.7 ja sit äippä loma kelan mukaan alkas siinä puolessavälin heinäkuuta...oon kyllästyny juoksee noissa lekureissa:(
Mullakin tuskaa tuo pojan pukeminen..tai siis auttaminen pukeutumisessa.masu ottaa vastaa ja supistaa samantien...huomasin että olen aika ärtyisä supistuksien aikana(pojalleni)eihän se nupum syy ole että se kenkä ei ekalla kerralla kunnolla jalkaan mee:Dmutta nyt päikkärit kutsuu:D :p
Jotakuta oli häkävaroitin valvottanut viime yönä. No, meitä ei valvottanut varoitin, mutta aamulla herätessä oikeastaan koko talo tuoksui savulle. Mies lämmitti illalla leivinuunia ja huolehti kyllä asiallisesti pellit kiinni, siis tarpeeksi myöhään. Ilmeisesti uuniin oli kuitenkin jäänyt joku palamaton kalikka, joka tuoksutteli koko talon. Näkyvää savua ei siis tullut, eikä palo- tai häkävaroittimet laulaneet, mutta nyt kaikki on savunkatkuista. Kävin jo ruokiksella vaihtamassa neuletakin, kun aamuinen tuntui töissäkin niin savuiselta. Kannoin samalla ulkovaatteita kuistille tuulettumaan, illalla pitänee roudata matot ulos ja verhot. Onneksi makuuhuoneiden ovet olivat ja ovat kiinni, joten siellä ei ole niin savun hajua. Nyppii, kun olisin voinut käyttää illan muuhunkin kuin siivoukseen, vaikka sillekin on tarvetta muutenkin kuin savustuksen osalta.
Mutta olisi se ollut herätys, kun varoittimet olisivat alkaneet yöllä huutaa...
Elmi: Onpas ollut vähän vaikeeta teilläkin raskaustaival!! Mutta voiton puolellahan tässä ollaan jo. Sulla on hyvin samat tunteet kun mulla, kun tästä nyt vaan kunnialla selvitään ja lapsi maailmaan saadaan, niin meidän lapsiluku on tässä. Toivottavasti lääkäristä oli jotain apua!!!
Snowflake: En tosiaan ole mikään expertti noissa kelajutuissa, paitsi jos joku haluaa opintotuesta kysyä, niin tiedän varmasti kaikki porsaanreiät =) (no enää uusimpia, mutta vähän vanhemmat) =) Mie kanssa lykkään kuopuksen aina jollekkulle muulle puettavaksi, jos vaan mahdollista, onneksi lämmintä aikaa kohti ollaan menossa, joten pukeminen vain vähenee!!
Aamumamma: Onneksi saitte vain savustuksen, huonomminkin olisi voinut varmasti käydä. Mutta luulisi että hälyttimien olisi pitänyt sanoa jotain!! Tarkistahan patterit!!
Palstaterrori -E- joka odottaa vesi kielellä juustokakun valmistumista =) Ja ei keksi enää otsikoita =()
-E-
Joo hyvin tuntuu pelittävän nää uudet sivut X-( Eilenkään päässy ollenkaan lukemaan viestejä.
Tänne nyt ei mitään uutta kuulu, oon koittanut bongata tuota Taavettia, että missä asennossa se lymyilee, mutta en oo päässy tulokseen. Vieläkö mahtanee olla perätilassa. Tiistaina ois neuvola, jospa täti osais tunnustella paremmin.
Eilen tuli sitten lääkärintarkastukseen aika, samalla keskiraskauden ultra. Että KYSin reissu tiiossa taas 3.6. Taidan laittaa Kelalle myös rakenneultrareissusta matkakorvaushakemuksen samaan syssyyn... Huomasin semmosenkin vasta jälkikäteen ja soitin sinne äitipolille ja laittoivat todistuksen käynnistä. Laskin, että kuitenkin 38e ois tulossa, joten kannattaa laittaa ne laput menemään.
Mitähän muuta... tomaatintaimia pähkäilen edelleen. Taidan siirtää puolet isompiin ruukkuihin ja toisen puolen antaa olla noissa 8x8 purkeissa. Tuntuu vaan, että nuo on niin pienet purkit kun kuitenkin alkavat olla reilu 30cm taimet. Kahtoo sitte, kummat menestyy paremmin ja laittaa ne sitten kasvihuoneeseen.
TYÖG: Lähihoitajana kotipalvelussa, että ei ihan kevyimmästä päästä. Mutta alkaa jo pääkoppa tottua tähän kotona olemiseen, johan tuota on 4.4. lähtiin ollukin saikulla.
Mies tulee huomenna, varmaan minäkin lähen taas loppuviikoksi kaupunkiin... Pitäs hommata joku parempi tyyny jalkojen välissä pidettäväks, kaks tyynyä oon saanu jo muokattua pilalle. Imetystyynyä oon aatellu, mutta pitää vielä miettiä. Yöt on kyllä vähän mitä sattuu, ei voi asentoa vaihtaa ilman heräämistä.
Mutta joo, nyt koitan suoriutua tuosta huikeasta 100 metrin matkasta postilaatikolle... Hissun kissun vaan.
Mukavaa viikon jatkoa!
Mimuska & Taavetti 26+5
että nää sivustot on jostain tosi .......no jos taas tänään ois sellanen päivä että tykkäisi toimia....eli
Heips...
Alkava viikko lähtenyt ihan entiseen malliin, viikonlopun olin tosi kipeä torstain päättäjäisten vuoksi , kun jouduin istumaan 3tuntia..ja kyllä tunsin sen viimeistään lauantaina.Eilen oli jo ihan hyvä olla ,kävin pitemmällä lenkilläkin ja tänään kävin jo salilla, oikein pelottaa ajatella missä kunnossa olisin jos en olisi liikkunut erittäin aktiivisesti viimevuotta ja jatkanut sitä raskauteni myötä vointini mukaan...aikasemmissa raskauksissa kärsin todella paljon selkäkivuista ja nyt vielä toistaseksi, onneksi olen välttynyt pahemmin siltä kivulta.
nuorimmaisen kanssa (5.v) ollan päivät kahden kun esikoinen on koulussa.
Nuorimmainen on sellanen tapaus että 100 lasissa koko ajan, ja mukana pitäs pysyä, kaupassa käytiin niin ,parkki paikallakin kävellessä, hoputti mua koko ajan, että tule jo..ja ..tule jo...viimein se huokas syvään, laitto kädet vyötäisilleen ja karjas JUOKSE ÄITI JUOKSE!! mä puuskutan ku etana naama punasena kassien kanssa, kun koko "parkkipaikka" käänty kattomaan mua...juu juoksenpa toki...:)
Omaan napaan sen verran, että vauveli touhuaa pitkin päivää ja etenkin öisin, ja kyllä tosissaa saa miettiä miten ristiin jalat laittaa kun aivastuttaa..kyllä se niin kivasti tuonne rakkoon painaa...
Olo on hyvä ja pirteä..ainoa mikä on vaivannu on kutina käsissä, mutta tuskin on mitään, mutta pitää seurailla...eikös siinä pitäisi olla jotain muutakain oiretta, että ois vakavaa???päätä hiukka aina jomottaa, mutta sitä jomottaas tosi usein....
Turvotusta sen verran , että näkee jos sukat ottaa pois.ei muuten.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja voikaa hyvin.....:)
Miijo 28+
Kävin tänään kattomassa vauvaa, joka oli niiiiin pieni ja sulonen että! Hän syntyi vkolla 36 ja nyt on parin viikon ikäinen. Iski paha vauvakuume ;)
Tais olla joku työG: Ite oon ollu kotona viime vuodesta lähtien eli ammattina tällä hetkellä: kotiäiti :D ja näillä näkymin pysyn kotona jonkin aikaa, koska ei oo mitään järkeä lähteä työmarkkinoille ja viiä nuorinta hoitoon, kunnes jäisin kohta ä-lomalle. Ns. oikealta ammatiltani olen kulttuurin sekä liiketalouden puolen taitaja ;)
Miijo: Noi kutisemiset ois aina hyvä tutkia, ettei vaan ois mikään vakava juttu kyseessä. Raskausmyrkytyksessä on oireina mm. kutinaa, päänsärkyä, turvotusta...vai joitakin mainitakseni. En tietenkään tarkota, että sulla se ois.
Snowflake: Mun mielestä sun kannattais selvittää, että kumpi vaihtoehto sun kannalta ois parempi - sairasloma vaiko varhennettu ä-loma. Saikulla ollessa ei ainakaan ä-päivät pala.
Mulla oli muuten aivan ykköshankinta viime joulukuussa, ko saatiin tää talo valmiiksi ja muutettiin, että häkävarotin on pakko talossa olla. Meillä kuitenkin päivittäin lämmitetään leivinuuni/takkaa (lämmin vesi taloon tulee sitä kautta).
Ai joo ja siitä piti vielä sanomani, että esikon jälkeen sanoin ja vannoin kiven kovaan, etten tee enää ikinä enempää lapsia, nii nyt jo mietin seuraavaa ;) Oonko jo päästäni sekasin vai mikähän mulle on iskenyt?!? Kait sitä haluaa itelle ison perheen ja lapsille paljon sisaruksia, ko itellä on *vain* yksi sisarus ja aina toivoin enemmän. Eikä meän perheessä oo *vasta* ko neljäs tulossa.
Ei maar, nyt tarttee mennä antaa välipalaa sitä haluavalle, joten moi...
-AJ kera Ellin-
miiijo:tosta käsien kutinasta..mulla kanssa sama ongelma eikä mitkään rasvat auta,sama jaloissa ja masussa..mulle laitetaan perjantaina se maksa arvojen tarkastus lähete varmuudeksi...mulla kans päänsärky ja turvotus seurana.Verenpainetta on jouduttu mittaan kans kun on koholla alapaine välillä 94... :| ja valkuaiastakin oli pisussa mutta katosi johonkin viikon sisällä :)
Sitten piti vielä kysyä millon meinaatte vaunut ostaa?kävin sellasilla sivuilla kun vaunula!!siellä saa tosi edullisii kärryi!tekis mieli jo ostaa:D
mutta nyt sohvaperunaksi ja lepäilee:D
*Snowflake* Mie oon jo ostanut tuplat tossa huhtikuun alussa (ai, kuka on hätähousu), ko satuin löytään netistä todella hyvät Emmaljungan Twin Xeroxit ja todella edullisesti, mutta tosin Ruottin puolelta. Ite suosittelen katteleen myös Huuto.netin tarjonnan - me säästettiin satasia, ko ostettiin käytetyt tuplat :)
-AJ-
*Snowflake* Mie oon jo ostanut tuplat tossa huhtikuun alussa (ai, kuka on hätähousu), ko satuin löytään netistä todella hyvät Emmaljungan Twin City Crossit ja todella edullisesti, mutta tosin Ruottin puolelta. Ite suosittelen katteleen myös Huuto.netin tarjonnan - me säästettiin satasia, ko ostettiin käytetyt tuplat :)
-AJ-
Että on syvältä tän toimivuus taas! Tuli viesti kahteen kertaan ja toisessa olikin korjattu versio noista vaunuista eli vika mun viestini sisältää oikean vaunujen mallin ;)
-AJ-
...kun on koko iltapäivä ja ilta tuuletettu. Verhot on menossa pyykkiin, matot odottavat huomista tuuletusta kuistilla, ja sisätilat on suihkittu hajusyöpöllä, johon mies uskoo, minä vähän vähemmän. Nyt kun vielä itse pääsee saunaan ja pesemään hiukset.
Patterit pitäisi olla ajan tasalla kaikissa varoittimissa. Palovaroittimia on pitkin taloa useampia, häkävaroittimia yksi. Tuo häkis on aika uusi, muistaakseni joulun jälkeen ostettiin. Siinä on sellainen toiminto, että se piippaa säännöllisesti hiljaisella äänellä, kun on toimintakunnossa. Mutta totta kyllä, että jos leivinuuni kunnolla pölläyttää sytytysvaiheessa savut sisään, huutavat kaikki mahdolliset hälyt. Mutta varmuuden vuoksi täytyy patterit vielä tarkastaa.
Vaunuja en meinannut ostaa, esikoiselle ostetut ovat jemmassa. Suunnitelmissa on ostaa jossain vaiheessa uudet sateenvarjomalliset matkarattaat, vanhat ovat aika isot ja muoviset osat vähän rikkikin. Kaukalo on varauksessa tuttavaperheestä, lisäksi on toisesta tuttavaperheestä ostettu superhalpa kakkoskaukalo, kun kahdella autolla suhataan. Hankintoja ei siis suuremmin ole, kaikenlaisia rakenteluja vain. Makuuhuonetta pitäisi vielä laajentaa, ja pöytään tehdä hoitopöytäkorotus. Meinasinkin äitiysloman alettua mennä viikoksi lasten kanssa mummolaan, niin mies saa reparoida rauhassa ja asiat etenevät.
MInulla on samanlaisia tuntemuksia kuin muillakin lapsiluvun täyttymisestä. Aikaisemmin ajattelin, että tälle kolmoselle olisi kiva olla nelonen kaverina, mutta tuo ajatus tuntuu koko ajan kaukaisemmalta. Vaikka odotus on mennyt hyvin, on se silti ollut vaivaisempi ja työläämpi kuin aiemmat, ehkä se karsii ajatuksia. Mutta kuten edellä joku totesi, että eihän sitä tiedä, miten ajatukset muuttuvat.
Mutta nyt sinne saunaan ja tutimaan. Huomenna on edessä työpäivä, työviikkoja on jäljellä tämä vajaa ja viisi täyttä... Töistä kyseltiin: terveydenhuollossa teen asiakastyötä istualtaan, joten siinä mielessä työtä on pystynyt hyvin tekemään. Varmaan jaksankin olla töissä lomille asti, ellei nyt sitten jostain syystä istuminen alkaisi provosoimaan suppareita, mitä ei kyllä ole tehnyt.
Eli huomenna mulla aamulla on se lääkärineuvola ja jännittää aivan mielettömästi onko kohdunsuun tilanne mikä...! Pelkään, että joudun sairaalaan niihin estotiputuksiin.
Töissä olen ollut nyt 4 päivää ja varsinkin nyt tänään iltavuorossa on ollut todella vaikeaa...supistelee ja liitos särkee...jalat on toooosi turvoksissa. Aion sanoa, että olisi aiheellista jäädä jo saikulle loppuajaksi ( 4 viikkoa). Tai luulenpa ettei mun tarvitse sanoa, kyllä se sen verran fiksu tuo meidän lekuri on.
Työgalluppiin: olen kirurgisella vuodeosastolla lähihoitajan työssä ----> nostelua, kyykkimistä, jaloillaan olemista yms kuormittavaa.
Huomenna ultrataan myös ja sittenpähän tiedän onko poju minkä kokoinen. itse kuvittelen hänen olevan jotakin 1,2 kg...Maha on kuitenkin aivan älyttömissä mitoissa, ihmiset tosiaan koko ajan kyselee että jokos sä kohta lähdet laitokselle ja kuitenkin huomenna vasta 29+0 tasan!!!!
No, palaan huomenna astialle ja moro vaan kaikille!
TarjaMamma
Pääsinpäs vihdoinkin tänne.Pari pv yrittänyt mut ei ole onnistunut.Eilen oli lääkärinla.Vauvan pää tuntui alhaalla,kohdunsuu pehmentynyt ja auki sentin.Mulla edellinen saikku päällä su asti.Lääkäri sanoi et jos kovasti supistaa nii ei saa mennä töihin.Olen töissä hoivaosastolla.Joten en todellakaan aio enää lähtä sinne raatamaan.Vein muksut tarhaan ja levähtelin kotona.supistuksia tänään 10kpl.Sokeriras kaikki oli ok.Eilen supisteli kauheesti sisätutkimuksen jlk ja koko illan.Pikkasen meinas paniikki iskee.Pysys nyt viel 6vko ennen ku syntys...Mut nyt nukkuun.T:Roosa 26+4
Voih miten on supistukset tehneet "tuhojaan", ehkä näillä viikoilla voidaan tuhoista puhua. Toivottavasti Roosan tilanne ei pahene ja Tarjamamman tilanne ei ole niin huono kuin luulet sen olevan!!
Meikä valvoo täällä kuopuksen kanssa, en tiiä mikä sillä ukolla taas on, mutta ei meinaa nyt millään nukahtaa ja tulin sitten tähän koneelle kyttää hiehoa samalla, niitä toisia kaksosia odotellaan maailmaan lähipäivinä (tod näk viimeistään huomen (tänä) iltana. Ja jos vanhat merkit paikkansa pitää niin tovi menee että saan unen päästä kiinni. Kuopus kuulostaisi, ainakin hetkellisesti luovuttaneen =)
Sinäänsä n i i n ärsyttävää, kun on kaiken maailman valvontavehkeet navetassa, mutta arvanette että elukka on niin että oikeesti ei takapuoleen näy!!
