***PikkuEnskat alkuviikkoon MA-TI***
Aloitetaanpas pino.. :) Tuossa edellinen
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10651234&p=1&tmo…
Mammis
Kommentit (27)
[color=#C71585]AURORA, mainioita kuvia taas Oliverista. On kyllä niiiiiin ihanan pyöreä palero, ihan ku meidän Sampokin :) Ja hei mammalta kans naamaa näkyviin ;)
Joo, siis oon kyllä ihan liian utelias, mut pistäkääs mammat tekin kasvoja näkyville noihin kuviin :) Ei varmana kukaan oon NIIIIN ruma, että tietokoneen näytöt särkyis :DD
Jeps, määkin kävin kattoon noita Lennin mittoja, kun iiris niin mainosti jas olihan ne komeat! :) Hmph, meillä ei muuten oo 5kk-neuvolaa :/ Tai on, mutta se on niin myöhään, että käy jo 6kk-neuvolasta :D
Meidän Sampo taas 5kk täyttämiaen kunniaksi hoksasi että miten pääsee eteenpäin :) No okei, se jäikin siihen yhteen kertaan, sitte alkoi tekniikka tökkiä, reppana :) Eli hoksasi, että kun vetää käsillä ja työntää jaloilla, pääsee eteenpäin ja liikkuikin jonkun verran (kovan ähinän ja puhinan saattelemana) mut sitten eteen tullut lelu sekoitti systeemit eikä Sampo enää päässyt uudestaan siihen hienoon rytmiin, jolla liikkui eteenpäin :D Heilui puolelta toiselle, liikkui taaksepäin ja pyöri napansa ympäri, mutta eteenpäin ei enää päässyt. Höpsö pieni! :)
Jaah, meillä herättiinkin torkuilta. Pitää rientää!
Han ja Sampo 5kk[/color]
Makkara, Vai alkoi teillä iso projekti.. Ihana sellainen=)) Tuleeko paketti avaimet käteen (jos niin mikä toimittaja) vaiko arkkitehdin suunnittelema? Me ollaan tosiaan rakennettu kaksi taloa, nyt tämä toinen missä asutaan on nyt sit vika! Korjattiin ekan talon virheet ja nyt ei kyllä Oliver vapaa-aikaa antaisikaan moiselle projektille. Ja onhan tässäkin vielä tekemistä, listoittamista ja pihan laittoa yllin kyllin...
Han, mä olen vähän arka omaa naamaa näyttämään täällä " julkisesti" . Suurin osa onkin treffeillä nähnyt toisensa livenä, mutta kun te asutte siellä toisessa päässä suomea;) Mut voin sulle meilailla fotoja:)) Jos laitat vaik osoitteen jossain vaiheessa. Tosiaan kivempi kyllä kirjoitella kun on kasvot ihmisille!
Meilläkin Oliver vetää polvet koukkuun pepun alle mut sit työntää naamaa maahan ja siihen eteenpäinmeno tyssääkin;) Eli vielä ei tajua et kun vähän etupääkin ois mukana, saattaisi eteen mennäkin. Muuten kyllä aktiivisesti liikutaan, sängyssä ollaan milloin poikittain, milloin mahallaan, milloin kyljellään... Ei siis paikallaan viihdytä enää lainkaan. Silleen kellonviisari tyylillä lattialla pyöritään.
Meillä onkin 5kk neuvola ens viikolla, ajatella 5kk tulee täyteen ens pe! Pe 13.pvä silloin *kääks* Kyllä aika vaan menee, johan sitä pitäis töihin mennä 4,5kk päästä jos ei kotiin jäis hoitovapaalle:(
Paljonko muuten luumusosestta voi antaa kerralla, onkohan sillä erityisen laksatiivinen vaikutus..?=) Eli onko vaan pari tl vai puoli purkkia kun kovasti Oliver siitä tykkää?
