Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä tota abortinvastustajien kohkaamista, mikä siinä abortissa nyt on mukamas niin kamalaa?

Vierailija
04.07.2007 |

Abortti oli ainakin mun elämäni paras päätös. Ilman sitä en olis ikinä päässyt opiskelemaan haluamaani alaa, valmistunut unelma-ammattiini, tavannut nykyistä miestäni ja saanut nykyisiä lapsiani. Sen sijaan olisin jäänyt kökkimään nuhjuiseen kotikaupunkiini Hämeenlinnaan silloisen luuseri-kundikaverini kanssa. Todennäköisesti olisin tällä hetkellä katkera yh ja asuisin jossain kämäsessä kaksiossa Hämeenlinnan keskustassa... No thanks. Abortti pelasti mun elämän. Se sai mut myös tajuamaan että tällainen peli (armoton kohellus ja irtosuhteet) ei vetele, vaan on aikuistuttava. Niin teinkin, joten abortti oli mun elämässä käännekohta parempaan suuntaan.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kuulu heihin.

Vierailija
22/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitä, että ymmärtää, että ihmiset voivat toimia toisinkin, kuin minä. Niin kauan kuin ne teot tapahtuvat laillisesti, niin hyvä. Sitäpaitsi abortti on toimenpide, jonka takuulla muistaa loppuelämänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuhan rikoslakiin, ennenkuin ryhdyt puhumaan moisia. Tai älä ainakaan kenellekään mene noin sanomaan.

Vierailija
24/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä koskaan tule ymmärtämään.

Vaikka abortissa tapetaan sikiö, josta on kovaa vauhtia kehittymässä pieni ihminen, niin se ei ole vielä sellaiseksi kehittynyt. Sen sijaan nainen, joka ei-toivotun lapsen alkua sisällään kantaa elää ja hänellä on oltava oikeus omaan elämäänsä.

Jos ajattelee, että naisella täytyy lapsenkantokykynsä takia synnyttää aina, jos vain raskaaksi tulee- oli elämäntilanne aivan mikä tahansa - niin minusta naisen oikeutta oman elämän hallintaan ja ruumiseen poljetaan aivan sietämättömällä tavalla.

Ajatellaan, että jokaisen naisen on pakko haluta olla äiti ja niin monen lapsen äiti, kuin luonto hänelle tarjoaa. Eikö jo olemassa olevan naisen oikeus ole päättää, minkälaiset valmiudet hänellä on ja voiko synnyttää vauvan?

Toiseksi, vaikka ei ajattelisi näin. Vaikka lähtisi siitä, että jokaisella alkaneella elämällä täytyy voida olla oikeus toteutua, niin silloinkin mielestäni abortti tulee sallia. Muuten abortin saavat aina ne, jotka ovat vauraita ja joilla muutenkin olisi ainakin taloudelliset valmiudet lapsen pitämiseen. Aina löytyisi lääkäri, joka maksua vastaan asian hoitaisi. Eniten kärsivät siis köyhät naiset, joilla jo lähtökohtaisesti olisi vaikeinta.

Vierailija
25/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarinasi oli kuin omani! Ja kaupunkikin vielä sama :)

Minäkin olen onnellinen ratkaisustani. En sillä mitenkään ylpeile ja eihän se tietenkään helppoa ollut, mutta aivan täysin oikea ratkaisu!

En olisi päässyt opiskelemaan ammattiani mitä nyt teen. Enkä olisi tavannut nykyistä miestäni (jonka tapasin koulussa) enkä olisi saanut näitä kahta ihanaa lasta mieheni kanssa jotka minulla nyt on! Eli tein 100% oikean ratkaisun.

Sitäpaitsi termeistä puhuttaessa, ei kyse ole ihmisestä eikä edes sikiöstä vaan alkiosta. (ainakin minun kohdallani kun abortti tehtiin niin varhaisessa vaiheessa)

Vierailija
26/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murha on Suomen Rikoslain 21. luvun mukaan:

Jos tappo tehdään

1. vakaasti harkiten,

2. erityisen raa' alla tai julmalla tavalla,

3. vakavaa yleistä vaaraa aiheuttaen tai

4. tappamalla virkamies hänen ollessaan virkansa puolesta ylläpitämässä järjestystä tai turvallisuutta taikka virkatoimen vuoksi

34:n mielestä kaksi ensimmäistä ehtoa täyttyvät aivan ongelmitta. Ja kyllä, aivan varmasti sanon tämän mielipiteeni, jos asiasta tulee puhetta. Sanon sen myös niille, joiden tiedän tehneet abortin.

Vierailija:

Tutustuhan rikoslakiin, ennenkuin ryhdyt puhumaan moisia. Tai älä ainakaan kenellekään mene noin sanomaan.

Vierailija
27/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan voi ola noin tyhmä?

