Lapsi meni " kaverille" kylään ja häntä osotettiin siellä puukolla!
Tilanne oli siis tämä et lapseni meni eräälle " ei niin hyvälle" kaverilleen pimputtamaan ovikelloa ja kun tää kaveri avas oven se sanoi et et pääse sisälle eikä hän tule ulos. No samaan hässäkkään tuli pari muuta kaveria paikalle ja silloin kaikesta huolimatta kaikki kolme hyväksyttiin sisälle siis omani mukaanlukien.
No koko vierailun (n 15 min) toiset nälväilivät omalleni ja usuttivat lähtemään heitellen jopa hänen tavaroitaan ovesta ulos. Omani jostain syystä oli niin " päkki" et ei vaan lähtenyt josta annoin kyllä hänelle myöhemmin palautetta.
No kuitenkin vierailu päättyi siihen et yksi (ei talossa asuva) nappas puukon käteensä ja osotti lastani uhkaavasti ja tällöin siis omani vihdoin tajusi ottaa jalat alleen.
Jälkeen sanoinkin sit et sinne et enää koskaan mene lähellekään etkä niiden lasten kanssa ole missään tekemisissä ikinä. Opastin myös siinä et jolleivat toiset halua leikkiinsä mukaan ni ei ole syytä " väkisin" tupata vaan silloin mennään muiden kavereiden kanssa leikkimään.
Lapseni kun olisi vaan halunnut näiden ko kanssa kovasti leikkiä mut tän tapauksen jälkeen ei siis leiki enää ikinä!!!
Kommentit (12)
uskalsi myöntää et mitä siellä oli tapahtunut ja kyseessä 10-11 vuotiaat. Omani tosin vasta 9.
ap
pitäisi kantaa mitään teräaseita mukanaan.
Eli pitäiskö mun kertoa tän puukolla osottaneen vanhemmalle mitä tapahtui vai vaan antaa asian olla ja omalleni tehdä selväksi se ettei mitään asiaa tuon kaverin luo enää ole?
Itse mietin et annan asian jäädä tähän koska omani tunki sisään eikä ole varmuutta siitä oliko hän ylipäätään toivottu vieras ainakaan sinä päivänä.
ap
vanhemmille.
Itse mietin et annan asian jäädä tähän koska omani tunki sisään eikä ole varmuutta siitä oliko hän ylipäätään toivottu vieras ainakaan sinä päivänä.
ap
[/quote]
Ehdottomasti kerrot äidille, että asiaan puututaan ennen kuin menee pidemmälle!!!
Itse ainakin haluaisin että kerrottaisiin faktat asiallisesti, myöntäen että oman lapsen toimintakaan ei oikein ollut. Suuremmin syytttelemättä..
vaan otti sen sieltä kyläpaikasta. Puukko oli talossa asuvan lapsen mut tää yks kaveri tiesi missä sitä säilytetään ja haki sen.
ap
Vierailija:
vaan otti sen sieltä kyläpaikasta. Puukko oli talossa asuvan lapsen mut tää yks kaveri tiesi missä sitä säilytetään ja haki sen.
ap
Omani on TYTTÖ ja nää muut kolme poikia ja tässä on tykkäämisjuttuja jne mukana. Sellanen soppa et en oikeen edes enää tiedä miten sitä hämmentää =(
ap
Tuskin uhkailija sillä mitään oikeasti olisi tehnyt, mutta teräaseita ei pitäisi olla lasten ulottuvilla, sillä ne voivat päätyä mukaan leikkeihin ja seuraukset voi olla vakavat.
En dramatisoisi tilannetta (tyyliin " lapseni henki oli hiuskarvan varassa" ) vaan kertoisin rauhallisesti, ketään syyllistämättä, mitä on tapahtunut, jotta kyläpaikassa osattaisiin siirtää puukot piiloon, ja puukolla huitoneen äiti ja isä voisivat pitää pikku puhuttelun teräaseiden vaaroista.
Missään nimessä " puukottaja" lapselle ei saa jäädä sellanen olo, että kyseinen käytös on hyväksyttävää.
Ehdottomasti otat yhteyttä vanhempiin ja tarvittaessa lastensuojeluun, jostainhan tuollainen käytös kumpuaa.
Mutta jos mun poikani heiluisi puukon kanssa, ja joku aikuinen tietäisi siitä ikä kertoisi mulle, en katsoisi tuollaista piittamattomuutta läpi sormien.
t. eräs joka on ollut ala-asteella jälki-istunnossa taskuun unohtuneen miekanveistelypuukon vuoksi..
No, ei vaikuta sellaiselta kaveriseuralta, että kannattaisi niiden perään itkeä. Toivottavasti lapsellasi on mukavampia kavereita jatkossa.