Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laskettava laita vai irrotettavat pinnat?

03.07.2007 |

Hei,

tarvitsisin apua pinnasängyn valinnassa. Tyttömme on 10,5 kk ja meille on tulossa toinen vauva. Pinnasänky on ollut tähän mennessä lainassa, mutta joudumme sen nyt palauttamaan eli ostamaan tytölle oman.

Pähkäilenkin nyt sitä, että onko odotusvaiheessa (viimeksi ainakin mun maha kasvoi ihan valtavaksi...) helpompi nostaa tyttöä sellaisesta pinniksestä missä on laskettava laita vaiko sellaisesta mistä saa pari pinnaa irti? Onko kellään kokemuksia, vinkkejä?

Tuhannet kiitokset jo etukäteen jos joku ehtii vastata!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teillä on pinnasängyssä laskettava laita ja sängyssä n. vuoden ikäinen typykkä, niin eikö se tyttö kiipeä itse sen laidan yli ja tipu...???

Meillä on ollut irrotettavilla pinnoilla oleva sänky, eikä sieltä ainakaan kesken yön ole kukaan tippunut, vaan aamulla itse kömpivät sieltä pois samoin päikkäreiltä... Suosittelen!!!

Tosin meidän sängyssä oli vauvalla ensin se pohja korkealla, ja nyt 2v. nukkuu pohja alhaalla ja 2 pinnaa irti.

Ja ei se nyt ihan " kamalaa" ole nostaa seisovaa lasta pois norm. pinnasängyn pohjaltakaan mahan kanssa...

Vierailija
2/6 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on laskettava laita ja meille siitä ei ole ollut mitään hyötyä. Jos nyt ostaisin pinnasänkyä niin valitsisin sen mistä saa pinnat irti. Mut tämä on vain mun mielipide.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Meillä oli pinnasänky. josta olisi voinut irrottaa pinnoja. Emme niitä kerenneet irrottaa, kun poika halusi itse siirtyä " ison pojan" sänkyyn.

Siinä vaiheesa ikää oli jo lähemmäs 2 -vuotta.

Emme uskaltaneet antaa pojan aikaisemmin itse nousta sängystä, kun makkari on alakerrassa ja portaissa liikkuminen vaarallista.

Itse olisin hankkinut alas laskettavan laidan, sellaisen, jossa laidan saa helposti ja hiljaa myös ylös. Meillä oli tuossa 7 kk - 1v 4 kk sellainen vaihe, että poika ei malttanut nukahtaa itse sänkyynsä vaan oli nukutettava syliin. Oli aika työlästä laskea nukkuvaa isoa vauvaa sängyn pohjalle.

Mutta tämä on kovin lapsikohtaista. Toisilla toimii alaslaskettava laita, toisilla poisotettavat pinnat ja joku ei tarvitse kumpaakaan.

Tosi kätevää on meillä ollut se, että pohjan voi nostaa vinoon nuhan aikana.

Mupsi

Vierailija
4/6 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Mammaxxx:

Juu, toki tyttö voi kupsahtaa sängystä pois jos laita on alhaalla - sen takia laita lasketaan vain nostamisen/sänkyyn laittamisen ajaksi (tarkoitan siis sellaista laitaa jossa on mekanismi, en " kiinni ruuvattavaa" ) ja sen jälkeen nostetaan takaisin yläasentoon.

Taidan itsekin kallistua niiden irrotettavien pinnojen suuntaan...

Vierailija
5/6 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostimme ihan tavallisen pinnasängyn, jonka kasasimme niin että jätimme (ainakin nyt aluksi) yhden laidan kokonaan pois. Tarkoituksena on vetää se kiinni meidän sänkyyn ns. laajennusosaksi.

Meillä vauvat tulevat siis nukkumaan aluksi meidän makkarissa (muualla onkin jo täyttä :) )

Ajatuksena on ettei tarvitsisi nousta ollenkaan ylös, vaan nostaa omaan sänkyyn syötön ajaksi ja palauttaa sitten takaisin. (mä oon mahdottoman huono nousemaan...)

Se kiinnitetäänkö laita takaisin kun vauvat ovat isompia jää nähtäväksi.

MotherOf4 ja pikkuiset rv. 37+1

Vierailija
6/6 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta!

Tarkennan vielä: mietin siis sitä kumpi vaihtoehdoista on kätevämpi tytölle odotusaikana enkä niinkään sitä että millaisen pinniksen tuleva vauva aikanaan tarvitsee. Pelkään sitä, että olen pulassa kun yritän ison mahan kanssa nostaa tyttöä pinniksestä :-)