Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***PikkuEnskat alkuviikkoon MA-TI***

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Ja hyvää alkuviikkoa kaikille!

Ajattelin pikaisesti vain aloittaa pinon ja kirjoittaa että olemme Oonan kanssa sitten nettipimennossa seuraavat 3 päivää, eli KE-iltaan asti. Nyt tehdään lähtöä valokuvattavaksi koko perhe ja vähän jänskättää. ;) Toivottavasti onnistuu Oonalla hienosti ja saadaan hyviä kuvia! En nyt ehdi edes kommentoimaan, täytyy föönata tukkaa yms (yrittää tekeytyä ihmisen näköiseksi), joten mukavaa alkuviikkoa ja tulen sitten KE-iltana taas turinoimaan kunhan mökiltä palataan.

Voikaa hyvin!

Mammis & Oona 11,5 vkoa[/color]

Vierailija
2/27 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=1E90FF] Ihana auringonpaiste ulkona!

Myö lähdetään tässä kohtapuoliin ajelemaan kohti Helsinkiä:) Tehdään sinne siis pikkuinen kesälomareissu. Suunnitelmissa olisi ainaskin vaunuttelua, shoppailua (Itäkeskus ja Ikea) ja jos keritään, niin käydään myös Korkeasaaressa. Keskiviikkona ajellaan Helsingistä Kotkaan (mummoni asuu siellä) ja ihastellaan siellä sitten kaunista merimaisemaa sekä käydään moikkaamassa Juliuksen isomummoa:) Kotkassa taitaapi olla jonkinsortin vesipuistokin...siellä ajateltiin myös vierailla. Torstaina lähdetään sitten köröttelemään takasin kohti Keski-Suomea, omaa kotia.

Juliuksen vatsatauti taitaa jo vähän helpottaa! Ihanaa! Vieläkin välillä tulee vihreitä kakkoja, mutta pääosin tavallista keltaista:) Ja Julius ei kaki enää läheskään niin usein kuin vatsataudin aikana! Jee! Flunssaa poitsulla vielä vähän on, mutta ehkäpä sekin on jo vähän helpottamaan päin. Nenäfridalla ollaan imetty räkää nekusta, jotta poitsun olisi parempi hengittää:)

Käytiin muuten neuvolassa torstaina ja uudet mitat olivat 6425g ja 64,2cm. Julius sai ekan rokotuksenkin ja oli niiiin reipas poika että! Pienen inahduksen vain päästi, kun täti tökkäsi neulan kankkuun! Kovasti Julius sai kehuja:) Kuulemma erittäin tarkkaavainen, pirteä ja jäntevä poika! Neuvolatäti sanoi myös, että ei varmastikaan mene enää kovin kauaa, kun poika lähtee liikenteeseen! Ai niin...ja hampaitakin olisi ehkä jo aivan pian tulossa Juliukselle! Ollaan kyllä miehen kanssa itsekin mietitty tuota hammasasiaa.. Julius nimittäin kuolaa jonkin verran, nyrkki on koko ajan suussa ja alaalla suussa näkyy turvotusta ja valkoista ikenissä!

" Vauva-asento" ei Juliukselle nykyisin enää meinaa kelvata ollenkaan! Koko ajan pitäisi olla pystyssä ja sylissäkin yrittää jatkuvasti pungeta itseään istuma-asentoon! Hassu! Esineisiinkin jo kovasti tartutaan ja suuhunhan ne kaikki tavarat sitten päätyvät hetkessä!

Meillä on yöt muuttuneet vähän levottomiksi. Julius heräilee syömään hieman useammin kuin aikaisemmin. En tiedä, onko sillä oikeasti nälkä vai heräileekö muuten vaan. Maito auttaa poitsun kuitenkin takaisin uneen. Harmittaa vähän, kun Julius ei syö tuttia, koska sen avulla saisi varmastikin helpommin " tainnutettua" pojan takaisin uneen. Onko kenelläkään ideoita, miten saada Julius takaisin unten maille ilman tissiä tai tuttia?

Nyt täytyy vielä mennä pakkailemaan reissua varten!

Aurinkoista viikkoa ihan kaikille!

~ ♥ ~ Viipuli ja Julius, 3 kk ~ ♥ ~

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]Jaahas..helteet taitaa sit taas jatkua? =)

Käytiin eilen mun iskän vanhassa kotitalossa tekemässä löytöjä kun talo on myyty ja kohta pitää antaa avaimet pois. Raahattiin ihania pöytiä, tuoleja ja vanhoja aarteita talo täyteen ja nyt onkin ihmettlemistä miten mä saan kaikki tänne mahtumaan..=) Eilen vietiin yöllä pari rumaa lipastoa ja keittiön pöytä roskikseen, että antiikit mahtuu sekaan..Vielä ois paljon järkättävää..Keinutuoli ei mahtunut, mutta onneks saadaan säilöön odottamaan isompaa kämppää..=)

SERElle lähetän paljon positiivista tuulta..toivottavasti ei masennus pukkaa kunnolla päälle!

SARASOFIANNAlle hatunnosto vanhasta painonpudotuksesta! Mä oon kans ikäni painon kanssa taistellut ja avioeron jälkeen n. 5 vuotta sitten laihdutin 26kg kun ajattelin josko se mies niin tulis sitten takaisin..Taas (aina!) ois varaa laiduttaa, mutta en nyt mitään tehodieettiä ajattele vielä kun imetän..Raskauskilot (~12kg) onneks lähti samantien pois ku niistäkin stressasin vaikka aikas vähän tulikin. Noh..ei nyt taas tästä aiheesta enempää, mutta tsemppiä taas painonpudotukseen! Mulle se points ei oikein sopinut kun panttasin kaikki pisteet lihapulliin ja viinaan silloin nuorena. =D

VIIPERO: lauantai, lauantai, launantai!!!! =D

Toivottavasti MAMMIKSEN perhepotretti onnistuu! =)

VIIPULIlle ja perheelle hyvää reissua! =)

Nyt ei ehdi muuta..tavarat huutaa järjestäjää ja Emiliinakin vähän tuolla jo huokailee..=)

Ihanaa viikonalkua kaikille!

t. poppis ja Emiliina tasan 5kk

Vierailija
4/27 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppis, varmasti löytyy ihania juttuja tuollaisesta vanhasta paikasta=) Mäkin voisin tulla penkomaan...;)

Kirjoittelin eilen pitkät pätkät illalla, joten lukaiskaapa se. Leenikselle ja iirikselle ainakin oli jotain " tärkeetä" ja varmaan muutakin!

Tässä pari suht uutta kuvaa, pitäis noi tuoreimmat laittaa vielä koneelle kamerasta...

http://s129.photobucket.com/albums/p221/Aurora-79/Poitsu/?action=view&c…

Mut nyt pukemaan, kun anoppi tulee kohta Oliveria hoitamaan niin me päästään pihahommiin. Nyt on kylvetty vajaat 3000m2 nurtsia ja saatu kasvamaankin se aika hyvin. Nyt pitäis käydä loppupihan kimppuun. Ei siis vapaa-ajan ongelmia meillä=(

See you,

Aurora & Oliver 4,5kk

Vierailija
5/27 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#C71585]MAMMIS, hauskaa mökkireissua! :)

VIIPULI, komeat mitat Juliuksella! :) Meiilä ei Sampo ole viihtynyt " vauva-asennossa" sitten sairaalasta kotiutumisen jälkeen! :D Ja sama homma meillä, tutti ei oo kelvannut, ei vaikka minälaisia malleja ja materiaaleja on kokeiltu. Jospa Juliuksella on tiheän imun kausi ja siksi heräilee öisin? Julius on vielä kuitenkin niin pieni, että on ihan normaalia, että herää öisin syömään (useammankin kerran) :) Että ei muuta kuin tissiä kehiin! :D

Sampo on alkanut kunnolla viihtymään liinassa! Oikein nauraa, kun huomaa, että äiti sitoo liinaa, viimeistään siinä vaiheessa kun pujotan pojan liinaan, on hymy herkässä. Esim. eilen illalla S oli melko levoton, mutta kun päätettin lähteä vähän kävelylle ulos ja aloin sitoa liinaa, Sampo rauhoittui jo siinä vaiheessa :) Tuntuu nauttivan kovasti ensinnäkin, kun näkee maailmaa ja toiseksikin kun saa olla lähellä. Usein myös torkahtaa jossain välissä.

Mjooh, pitää kai suunnistaa suihkuun, on mukavasti hommaa.

Han ja Sampo 5kk tasan[/color]

Vierailija
6/27 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Eipä se tämä nettipimento meillä kestänytkään tämän kauempaa :) Nyt vaan täytyy taas tottua tähän omaan näyttöön, joka on pienempi kuin appivanhempien ¿ pitäis melkein olla rillit päässä, kun pinojakin luen, vaikka lähinäkö onkin hyvä ;)

Miehen ekat 3 vkoa kesälomaa siis nyt takana¿ Loput 3vkoa elokuussa. Oli tylsä herätä, kun ei saatukaan koko perheen voimin kelliä sängyssä aamulla :( No, onneks Arttu kuitenkin tuli klo 6:50 äitin viereen pötköttelemään, ja oli niiiin hyvän tuulinen! Siinä sitten 40min kellittiin, ja sit mentiin syömään aamusosetta. Sen jälkeen poitsu otti reilut 30min aamupäikät ulkona, ja mä kävin koiran kanssa pikaisesti tuossa takametsässä. Hih ¿ nyt se möyrii mahallaan tuossa lattialla (siis Arttu, ei koira :D), ja tietysti, kun juuri vaihdoin puhtaan vaipan, niin PRÖÖT, ja kakka haisee¿ Onneks voin nyt kirjottaa tänne wordin kautta, niin voipi pitää huoletta taukoja. Enää ei haittaa, vaikka vahingossa onnistuisin tämän tekstin jonnekin tiedostoihin tallentamaan :) Mutta nyt siis kakkapyykille¿

SERE kärsi siis ¿rapulasta¿ XD Tai ainakin melkein¿ Mä lopetin tupakanpolton n. 1,5 vuotta sitten, vähän ennen kuin raskaaksi tulin, ja niinpä kiittelenkin tuota uutta tupakka-lakia ¿ saan nimittäin myöskin aivan valtaisan päänsäryn baari-illoista sen savun takia :( Ja nyt kun ei itse enää polta, niin aina parempi! Ja etenkin tuntui, että pahempi ¿krapula¿ aina tuli, mitä vähemmän joi, jotenkin se savu teki tepposensa. Mutta kiva, että pääsit kuitenkin ulos näkemään vanhoja kavereita ja veljeäs! =D (En tiedä siitä nikotiinin haihtumisesta ¿ ei kai siihen nyt montaakaan tuntia mene..???)

Ja hei ¿ sulla on vain ne 8 ylimääräistä kiloa ¿ täällä pitäis päästä väh. 14kg eroon¿ Just kävin eilen piiiitkästä aikaa vaa¿alla: näytti 68,5kg!!! Olin vielä ihan nakuna¿ Ja pituutta tosiaan se 157cm, joten kyllä tuossa jonkin verran pudottamisen varaa on ;)

TINSULA, tuliko riitaa..? Kyllä mun mielestä tuollaisessa tilanteessa, kun oot noin väsynyt, niin mies voisi sen yhden yön edes valvoa, että saat voimia kerättyä. Miestä saattaa ehkä joo väsyttää sitten siellä raksalla, mutta saapa hän nukkua seuraavana yönä ne univelat pois ¿ eikös? Mä hoidan meillä myös kaikki yöheräämiset, paitsi nyt lomalla mieskin kiitettävästi osallistui. Yleensä kuitenkin tehtiin niin, että mä heräsin yöllä, ja mies sitten aamulla, että mä sain jatkaa unia rauhassa siitä klo6-8 (jolloin Arttu heräs) klo 10-12 asti ¿ minä kun jaksan paremmin herätä silloin yöllä, ja mies taas on aamuvirkku. Mutta jollei teillä onnistu miehen töiden/raksalla olon takia jokin tuollainen järjestely, niin ei minusta ole kohtuutonta ¿vaatia¿ valvomaan yhtä yötä. Yhtä paljonhan Lauri hänen lapsensa on XD Terv.nimim. ¿kärttyinen myöskin, jollen saa nukkua, hih!¿

AURORA, kierrosta en osaa sanoa mitään. Alotin ne minipillerit ennen kuin menkat alkoi. Nyt onkin kahden kk:n sisällä jo neljättä kertaa menkat!!! =( Tai ei kai nää kaikki menkkoja voi olla, jotain pirun välivuotoja¿ Että mulla on pinna kireellä! Onneks reilun vkon päästä on gyne, niin pääsen vaihtaa takas e-pillereihin. Nytkin vuotanut enempi ja vähempi vasta 9 päivää putkeen¿ja siis todella 4. kerta! Ääh! Mutta luulisin, että usein ottaa aikansa, että elimistö ja sitä myöten kiertokin normalisoituu.

SARASOFIANNALLAKIN on painonpudotushuolia :( Koitetaan täällä tsemppailla toisiamme! Mäkin yritän tänään illalla mennä jumppaan.

MAKKARALLA siellä jännät ajat menossa rakennus-projektin alkua odotellessa :) Voimia jo valmiiksi ¿ kivaahan se on, mutta varmaan raskasta.

Onkos Nakin suoli toiminut luumun ansiosta paremmin?

VIIPEROA siellä jännittää ¿ niin muakin jännittäis! =D Joko lasket aamuja? ;) Varmaan väkisinkin¿ Ja Aleksi konttaa jo?!? Iso poika! =) Eipä tosiaan aikaakaan, kun saat sitten juosta perässä pitkin kotia, hih!

No niin, nyt se MAMMIS heti hylkää meiät, kun PT:lle olis hommia X) Ei vaan, pitäkää kivaa mökillä, ja nauttikaa ilmoista! Taitaa tullakin hyvät lomasäät, ainakin tälle vkolle.

Ja VIIPULIKIN on lomailemassa. Onneksi Juliuksen vatsatauti on helpottanut! Nukkuuko Julius pinniksessä vai teiän sängyssä? Toimiskohan tuo MAKKARAN vinkki, eli yöpaita päälle, ja vaan siihen viekkuun köllimään..? En tiedä¿ Arttu kun herää vaan 1-2krt yössä, ja silloin on nälkä, ja nukahtaa heti maidon saatuaan¿ Nyt kun näin taas sanoin, niin ensi yönä varmaan täällä kukutaan X)

POPPIS oli tehnyt aarre-löytöjä :) Kannattaa tosiaan kiikkutuoli säilyttää, siitä on hyötyä viim. mahdollisen seuraavan lapsen kanssa ¿ Arttu ainakin rakastaa sillä kiikkumista =D

Emiliinalle hyvää 5kk-päivää!!!

HAN, hienoa, että liinasta on noin suuri apu teillä :) Meillä käytössä rintareppu, näyttää tuo liinan sitominen niin kauhian vaikealta¿ ;)

Nyt varmaan täytyy lähteä puuhaamaan muutakin, kuin koneella istumista. Pyykkikone taitaa laulaa mun nimeä... =D

Pi-Ki ja Arttu kohta 4kk

Vierailija
7/27 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikasuihku takana...

AURORA, noista kierroista en osaa sanoa mitään, kun itsellä ei menkkoja näy ei kuulu (mikä ei muuten harmita yhtään!). Mutta LUULISIN (ei siis mitään tietoa, ihan puhdas mutu) että vie hetken aika, että elimistö " toipuu" raskausajan hormoniomyllerryksestä yms. ja normaali hormonitoiminta palautuu.

POPPIS oli tehnyt aarrelöytöjä! :D Mukavaa. Meidän " antiikkisimmat" kalusteet on 70-luvulta... Ja ovat siis ihan komeita kalusteita, vaikka 70-luvulta ovatkin :D Esim. parisänky aitoa mahonkia, tumma väriltään. Tosi komea, vaikka itse sanonkin. Ei löydy vastaavaa mistään enää. Ynnä muuta.

Kalusteista tulikin mieleen, että löydettiin mukavat sohvat Askosta, mutta nyt taas jahkaillaan, niinkuin aina :/ Me jahkailtiin öbaut puoli vuotta kun mietittiin että mikä ja millainen tv-taso ostetaan. Saapa nähdä kauanko jahkaillaan näiden sohvien kans :p

PI-KI, tuttu tuo tunne, kun mies lähtee töihin ja jääpi kaksistaan pojan kans. Ei sillä, että olis mitään vikaa olla Sampon kans kahdestaan (välillä tuntuu, että helpompaa olis elämä, kun saisin YKSIN päättää Sampon asioista yms.), mutta on se silti haikeaa, kun pitää aamulla sanoa heippa miehelle :/ Melko äkkiä kyllä toipuu siitäkin, kun alkaa pojan kans touhuilla :)

Nonni, nyt kahvia naamaan ja päivän hommiin. Kelalla pitäis asioida, porukoiden luona hakemassa postit kun ovat matkoilla, käydä kaupassa, huonekaluliikkeessä, pahvilaatikoita hakemassa muuttoa varten, pitää siivota, pakkailla..... Ei lopu puuha kesken :D

Han ja Sampo 5kk

Vierailija
8/27 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suosittelen kokeilemaan yöpaitakikkaa! Eli kun Julius herää, niin laitat oman yöpaitasi (tai jonkun sulta tuoksuvan rätin) pojan kainaloon, siten että on vähän kasvojen päälläkin. Et puhu mitään, ja yrität olla näyttäytymättäkin. Jos poitsulla on oikeesti nälkä, niin eipä hän tuohon sitten rauhoitu - voihan hällä olla joku tiheän imun kausikin. Mutta kokeilla kannattaa, meillä toimii mainiosti!

PiKikö kyseli Nakin suolen toiminnasta? Ei toimi vieläkään kuin n. kerran viikossa... :( Niin ja PiKi taisi myös toivotella jaksamista rakennusprojektiin...kiitos, sitä tosiaan tarvitaan! Me ei itse siellä rakenneta mitään, joten siinä päästään helpolla, mutta kyllähän siinä hommaa silti on. Eniten mua stressaa tämä välivaihe ja muuttamiset...kun ei tiedä, minkälainen väliaikaisasunto sitä löytyy.

Nyt suihkuun, tultiin just julksulenkiltä. Yllättävän hyvä noiden vaunujen kanssa on hölkötellä! Nakki jäi koisimaan ulos...

Makkara & Nakki 4kk+

Vierailija
9/27 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin ilmoittamaan, että olen nettipimennosa varmaankin perjantaihin asti...lähdetään mökkeilemään isoveljen mökille, iskä lupasi meidät sinne heittää ja seuraavaksi kyyti saapuu saareen perjantaina, toivottavasti ei tapahdu mitään, että täytyisi päästä pian pois, sillä siellä ei edes ole soutuvenettä, että sillä hätätapauksessa soutaisi mantereelle, vähän jännittää, mutta eihän siellä mitään satu, toivottavasti! mun äiti, pikkusisko ja isoveljen tyttö siellä jo onkin meitä odottelemassa ja kun mun iskä pääsee töistä niin lupas bveneellänsä heittää eemelin, meidän koiruuden ja mut sinne lomailemaan...

muutama muukin enska oli lähtenyt lomailemaan, rentouttavaa lomaa teille!

