Epäilin vähän kätilöä kun menin synnyttämään, oli tosi nuori joten ajattelin että onkohan pätevä
Vaikka tietysti on kerran alalla on. Koko synnytyksen ajan olin vähän varuillani sen kanssa jotenkin. Kun ponnistusvaihe tuli niin kätilö kannusti pommistamaan vaikka olin aivan loppu. Sanoi vielä että kokeile käden kanssa, siellä se pää jo tuntuu. Siis koskaan ei ole sanottu että kokeile kädellä. Sain niin paljon lisäpuhtia pään tuntemisesta että vauva oli seuraavalla ponnistuksella ulkona
Kommentit (2)
ei ekassa synnytyksessä kukaan sanonut että voin kokeilla, vaikka ponnistus kesti tuplaten pidempään. Antoi kyllä tosi paljon lisäpuhtia kun tiesi että sieltä se on jo tulossa, ja tunsin että oli tosi pitkät hiukset. Voih, tahdon taas synnyttämään, on se niin ihanaa kaikesta kivusta huolimatta
ennakkoluuloja. Mutta joskus meidän kaikkien pitää aloittaa ja oikeasti siinä vaiheessa, kun on kätilöksi valmistunut, on takana niin monta harjoitussynnytystä, että kyllä homma ihan hyvin sujuu.
Mulla sattui ekaan synnytykseen todella vanha kätilö ja sekin herätti epäilyksiä, että on perinteinen ja turhan lääketieteellinen. Ja niin olikin. Ja aikamoisen epparin leikkasi, vieläkin mietin, oliko se tarpeellinen. Saattoi tietenkin ollakin, mutta mistä sitä ikinä tietää.