Aurora & Oliver 1½vkon päästä 5kk
kun sen voi näin anonyymisti tehdä! eli mietiskelen tässä nyt sitä että kun meillä on nyt pari viikkoa siitä kun sohvin vatsavaivat helpotti ja päästiin taas tähän normaalinin rytmiin eli 2-3 lyhyet päikkärit päivässä(siihen asti siis tosiaan oli koko päivän nukkkumatta ja täysin kannettava tapaus) niin sohvi on alkanut viihtyä tosi hyvin latialla itsekseen tai jumppalelu seuranaan. ja minä mietin että mitäs mamma sillä aikaa tekee? eli tähän asti olen siinä makoillut seurana kun tuntuu eettei sen kantojakson jälkeen oikein osaaa olla pois tuntumasta(eikä oikein raaskikaan!) mutta teenkö karhunpalveluksen itselleni!totutanko luonteeltaan rauhallixsen lapsen siihen että koko ajan on joku seuraa pitä' mässä? (ollaan myös molemmat vanhemmat sellaisia että viihdytään hyvin myös itekseen, joten sikäli ei ihme että tyttökin olisi samanlainen).voiko luottaa siihen että vauva kyllä ilmoittaa kun kaipaa seuraa? m8itä te muut teette, hommailetteko omia juttuja siinä samassa huoneessa vai olettteko kooko ajan vihdyttämässä?tämmöisiä kun ei oikein neuvolassakaan kehtaa kysyä ja taas esim oman äitini kannan tiedän, hän sanoi jo kun sohvi oli 3 vkoa että " te pidätte sitä aivan liikaa sylissä, lapsi pitää totuttaa olemaan yksin ja vielä mielelläään omassa huoneessa" ...niiiiiin 70-lukulaista että...
siis kuinka homma teillä toimii. tahtoo tietää epävarma. Kiitos
sarasofianna &Sohvi(huomenna 11 viikkoa)
:) sanoi Höpis kun maistoi ihan hyper pienen määrän mango sosetta. Voiko siitä tulla mahanpuruja, siis mangosta. Sitä kun mielelläni antaisin lisääkin kun poika niin kovasti tykkäsi. =)
Oletteko muuten laittaneet vauvallenne aurinkorasvaa? Tai siis voiko sitä noinkin (3kk) pienille laittaa jo?
Oho nyt saatiin tuolla lattialla jonkun asteinen hellyyskohtaus,täytyy mennä :*)
Lycka & Höpis 3kk
...hitsi kun täällä ei ole mahkuja laittaa sellaista punastelevaa hymiötä - laittaisin varmaan joka kerta, kun niin jo hävettää tämä pikaviestittely...
Iida-Linnea - bongasin teidät siellä ihan Stockan päässä :)
Aurora - arkkitehti suunnitteli talon meidän toiveiden mukaisesti. Vielä ei tiedetä, mistä harkot tilataan - tarjouspyynnöt nyt sisällä ja ens viikon aikana pitäis päättää. Voi hitsi kun tavattais pian, sulla lienee jo melkoista tietotaitoa tässä asiassa! Ja hei - Oliver on kyllä suloinen!!!
Lyckalle vielä, että arskarasvoja ei suositella muistaakseni alle 1-vuotiaille. Vauvaahaan muutenkin pitäis pitää varjossa ja suojata vaatteilla. MUTTA Englannissa kun olin päiväkodissa töissä, niin siellä kyllä vedeltiin rasvaa jo niille ihan pienimmillekin (n. 4kk)...
Nakilla taitaa olla flunssanpoikasta; aivastelee paljon ja aivastusten mukana nenästä hulahtaa räkää :( Kun nyt ei vaan pahenisi!!