Millä tiedolla perustelet sen, että abortti on tehty erittäin julmalla ja raa´alla tavalla?

Puhut ihan pimeitä!

Jos noin alat luokittelemaan murhaa, niin sittenhän sinäkin osallistut murhaamiseen päivittäin syömällä eläintä. Eläin se vasta raa´asti tapetaankin ja tuntee ihan kipua ja kaikkea!

Vierailija
28/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on itse murhaaja! Tuhansien eläin raukkojen murhaaja! Helvetissä nähdään!

Vierailija
29/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkio

*ei tunne kipua

*ei tajua mitään

*ei tunne tunteita

*joskus ei jopa sydän vielä lyö

Eläin

*tuntee kipua

*tuntee kylmää, nälkää, kuumuutta, surua, ikävää ym.

*itkee

*rakastaa

HMM...enpä tiedä..... voikohan niitä verrata? Ei oikeastaan, koska Eläin ON jo olemassa ja alkio EI

Vierailija
30/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen kurkkuani myöten täys noita abortin vastustajien kirjoituksia. Tuhlaisivat oikeasti ton energian siihen, että kävisivät antamassa seksivalistusta nuorille tai auttaisivat nälänhädässä olevia lapsia ympäri maailman orpokoteja. Koska ne lapset ovat niitä joita te haluatte tänne lisää kärsimään.

Huolehtikaa sitten niistä ei halutuista lapsista ja käyttäkää rahanne ja aikanne siihe...menisi paljon enemmän energiaanne hyödyksi kuin kirjoitella päättömyyksiä nimettömänä keskustelupalstoilla!

Vierailija
31/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin tutkimusten mukaan sikiön tuntoaisti kehittyy melko varhain. Ja sydän lyö kyllä siinä vaiheessa kun aborttiin on ehditty.

Vierailija
32/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhaa spekulointia sinultakin.

Vierailija
33/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan ollaan yleensä noin viikoilla 20-21. Ja sen kokoisen saa vielä abortoida, vammatapauksissa vielä viikolla 24.

Lapsi on periaatteessa aivan valmis, tarvitsee vain vähän lihaa luiden ympärille jaksaakseen elää kohdun ulkopuolella.

Miten niin ei sitten tuntisi kipua?

Ja kuka väittää, ettei tällaisen, täysin puolustuskyvyttömän lapsen tarkasti harkittu surmaaminen esim. kaapimalla palasiksi ole erityisen julmaa?

Vierailija
34/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos on kyse asiasta, jota eivät ole itse eläneet.

Ensin pöyristyttää se, ettei voi hyväksyä sitä, ettei jokaisen kaikkia ratkaisuja voi ymmärtää oman elämänkokemuksensa tai rajoittuneen näkemyksenä perusteella.

Toiseksi säälittää katsoa, kun mielipide muuttuu pakkomielteeksi niin, että sitä pitää lähteä saarnaamaan. Etäisesti muistuttaa eräiden taivaspaikkoja jakavien herätysliikkeiden toimintaa tuo.

Kolmanneksi mietityttää miten kieroutunut ihmisen täytyy olla tuomitessaan sikiön kehittymään ihmiseksi, joka on ensimmäiset elinvuotensa epätoivottu (hyljeksitty) tai pahasti kehitysvammainen.

Mistä noita sikiää..

Vierailija
35/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vain, sitten kaikki joukolla kroonikko-osastoille tainnuttamaan mummot eutanasialla, niin päästää paremmalle tasolle senkin laillistamisen pohdinnoissa?

Kyllä sitä nyt jotain voi tietää elämästä tai oikeasta ja väärästä ihan kaikkea itse kokeilemattakin.

Vierailija
36/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehittymätön mielipiteesi, voihan olla että sinusta sen lisäksi löytyisi muutakin huomautettavaa =)

Vierailija
37/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvoin abortoidaan noilla viikoilla, joten säästä saarnasi ja tee jotain hyödyllistä.

Vierailija
38/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä vaikutat harvinaisen empaattiselta ihmiseltä=)

Vierailija
39/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä lukemalla ei ole näyttänyt siltä, että kukaan näistä abortin vastustajista olisi millään tavalla pyrkinyt perustelemaan mielipidettään - tai tuomaan keskusteluun mitään lisäarvoa.

Mielipiteeseensä toki heilläkin olkoon oikeutensa. Ihmettelin vaan, mitä kautta nimenomaan tuosta aiheestä on tullut niin tunnepitoinen, että siitä jaksaa syytellä ja aiheuttaa pahaa mieltä.

Vierailija
40/55 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos noin alat luokittelemaan murhaa, niin sittenhän sinäkin osallistut murhaamiseen päivittäin syömällä eläintä. Eläin se vasta raa´asti tapetaankin ja tuntee ihan kipua ja kaikkea!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi