Lestijärven Discoland, muita paikalla jotka bilettäneet siellä ennen muinoin...?
Millaisia muistoja teillä?
Onkohan siellä enää nykyään menoja?
Kommentit (45)
Oli se sellainen klassikko.. ;D
Isän baarikaapista nyysittyä (taskulämmintä ehdottomasti!) viinaa, hullua biletystä siellä discosalissa, jossa ilta-aurinko vielä kuulsi seinien raoista.. :) Pusuttelua ja klähmimistä rantapusikoissa, ja seuraavalla viikolla koulussa piti olla huivi kaulassa.
Siellä oli kyllä ihan kovia nimiä esiintymässä aikoinaan!
Ikävä on nuoruutta.. ;D
Lestillä oli nniiiin hauskaa :) ikinä ei evijärvellä tai nivalassa ollu yhtään kivaa vaan Lestillä oli oikeaa tunnelmaa. Varsinkin siinä lähistöllä uimakopeillla oli kivat sivubileet aina. Mä olin kans Pandooraa kattomassa. Ja kymmeniä muita! 13-14 vuotiaana.
Jep! Rednexit,pandorat,popedat, yöt jne..autossa juotiin pussikaljaa ja käytiin metässä pissillä. Pummilla tultiin joskus sisään peräkontissa!!! Ihania muistoja!
just tässä mietin tuota alotusta, ja tuli mieleen että nivalassa tai evillä ei ollut mitenkään sama tunnelma, vaan vihaisia ihmisiä, tiukkoja järkkäreitä tai muuten vaan tylsää. Lestillä oli aina ihan eri tunnelma! Ja sitten kun kävin kurkkaamassa ennen koneen sammuttamista että onko joku vielä vastannut tänne, niin sama asia oli jo täällä... Mekin käytiin aina uimakopeilla, ja joskus Kirstin baarissakin. Ja Rednex! Sen olin jo unohtanut...
Samalla tavalla siellä on tullut itekin heiluttua. Pussikaljat ja peräkontit on koettu. Oli Eppuja, Popedaa, PeerGuntiä, Dingoa, Kirkaa... vaikka mitä!
Meillä naapuripitäjäisillä vaan jatkui bileet sitten grillillä Lestin jälkeen.
sinne kerääntyi ihmisiä valtavasti; Kivijärveltä, Pihtiputaalta, Saarijärveltäkin.
Nykyään ei semmoista enää ole. Ei Lestillä, eikä täällä Kinnulassakaan.
Ja ihan samoin mietin minäkin; Evijärvellä ja Nivalassa oli ihan erilaista. Mutta se luultavasti johtuu jo ihan siitäkin, että siellähän käytiin talvella. Eihän siellä oltu ulkona kuin vähän ryypyllä ;)
Ja toisaalta, porukka omalta kotipitäjältä hajosi talvilauantaisin Saarijärven, Evijärven ja Nivalan kesken.
Kesälauantait oltiin Lestillä KAIKKI!
(huiskutus kaikille tutuille)
että oliko siellä juomia myytävänä.
Joskus kävin kääntymässä siellä.. ehkä jotain limsaa ostamassa.
Mullekin oli kamala " shokki" kun kuulin että se on lopetettu... :(
Muistan toki sen baarin mutten sitä saiko sieltä alkoholia.
Odotettiin koko kevät avajaisia ja laskettiin päiviä. Säästettiin rahaa että päästiin sinne. Mentiin aina kun päästiin, bussilla yleensä. Kuski raukka, oli ne varmaan reissuja...
t: numero en muista enää mikä, ehkä 2
ne ajat herättävätkään. Mun ensimmäinen käynti siellä oli vuonna 1994 ja siel oli just Pandora. Ensimmäiset kunnon örvellyskännit myös siellä otin ja myös viimeiset. Kahden päivän krapulan kärsittyäni opin juomaan sopivasti. Viimeisen kerran kävin siellä jo hieman yli-ikäisenä, koska siellä oli Him, se ei vielä silloin ollut pinnalla ja poikakaverini, nykyisen mieheni kanssa lähdettiin vain Himiä katsomaan kun tykättiin siitä musiikista. Silloin ei ollut väkeä katsomassa kuin muutama kymmenen.
Muistan kun kerran kaverin kanssa oltiin vessassa ja kaverini tuli ulos sieltä ja mää olin menossa sisään niin joku likka alkoi huutamaan, että katsokaa kaksoset. Ja me ei olla todellakaan samannäköisiä, ainoastaan molemmat oltiin silloin blondeja. Sitä on naureskeltu monesti jälkeen päin.
siellä oli ihanaa!tapasin ensi rakkautenikin siellä!harmi kun sitä paikkaa ei enää ole, muut jäävät paitsi tästä...niin legendaarinen ettei toista! kesä, nuoruuden taika, loma ja ihmiset! kaikki tuli toimeen toistensa kanssa. bändejä en edes muista, vaan ne ihanat kesä illat :)
ja se oli mun äitin paras kaveri silloin joka tapettiin, liftasi jonkun hullun kyytiin joka yritti raiskata ja sitten ampui kun juoksi karkuun :/ tosi surullista sekin.
Olin siellä järkkärinä tosi kauan. Ihan mukavia aikojahan ne olivat, nuoret osasivat käyttäytyä, toki muutama poikkeuskin aina löytyi, mutta onhan meitä hulluja täällä "siviilissäkin".Oli todella ilo tutustua tuon ajan orkestereihin ihan henk. koht.Siitä porukasta löytyi todella mahtavia tyyppejä. Lavatoiminta sammui, vuotta en muista, kun Lestijärveltä loppuivat työntekijät, vanhat eivät enää jaksaneet ja nuoret muuttivat muualle opiskelemaan ja työelämään.Lava on vielä paikallaan, mutta luultavasti puretaan muutaman vuoden kuluessa
MOI!Ei kai siellä mitään enää ole. Mukava muistella näin juhannuksen alla aikaa kun ite pääsi eka kerran Lestin lavalle tansseihin. Siitä on "muutama vuosi vierähtäny.Ennen ei päästetty piti olla rippikoulun käyny.Kuinkas moni muistaa vielä "ALLIN BAARIN " kirkolla. Minä kun siinä kasvoin niin muistan minkälainen hulabaloo oli lauantai . Sillon oli kahavila täynnä väkiä .Olutta sai . Muistaakseni lavan kahaviostaki.Ihania muistoja on kotiseuvun kesistä.Kylläse oli nuoren silmin kahtottuna vähän niin että kesät oli parhaita.Jukola avattiin ja tulivieraita tyttöjä ja poikia kylälle. Samoin huvilan omistajat .Hyviämuisteluita kaikille entisille Discolandin kävijöille ja muillekki Lestiläisille.
onkohan discolandiaa kukaan ikinä harkinnut elvyttää henkiin, vai onkohan nyky päivänä tappiollista toimintaa.? missä kunnossa lie rakennuskaan enään on...
Olihan se hienoa olla siellä DJ joskus vuonna 2000.
Paljo mukavempaa porukkaa mitä Tuiskulassa.
Sillon siellä koitettiin pitää juhannusfestarit, mut ei siellä ollu ku varmaan reilu 10 käviää ainakaan kerralla.
Finteligens ei viittiny ees käydä keikalla vaan lähti vetään. Tilalle otettiin joku paikallinen kitaristi.
Oli joku Jouni joka järjesti ne pippalot sinä kesänä.
-dj joze-
Mä muistan ne istuimet siellä sisällä.. Semmoset linja-auton penkit.
tuo mieleen lestin reissut. Bussilla köröteltiin ja aina sykäräisissä oli pissatauko. Huippua oli jos saatiin oma kuski. Joku vuosi oli Kaija Koo avajaisissa ja sillon oli kauhee ukonilma ja sähköt meni. En muista pääsikö Kaija esiintyyn ollenkaan.
Hymyssä suin muistelen nuoruuden menemisiä... =)
siellä oli ihanaa!tapasin ensi rakkautenikin siellä!harmi kun sitä paikkaa ei enää ole, muut jäävät paitsi tästä...niin legendaarinen ettei toista! kesä, nuoruuden taika, loma ja ihmiset! kaikki tuli toimeen toistensa kanssa. bändejä en edes muista, vaan ne ihanat kesä illat :) ja se oli mun äitin paras kaveri silloin joka tapettiin, liftasi jonkun hullun kyytiin joka yritti raiskata ja sitten ampui kun juoksi karkuun :/ tosi surullista sekin.
Tiedätkö sen paikan missä se nainen surmattiin? On se ollut silloin hirveä tragedia reisjärvisille (eikö nainen ollut sieltä kotoisin?)
Mies on kotoisin Lestiltä ja viettänyt useat illat discolandissa. Hymyssä suin muisteli menneitä.
Siis tönö oli ainakin viime kesänä vielä siinä, huonossa kunnossa kylläkin.
Juu tuli siellä Discolandissa käytyä 80-luvun alussa ja ensisuudelmanikin sain siellä järven rannalla punaisessa Volvo Amazonissa. Aina piti miettiä, että kenen kyydillä sinne pääsisi. Liftattua ei tullut kuin kerran, ei uskallettu juuri tuon ikävän tapauksen takia.
Discoland puretaan.
taisivat muistaakseni suunnitella joskus sille paikalle jotain rakentamista. En tiedä onko toteutunut.
Voi siellä oli niin mukavaa... Muistoja on vaikka minkälaisia. Asiaan kuului se, että mukana oli taskulämmintä juotavaa, mahdollisimman pahaa, näin jälkeenpäin ajateltuna. Tutustuttiin tosi moneen ihmiseen, joita aina välillä vieläkin muistelen. Ehkä sinuunkin..;)