Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään ollut rastoja?

Vierailija
04.07.2007 |

Olen saanut päähäni että haluaisin rastat, mutta mietityttää silti. Onko kenelläkään kokemuksia minkälaiset ne on? Siis onko jollain lailla hankalat arkikäytössä? Painavatko? Saako niistä pörröiset vai onko ne aina sellaiset pötkylät? Onko yli 3-kymppinen naurettavan näköinen rastat päässä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisitko vielä rastat jos olisit nyt valintatilanteessa? Tuo hidas kuivuminen on kyllä ongelma kun lasten kanssa ei voi olla koko päivää sisälläkään.

Kiitos muillekin, en ole tosin vieläkään osannut päättää mitä tehdä. Nykyiset hiukset vaan kyllästyttää vietävästi...

ap

Vierailija
2/21 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei ole ollut hankala hoitaa. Ihan mukavan näköiset, jos muuten sopivat kasvojen malliin. Olen nähnyt eri-ikäisiä ihmisiä, joilla on ollut rastat. Enemmän siihen sopivuuteen vaikuttaa muu ulkonäkö kuin ikä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

rastojen teko kesti n 6h ja hinta 250e. ne saisi pestä kerran viikossa ja mielellään huonolla shampoolla. rastoja ei voi selvittää auki vaan hiukset on leikattava kokonaan pois(siis ihan tyveen asti) jos haluaa eroon.

pilasin omat rastani liialla pesemisellä.

Emme ole kertaakaan leikkauttaneet lastemme hiuksia sen takia, että olemme halunneet ne selvittää. Kyllä ne on avattu ihan muuten.

Vierailija
4/21 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olin sittenkin vasta 25-vuotias. Laskin väärin. Rastaleteiksi niitä kyllä kutsuttiin. Rastahan kyllä on myös sellainen huovutettu juttu, jota en ottaisi, kun sen selvittäminen olisi takuulla hankalaa.

Sorry, jos olen ymmärtänyt väärin. Minä kirjoitan koko ajan pikkuleteistä.

Vierailija
5/21 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se halpistoimisto on jo lopettanut, mutta samalla koneella mentiin molemmat. (Siellä oli muuten samaan aikaan myös se pappi-Marianne Heikkilä ja hänen äitinsä ja kai isäkin) Hieno paikka kertakaikkiaan. Kielenäkin englanti. Kätevää. Siistiä. Tyhmää, kun tuollaiset matkat pilataan nykyään ylihinnoittelulla ja tuonne nyt ei edes ole matkoja. enää.

Vierailija
6/21 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on ollut n. 4v. dreadlocksit, toistamiseen. Ekan kerran oli joskus 15-18v. kunnes leikkasin ne pois. Ja kun haluan näistä eroon, on kyllä pakko leikata ;). Hoitamisesta; pesen 2-3krt/vko, aina iltasin lasten nukkuessa on hyvin aikaa...Locksini ovat melko paksut, joten ensin anna veden imeytyä pyyhkeeseen n. 1h ja sen jälkeen föönillä niin kuivaksi kuin mahdollista.. Pesen hyvillä shampoilla ja juureen laitan hoitoainetta joskus. Ihmisten mielipiteistä/reaktiosta,heh..enpä paljon välitä...Olen niin tottunut rasistisiin suunsoittoihin muutenkin.. Oma elämäni on kunnossa, opiskelen, olen työssä, joten jos joku minusta jotain muuta ajattelee pelkän ulkonäön takia, siitä vaan. Tyyliltäni olen sellainen,että ystävänikään eivät edes " osaa kuvitella minua ilman dreadlockseja" .. Ei se ole mikään ikäkysymys, jokaisella on oma tyylinsä, rohkeat ja vapaat mieleltään uskaltavat sen avoimesti näyttää...

Vierailija
7/21 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopivat hyvin kasvoihini.

Vierailija
8/21 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat ns spiraalirasta, eli semmoset kikkaraiset. Minulle tehtiin ikäänkuin permanentti, mutta hiukset tupaarettiin ja " huovutettiin" ennen kuin laitettiin rullalle. Sitten oikein vahva permanenttiaine, joka viimeistään " pilasi" hiukset.

Minulla oli olkapäille ulottuvat hiukset. Rasta oli hieman korvien alapuolelle.

Kampaamossa suosittelivat, että pitäisi pestä päänahka sienellä kerran viikossa, mutta minä pesin pari kertaa viikossa ihan normaalisti.

Hiusten kuivuminen ei ainakaan minusta kestänyt mitenkään järettömän kauan.

Minusta rasta oli tosi helpot: Aina oli hiukset hyvin ja laitettuina.

Tykkäsin tosi paljon!

Vierailija
9/21 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, todellakin, hiukset ovat " aina hyvin" ;), mutta lisäisin myös, jos osaa hiuksiaan laittaa, näistä saa vaikka minkälaisia kampauksia ja värikin minulla on vaihtunut pariin otteeseen...

Vierailija
10/21 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kannattaa ottaa aika pitkään tukkaan tai sit ottaa rastalisäkkeitä, sillä liian lyhyt rasta on vaan ruma. Samoin suomalaisella ohuella tukkalaadulla (en tiedä millainen tukka sulla on tietenkään) niistä ei monesti tuu niin kauheen kauniita. Kantsii harkita lisäkkeiden laittamista jos haluaa hyvän lopputuloksen.

Vierailija
11/21 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma matkamme löytyi Aurinkomatkoilta, oli silloin kaksi esitettä tutkittavana.

Vierailija
12/21 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on oikeastaan asenteesta. Arjessa kuitenkin vähän hankalat. Pesun jälkeen kuivuvat tosi hitaasti. Tämä talvella ongelmallista...

Vierailija
13/21 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 pikkulettiä. Teetin Barbadoksella. Musta nainen teki. Työ kesti 2 tuntia. Tuli todella hienot. Pidin 2 kuukautta, enkä pessyt tukkaa ollenkaan. Hintaa en muista. Ehkä jotain 20 euroa. EN varma.

Vierailija
14/21 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi. Muita takkuja joutuu kyllä selvittelemään.

Laittaa nyt takkuja pää täyteen?

Vierailija
15/21 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas, jos menisin Barbadokselle. Ikää nyt 43 v.

Tylsää, kun ei ole nykyään mitään halpamatkatoimistoja. Eikä edes mitään seuramatkoja sinne muutenkaan.

Kaikki nykymatkatoimistot ovat kalliita.

Vierailija
16/21 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sittenkin vasta 25-vuotias. Laskin väärin. Rastaleteiksi niitä kyllä kutsuttiin. Rastahan kyllä on myös sellainen huovutettu juttu, jota en ottaisi, kun sen selvittäminen olisi takuulla hankalaa.

Vierailija
17/21 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

taas, jos menisin Barbadokselle. Ikää nyt 43 v.

Tylsää, kun ei ole nykyään mitään halpamatkatoimistoja. Eikä edes mitään seuramatkoja sinne muutenkaan.

Kaikki nykymatkatoimistot ovat kalliita.

Meidän matkamme kuitenkin suuntautui sitten muualle. Se oli häämatka, on jäänyt siksi tuo ajoitus hyvin mieleen. Barbadokeslle vei silloin ainakin Aurinkomatkat. Eikö vie enää?

Vierailija
18/21 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rastojen teko kesti n 6h ja hinta 250e. ne saisi pestä kerran viikossa ja mielellään huonolla shampoolla. rastoja ei voi selvittää auki vaan hiukset on leikattava kokonaan pois(siis ihan tyveen asti) jos haluaa eroon.

pilasin omat rastani liialla pesemisellä.

Vierailija
19/21 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti asut jossain peräkylän punaisessa tuvassa.

Vierailija
20/21 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli välillä vaikea löytää sopivaa rakoa hiusten pesuun päivällä (kahden pienen lapsen kanssa kotona), että ehtisi rauhassa pestä ja kuivua.

Illalla ei voi pestä, muuten sänky ihan märkä :P.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi