Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaas, miten teidän puolivuotiaat nukkuu!?!

04.07.2007 |

Haluaisin tietää onko kenties jossain kohtalontoveri, jonka puolivuotias nukkuu TODELLA surkeasti!? On nukkunut aina huonosti, mutta nyt kun aattelee niin nukkui pienenä todella hyvin verrattuna tähän hetkeen! Kun laittaa nukkumaan, ei nuku kun tunnin niin saa olla jo laittamassa tuttia suuhun ja tätä jatkuu läpi yön.. Alan olla jo todella väsynyt kun ei saa yöllä nukuttua... Korvatulehdus meillä oli äskettäin ja toivoin että se olisi syy huonoihin öihin, mutta näköjään ei... Hampaita meillä tuli kaksi ja ajattelin että jos se olisi syy, MUTTA ei.... Pitäisikö kokeilla unikoulua? Jos joku viitsisi kertoa mitä ja miten.... KIITOS!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nukahtaa klo22 omaan sänkyyn, syö 1-2 kertaa yössä. Hampaita ei vielä ole ja yösyödä saa kunnes syö kunnon iltapuuron. Kiinteitä varmaan aloitellaan lähempänä 6kk ikää.

Mutta et itse kertonut millaisia iltarituaaleja teillä on? Millaiset päiväunet? Millainen ruokarytmi ja meneekö jo kiinteää ruokaa kunnon satsit?

Itse lähtisin liikkeelle siitä, että päiväunirytmi on selkeä ja päikkärit ajoittuvat tasaisesti (meillä nukkuu nyt 2h yöunilta heräämisen jälkeen 3h päiväunet eli noin 11-14. Iltapäivän unet on sitten epämääräisemmät mutta klo 20 jälkeen ei enää nukuta jotta yöunille päästään klo 22-22.30). Illalla tehdään pesut ja yöpuvun laitot, sylitellään läheisyyskiintiö yöksi täyteen ja imetän ennen vuoteeseen laittamista. Röyhtäytänkin vielä kunnolla ja vauva menee hereillä vuoteeseen, nukahtaa itsekseen. Tuttia joutuu pariin otteeseen antamaan ennenkuin nukahtaa. Yösyöttöjen jälkeen en anna tuttia eikä sen perään yöllä juuri huutele. Ja vauva nukkuu siis omassa sängyssä omassa huoneessa. Yösyötöillä en juttele mitään, hyssyttelen vaan tarpeen vaatiessa. Syömisen jälkeen jatkaa heti unia tai oikeastaan nukahtaa heti alettuaan syödä.

Tassuttelua sulle suosittelisin vauvan rauhoittamiseen yöllä. Usein hyöty alkaa näkyä jo muutaman yön jälkeen. Ja ehdottomasti vauvan pitää oppia nukahtamaan illalla itsekseen, jos haluat että hän yölläkin selviää siitä ilman sinua. Osaako vauvasi jo laittaa itse tutin suuhunsa jos vain sen löytää? Jos, niin voit myös laittaa tutin lyhyellä narulla vauvan vaatteisiin kiinni, josta hän sen oppii kyllä etsimään. Itse olen ajatellut, että kun vauva oppii syömään kunnolla iltapuuroa, vieroitan hänet yöimetyksestä. Tällöin taidan kyllä käyttää isää apuna, jos vauva edelleen heräilee. Maidontuoksuinen äiti on omiaan herättämään ruokahalua keskellä yötäkin :-)

Toivottavasti oli edes jotain apua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla