Miksi suomalainen on AINA NEGATIIVINEN ?
Aivan järkyttävää katsella ja kuunnella tuota 100 prosenttista negaatiota kaikkialla. Puheissa, eleissä, käytöksessä. Olin viime viikolla ruotsissa kokonaisen viikon, en törmännyt vastaavaan, vaan siellä kun meni esim. johonkin liikkeeseen, niin reipas ja asiallinen henkilö ilmestyi heti palvelemaan, lisäksi juttelemaan niitä näitä, kyseli joulunvietosta ym. Suomessa ei ole kuin tympääntynyt katse ja vähäeleistä meininkiä. Aivan jessuksen kauhea ero !
Kommentit (12)
Poistuisin kaupasta saman tien jos joku reipas myyjä tulisi pälättämään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tällä palstalla on ihan juuri tuo meininki. Esim. joku kirjoittaa että on päättänyt muuttaa maaseudulle vanhaan taloon/torppaan. Muutamassa minuutissa on sata kommenttia ja kaikki negatiivisia. Tämä vain yksi esimerkki aloituksista. Kommentit ovat besservisseriä ja pätijää, jotka tietävät kaiken ja tyrmäävät kaiken. Kannustusta johonkin kommenttiin EI ole. Yksi joka kirjoittaa jatkuvasti "jätä se sika". Ulkosuomalaisena olen huomannut sellaisenkin, että suomalainen aloittaa hyvin usein puhumisensa sanalla ei ja eikö. Eli siis negatiivisella ilmaisulla: eiks ole kaunis ilma, eiks olekin kylmää. Miksi ei sano "onpa kaunis ilma" tai "onpa kylmä ilma"?
Juurikin näin, ihan järkyttävää nykyään eikä tämä tyyli rajoitu vain tähän palstaan vaan samat henkilöthän tuolla ulkomaailmassa pyörii tai ovatko he kaikki persoonallisuushäiriöisiä, tarkoittaen, että edustavat yhtä tyyliä palstalla ja ulkomaailmassa jotain toista, sama pää heillä pitäisi kuitenkin olla. Itse kierrän kaukaa tällaiset henkilöt, jos suinkin mahdollista, tuollainen voi pian tarttua. Ap
En tiedä, miksi koko Suomen yllä leijuu kuin masennuksen ja ilkeilyn myrkkypilvi. Asuin nuorena vähän aikaa Ruotsissa, huomasin jo silloin tuon eron. Kotimaahan palatessani tunsin saapuvani Euroopasta jonnekin karhun tunkkaiseen kainaloon. Nyt tuo tunne on voimistunut, kyllä me olemme aika alkeellista porukkaa. Sivistys on jossain muualla, samoin elämänilo.
Mitähän varte mä en oo huomannu moista 😅
Suomalaiset ovat puritanisteja. Kaiken täytyy olla oikeaoppista, tehdä oikein, ja ilo on syntiä.
Taas tämä sama "Ruotsissa kävijä" puhumassa negatiivisesti suomalaisista :D
Vauvapalsta nyt on mitä on ja jos luulee, että tämä on koko Suomi niin erehtyy pahasti. Täällä kyllä negaillaan, muuta oikeassa elämässä ei.
Kyllä ainakin täällä meillä on kaupassa ihan iloista porukkaa töissä. Tervehditään iloisesti ja ja jutellaankin ystävällisesti.
Mutta jos itse on liikenteessä arvostelemassa ja naama sitruunalla niin ehkä se metsä vaan vastaa, niin kuin sinne huutaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalsta nyt on mitä on ja jos luulee, että tämä on koko Suomi niin erehtyy pahasti. Täällä kyllä negaillaan, muuta oikeassa elämässä ei.
Kyllä ainakin täällä meillä on kaupassa ihan iloista porukkaa töissä. Tervehditään iloisesti ja ja jutellaankin ystävällisesti.
Mutta jos itse on liikenteessä arvostelemassa ja naama sitruunalla niin ehkä se metsä vaan vastaa, niin kuin sinne huutaa ?
Olet varmaan Karjalasta?
Tervetuloa Turkuun. Jota kehutaan niin eurooppalaiseksi! Pskat sisäänpäinlämpiävä käpykylä, ihmisillä naamat norsunvllä, naapurit ei tervehdi toisiaan, tuijotellaan kengänkärkiä.
Ero johonkin leppoisaan Lappeenrantaan on valtava.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, miksi koko Suomen yllä leijuu kuin masennuksen ja ilkeilyn myrkkypilvi. Asuin nuorena vähän aikaa Ruotsissa, huomasin jo silloin tuon eron. Kotimaahan palatessani tunsin saapuvani Euroopasta jonnekin karhun tunkkaiseen kainaloon. Nyt tuo tunne on voimistunut, kyllä me olemme aika alkeellista porukkaa. Sivistys on jossain muualla, samoin elämänilo.
On kyllä totta, että sivistys on näennäistä. Nyky-Suomessa ei voi keskustella edes alkuperäisistä suomen puhujista, siis heistä, joiden kieltä täällä puhutaan edelleen. Halutaan ylläpitää valheellista mielikuvaa nykypopulaation alkuperäisyydestä. Omitaan geneettisesti ja kulttuurihistoriallisesti toisen kansan historiaa. Jos jokin ei sovi nykyalkeellisten "raameihin", se sensuroidaan tai selitetään jääkaudella tms.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt! Ap oli Ruotsissa kokonaisen viikon, kyllähän siinä jo selviää että ruotsalaiset ovat hienoa väkeä ja me taas ei.
Ei kauhean positiiviseksi voi ryhtyä kun miehet ja koko yhteiskunta on näin naisvihamielinen.
Jos Suomesta olisi tullut aikoinaan kuningaskunta, meilläkin olisi enemmän loistokkuutta ja arjesta irtipääsyä. Vaikka Euroopan kuningashuoneet ovat nykyisin lähinnä edustuksellisia, entisestä loistosta on kuitenkin jäljellä jotain. Suomessa pelkkää latteutta ja harmautta koko tasavalta täynnä.
Kyllä. Tällä palstalla on ihan juuri tuo meininki. Esim. joku kirjoittaa että on päättänyt muuttaa maaseudulle vanhaan taloon/torppaan. Muutamassa minuutissa on sata kommenttia ja kaikki negatiivisia. Tämä vain yksi esimerkki aloituksista. Kommentit ovat besservisseriä ja pätijää, jotka tietävät kaiken ja tyrmäävät kaiken. Kannustusta johonkin kommenttiin EI ole. Yksi joka kirjoittaa jatkuvasti "jätä se sika". Ulkosuomalaisena olen huomannut sellaisenkin, että suomalainen aloittaa hyvin usein puhumisensa sanalla ei ja eikö. Eli siis negatiivisella ilmaisulla: eiks ole kaunis ilma, eiks olekin kylmää. Miksi ei sano "onpa kaunis ilma" tai "onpa kylmä ilma"?