Oonko hirveä, kun en jaksa lähteä ulos lasten kanssa.. Esikoinen 3-vuotias ja vauva 2 viikkoa...
En YKSINKERTAISESTI jaksa... Omaatuntoa kalvaa, kun ulkona on noin kaunista, mutta mutta... On meillä pieni rivitalopiha eli kyllä siinä voi vähän päivää paistatella, mutta ajatus puistoonkävelystä, apua :-(
Kommentit (36)
mutta ei mitenkään maininnut, että se olisi heille HELPOIN tapa ulkoilla. Ap:han nimenomaan sanoi, että omalla pihalla sujuu suhteellinen ok, mutta puistoon ei jaksaisi lähteä kävelemään.
Puisto ei ole mikään autuaaksitekevä paikka. Ja jos kävely sinne tuntuu raskaalta, voi ihan oikeasti olla kyse siitäkin, että on synnytyksen jäljiltä heikossa kunnossa, esim. alhaisen hemoglobiinin vuoksi. Ulkoilua se on rivarin pihallakin ulkoilu. Eikä kenellekään tee mitään pahaa se, jos jossain erikoistilanteessa (kuten nyt vaikka vauvan juuri synnyttyä) ei pääse joka päivä puistoon tai edes ulos.
Ja se, että ei ulkoilla automaattisesti joka päivä, ei todellakaan tarkoita, etteikö päivissä olisi mitään rytmiä. Sitä paitsi ei kaikki lapset ja aikuiset edes kaipaa niin kellontarkkaa rytmiä.
On Niiiin paljon muitakin tapoja viettää päivää kun aina samassa loppuun kulutetussa puistossa!
Ap, nauti ja lepää, onhan teillä se oma rivarin piha :) Meidän 3v leikkii kanssa tuossa omalla pikku-pihallamme puolivarjossa mielummin kun paahtavan kuumassa puistossa kuivan hiekkapölyn keskellä =)
vauvakin syö milloin sattuu. Jos isä veisi lapsen, kun tulee töistä? Voisit kuitenkin puuhata jotain 3-vuotiaan kanssa, kun vauva nukkuu, esim värittää tai lukea.
Mulla on vaan puoltoista vuotias mukelo, enkä mäkään jaksa sen kanssa olla ulkona. Ja syystä siitä, että siellä on aivan liian kuuma ja mulla on alkuraskaus meneillään ja törkeen huono olo koko ajan... Mä inhoon auringonpaistetta ja hellettä!!
yksi näkemys tähän asiaan, mutta ei mielestäni fiksu, koska kirjoittaja ei pysty ymmärtämään kuin yhden tosi kapean pointin ' puistossa ulkoilu päivittäin = hyvä' ja kaikki muu on huonoa.
Tsemppiä ja voimia sinulle ap! Koeta oikeasti järjestää vauvan ekat viikot itsellesi niin helpoksi kuin voit.
ei ole sama asia kuin kunnon ulkoilu paikassa, jossa on muita lapsia ja tilaa.
Ja jos kerta ap:lla on jokin helpompi paikka, miksei siitä sitten puhunut mitään?
Kyllä siinä päivässä nyt vaan on pakko olla lasten kanssa jokin ryhti. En ole puhunut mistään kellontarkasta, vaan siitä että ei notkuta koko päivää kotona.
Miksi kysyy, jos ei saa vastata? Ja mikä siinä totuudessa nyt noin kamalaa on?
13, joka nyt jättää teidät jankkaamaan - minulla on parempaakin tekemistä
riidanhaastaja, jolla ei ole muuta tekemistä kuin ekaksi kirjoittaa raflaava aloitus ja sitten " eri" tyyppinä provottaa muita kirjoittamaan.
että pihalle äiti jaksaa mennä, mutta ei puistoon. Ja siitä minä tein sen TOOOODELLA vaikean päätelmän, että piha olisi helpompi paikka ulkoiluun kuin puisto.
ei ole 3-vuotiaalle mitään ULKOILUA. Se on just sitä: rivitalopihalla kököttämistä äidin ja vauvan kanssa.
Heippa!
Outoa.
Totta kai voi olla sisällä kaksi viikkoa synnytyksestä jos on väsynyt, ja muutenkin ihan koska vaan. Ei joka päivä ole pakko mennä ulos. Ei siitä mitään mitalia saa.
Rivitalon pihalla saa omatoiminen kolmevee vaikka minkälaisen leikin pystyyn. Ei aina tarvita niitä valmiiksi pureskeltuja leikkipuiston leikkivälineitä.
Tietoisku. Meidän naapuriyhtiössä ei esim. asu yhtään lapsiperhettä - asuu eläkeläisiä, jotka hoitaa niillä pihoilla erilaisia kasveja.
siellä ei ole sille 3-vuotiaalle _leikkiseuraa_eli muita lapsia, kuten leikkipuistoissa on.
Sinulla lienee sitten asosiaalinen lapsi.
Hommaa (tai pyydä miestä hommaamaan) sinne takapihalle pieni uima- tai kahluuallas. Pyydä myös huolehtimaan täyttämisestä, vesiletkujen raahaaminen kun voi olla raskastakin.
Laita kolmevuotias sinne lelujen kanssa ja istu itse vauvan kanssa vieressä vahtimassa.
Varmasti on kivaa ja aikaa ja energiaa kuluu mukavasti.
synnytyksen jälkeen... Se kolmevuotias ei ole varmasti maailman ainoa ihminen. Myös äiti saa olla väsynyt kaksi viikkoa synnytyksestä. Itse en ainakana oikeastaan edes pystynyt kävelemään silloin istumisesta puhumattakaan, enkä olisi tullut mieleenkään ajatella että on huono ihminen jos ei siinä tilanteessa vääntäydy puistoon. Ei tarvi!
Minä olen ainoa, joka vastasi Ap:n kysymykseen. Muut keskittyivätkin sitten haukkumaan minua... Kannattaisiko teidänkin suunnata se energianne vähän rakentavammin?
13