Makkara
[color=deeppink]SARASOFIANNA, musta voit ihan huoletta antaa vauvan olla hetken aikaa itsekseenkin :) Meillä Sampo saattaa olla pitkiäkin aikoja " yksin" tosin olemme koko ajan samassa tilassa ja juttelen ja laulelen Sampolle koko ajan. Meillä Sampo liikkuu ja kääntyilee vain silloin, kun kukaan ei ole vieressä viihdyttämässä, joten olen ihan hyvällä omalla tunnolla antanut pojan itsekseen tutkia maailmaa. Jos alkaa kuulua tympääntynyttä kitinää, niin silloin _viimeistään_ menen pojan viekkuun. Usein kyllä touhutaan yhdessä jotain, mutta kaipa sen pitää saada välillä olla itsekseenkin :)
Ihme tapahtui juuri tänään: Sampo nukahti itsekseen omaan sänkyynsä! Oon nyt jo useamman viikon ajan tehnyt niin, että kun Sampo on puoliunessa/ juuri nukahtanut syliin, oon siirtänyt omaan sänkyynsä. On monesti havahtunut siinä vaiheessa ja monesti myös itku päässyt, jolloin on tassuteltu ja sylitelty. No tänään taas Sampo nukahti mun syliin ja isi lähti kiikutamaan poikaa sänkyyn. Heräsi jo matkalla ja aloitti huudon. Kymmenen viistoista minuuttia isi rauhoitteli poikaa ja lopulta minä sain pojan rauhoittumaan. Sampo oli ihan hereillä siinä vaiheessa. Kokeeksi kuitenkin laskin pojan sänkyynsä, peittelin tiiviiseen pakettiin ja työnsin oman paidan pojan nokan eteen. Silittelin hetken ja jätin ihmettelevän näköisen, mutta rauhallisen pojan sänkyynsä. Sampo jutteli tovin itsekseen, vähitellen äänet hiljeni ja lopulta loppui. Kävin varovasti kurkkaamassa ja poika nukkui täyttä päätä! Jee, me ollaan tehty historiaa! :D
Tulipa pitkä sepustus, oon vain niin innoissani, kun kertaakaan Sampo ei ole nukahtanut täysin itsekseen, vaan vähintäänkin tassutteluun, useimmiten syliin. Pitääpä kokeilla vastakin, mutta en liikoja odota :D
Ainiin, ollaan maisteltu peruna-kukkakaalimössöä (kaupan sellaista, laiskuus on iskenyt tässä muuttotohinassa :p) ja Sampo söis vaikka millä mitalla! Suu aukeaa kuin vanhalla tekijällä :) Oon nyt kahdesti saanut kyseistä mössöä eikä ole edes yökkinyt, toisin kuin porkkanasoseen kanssa :D Oon lämmitellyt reilun ruokalusikallisen verran sosetta ja siitä sitten pieniä lusikallisia antanut. Heti ekalla kerralla olis vetänyt koko satsin, mut en tohtinut antaa, kun ei voi tietää, tuleeko kukkakaalista vaivoja... Itsekin kyllä tykkäsin siitä, pitihän sitä maistaa ;D Mutta edelleenkin siis edetään ihan rauhassa näiden kiinteiden kanssa. Saavat pysyä makuannoksina vielä pitkän aikaa.
Jooh, tulihan Sampon napaa kerrakseen :)
Nyt miehen viekkuun köllimään ->
Han ja Sampo 5kk[/color]
Osui kasvupinosta silmään Kesiksen Lennin uudet komet mitat! vau! Lenni ottaa kohta Ellin kiinni! Mites rokotukseen suhtautui?
Voipi olla että just samaan aikaan kirjoitteletkin jotain, mut oon tapani mukaan kovin kärsimätön.. hih.
iida-linnealla on ollut kiirettä ja vieraita... kivaahan se on tiettyyn rajaan asti. :) Miltäs tytteli vaikuttaa? Tuliko serkkutytön flunssatuliaiset perille? Eihän se välttämättä pieneen tartukaan.
sarasofianna oli sanut omat neuvolakortin ja hoito-ohjeet, hauskaa! Niin se vaan ohjeet muuttuu, mutta tieto aiheestakin kasvaa ja otsonikerros ohenee eli tilanne muuttuu. Mutta hasuka sinänsä kun niilla vanhoilla ohjeillakin on kasvettu ihan hyviksi ihmisiksi niin kuinka supermahtavia näistä meidän mussukoista tuleekaan kun ovat isoja :).
Liinailusta taas meidän kokemus, että iihen auttoi vaan kokeilu ja totuttelu, eli jokapäivä vähän aikaa liinassa niin ei kauaa mennyt kun vauva oikein loksahti paikoilleen ja otti hyvän asennon ja sit oli mukavaa liinassa. Varmaan samoihin aikoihin äidin otteet alkoivat tuntua varmemmilta sitominen meni nopeammin niin ei neiti kerinnyt hermostumaan. Meillä elli ei aluksi tykännyt yhtään siitä liinan laittamisesta, mutta nykyään tykkäis kovastikin, vaikka olenkin siirtynyt jo aika paljon patapumiin.
ainiin, piti sanoa että ihant oli kuvat taas oliverista! :)
mammis jossain mökkeilee... tules kertomaan miten meni kuvaukset ja mökkireisu sit kun palaat.
Nyt meidän neiti nukahti ja mä taidan mennä partsille lukemaan hetkeksi. :)
aurinkoista päivää kaikille!
:)iiris ja e 5,75 kk (hih)