mies tulikin kuopion työreissulta jo to-pe yönä kotiin ja läksi taas eilen illalla, ajoi yön n7h ja siitä suoraan töihin, mahtaa väsyttää.. toivottavasti kotiutuu taas perjantaina...

sain eilen kuulla tosi surullisia uutisia, mun lapsuuden aikaisen parhaan kaverin pikkuveli oli kuollut tapaturmaisesti, onhan se vieläkin bestis, mutta ollaan niin vähän tekemisissä, mutta joskus oltiin kuin paita ja peppu... nyt en tiedä miten pitäisi toimia, olen niin huono tällaisissa asioissa... heidän äiti ja iskä asuu tässä aika lähellä meitä, pitäisikiö mun käydä viemässä sinne suruvalittelukukkasia vai onko liian aikaista ja tunkeilevaa, kun se on tapahtunut eilen?! auttakaa, miten pitäisi toimia? kaiken lisäksi olen niin tunteellinen, että itken varmasti vaan, jos siellä menen käymään, mutta kai se kuuluu asiaan..

sitten muiden kuulumisiin...

SARASOFIANNALLA JA PI-KILLÄ on halu pudottaa painoa, niin täälläkin, olen kuitenkin päässyt raskauskiloista eroon, mutta silti on ylimääräistä ja kiinteytyä ainakin tarttis, ihan hölskyy vaan joka puolelta...niskasta tarttis saada itseään kiinni, että herkuttelun ainakin lopettais, mutta kuinka se onkin niin vaikeaa...

MAKKARALLA alkamassa rakennusurakka... raskasta, mutta varmasti myös ihanaa... mäkin niin haaveilen, että me joskus ruvettais kans rakentamaan meille isoa, uutta taloa... valmispaketti sen pitäisi olla, tulisi muuten varmaan ero kaiken rakentamisen, stressin ja mielipiteitten keskellä...

POPPIS oli tehnyt löytöjä.. kiikkutuoli on ainakin ihana löytö... mä niin haaveilin raskausaikana keinutuolista eemelin huoneessa, sellaista vanhaa, aitoa keinutuolia en mistään saanut ja ostin sitten ikeasta, eikä ole sitä keinutuolia enempää kahta kertaa käytetty, kun ei oikein keinu ollenkaan, ihan kuin tavallisessa nojatuolissa istuisi...

emiliina onkin jo iso tyttö, kyllä aika menee nopeasti...

varmasti oli vielä muutakin, mutta nyt täytyy rientää pakkailemaan, kun eemelikin on päikkäreillä!

Vierailija
10/27 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas ollaan tukka putkella menossa kun nyt on meillä yhteinen pesänrakennusviettti (myöhässäkö? hih) meneillään ja laitetaan parveketta kivaksi ja uusia kalusteita muutenkin... ja pitä sit juosta kaupoilla ja näperrellä kaikkea...

Mutta pikaisesti Auroralle siitä kylpylässä uimisesta:

Niin siellä oli 31 asteista se vesi sekä isommassa että lasten altaassa, vain yhdessä altaassa oli kylmempää niin sinne ei menty. Ja käytiin aina aika aamusta/aamupäivästä siellä uimassa ja oli aikai hiljainen ajankohta koko kylpyläsä ettei siellä olut kauheasti väkeä ja uusitut altaat niin ihan puhtailta tuntui.

Olen itse ajatellut tuon uimahomman sillai että voihan sitä vähän aikaa olla jos vauva näyttää tarkenevan, me käytiin kerran välissä suihkussa lämmittelemässä muttei E kyllä olut yhtään viileä missään vaiheessa.

Ja koitettiin katsoa etei ihan kauheesti hörppisi sitä vettä ja pestiin sit suihkussa hyvin jälkikäteen.

Meidän sisarukset on käyneet vauvojensa kanssa uimahallissa itsenäisesti myös vauvauinnin ulkopuolisina aikoina ja sanoneet että kyllä siellä muitakin vauvoja näkyy ja hyvin on mennyt aina. Miehen sisko ja hänen miehensäkin ovat molemmta lääkäreitä ja sanoivat että olivat vauvan kanssa 4kk alkaen ihan tavallisessa uimahallissa (lastenaltaassa yleensä).

Mä vähän ajattelin, että E alkaa nyt olemaan sen verran iso kun melkein puolivuotias eikä mikään pienen kokoinen ja räplää kokoajan kaikkea eteensattuvaa ja laittaa kädet suuhunsa sitten tai tavarat suuhun niin sitä pöpöä alkaa muutenkin tulemaan jokapaikasta jonkin verran niin kai se vastustuskykykin alkaa jo pelaamaan. En mäkään ihan vastasyntyneen kanssa ehkä olis mennyt mutta nyt se tuntui ihan luonnolliselta. :) Niin ja mun äitikään ei (neuvolantätinä) pitänyt tuota mitenkään pahana.

Mutta uskon kyllä että ihan asiaa puhuvat nuo sun tietolähteet kylläkin ja ei sinne uimaan pakko ole mennä, mutta ihan hyvin tuntui meillä menneen. :)

mitäs muuta...

makkarakin taas aktiivisena. moikka moi teillekkin! Oletpas reipas lenkkeilijä! mulla tuppaa jämään ajatuksen tasolle. Ihanaa kyllä tuo teidän rakennusprojekti mutta ymmärrän että se välivaihe vähän stressaa. Koskas teidän nykyinen asunto pitää luovuttaa seuraaville? Onko mitään hyviä kämppiä näkynyt? rivaria tai omakotitaloa vissiin etsitte? Mutta se on vaan väliaikaista onneksi, mutta kaksi muuttoa on kyllä aika ilkeät.

Onnea Nakille suolentoimintaan... eiköhän se siitä pikkuhiljaa. Ja hyvä jos se ei tunnu neitiä kaihesti haittaavan.

E maistoi tänään vähän (noin teelusikallisen) perunaa (äidinmaidolla lantrattua) ja oli ihan ihmeissään että mitä sinne suuhun laitettiin. Ei olla ihan varmoja nielikö ollenkaan, mutta saipahan vähän maistella perunaa. parina päivänä tästä eteenpäin tehdään sama juttu ja sit maistetaan esim porkkanaa tai bataattia seuraavaksi. Alkaa tuo meidän neitikin lähenemään puolta vuotta niin pitä ruveta pikkuhiljaa hänelle jotain ruokaakin antamaan. :)Ihanat oli ilmeet, vaikkei sitä ihan syömiseksi voikaan sanoa.

jaahans, sitten taas kutsu käy..harmittaa kun en koskaan ehdi kaikille kommentoimaan, pahoittelen!

palaillaan taas,

iiris ja e 5,5kk

Vierailija
11/27 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta uimisesta, johon Iiris olikin jo kommentoinut. Mekin käytettiin Ainoa kylpylässä lotraamassa viikonloppuna, vaikkakaan neuvolan terkkari ei sitä ihan hirmuisesti suositellut. Mutta mentiin aamusta, jolloin vesi puhtaampaa ja heti uinnin jälkeen vietiin Aino suihkuun pesulle eikä myöskään oltu vedessä kovin kauaa, ettei tule kylmä. Tämäkin lienee niitä asioita, joita voi maalaisjärjellä pähkäillä ja päättää miten itse haluaa tehdä. :)

Karssuli & Aino 9 kk

Vierailija
12/27 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Terve taaspimennon jälkeen! Mies on kesälomalla, ja ollaan painettu pää kolmantena jalkana pitkin mummoloita :-) Ihana ollataas kotona muutakin kuin pikaiseen kääntymässä. [b]Iiris[/b] oli huhuillut, että terve vaan, täällä ollaan! Ja E oli saanut perunaa, aika isojen tyttöjen hommaa jo teilläkin.

[b]Viipuli[/b], tutulta kuulosti sun teksti. Paitsi että Lenni ei kyllä osaa ottaa vielä kiinni mistään. Mutta syö kyllä nyrkkejä, kuolaa paljon ja tunkee yrittää syödä kaikkea mikä sattuu suun ulottuville. Meillä on huomenna edessä neuvola ja rokotus. Ja muuten, meillä tuo sama yöpaita/rättikikka sai Lennin nukkumaan päiväunia. Nykyään Lenni nukkuu päivisin parit päikkärit (2-3 h ja 1-1,5 h) ja yöllä 21-6/6.30. Ja syö yöllä aina kello 3 :-)

Hmph. Nyt (taas) jää lyhyeksi. Ajattelin ehtiä ommella parit vaipat kun Lenni vielä nukkuu. Kesäistä viikkoa kaikille!

Kesis ja Lenni 3 kk

Vierailija
13/27 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih, mäkin pääsin jo sanoon noin:)

mut siis auroralle uimisesta. eli meillä ainakin vauvauinnin ohjaaja sano et kun meidänkin uimahallissa on sellanen lämmin terapia-allas (ei lastenallas) että olisi hyväkin käydä kesäloman aikana siellä taitoja muistelemassa ennen kuin uinnit sitten taas elokuussa alkaa.

terkuin tikru

Vierailija
14/27 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moippeli vaan kaikille!! =)

Höpiksen mami täällä ihmettelee vauva uinnin aikaa...

Kun me nyt syksyllä sellainen ihanuus ajateltiin aloittaa ettei lapsesta tule samanlaista pysyy-pinnalla-pakosta-uimaria kuin äidistäänkin :)

Mutta uinti alkaa klo.19.30!!! No ei siinä sinänsä ole ongelmaa muuta kun Höpsy nukahtaa yöunilleen tuohon aikoihin. Ollaan joskus kokeiltu kaikkien leikki/laulu/muun hössötyksen kera pitää häntä myöhempään hereillä,mutta silmät lupsahtaa kiinni :) Mitenkäs sitten nukkuen uidaan? :D

Onko kellään muulla tälläistä lasta joka nukahtaa sikeästi jo tähän aikaan? Olen vain kuullut ja lukenut että monet valvovat yli klo.22. Minähän itsekkin nukahtaisin jo ennen lasta ;)

Tietysti tämä on siinä mielessä mukavaa että menee ajoissa unille, saadaan sitten miehen kanssa viettää kahden keskeistä aikaa enemmän.. =)

Jaahas alkaa olla iltapesun aika...kello lähenee puolta kasia :)

HEIPSU!!

Lycka ja Höpis 3kk

Vierailija
15/27 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin nyt meille elokuulle Aulangolle kylpylämatkan,eli lähtee Oliverkin pulikoimaan mukaan=) Mä en tosiaan ole mikään ylitarkka enkä pullojakaan esim. keitä kuin ehkä 2 x kk, joten luulin ton säännön olevan tiukempi. Mut jos muutkin kerran menee niin tottakai mekin=))

Ain niin, Oliverilla alhaalla edessä hampaan alku...

Vierailija
16/27 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mieheni on kesälomalla, joten aika kiireisiä ja täynnä tekemistä on päivät. Ei siis netissä juuri aikaa olla, mutta yritän käydä ainakin silloin tällöin ilmoittautumassa. =)

Tosiaan, siskoni perheineen oli meillä useamman päivän kyläilemässä ja muutenkin viime viikolla vieraita kävi useana päivänä. Mukavaa nähdä ihmisiä, mutta ihan kiva kun tällä viikolla on myös muutama päivä ihan oman perheen kesken ennen kuin viikonloppuna suuntaamme siskoni häihin. Tänään vihdoinkin löysin itselleni sinne mekon! Jo oli aikakin, olen nimittäin toinen kaasoista... Harmi vaan kun tyttönen oli tosi itkuinen koko ostosreissun. Siinä kiristyi pinna niin äidillä kuin isälläkin ja ihan turhaa tuli tiuskittua miehelle...

Oon tässä jännännyt, jotta toivottavasti meidän tyttö ei sairastu. Siskontytär tuli flunssaan ja kuumeeseen meillä ollessaan ja kovasti olisi halunnut pussailla ja halailla vauvaa. Saatiin kyllä " hajurako" pidettyä, mutta kyllähän ne pöpöt ilmassa leijuu...

Mammiksen perhepotretti kuulosti tosi kivalta. Oon itse harkinnut ihan samaa mutta lähempänä tytön 1-vuotis synttäreitä. =)

Pajuska mietti surukukkasten viemistä. Ihan oman kokemukseni pohjalta voin sanoa, että vie ihmeessä kukkaset! Pakkohan ei ole jäädä tuntikausiksi istumaan. Mutta on tosi tärkeää muistaa ja osoittaa välittämistä.

Poppiksen antiikkilöydöt kuulosti ihanilta! Vanhat tavarat on siitä ihania, että niillä jokaisella on oma tarinansa kerrottavana. =)

Uusia äityleitä vauvoineen oli tullut joukkoon - lämpimästi tervetuloa!!

En muista kirjoittelinko tytön uusia mittoja, joten vaikka sitten kertauksena: viime viikon neuvolassa, ikää n. 1,5 kk, painoa 4540 g, pituutta 57,2 cm ja pipo39 cm. Tissimaitoa tyttö saa sen mitä suostuu syömään. Loput sitten korviketta. Ja kova on ruokahalu neidillä! Välillä ihan hirvittää määrät, mitä masuun kerralla uppoaa.

Nyt kuuluu sellaista kitinää, että äidin jouduttava kiireesti pienen luo. Voikaa hyvin kaikki!

t. iida-linnea ja tyttönen 7 vkoa 2 pvää

Vierailija
17/27 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyckalle piti tulla sanomaan, että meillä kans simahdetaan klo 19.30-20. Onko mitään mahkuja vaihtaa aikaa? Toisaalta syksyyn mennessä saattaa kyllä rytmit heittää häränpyllyä... Mutta aika myöhäiseltä tuo aika silti kuulostaa, eikös vauva kuin vauva ole tuohon aikaan jo aika väsy?

Iida-Linnea - huomasitko eilisestä pinosta, et mä ehkä bongasin sut eilen Jumbossa! :) Olitko se sinä?!

Pajuskalle tahtoisin vielä sanoa, että vie ihmeessä kukat. Kukaan ei pane muistamista pahakseen, ei todellakaan. Pahinta on se, jos ihmiset alkavat välttelemään.

Huhhuh kun on kuuma. Viimeksi helteiden aikaan Nakki nukkui tavallista lyhyempiä päikkäreitä, mutta tänään on nukkunut ihan normaalisti. Muakin väsyttää, mitä lie matalapaineen vaikutuksia...

Öitä!