Kävin tässä illalla jotakin kirjoittelemassa, mutta meni joko väärään pinoon tai häivisi jonnekkin bittiavaruuteen, ei tainnut sen tähdellisempää viesti sisältää, iltapalasta puhuin jotain =) Mutta ehkä se ilmestyy joskus, jonnekkin... hmm... nälkähän tässä iskee, nyt on "huono tapa" jäänyt kun olen näin öisin valvonut, että olen syöpötellyt =)
Jääkaapille hipsivä -E- 25+
Snowflake kirjoitti:
Huhuu elomasut!!!
Minua ei ole kuulunut täällä kun olen sen verta tyhmä tämän uuden sivuston kanssa:)täällä ei näköjään otsikot säily vai??olen etsiskellyt meijän elokuisten keskusteluja mutta tuloksetta:(
Mutta kerronpa kuulumiset kummiskin:DEli rv 26 keskiviikkona vaihtuukin 27<3aika menee nopeasti!!tuntuu että on vaikka ja kuinka paljon puuhaa ennen lapsen syntymistä:)Olimme siinä 4 d ultrassa,että oli magee kokemus!!siellä se söpöläinen tyytyväisenä tömisteli<3saatiin jopa arvio paino (syntymä paino)olisi n.3,5kg-4kg!!Nyt jo on kuulema pulskempi ja pidempi viikoihin nähden,joten voi kuulema olla että syntyy aikasemmin..mutta niin ne esikoisestakin sanoi ja yliaikaa mentiin:D
Oireita ei kummosia ole ollut.Selkä on niin kipee että panacodia otan yöksi,ja turvotusta on.Syön myös rautaa tupla määrän kun hemppa laski vaikka söin normaalin määrän eli kerran päivässä rautaa,perjantaina on neuvola lääkäri niin nähdään onko rauta auttanut..mutta nyt syömään!
Toivottavasti ei Snowflake loukkaannu omatoimisuudestani =)
Emma kirjoitti :Maanantai iltaa
Taas vaihteeksi taas sivustot tökkii.. suhteellisen rasittavaa..
Tänne ei juuri uutta auringon alla.. Nyt iltaa kohti supistukset kaikonneet ja muutenkin ihan hyvä olo.
Parvotuloksia päivällä soitin ja eihän ne vieläkään ole tulleet!!! Sitten terkka lämmitti mun sielua, kun kyselin tuosta haavanalueen kipuilusta, että kyllähän 3:n odottaja osaa itse arvioida mikä on normaalia ja mikä ei. Hitto ammatilaisiako tässä ollaan ja ehkä minä en olisi soitellut ja kysellyt sitä häneltä, jos olisin tiennyt että onko aihetta huoleen. Onneksi sitten kuitenkin lääkäriystäväni osasi vastata minun "tyhmiin" kysymyksiin minua tyydyttävällä tavalla.
Saikku jatkuu vielä keskiviikon ja sitten torstaina lääkäri ja uusi tilanne arvio, toivoisin kovasti pääseväni töitä jatkamaan, mutta toisaalta supisteluja oli taas viikonloppuna, mutta stressitaso oli kyllä avaruudessa viikonloppuna. Saatiin onneksi miehen kanssa selvitettyä asiat, ilman sen suurempaa haloota.
Mutta nyt vielä vähän iltapalaa ja jos vaikka saisi unenpäästä kiinni ajallaan. Eilen ajattelin että ihanaa, jos vaikka nyt kun asiat on selvinneet saisi nukuttua, nukahdin kyllä ok, mutta puoli yksi alkoi palohälytin huutaa (häkävaroitin) oli jostain ilman virrasta tupsauttanut häkää vähän sisälle, kun uunia illalla lämmitettiin, mutta hälytin vaikeni kun sen kävi nollaamassa (ja samalla tarkistettiin ettei mitään uunissa näy). Se teki saman muutama kuukausi sitten, silloin kävi palokunta tarkastamassa, kun en uskaltanut rueta ennen nukkumaan. Katsokaa vaan että myö kuollaan koko sakki häkämyrkytykseen ku ei uskota kohta varoitinta. Tai sitten se on vaan tosi herkkä. Täytynee ostaa uusi hälytin heti miten, niin ei tartte miettiä!!
mutta siis iltapalaa...
-E- 25+