Kokemuksia bentsoista? mitkä on parhaita? ov
oon käyttänyt yhtä bentsoa tarvittaessa jännitysoireisiin, levottomuuteen, unettomuuteen.. mutta ne ei oo oikein tehokkaita. oon käyny lääkärissä ja meen ens kuussa taas. lääkärillä tuskin on paljonkaan henkilökohtaista kokemusta kyseistä lääkkeistä. oon ennenkin saanut hyviä lääkkeitä muitten kokemusten perusteella, joten siksi kyselen kokemuksia. lääkkeet tietysti toimii usein eritavalla eri ihmisille, mutta vinkkejä voi silti kysellä. miksi ihmeessä täällä tehdään melkein kaikista asioista kamalan kielteisiä ja heti epäillään... en oo alaikäinen, vaan oon ollut jo pitkään aikuinen. en käytä alkoholia, en myöskään huumeita enkä polta tupakkaa.
Kommentit (11)
Miettisit miksi oot levoton, miksi et saa unta?? Alat miettiin mikä susta tekee sen, että tarviit syödä bentsoja. Mun ei enää tarvitse ja elämä maistuu.
Kyllä mullekin tulee kielteinen kuva sun tekstistäsi, ajattelen heti, että arvioit mielessäsi rauhoittavien viihdekäyttöpotentiaalia. Se johtuu varmaan tuosta " tehokas" -sanasta. Millaista tehoa oikein haet?
Bentsoissa on eroja, ne on jaoteltu lähinnä vaikutuksen keston ja nopeuden perusteella. Lisäksi eri bentsoilla vähän eri vaikutukset korostuvat. Nämä asiasi lääkärisi kyllä tietää ja voi etsiä tietoa lisää. Hän arvioi sinun kohdallasi tarpeen. Mitä arvelet lääkärin sanovan, jos kerrot kyselleesi muiden mielipidettä lääkityksestäsi ja tulleesi siihen tulokseen, että sinulle parhaiten lääkitys olisi xxx annoksella yyy? Varmaan lääkäri sen jälkeen pohtisi kaksi kertaa, kirjoittaako reseptiä ollenkaan. Ei lääkäri ole reseptiautomaatti, jolta tilataan jokin resepti oman mielen mukaan.
että alkujaan niin kovin hyvä bentso ei kohta olekaan niin hyvä, kun toleranssi nousee nopeasti. Oikeastaan esim Diapamia saisi syödä vain kaksi viikkoa; sen jälkeen menettää tehonsa... ja on ainoastaan riippuvuutta ylläpitävä aine. Ihmiset ei millään suostu tajuamaan, että esim paniikkihäiriön kelpo hoitoa on mielialalääke! Esim Remeronilla erittäin hyviä tuloksia. Kaupanpäälle auttaa myös nukkumisvaikeuksiin.
Auttoi tosi hyvin unettomuuteen, toisin kuin esim. Imovanet (edes se stydimpi versio). Lääkkeitä kun ottaa lääkärin ohjeen mukaan, eikä ala itse kasvattelemaan annoksia, niin niihin ei todellakaan jää koukkuun.
Ei ollut tarkoitus loukata. Päinvastoin. Ajattelin vaan ehkä liian hätiköidysti, sillä on noita itse tullut syltyä muutama. Ajattelin, että tarpeesi aiheuttaa jokin asia, jonka käsittely ja pohtiminen voisi olla hyväksi ja poistaa tehokkaan rauhoittajan tarpeen. Ainahan näin ei tietenkään ole.
Vierailija:
Esim Remeronilla erittäin hyviä tuloksia. Kaupanpäälle auttaa myös nukkumisvaikeuksiin.
" unilääkkeeksi" . Remeronia syödessäni sain juurikin noita Tenoxeja univaikeuksiin.
a) Sen, että ap:n tekstistä tosiaankin saa sen kuvan, että tällaiselle kyselemiselle on vähän hämärät perustelut. Tätä asiaa voisi kysyä myös eri tavalla, jolloin olisin vastannutkin eri tavalla. Toin asian esille siksi,e ttä ap ei ehkä itsekään tajua, miksi on vaikkapa aikaisemmin saanut vastauksia, joissa epäillään ap:n tarkoitusperiä.
b) Bentsojen erot ovat aika selvästi lääkärin tiedossa. Myös sen vuoksi lääkäri on tässä asiassa se asiantuntija, ei av.
Pilkkaa tuossa ei ole nimeksikään, mielestäni kirjoitin asiallisesti ja neutraalisti. Pilkka oli kahdeksikon korvien välissä. Ja kysymykseni halutusta tehosta on neutraali kysymys, johon ap voisi tosiaan myös vastata. Jos ap:n odottama teho on jotain ihan muuta kuin mitä bentsoilla saavutetaan, eivät bentsot ole edes oikea lääke.
5
Teistäkin varmasti useimmat söis bentsoja, jos ois samanlainen tilanne ku mulla, ja määräki ois monella varmasti paljon suurempia.
Luonnekysymyshän se on. Jotkut on herkempiä jäämään koukkuun.
Mutta sinunhan ongelma ei ole riippuvuus vaan, että tarvitset paremmat lääkkeet ap. Joten turha tässä sulle on kenenkään jäkättää riippuvuuksista jos et edes ole riippuvainen mistään.
Minä en onnistunut vieroittautumaan kuin vasta sairaalassa suljetulla osastolla, jossa olin kuukauden.