Makkara

Vierailija
18/27 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti jo eilen sulle sanoa mutta unohtui :)

Eli siitä korvienkatsomisesta. Terkkari kyllä osaa katsoa korviin, mutta lasten korvakäytävät on niin ahtaat ja herkät, että lasten (etenkin vauvojen) korviin katsoo yleensä lääkäri. Ja hän sen joutuu tietty muutenkin diagnosoimaan. Onko Arttu vielä ollut itkuinen? Jos korva on tulehtunut niin luultavasti poika itkisi aina makuuasennossa.. Jospa oli jotain muuta kiukkua? Mutta kysy toki neuvolassa lisää ja menkää ihmeessä jo aiemmin lääkäriin jos mietityttää :)

-Viipero

Vierailija
19/27 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on ollut oikein härdellipäivä. olin päivällä pitkästä aikaa joogassa ja kyllä oli ihanaa! oli niiiiin itsenäinen ja riippumaton olo koko puoli tuntia(oli vaan tollanen lyhyt puistojooga). ja sohvi pärjäsi isin kanssa maoniosti! sitten alkuillasta mentiin vielä miehen kanssa ulos syömään ja sohvi oli mummin kanssa. ja hyvin meni niilläkin! äitini toi minun vanhan neuvolakortin sekä siihen aikaan suositun lastenhoito-oppaan. oli ihan kiva lueskella millä konsteillla meikäläinen on hengissä pidetty. appelsiiinimehuja vaan 2 vkon iästä alkaen...ja aurinkokylpyjä niin paljon kuin pystyy. ja niin kuin siiitä auringosta nyt varoitellaan!

huomenna mies suunnitteli käyvänsä naapurikaupungissa. mieli tekisi mukaan mutta kun on hiukka huonoja kokemuksia..muutamankin kerran olen tullut huutava lapsonen käsivarrella kotiin kun neidiltä on hermo loppunut. tällä meidän neidillä on kyllä pinnaa mutta kun se loppuuu niin sitten alkaa tosi metakka, ei mitään pientä varoittelua. olisi vaan kiva käydä siellä katelemassa noita lastenvaatealeja, jos tekisi löytöjä.täytyy nyt kuulostella miten yö menee ja miltä huominen näyttää. toisaalta tuntuu että ei olisi hyvä alkaa myöskään pelätä noita menemisiä, kyllähän maailmaan huutoa mahtuu ja kun tietää että oikein tosihätäää ei ole, hieman vain kyllästyttää pienintä. eikä siinäkäään mitään jo olisin kaksin tytön kanssa lähdössä, silloin kun hermo pettäisi niin loppuisi kierroskin. mutta kun mukana on tuo mies, jolle joskus on vielä hieman vaikea ymmärtää että tuon ikäinen ei ymmärrä mitä tarkoittaa " kohta, isillä menne vielä vähän aikaa" .

HAN- meillä on sohvin kanssa myös liinaan opettelu käynnissä. olisiko hyviä vinkkkejä kuinka sait Sampon innostumaan? meillä paras on 15 minuuttia mutta siihen vaadittiin että jari sillanpää lauloi cd:ltä ja minä hoilasin mukana samalla kun teun mukavaa hytkytystä tuovia kanta peppuun- ja polvennostoliikkeitä. ja kuinka pukeudutte kun on näin kuuma? meillä molemmat on 5 min. kuluttua ihan märkiä vaikka sohvi on vaipppasillaan ja mulla vaan ohut T-paita.

pajuskelle piti vielä sanomaani niin kuin jo muutkin on kommentoineet tuohon kukka-asiaan:mene ihmeessä käymään! paljon menettäneenä tiedän kuinka suuresti se lohduttaa kun ihmiset osoittaa tukensa. ja vaikka tuntuu että ei ole niin tiiviissä yhteydessä ollut niin tuollaisessa tilanteessa ei sillä ole merkitystä. ennemminkin minun mieleeni ovat jääneet juuri heidän surunvalittelut joita ei muuten niin tiiviisti ole tavannut. ja jos tuntuu ettet tiedä mitä sanoa, niin ei tarvitse sanoa mitään. ei noissa tilanteissa kaunopuheisuudella ole merkitystä. ja paras onkin tarjota korvansa. monesti omaisten tarve puhua on valtava. ja myös konkreettinen apu on tervetullutta;vie makaronilaatikkoa, ulkoiluta koira,tarjoa kaupassakäyntiapua jne jne.monesti teot puhuvat enemmän kuin sanat.

hyviä öitä niille jotka vielä pikkutunneilla " surffailevat" ja tiistaita kaikille muille!

Sarasofianna&Sohvi 2,5kk

Aloitetaanpas pino.. :) Tuossa edellinen

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10651234&p=1&tmo…

Mammis

[/quote]

Vierailija
20/27 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain olin Jumbossa eilen. =) Siskolleni häälahja ostettiin ja etsin vaatetta itselleni.

Missä mut/meidät huomasit? Minä taisin kulkea laput silmillä...

Nyt nukkumaan kun tyttökin sammui vihdoin ja viimein.

t. iida-linnea