Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä tota abortinvastustajien kohkaamista, mikä siinä abortissa nyt on mukamas niin kamalaa?

Vierailija
04.07.2007 |

Abortti oli ainakin mun elämäni paras päätös. Ilman sitä en olis ikinä päässyt opiskelemaan haluamaani alaa, valmistunut unelma-ammattiini, tavannut nykyistä miestäni ja saanut nykyisiä lapsiani. Sen sijaan olisin jäänyt kökkimään nuhjuiseen kotikaupunkiini Hämeenlinnaan silloisen luuseri-kundikaverini kanssa. Todennäköisesti olisin tällä hetkellä katkera yh ja asuisin jossain kämäsessä kaksiossa Hämeenlinnan keskustassa... No thanks. Abortti pelasti mun elämän. Se sai mut myös tajuamaan että tällainen peli (armoton kohellus ja irtosuhteet) ei vetele, vaan on aikuistuttava. Niin teinkin, joten abortti oli mun elämässä käännekohta parempaan suuntaan.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kohdussa elävä sikiö on ihmislapsi. Eläin on eläin, ei ihmisen vertainen.

Vierailija
42/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan aborttia ja vain harvoissa poikkeustapauksissa voin sen hyväksyä. Pidän aborttia ihmiselämän keskeyttämisenä, syntymättömän puolustuskyvyttömän elämän riistämisenä - tappo tai murha, harkittu tekohan se aina on ei kukaan joudu yllättäin aborttitilanteeseen.

Vastuu alkaa aiemmin kuin silloin kun pulla on uunissa, sukupuoliyhteyteen ryhtyminen on kynnys jonka ylittämisen jälkeen täytyy hyväksyä myös vanhemmaksi tuleminen. On mahdollista pidättäytyä seksistä niin kauan kuin lapsi on tervetullut ja ehkäsisyä on mahdollista käyttää jopa suotavaa ettei ei-toivottuja lapsia syntyisi. Jos ehkäisy pettää niin lapsi on vastaanotettava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortin kannattajat taas eivät voi em väitettä kumota. Yrittävät kyllä puhua solumöykyistä ja jopa loisista äitien kohduissa. Hedelmöittynyt munasolu, joka on kiinni äidin kohdussa sisältää kaiken sen tiedon mitä ihmiseksi tulemiseen tarvitaan. Ihminen, ihmisen alku, tuleva ihminen? Missä vaiheessa voi sanoa, että ihminen on valmis? Ei vastasyntyneenä, ei pikkulapsivaiheessa, ei ehkä koko elinaikanaan. Ihmisen kehitykseen kuuluu hedelmöitys, sikiövaihe, lapsuus, nuoruus jne. Lopulta sitten kuolema. Ei ihminen muutu missään vaiheessa joksikin muuksi kuin ihmiseksi?

Vierailija
44/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein se itse kokeminen vaan opettaa sen, ettei asiat ole niin yksioikoisia

Vierailija
45/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse en hyväksy aborttia missään tapauksissa. En edes raiskausten tmv seurauksina.

Vierailija
46/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on yks hailee onko abortti murha vai ei. Mua se asia ei vaan ykisnkertaisesti liikuta pätkääkään.

Elävien ihmisten ja eläinten kanssa on toisin. Tunnen suurta empatiaa/tuskaa ihmisten ja eläinten kärsimyksiä kohtaan, ihan tuntemattomienkin ja haluan auttaa muita. Nykyisessä työssänikin teen sitä päivittäin ja koen olevani kutsumusammatissani.

Sikiö ei vaan jostain syystä herätä minussa mitään tunteita, aivan sama mulle pidetäänkö sitä ihmisenä vai ei. Se ei muuta sitä tosiasiaa että sikiö ei vaan herätä mussa samoja tunteita kun jo syntynyt, elävä ihminen tai eläin.

Vierailija
47/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sinulla lapsia?

Vierailija
48/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksytään jo, että eläimiä mekin ollaan. En sano, että kalan tappaminen pitäisi rinnastaa ihmisen tappamiseen (olen kyllä kasvissyöjä), mutta muistakaamme, että eräässä kehitysvaiheessa sikiö muistuttaa kovasti vielä muiden eläinlajien sikiöitä - siitä voisi siis periaatteessa kehittyä hännällinen koira tms.

Kyllä abortti on sallittua moraalisesti minusta tietyissä tilanteissa. Ja heittäkää itse se ensimmäinen kivi.

Vierailija
49/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit romahtamispisteessä. Kaikilla tuo puolustusmekanismi ei nouse suojamuuriksi, jotkut naiset katuvat aborttiaan ja eivät siitä henkisesti pysty koskaan selviämään. Syyllisyys painaa jos ihminen on tunteva ja hänellä on omatunto tallella.

Kommentoin tuossa että vastustan aborttia ja vain äärimmeisessä poikkeustilanteessa voisin sen hyväksyä ja silloin syynä olisi äidin hengenvaara jos raskaus jatkuisi, silloin toisen elämä olisi järkevää säästää lapsihan kuolisi jokatapauksessa.

En osaa päättää mitä ajattelen tuosta raiskatuksi joutuneen raskaudesta, joutuu pohtimaan onko lapsen isä niin läpeensä mätä geeneiltään jotta periyttäisi sairauden myös tulevaan lapseen, se puoltaisi abortin sallimista. Kasvatusolosuhteetkaan ei pysty peittämään geeniperimää minkä yksilö on saanut sukuperintönään - ehkä siis abortti tässäkin tilanteessa.

Vierailija
50/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä oikeudella sinä sitten asut siellä lämpöisessä ja mukavassa pikku kodissasi, miksi et muuta metsään muiden karvaturrien pariin :)

Pidätkö sinä lemmikkikania yhdenvertaisena lapsesi kanssa?

Jos eteesi tulisi tilanne, jossa pitäisi pelastaa ihmishenki-tai sitten eläin, kumman pelastaisit?

Eläin eroaa ihmisestä siinä, että ihmisellä on sielu(jo pienellä sikiöllä)

Eläimet on täällä meitä ihmisiä varten, ne on täällä meidän " palvelijoina"

Eläimiä täytyy toki kohdella kunnioittaen, mutta se että ne rinnastetaan ihmiseen, sitä en voi käsittää.

Ihme hihhuleita täälläkin pyörii.

Vierailija
51/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla, mutta ei nyt vääristellä sanojani. Sanoin kuitenkin " en sano, että kalan tappaminen pitäisi rinnastaa ihmisen tappamiseen..." , että en ole sitä mieltä, että pupu rinnastetaan ihmisvauvaan. On kuitenkin varsin luonnollista, että omaa lajiansa puolustaa ja varjelee eniten. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos kerta kunkkuja ollaan, niin ollaan sitten hyviä kuninkaita. :)

Myönnän, että provosoin hieman kirjoituksessani, mutta olen huomannut, että abortinvastustajat ovat yleensä kovin mustavalkoisia kirjoituksissaan, niin pistin omankin vetoni vähän siihen malliin.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että eläimet eivät ole täällä vain " meitä ihmisiä varten" , kun jotkut asian ilmaisevat. Kannatan kovasti luonnollista harmoniaa, mutta tämähän menee jo aika hihhuliksi, joten annetaan olla. Ituhipiksi en itseäni luokittele, mutta minusta abortti on usein parempi ratkaisu sikiölle kuin elämä vaikkapa narkkiperheen lapsena. Tietysti voisi jeesustella, että mikäs sinä olet sitä päättämään, mutta olen sitä mieltä, että ihmisellä on kuitenkin valinnan vapaus. Jonkun ehkä pitääkin tehdä se abortointipäätös, että " kasvaisi ihmisenä" . Ehkä jumala on sen näinkin tarkoittanut..

Vierailija
52/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole erityisen eläinrakas, mutta voisin olla eri mieltä eläinten sieluttomuudesta.

Vierailija
53/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kirjoituksessasi sinä myönnät olevasi eläin.

Mutta joo, antaa asian minun puolestani olla.

Vierailija
54/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, minulla on koira tälläkin hetkellä.

Olen erittäin eläinrakas ihminen, olen aina ollut ja tulen aina olemaan.

Vaikka koirani on erittäin symppis tapaus, se on siltikin vain eläin. Enkä tosiaankaan usko että tällä älykkäälläkin(?)karvaturrillamme olisi sielu. Sehän juuri erottaakin ihmisen eläimestä.

64

Vierailija
55/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin naisella tulee olla oikeus aborttiin, koska jos se kielletään, abortit tekee jotkut puoskarit. Aborttiin päätymisen / päätymättömisen pitäisi sanella omatunto eikä lakipykälät. Jos nainen omaa omatunnon, abortti ei kovin helposti ole vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän